September 2007 stoppers !!!!!!

En Lotte heeft bij de augustus stoppers ook nog heel veel vriendjes :wink: Grapje natuurlijk, we hebben nog weinig te melden (over ongi’s en testjes) dus moet toch wat te ouwehoeren hebben…



De bloeding was vanaf vanmiddag 12:00 ongeveer, en gaat nog steeds beetje door. Ik had ineens krampen (had vanmorgen ook best veel gedaan in de huishouding en auto gewassen) en toen brak het echt door. Zo heb ik een gewone ongesteldheid nooit, daar voel ik nauwelijks wat van. Ik denk zelf dat het een nawee van de miskraam is, voor een ongesteldheid na een MK/MA staat 4 tot 6 weken. Het irritante is gewoon dat ik niet weet wanneer we moeten klussen om de vruchtbare dagen zo goed mogelijk te kunnen benutten… :x



Mijn man is nog bij zijn zus en zwager aan het klussen, dus zit eerst alleen op zaterdagavond. Dan maar ff neuzen op KOK, wat een straf! :liar:



gr. Nienke

@nienke ja dat is messchien nog naweeen van de miskraam.

ik hoop dat je buikkampen snel over zijn :hug:



Ik ben ook wel benieuwd weer naar mijn ongie ik hoop natuurlijk dat het in 1x raak is :mrgreen: maar als dat niet zo is ben ik ook echt veel erger ongesteld bleh dan met de pil

Nienke, er bestaan toch ook ovulatie testen?? Misschien is dat de eerste tijd wat?



Vlinder, ik hoop ook zo dat het weer in één keer raak is, erg hè?



Kan niet wachten :evil:

@sabrina was het de eerste keer raak bij jou?



logisch toch dat we dat willen :smiley: ik kan ook echt niet wachten nu helemaal niet meer dat ik niet meer aan de pil ben.

Hoi,



Nienke, vervelend zeg die bloeding, misschien heb je toch te veel gedaan? :hug:



@Sabrina ik hoop ook dat het weer gelijk raak is hoor :oops: :mrgreen:

De eerste keer heb ik trouwens ook ovulatie testen gebruikt omdat ik mijn cyclus wilde weten ( na 15 jaar de pil geslikt te hebben ), maar ik was ook gelijk de tweede ronde zwanger dus dat was een prettige bijkomstigheid, haha.

Ik ben trouwens met pil erger ongesteld dan zonder, wel apart eigenlijk :think: :mrgreen:



Nou ik ga weer even foto’s doormailen en dan bankhangen.



Groetjes Chico.

Doe ovulatietesten werken niet bij mij. Heb het meerdere malen gedaan en moet zeggen dat ik er ook niet zoveel mee heb. Heb meer met temperaturen, maar ga dat pas doen als het echt goed in de war is (zoals voor de eerste zw.schap).



Nienke

Jippie! vandaag een negatieve zwangerschapstest gehad. Dacht nooit zo blij te zijn daarom. Betekent dat elke positieve zw.test vanaf nu een nieuwe zwangerschap, nieuwe kansen betekent.



Nienke

@nienke2 wrote:

Jippie! vandaag een negatieve zwangerschapstest gehad. Dacht nooit zo blij te zijn daarom. Betekent dat elke positieve zw.test vanaf nu een nieuwe zwangerschap, nieuwe kansen betekent.



Nienke




Heel goed! Hoe is het nu met het bloedverlies?



Hoe gaat dat trouwens met temperaturen, gaat je temp met de eisprong omhoog of omlaag?



Toen Gerrit en ik voor de eerste zwangerschap gingen ben ik in oktober gestopt met de pil, we hebben toen tot 1 januari geklust met regenjasjes. De eerste keer zonder was meteen raak!



Vandaar dat ik dus weet dat ik een regelmatige cyclus heb (hoop ik nu nog) Ik was overigens ook al vanaf mijn 14e aan de pil ben op mijn 25 zwanger geraakt.



Nu heb ik op babybrabbel uitgerekend hoe mijn cyclus eruit kan zien… nog 7 dagen tot het klussen :oops:



Net lekker wezen zwemmen met Lotte en Gerrit, tjee wat een waterratje is het. Vooral de grote glijbaan is favoriet: Mama gijen gijen (glijden dus :lol: ) Nu volkomen uitgeteld in bed, strakjes naar opa en oma, ze gaat daar een keer in de twee weken slapen omdat ik moet werken en mijn ouders niet heel dichtbij wonen.



Wat doet iedereen eigenlijk voor werk? Of ben je thuisblijfmoeder? Ik is nieuwsgierig :oops:



Tot later!

Super Nienke! hoe gaat het met het bloedverlies?



