Sept/Okt 2005 allemaal in de MMM

Groot gelijk heb je Lieke, niks voor te schamen.

Hier alles oke. Weinig nieuws verder en nog steeds druk aan het klussen zowel in huis als in bed, haha

Ben gister bij de reumatoloog geweest en heb 1 van mijn oude medicatie terug. En daar ben ik heel erg blij mee.

We nemen het risico want het is heel hard nodig, lichamelijk gaat het erg slecht. :cry:

Maarja het duurt nog 3 mnd voordat het weer werkt :?

Als ik zwanger ben stoppen we er weer mee.

Verder geen nieuws :wink:

Hier zijn we gisteren dus voor een intake geweest in tilburg en we hebben ook al onderzoeken gehad gisteren. En ik heb een echo gehad en mijn baarmoeder lag er rustig bij en me eierstokken ook was allemaal prima zei die gyn. Alleen bij hubbie was het niet zo goed hij moet dus nu losser ondergoed gaan dragen en ook de bovenbroek want die zat volgen de arts te strak. En nu moet ik over 12 a 13 dagen als ik ongie ben terug komen en dan gaan ze me baarmoeder opmeten en hubbie moet in augustus weer een potje vullen. En we mogen in augustus/september al gaan starten!!! En we hebben ook allebei al boed moeten laten prikken op hebetitus b en c en op hiv.

:-* Danielle/ West

Hoi allemaal, ben er weer :smiley:

Hebben een heerlijke vakantie gehad, lekker gerelaxed en van het mooie weer genoten.

Nu maar gelijk de vakantiewasjes weg werken he, en maar hopen dat het hier droog blijft dan kunnen we snel buiten drogen.

Suus:balen zeg dat jouw vakantie niet zo gezellig verlopen is, zou ook idd niet meer gaan hoor want heel jullie vakantie is zo verpest.

En wat spannend van die borstonderzoeken zeg kan me heel goed voorstellen dat alles nu boven komt.

Wel goed natuurlijk dat je je er voor kunt laten onderzoeken maar dan nog is het wel erg moelijk vooral ook om evt. beslissingen te nemen of je het wil laten doen.

Een vriendin van mij had net zo’n situatie, heeft zich ook laten onderzoeken en bij haar was gelukkig alles goed, heeft wel na haar zwangerschap 2x een punctie gehad en weer een spannende tijd gehad want voelde harde knobbeltjes maar toen waren het cystes

Lieke:gaat opschieten nu al he, buik al flink aan het groeien?

Nu nog kiezen tussen borstvoeding en flesvoeding las ik, laat je niet gek maken hoor want wordt nogals eens een discussie bij bepaalde forums hier :wink: volg gewoon je gevoel en kijk wat jij prettig vind en je kan het altijd beslissen als de kleine er is hoeft niet perse van tevoren hoor

Angel: hoe is het met jullie huis, al lekker opgeschoten?

Fijn dat alle hormoondingen goed waren bij je nu dus alleen nog die hsg :?

En gelukkig weer even je medicatie voor de reuma, ik hoop dat je je snel wat beter voelt daardoor

West: bij jullie ook wel wat veranderd dus de afgelopen week.

Jullie moeten dus ook definitef gaan voor Ivf.

Wel fijn dat je al zo snel terrecht kan.

Doen ze daar in het ziekenhuis niet dat dna onderzoek?

Spannend allemaal he, ik ben ook zo benieuwd wat we maandag allemaal te horen gaan krijgen en wanneer we echt starten, ik verwacht mijn eerste cyclus nu rond 1 augustus, werd woensdag al weer 2 dagen te vroeg verrast in mijn vakantie :x

En ik zag dat je je naam er nu bij hebt staan, was nog niet bekend toch of wel :lol:

Ben ik nu de enige nog, zal ik me dan ook maar bekend maken of vinden jullie dat te verwarrend worden :lol:

Denk al heel lang van nou klets hier al zo lang en persoonlijk en nog steeds met anoniempje, komt omdat ik daarmee natuurlijk ooit eens begonnen ben en nu log ik automatisch zo in

Nou Anoniempje je houdt het wel spannend voor ons… eerst doen alsof je je geheim gaat prijsgeven en dan toch niks zeggen :snooty:

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Voor alle andere meiden :thumbup: :thumbdown: draaien hier hoor!

