September & Oktober Klussers Deel ***12***

Vandaag naar de tandarts geweest.

Heb een gaatje :? dus moet volgende maand terug om gevuld te worden terwijl ik er helemaal geen last van heb.

Moest foto´s laten maken en toen ik klaar was besefte ik pas dat dat misschien helemaal niet goed is stel… :wall:

Zou dat kwaad kunnen denken jullie?

Verder alles nog hetzelfde hier, nu nog een misselijk gevoel en last van mijn onderbuik dus ben benieuwd.

Vandaag mijn laatste vrije dag, morgen weer beginnen.

anoniempje: het schijnt niet zo goed te zijn om foto’s te maken als je zwanger bent, maar dat kon je toch niet weten?? wil ook niet meteen zeggen dat het dan meteen helemaal fout zal gaan als het per ongeluk wel gebeurt, dus ik zou me er niet druk om maken. hoeveel mensen roken of drinken er bijvoorbeeld wel niet tijdens de eerste weken van hun zwangerschap? en dat gaat vaak evengoed goed… ik blijf trouwens voor je :thumbup: en :pray: hoor en natuurlijk ook voor alle andere meiden die weer in de spannende dagen zitten.



groeten Mees

Achteraf gezien is het gewoon stom van mezelf.

Weet dat je geen gewone foto´s moet laten maken maar ja dat is achteraf.

Maar nu komt dan toch alleen die straling in je mond of niet?

Ach misschien komen wel gewoon de :twisted: over een paar dagen en maak ik me druk om niks.

Je hebt gelijk hoor hoeveel mensen leven er niet ongezond?

Gister een intakegesprek gedaan, kwam ik daar was de moeder opgenomen met 5 weken groeiachterstand van het kindje, haar vriend zei gelijk eerlijk, ja ze rookt nog als een ketter he!

Snap dat nooit hoor, je gaat toch alle schadelijke dingen uit de weg als je zeker weet dat je zwanger bent.

Ben nu al zo dat ik niks rauws meer eet uit voorlopig gewoon voor de zekerheid van stel…

Dat deed ik ook hoor. Ik dronk eigenlijk bijna niks meer, at geen rauwe dingen enzo… Je weet maar nooit en zeker in die eerste weken is dat zo belangrijk…

Op de chat zitten ook een paar meiden die gewoon nog roken terwijl ze zwanger zijn. Ik snap dat niet hoor. Je wilt toch het beste voor je kindje?? Maar goed, ik heb dan weer makkelijk praten, want ik heb nooit gerookt en dus ook nooit hoeven stoppen. En ook drinken deed ik al nooit veel, dus ja… waar bemoei ik me mee. Maar dan nog vind ik dat je gewoon accuut moet stoppen als je weet dat je zwanger bent.

Hai hai



Manlief gaat 6 maart naar het buitenland voor 3 á 4 maanden, en komt zo om de 5 weken even thuis. Eigenlijk slik ik nu voor Jan *** medicijnen. 23 maart moet ik toch weer naar de gyn, en leg ik het hele verhaal uit. Ik wil me meer op mijn gewicht gaan focussen als manlief weg is, in de hoop af te vallen waardoor mijn cyclus vanzelf weer op gang komt.



Op het moment lijk ik wel emotioneler dan normaal. Dat staat ook wel bij de bijwerkingen hoor, van het medicijn. Ik heb een ruwe huid ( met name mijn gezicht) en ben ontzettend moe. Was ik er maar nooit aan begonnen!



Maar genoeg over mij,



Hoe gaat het met jullie?? Ik zie al dat er weer spannende dagen aankomen voor sommige onder ons!! Succes!

He anoniempje: ik was ook bij de tandarts toen ik al zwanger was. Bij ons hebben ze zulke goede apparatuur van de röntgen dat het niet schadelijk is voor de baby. Straling van een mobieltje was nog meer zei ze. Verdoving kon ook gewoon want dat komt niet in de bloedbaan terecht. Ik was wel gerust gesteld, beeb is ook gezond!



Wat betreft die dingen eten, volgens mij kan dat nu nog niet zoveel kwaad als je wel wat ‘verkeerds’ hebt gegeten. Stoppen als je weet dat je zwanger bent is vroeg genoeg. Daarnaast wat Mees zegt, is de kans ook maar klein dat het daadwerkelijk schade toebrengt aan de baby.



Ik heb de afgelopen dagen alleen maar leuke reacties gehad van iedereen op het grote nieuws! Super is dat, kaartjes gekregen en veel zoenen en enthousiaste telefoontjes. Dan ga je je wel langzaam aan realiseren dat het echt is hoor. Moet soms nog steeds aan het idee wennen, gek he?!



Ik duim door :pray: :pray: , met beetje hormoontjes erbij !@#$%^&()!@#$%^&()!@#$%^&()!@#$%^&()

Leuk hoor janinepien al die leuke reacties.

Lekker genieten ervan hoor!

Voel je je verder wel goed?

Bedankt voor de hormoontjes hoor.