@Sabrina, leuk hoor dat je dochtertje zo gek op water is!

En fijn dat je zo’n regelmatige cyclus hebt, dta scheelt toch altijd wel.



Ik zelf ben thuisblijfmoeder.



@Vlinder, hoe is het?



Groetjes Chico.

Zwemmen is altijd leuk!



Het bloedverlies valt mee. Lijkt vandaag op te houden, het is echt minimaal.



De temp is tussen de eerste menstruatiedag laag en wordt de dag van de eisprong een paar tienden hoger. Voor of tijdens je menstruatie gaat je temp weer naar beneden. Als je temp langer dan 14 dagen hoog blijft kun je zwanger zijn. Als je nog meer vragen hebt, kun je altijd vragen, ben toch beetje expert :lol:



Ik werk, ben hoofd administratie. Best druk, maar wel gewoon 3 dagen in de week.



Dochter leek heel moe, maar ligt nu al een tijdje te huilen, toch maar uit bed halen.



gr. Nienke

@nienke wat goed zeg!! een negatieve test dan weet je idd zeker wanneer je zwanger bent dat je het ook echt bent.



zo ik kom net thuis ben even een dagje bij me zus geweest. Was weer gezellig. We zijn even naar het Amstelpark geweest wat is dat veranderd zeg!! Ik ben er natuurlijk jaren niet geweest maar ik herken het gewoon niet meer terug.



Ik werk 4 dagen in de week op de salarisadministratie. Ik ben altijd op vrijdag vrij :dance:

Momenteel ben ik ook bezig met pdl een opleiding voor me werk.

Ik werk er nu 2,5 jaar het bevalt goed het is lekker dichtbij voor mij.

Financiele dames dus hier,



Ikzelf werk sinds februari 07 op een financiele administratie en doe ook salarisadministratie. Ik werk drie weken 3 dagen per week en dan één week 4 dagen. Best veel die vier dagen maar wel heel leuk.



Momenteel ben ik nog bezig met curcus management support en binnendienst maar wil in januari gaan starten met BKB, daarna, BKC en daarna zien we wel weer.



Tevens probeer ik twee keer per week te sporten en meest lukt dat wel.



Hihi dat zal wel weer ff wennen worden wanneer ik zwanger/bevallen ben, heftigggggggggg.



Na de bevalling van Lotte heb ik ook zeker een jaar nodig gehad om mezelf te worden en ik maar denken dat het allemaal wel mee zou vallen :wall: Klinkt mss wat gek maar ik vond de omschakeling best wennen. Nu ben ik :inlove: op onze meid!



Hoe is jullie eerste zwangerschap en of bevalling gegaan?



De eerste 16 weken ben ik echt misselijk geweest, met 26 weken zw. ischias en later een wat hoge bloeddruk. Ik ben in het ziekenhuis bevallen (moest vanwege de bloeddruk 110/160 :shock: ) vanaf de eerste wee tot de bevalling heeft 5,75 uur geduurt. (wel waren al eerder mijn vliezen gebroken). De bevalling vond ik eerlijk gezegd goed te doen.



Ik ben benieuwd.

Sabrina, ppff best heftige zwangerschap zeg. Maar bijna 6 uur voor een eerste bevalling is niet slecht lijkt me :thumbup: Ambitieus hoor, proberen zwanger te worden van de 2e en allerlei opleidingen in het verschiet…



Ik heb een tijd 2 keer per week gespind. Toen voor onze bruiloft in juli gestopt, omdat abonnement afliep. Omdat ik toen zwanger werd ben ik niet meer begonnen. Ik wil er wel weer mee beginnen, geeft zoveel voldoening.

De eerste zwangerschap ging probleemloos (op wat vocht, kramp in de vingers 's ochtends en zere heupen 's nachts na, maar volgens mij heeft bijna iedereen dat). Maar we hadden een druk leven voor onze dochter en ik moest heel erg wennen aan het settelen. Je bent toch veel vaker thuis en kunt niet zo spontaan vanalles gaan doen. Ik denk dat ik ook na een jaar weer mezelf was en dat terwijl onze dochter heel makkelijk is met alles. De bevalling was in 4 uur gepiept, maar wel ingeleid, want ze was 11 dagen te laat.



Nou, k’ga nog ff op KOK rondneuzen, morgen is het uit de lucht, net op mijn vrije dag!



gr. Nienke

Hoi,



Vlinder, je hebt dus een geslaagd weekend gehad met je zus?



Jullie hadden ook een redelijk vlotte bevalling dus?



Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, maar dat haalde ik niet meer.

Precies op de uitgerekende datum kwam Jorrit in snel treinvaart.

Om 11.00 s’morgens was de vk er en zei dat ik drie cm ontsluiting had, ze brak mijn vliezen en zou om 13.00 terug komen.

