Sesamstraat = jeugdsentiment
@nijntje wrote:
Het is niet zo dat ik Sesamstraat neit leuk vindt hoor… we kijken er ieder dag naar…
maar ik erger me soms aan het taalgebruik…!!!
Je laat je dochter wel naar de pfaff’s kijken en het taalgebruik in sesamstraat ergert je??? :eh: :eh: :eh:
@famkegb wrote:
@nijntje wrote:Het is niet zo dat ik Sesamstraat neit leuk vindt hoor… we kijken er ieder dag naar…
maar ik erger me soms aan het taalgebruik…!!!
Je laat je dochter wel naar de pfaff’s kijken en het taalgebruik in sesamstraat ergert je??? :eh: :eh: :eh:
som,s kijkt ze even mee…
maar van sesamstraat verwacht ik het nietv en de pfaffs was maar een voobeeld waar ze soms 10n min mee kijkt
Wat dacht je van meneer Aart die tegen dat baby-varkentje zegt : “Sjonge, wat ben jij dóm! Jij bent wel een heeeeel domme baby zeg!”.
Sesamstraat is prachtig.
En in het echie gaan onze kids wel veel grovere dingen te horen krijgen hoor, daar kun je ze toch niet voor afschermen. Wel kun je sturen wat ze ze zelf mogen zeggen en wat niet.
Sesamstraat RULES :mrgreen:
Net zoals anderen al hebben gezegd op t schoolplein hoor ik ergere dingen en tja zo is het tegenwoordig go with the flow. En Aart wordt steeds meer een Opa zoals Gert was, mis hem nog steeds hoor in Sesamstraat.
Ik vind Sesamstraat briljant! Ik weet ook zeker dat over elk woord is nagedacht, en dat er altijd een bedoeling achter zit.
JUIST buurman Baasje mag zulke woorden zeggen, omdat de kinderen weten dat hij een zeurkous/mopperpot is. Ze leren daardoor dat HIJ zulke woorden zegt, en dat Tommie en Ieniemini daar vervolgens heel verbolgen over zijn. Die zeggen het toch ook niet na?
Ik vind Sesamstraat geweldig, het staat hier ook regelmatig aan.
Maar ik ben het wel met Nijn eens, het taalgebruik is soms niet zo jofel.
Een voorbeeld van de aflevering van nu :
Tom en Ieniemienie zijn verdwaald en zijn op zoek naar een klok en kunnen deze nergens vinden. “Noujaaaa”"zegt meneer Aart,"hebben jullie soms poep in je ogen ?
Tja, dat vind ik ook niet nodig. Poep in je ogen…:?
Poep in je ogen :lol:
Vind ik nou juist wel weer grappig :oops:
Ik vind sesamstraat echt geweldig, vooral Buurman Baasje en Meneer Aart.
Zulke mensen bestaan nu eenmaal ook in het echt…
van wiki:
Het Nederlandse programma begint tegenwoordig (2008) met een scène in de straat met de hond/beer Tommie (stem en spel: Bert Plagman), de muis Ieniemienie (stem en spel: Catherine van Woerden), de vogel Pino (stem en spel: Renée Menschaar) en/of het biggetje Purk (stem en spel: Judith Broersen) aangevuld met menselijke personages. In deze beginscène komen zaken als sociale omgang aan bod (bijvoorbeeld eerlijk delen, ruzie, vriendschap, verdriet ed.).