Serie Over mijn Lijk

Over 2 weken weer een nieuw seizoen. Dit keer met Patrick Lodiers.

Wie gaan er ook kijken?

Heb op de site al voorstukjes zitten kijken. Daar al bij zitten :cry:

Dat beloofd nog wat :cry:

Ik heb twee series gevolgd. Maar sinds ik zelf ziek ben, kijk ik er niet meer naar. Het komt te dichtbij, er zijn altijd meiden bij met uitgezaaide borstkanker. Ik had vandaag dezelfde uitslag kunnen krijgen…:frowning: Gelukkig weer door het oog van de naald gekropen en geen uitzaaiingen gevonden. Nee, mijn allerergste angst hoef ik niet voor mijn plezier op tv te zien. Het heeft allemaal genoeg impact op mijn leven en ons gezin.

Dat kan ik me heel goed voorstellen Jippie :hug: Pfff heftig hoor als je het zelf mee maakt :hug:

Eigenlijk is het ook geen pretje om te zien hoe ziek een ander is. Het is wel knap om te zien hoe er met ziekte wordt omgegaan. Hoe jonge mensen met een ongeneeslijke ziekte in het leven staan.

ik ga ook weer kijken.

heb de voorstukjes nog niet gezien.

Toch maar stiekem op de site gekeken en wat voorstukjes gezien. Jakkes, zo heftig en herkenbaar…

Die angst en de wetenschap dat je ongeneeslijk ziek bent. :frowning:

Deze keer geen vrouwen met borstkanker. Niet dat dat wat uitmaakt, dat het ene erger is dan het andere. Maar omdat ik zelf borstkanker heb, ga ik uitgezaaide borstkanker al snel op mezelf betrekken. Je gaat de situaties vergelijken en dan komt het te dichtbij. Bij een ander soort kanker kan ik dat iets beter blokkeren, terwijl de impact natuurlijk precies hetzelfde is.

Ik zei eerst dat ik het niet zou gaan volgen. Misschien ga ik toch ook wel kijken, nu er geen meiden met borstkanker meedoen. Soms is het ook wel goed om je eigen angst recht in de ogen aan te kijken, kan ook een stukje verwerking zijn. En ik heb altijd ontzettend veel respect en bewondering voor hoe mensen in het leven staan, als je weet dat je zo ernstig ziek bent. Het opent je wel de ogen en je beseft dat je van de hele kleine dingen moet genieten!

Aapie Zal ik de titel even aanpassen? Ik denk dat heel veel meiden niet weten wat OML is.

Ik wist ook pas wat je bedoelde, toen ik de openingspost had gelezen.

mooie serie vind ik het, vooral de manier waarop ze het brengen.

ga ook zeker dit jaar weer kijken.

Wij gaan ook weer kijken.

Ik kijk ook :slight_smile:

ik ook, wanneer begint het?

16 augustus, geloof ik. Op de site van OML kun je al voorstukjes zien.

Ik wil ook weer gaan kijken, heb alle vorige seizoenen gezien.

Vind het een ‘mooi’ programma, dat klinkt heel erg dubbel.

Vind het heel heftig om te zien, anderzijds heb ik veel bewondering voor de deelnemers, hoe zij ermee omgaan en hoe zij het laatste stukje van hun leven invulling geven.

Heb ook even op de site gekeken, ze hebben ook alles een update gegeven met betrekking tot de deelnemers van vorige seizoenen.

Zo zag ik dat Bob uit het vorige seizoen vorige maand is overleden.

Hij heeft uiteindelijk zijn wens nog wel waar kunnen maken, en is vader geworden van een zoon.

Mooi en erg verdrietig tegelijk…

Jippie, kan me voorstellen dat het voor jou heel dichtbij komt. :hug:

Vind het dapper dat je misschien toch gaat kijken.

Ik las toevallig dat een paar weken geleden Bob overleden uit een eerdere serie.

Ik ga het niet kijken, maar lieve vriendinnetje uit de eerste serie Over mijn lijk, is overleden.

De confrontatie is erg groot, alle pijn en verdriet weer zien, nee… ik heb zoveel respect voor G.eja dat zij het zo gedaan heeft.

:kaars:

Ik kan me Ge.ja nog wel herinneren. :kaars:

ik ga ook weer kijken, wel apart dat er een meisje bij is die is overleden aan asbest kanker. Hier is mijn schoonvader ook aan overleden en ik dacht dat alleen mensen die wat ouder waren het kregen…

Heeft iemand de link waarmee ik terug kan kijken naar de deelnemenr van eerdere afleveringen? Op de huidige site krijg ik dit niet gevonden.

oh laat maar, toch nog gevonden hihi

@Jippie wrote:

Ik kan me Ge.ja nog wel herinneren. :kaars:

Ik ook :kaars:

Ik zt er al helemaal klaar voor!

incluis een doosje tissue’s

Ik heb het maar opgenomen, komt vrij laat vind ik en ik verwacht dat ik dan over de flos ga slapen. Dus ga ik het maar een andere keer terug kijken.

Ik heb het ook opgenomen, ga nu kijken