De eerste 3 cm wist ik niet eens dat het weeen waren :mrgreen: maar daarna kreeg ik een weeenstorm, verschrikkelijk.

De vk werd weer gebeld en die kwam on 12.45 en toen had ik 9cm en een randje :shock: , om 13.05 mocht ik persen en om 13.23 is Jorrit thuis geboren :mrgreen: in 2 uur dus 6cm ontsluiting, ikke was niet blij :mrgreen:

Maar achteraf vond ik het thuis bevallen super!



Verder was de zwangerschap goed, op mijn rug na.

Ik ben in 2005 geopereerd aan een hernia en ik was nog aan het revalideren toen ik zwanger was. Mijn rug, zenuw en spieren waren dus niet zo sterk ( nu nog niet, want ik heb een slechte rug ).

Verder niks te klagen gehad.



Op dit moment doe ik fysiofitness.

Ik heb altijd paardgereden ( ook met hernia ) maar op een bepaald moment ging het niet meer, ook mijn paard is zwak in zijn rug waardoor ik besloten heb hem met de vut te sturen en zelf niet meer te rijden met hem ( ik zou nog wel eens een rondje op een ander willen rijden, en misschien doe ik dat binnenkort wel op het paard van een vriendin ).



Ik had al vrij snel het ritme te pakken met Jorrit, maar dat komt misschien ook omdat ik thuis was/ben.

Door de operatie is toen mijn contract niet verlengd en daarna was ik ziek uit dienst. Na de bevalling en verlof kwam ik in de ww, maar we besloten al snel dat ik thuis zou blijven. De ww heb ik toen opgezegd.

Het had misschien anders gelopen als ik nog werk had, maar je hoort me niet klagen :mrgreen:



Ik ben trouwens nog steeds niet ongie, ik moest eigenlijk ook nog een week de pil slikken.

Normaal ben ik ongeveer 3 dagen na het stoppen ongesteld.

Iemand ervaring hiermee?



Nou ik ga csi verder kijken.



Groetjes Chico.

Ben een keer voor een weekje weer begonnen met de pil (omdat cyclus niet normaal werd), na dat weekje werd ik na een week ongesteld. Maar ik geloof dat dit echt niet met anderen te vergelijken is. Is echt net zo onvoorspelbaar als het raden wanneer je zwanger zult worden :lol: :wink:



Ik merk dat ik nu moeite heb met het lezen bij de maart 2008 mama’s. Eerst niet zo, maar komt nu wel. Ze hebben het nu over plopjes in de buik en ze showen de eerste buikfoto’s :frowning: Toch maar niet lezen daar voorlopig.



gr. Nienke

jaaaaaa, terug van centerparcs.



Chico: Wij zaten in de Huttenheugte in drenthe. Die waar Geer en Goor ook geweest waren, hihi. En inderdaad ons huisje was ook ronduit ranzig. Heb het ook allemaal in de enquette vermeld die je kon invullen. Vies hoor. En verder inderdaad ook alles erg duur op het park. Maar zo lang mensen het er voor blijven betalen, zullen ze er niet veel aan veranderen volgens mij. Welk Park zaten jullie eigenlijk?



Woensdag om negen uur gaat mijn spiraal eruit :dance: :dance: :dance: . Ben benieuwd wanneer we dan ongi gaan worden zodat we serieus los kunnen :lol: .

Wij zijn volgens mij niet zo vruchtbaar, als jullie. We zijn een jaar bezig geweest voordat we zwanger waren van Stijn. En aangezien ik een korte cyclus heb van 25, 26 of 27 dagen, heb ik 13 of 14 rondes gehad dat jaar.

Vervolgens in augustus 2006 bevallen. Ben niet misselijk geweest de eerste drie maanden, wel enorm moe. Vervolgens bij week 12 al bekkeninstabiliteit :evil:. Hing op het eind tegen een zwangerschapsvergifiting aan, ik werd reuze in de gaten gehouden. Heb alle vier de hittegolven van Juli 2006 op de bank in huis overleefd :shock: Toen ik mijn bloedprop verloor, kwamen we er in het ziekenhuis bij een controle achter dat ik een stuiter had. (Dit was 2 dagen voor de bevalling) Ik ben bevallen na 13 dagen overtijd gelopen te hebben. Na tien uur aan de weeen opwekkers gelegen te hebben meer dan 1 wee per minuut (Laten we zeggen dat ze erg snel kwamen) opgevangen te hebben werd er alsnog besloten om over te gaan tot een spoedkeizersnee. Het kindje had grote zuurstof gebrek. (Op dit punt slechts zes centimeter ontsluiting) Stijn heeft 3 dagen op neonatologie gelegen aan allerlei toeters en bellen. Na vijf dagen ziekenhuis en drie dagen thuis, raakte ik in depressie, en moest aan de valium en slaaptabletten, stoppen met borstvoeding (vanwege de medicijnen die ik kreeg en zware slaapgebrek) Maar toch…