Gisteren op de bruiloft van mijn stiefbroertje mijn zusje nog even gesproken. Zij is inmiddels bij haar ha geweest, maar die vond het maar een hoop gedoe om niks. Hij vond erfelijkheidsonderzoek niet nodig omdat mijn oma niet jong meer is hij heeft gevoeld en ze mag een mammografie laten maken. Hij vond verder onderzoek onzin omdat ze dan bij een hoge kans op kanker volgens hem op amputeren gaan aandringen. Ik vind het een beetje dom, bovendien heb ik op de site van KWF gelezen dat er tenminste 1 iemand onder de 45 moet zijn met de ziekte. Bij mijn moeder is de tumor pas heel laat ontdekt omdat hij niet te voelen was, dus foto’s zijn heel belangrijk dan. Mijn zusje heeft wel gezegd verder onderzoek te willen als bij mijn tante iets van erfelijkheid uit het onderzoek naar voren komt.

Hoi hoi,

Ik ben vandaag teruggekomen uit wales. het was er ondanks de regen heerlijk en we hebben geen overstromingen gehad.

Ik kan niet alles teruglezen want het is allemaal zo veel maar als ik iets gemist heb hoor ik het wel.

Suus: jammer dat je vakantie zo in de mist gelopen is.

Nou ik ben ongi geworden in de vakantie… vrijdag de 13 naar de gyn toe…

Lenie jammer meid ook weer een rondje verder…

Hier vanmiddag gezellig Lieke en haar man even op de koffie gehad. Jim heeft zich lekker uit zitten sloven voor ze. En ik was zo druk met kletsen en Jim dat ik achteraf bedacht dat ik niet eens een lekker snackje op tafel heb getoverd. Dus ik hoop maar dat ze geen honger hebben gehad :mrgreen: (volgende keer anders gewoon even hintje geven, zwangerschapsdementie is nog steeds niet over).

Lieke heeft een heel mooi buikje inmiddels zag er echt mooi zwanger uit! :thumbup:

@anoniempje wrote:

Hoi allemaal, ben er weer :smiley:

Hebben een heerlijke vakantie gehad, lekker gerelaxed en van het mooie weer genoten.

Nu maar gelijk de vakantiewasjes weg werken he, en maar hopen dat het hier droog blijft dan kunnen we snel buiten drogen.

Angel: hoe is het met jullie huis, al lekker opgeschoten?

Fijn dat alle hormoondingen goed waren bij je nu dus alleen nog die hsg :?

En gelukkig weer even je medicatie voor de reuma, ik hoop dat je je snel wat beter voelt daardoor

Hey hey meis, fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad :dance:

Vandaag is het belangrijkste laatste schilderwerk gedaan…de hobby/pc kamer. Als we die vanaaf en morgen inruimen dan zijn we al van een heel hoop zooi af, echt veel dozen met boeken en papierwerk e.d.

Maarja daar zijn we nog wel even zoet mee, hihi

Als dadelijk alles zo’n beetje af is zal ik de voor en na foto’s plaatsen :smiley:

@Tante Soesa wrote:
Nou Anoniempje je houdt het wel spannend voor ons… eerst doen alsof je je geheim gaat prijsgeven en dan toch niks zeggen :snooty:

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Hihi dat vond ik ook al :lol:

@Tante Soesa wrote:

Gisteren op de bruiloft van mijn stiefbroertje mijn zusje nog even gesproken. Zij is inmiddels bij haar ha geweest, maar die vond het maar een hoop gedoe om niks. Hij vond erfelijkheidsonderzoek niet nodig omdat mijn oma niet jong meer is hij heeft gevoeld en ze mag een mammografie laten maken. Hij vond verder onderzoek onzin omdat ze dan bij een hoge kans op kanker volgens hem op amputeren gaan aandringen. Ik vind het een beetje dom, bovendien heb ik op de site van KWF gelezen dat er tenminste 1 iemand onder de 45 moet zijn met de ziekte. Bij mijn moeder is de tumor pas heel laat ontdekt omdat hij niet te voelen was, dus foto's zijn heel belangrijk dan. Mijn zusje heeft wel gezegd verder onderzoek te willen als bij mijn tante iets van erfelijkheid uit het onderzoek naar voren komt.