Ik voel me steeds beter. Het wisselt nog wel per dag. Gisteren kon ik veel doen, wel moe daarna, maar ok. Vandaag heb ik weer minder energie en wat hoofdpijn. De misselijkheid wordt wel echt minder gelukkig.

Dus ik denk dat ik elke dag weer dichter bij een fitte Janine kom!



Voel jij wat?

Gister nog met Lieke over gehad.

Voel me wel goed, beetje trekkerig gevoel in mijn onderbuik, en als ik s´avonds ga liggen in bed ben ik een beetje misselijk, daardoor kan ik moeilijk in slaap komen.

s´ochtends als ik heb gegeten trekt het in de loop van de ochtend weer weg.

Dus weet het echt niet, wacht maar af.

auw, auw, ik heb fysio gehad voor mijn rug. Ik ben helemaal beurs en heb echt giga scpierpijn en het wordt nog erger… hopelijk is het morgen weg. Ik reageer vaak zo sterk op fysio. Ik zit van het midden van mijn rug tot naar boven helemaal vast en met lilef knijpen bereiken ze niet zo veel.



Verder alles okee, vanavond bij een vriend eten…dus ben ik er niet…

Janine B balen dat je er even genoeg van hebt hoor, maar je doet het niet voor niks! Gewoon volhouden, wie weet is het tussendoor toch stiekem een keertje raak!



Anoniempje en Lieke zet uhm op!



Hier nog steeds hoofdpijn, gisteren voor mijn doen vroeg naar bed gegaan (geloof een uur of 10). Ik heb vandaag toch maar even met de vk gebeld om te vragen of er nog iets geks kan zijn (ook op aandringen van een collega) maar die had eigenlijk weinig te zeggen… 6 paracetamolletjes per dag mag en verder genoeg drinken rustig aan doen en stress een beetje vermijden… nou dat laatste is dus moeilijk momenteel het is erg druk op het werk deze week, morgen zijn we met 2 secretaresses (i.p.v. 4) en vandaag was het ook erg druk en dan kan ik me dus niet gewoon een dagje ziek melden (en ik voelde me vanochtend echt klote…) einde van de maand moeten alle stukken naar de Rechtbank en is het erg druk. Morgenavond eigenlijk een bruiloft van een collega, maar zoals ik me de hele week 's avonds al voel ziet het er niet naar uit dat ik ga…

Soesa: denk wel om jezelf hoor!! Natuurlijk is je werk belangrijk, maar als je jezelf niet goed voelt dan moet je op een gegeven moment wel voor jezelf kunnen kiezen. Jouw gezondheid en die van je beebje zijn veel belangrijker dan werk…

Helemaal mee eens Mees! Suus als je niet lekker bent, blijf je gewoon thuis hoor!

Vraagje vinden jullie dat dit pakje kan voor een meisje? Ik vind het zelf heel gaaf en stoer (ook voor een meisje) maar aan de andere kant heb ik een lief roze jurkje gezien wat ik ook heel vind…

Suus wat een lief pakje, vind dat het zeker ook kan voor een meisje hoor.

Ben het met de andere meiden eens hoor, denk aan jezelf en als het niet gaat gewoon lekker thuis blijven hoor.

Ik moet vannacht helaas weer op wacht, heb er niet zo´n zin in.

Niet om het werk hoor maar ik voel me nog steeds niet zo lekker en om dan midden in de nacht uit je bed gebeld te worden…

Ben al nooit zo´n nachtmens en nu volgens mij helemaal niet.

Maar goed hoort erbij en misschien wordt ik wel niet gebeld.

Anoniempje kan me voorstellen dat je geen zin hebt! Maar het geeft ook wel een beetje afleiding misschien? :wink:

Hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen!



Zaterdag kan ik de kinderwagen op gaan halen, mijn schoonouders zijn hier, dus gevraagd of mijn schoonmoeder even mee wil, komt mijn schoonzusje ook meteen mee… ik weet dus niet of dat gaat passen in de auto, twee kinderwagens er in en haar kleintje… dan heeft het dus geen nut…

dat pakje kan ook voor een meisje hoor!!! Ziet er erg lief uit!!!



Hier nog steeds veel pijn. Ik heb al 2 bleuwe plekken op mijn rug van de behandeling… Ik hoop dat het niet erger wordt hoor…

Dames, ik het net getest…maar het was helaas negatief…maar zolang de :evil: :evil: er nog niet zijn houden we hoop.

Ik denk dat ik nu zondag pas weer test…

Lieke: Balen dat je test negatief was. Maar zoals ik al eerder heb gezegd: mijne was 2 dagen na mijn NOD nog negatief en pas 6 dagen erna positief, dus wat je zegt: zolang de :twisted: er niet zijn gewoon blijven hopen. Hier heb je nog wat hormoontjes: :: :: :: :: :**:

Jammer liekeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Hou vol!!! Wel rottig dat je dan nog geen duidelijkheid hebt. Ik duim gewoon door :thumbup: :thumbup: :pray: .