WIL IK HEEL GRAAG WEER ZWANGER WORDEN. (Dus laat je als je voor je eerste gaat niet afschrikken hierdoor. Je krijgt er iets geweldig voor terug en als ik al mijn slechte uren samenpers kom ik denk ik niet verder dan een maandje en das best te doen hoor!) :wink:



OEPS; ik moet ook even foliumzuur halen. Helemaal vergeten.



Ik ben ook een Financiele dame, hihi. Ik werk als Financieel Adviseur bij een bank.



@nienke2 wrote:

Het irritante is gewoon dat ik niet weet wanneer we moeten klussen om de vruchtbare dagen zo goed mogelijk te kunnen benutten… :x



Mijn man is nog bij zijn zus en zwager aan het klussen, dus zit eerst alleen op zaterdagavond.


Euhm Nienke: Als jou man bij je zus en zwager aan het klussen is daar word jij niet zwanger van hoor?!?!?! :lol: :wink:

Hoi,



@Nienke, kan me wel voorstellen dat het meelezen met de maart mama’s best moeilijk is nu :hug:



@Britt, jeetje wat een heftige zwangerschap en bevalling zeg!

Gelukkig is alles goed gekomen!



Wij hebben ook alles op de enquette gezet, en mijn man is het van die muis gaan zeggen, maar daar reageerde ze heel laconiek over.

Ik denk ook niet dat ze nog wat met de enquette doen.

Het inchecken was ook zo maf. We ( en vele andere ) waren rond 14.50 op cp, en we gingen inchecken, maar omdat het nog geen 15.00 was kregen we de sleutel nog niet. Die konden we na 10 minuten halen.

Mijn man is toen gelijk weer in de rij gaan staan en toen waren de 10 minuten voorbij en kreeg hij de sleutel :evil:

Ik was cp fan maar nu echt niet meer.

We zaten trouwens op de Vossemeren.

In 2005 zaten we daar ook en toen was het zo super dat we een weekend bijgeboekt hadden.



Zo, ik ben hartstikke verkouden, mijn neus doet zeer, mijn hoofd en hele lijf doet pijn.

Mijn ouders waren ziek en ik geloof dat ik een kadootje gehad heb van ze :cry: :mrgreen:



Er zijn trouwens toch nog best weinig september stoppers :eh:



Groetjes Chico.

Wij waren om ca 13.00 uur al op het park en kregen gelijk de sleutel, maar we mochten niet eerder dan 15.00 uur het huisje in werd ons nog op het hart gedrukt. Wat kan dat dan verschillend zijn he?



We waren samen met mijn ouders en hub en mijn vader vroegen zich af hoeveel oplages er van onze epistel (enquete) gedrukt zou worden :mrgreen:



Maar weet je wat het was. Wij waren in mei nog in centerparcs zandvoort geweest en die had drie sterren en deze vijf. Dan is je verwachting gewoon veel groter. Maar eigenlijk vind ik zandvoort leuker…

Hey Britt, lees nu dat je in Groningen woont. Ik woon in de provincie Groningen, maar dan wat noorderlijker, grappig.



Wij zitten eraan te denken om een huisje bij Landal te huren, de week voor kerst. Wij zijn allebei tussen kerst en oud en nieuw vrij. Dus leek het ons lekker om er nog een weekje vooraan te plakken. Nog maar 3 maandjes :dance: :wink:



gr. Nienke

@britt wij hebben ook een keertje een midweek op de huttenheugte gehad ik vond het park niet zoveel aan… Ons huisje was wel schoon toen gelukkig.



@chico ja het was een gezellige dag met me zus :smiley:

Balen dat je verkouden gaat worden zeg. Ik ben 3 weken verkouden geweest ben er nu eingelijk anderhalve week vanaf ik werd er echt gek van.



@nienke zo wat een bevalling zeg :shock: Ik ga voor me eerste ik hoop dat het allemaal een beetje soepel verloopt.

Mijn zus had ook een stuitbevalling echt zielig voor me neefje zijn balletjes waren helemaal blauw :?



Weten jullie dat, ik heb een beetje overgewicht maar als ik nu gezond eet en gewoon alles binnen krijg en ik val daardoor af dat kan toch niet slecht zijn? Ik weet namelijk dat als je zwanger wilt worden niet moet gaan lijnen en dat ben ik ook niet van plan maar doordat ik gezond eet val ik wel wat af.