Nou groot gelijk heeft ze hoor, vind stom van die HA :eh:
Maar ik heb toch al veel negatieve ervaring met de HA :shifty:

@lenie wrote:
Hoi hoi,

Ik ben vandaag teruggekomen uit wales. het was er ondanks de regen heerlijk en we hebben geen overstromingen gehad.
Ik kan niet alles teruglezen want het is allemaal zo veel maar als ik iets gemist heb hoor ik het wel.

Nou ik ben ongi geworden in de vakantie..... vrijdag de 13 naar de gyn toe...

Welkom terug en fijn dat het bij jullie ook een heerlijke vakantie was :dance:
Wel balen van de :evil: :evil:
Of je iets gemist hebt?? Echt heel veel niet volgens mij :)

@Tante Soesa wrote:
Hier vanmiddag gezellig Lieke en haar man even op de koffie gehad. Jim heeft zich lekker uit zitten sloven voor ze. En ik was zo druk met kletsen en Jim dat ik achteraf bedacht dat ik niet eens een lekker snackje op tafel heb getoverd. Dus ik hoop maar dat ze geen honger hebben gehad :mrgreen: (volgende keer anders gewoon even hintje geven, zwangerschapsdementie is nog steeds niet over).

Lieke heeft een heel mooi buikje inmiddels zag er echt mooi zwanger uit! :thumbup:

Gezellig :D
Eeee Lieke kom maar op met een nieuwe buikfoto :mrgreen:

Hihi dus ik heb jullie nieuwsgierig gemaakt :lol:

Maar wilde eerst even vragen of jullie het niet te verwarrend vonden worden en het liever zo wilde houden :stuck_out_tongue:

Lieke: idd waar blijft die buikfoto?

Hier wordt het weer spannend, morgen om 12.00 ons startgesprek,ben erg benieuwd wanneer we nu echt gaan beginnen.

Ben op andere forums ook aan het kletsen en ik hoorde al dat je een flinke voorraad kwijt gaat moeten in je koelkast, aan spuiten en het medicijn enz. dus ben benieuwd.

Verder was er dus iemand die had te horen gekregen dat ze in week 38 de punctie zou hebben dat is geloof ik half sept. maar bij het ziekenhuis waar hun zijn is het gebruikelijk om eerst een maand medicijnen te spuiten die je eigen cyclus stil leggen en dan pas ga je de maand erna stimuleren maar dat is dus per ziekenhuis heel verschillend.

Probeer ook maar rond die tijd te rekenen dan kan het alleen maar meevallen als het eerder wordt

Nou hier mijn buik met 27 weken op het strand

Hihi Suus het is je vergeven hoor.

We hebben het weer gezellig gevonden en de snacks echt niet gemist hoor…

Hubbie vond Jim helemaal geweldig en heeft nu helemaal zin in de kleine :inlove:

Anoniempje heel veel succes morgen :hug:

En voor de rest waar de :evil: weer zijn gekomen een dikke :hug:

Toppie buik hoor :thumbup:

Anoniempje…ik denk aan je morgen :thumbup: :thumbdown:

@anoniempje wrote:

Hihi dus ik heb jullie nieuwsgierig gemaakt :lol:

Maar wilde eerst even vragen of jullie het niet te verwarrend vonden worden en het liever zo wilde houden :stuck_out_tongue:

Lieke: idd waar blijft die buikfoto?

Hier wordt het weer spannend, morgen om 12.00 ons startgesprek,ben erg benieuwd wanneer we nu echt gaan beginnen.

Ben op andere forums ook aan het kletsen en ik hoorde al dat je een flinke voorraad kwijt gaat moeten in je koelkast, aan spuiten en het medicijn enz. dus ben benieuwd.

Verder was er dus iemand die had te horen gekregen dat ze in week 38 de punctie zou hebben dat is geloof ik half sept. maar bij het ziekenhuis waar hun zijn is het gebruikelijk om eerst een maand medicijnen te spuiten die je eigen cyclus stil leggen en dan pas ga je de maand erna stimuleren maar dat is dus per ziekenhuis heel verschillend.

Probeer ook maar rond die tijd te rekenen dan kan het alleen maar meevallen als het eerder wordt

Succes meid !!

:-*

Anoniempje succes vandaag!

Zo we hebben ons startgesprek gehad.

Ik had me dus ingesteld op september omdat ik veel mensen hoorde die eerst weer een maand aan de pil moesten om hun eigen cyclus stil te leggen.

Maar ik mag de eerstvolgende cyclus al echt starten! :dance:

Moet op de 1e dag gaan starten met Decapeptyl injecties dat moet 1x per dag s 'avonds.

Dan vanaf de 3e dag Puregon erbij gaan spuiten ( met een prikpen) ook s 'avonds tegelijk met die andere.

Dan dag 8 een echo om te kijken of het allemaal aanslaat en om evt. dosering van het spuiten aan te passen.

Dan wordt er ook afgesproken wanneer er weer een echo gemaakt moet worden meestal is dat dan 2 dagen later ofzo.

Dan als de eicellen groot genoeg zijn nog 1x spuiten , Pregnyl en dan de volgende dag de punctie.

Ik verwacht mijn eerstvolgende cyclus rond 31 juli/ 1 augustus dus rond half augusuts dan de punctie.

Heb ook gelijk de prikinstructies gehad, lijkt me wel te doen alleen die laatste injectie die je 1x moet nemen voor de punctie schijnt vervelend te zijn, beetje branderig maar goed dat is dan gelukkig de laatste.

Dus gaat allemaal opeens erg snel nu.

Heb maar gelijk alles opgehaald bij de apotheek, kan het maar vast in huis hebben dacht ik :wink: was niet allemaal op voorraad dus van de week de rest ophalen maar het is aardig wat moet ik zeggen.

Goed nieuws Anoniempje :dance:

Fijn dat jullie zo snel mogen beginnen :dance:

Super Anoniempje (weten we nog steeds je naam niet zeg…)

Misschien dom maar ik ben (gelukkig) niet zo thuis in dit soort dingen, maar wat gaat er na de punctie nu precies gebeuren? Eitjes bevruchten en terugplaatsen, zoiets?

Nou Suus gelukkig maar dat jij er ook geen ervaring mee hebt hoor.

Ik word helaas hier de ervaringsdeskundige denk ik op dat gebied :wink:

Maar idd na de punctie gaan ze in het lab de gekregen eicellen direct bevruchten dmv de zaadcel in de eicel te injecteren ( dat is dus ook het verschil met Ivf daar moet de bevruchting nog zelf gedaan worden door de zaadcel nu wordt het werk voor ze gedaan)

Dan 2 dagen na de punctie worden we gebeld of ze idd bevrucht zijn en of ze goed gedeeld zijn.

Dan meestal een dag daarna terug komen voor de terug plaatsing, in ons geval wordt er dan 1 embryo terug geplaatst.

Vanaf de punctie moet je 3x daags pilletjes inbrengen om het baarmoederslijmvlies geschikt te maken voor innesteling en die blijf je dan voorlopig gebruiken, ik denk 2 weken.

Dan 17 dagen!!! na de punctie mag je testen dus dat worden 2 hele spannende weken waarin je niks anders kan doen dan wachten.

Ook gaan ze nog proberen of er embryo’s geschikt zijn om evt. in te vriezen voor een evt. volgende poging dan kun je bijv. ook in je gewone cyclus terug laten plaatsen zonder eerst alle hormoonrommel te moeten gebruiken.

Maar dat schijnt maar in 20% van de gevallen te lukken dat ze goed genoeg zijn om in te vriezen want dan moet de kwaliteit echt goed zij omdat die ook weer flink kan verslechteren bij het ontdooien of dat kan hoor je weer 5 dagen na de punctie.

Snappen jullie het allemaal een beetje?

:lol: Groetjes Cynthia :wink:

Leuk dat we nu na 1.5 jaar je naam weten :slight_smile:

Maar duidelijke uitleg hoor, ik had toch iets anders in gedachten.

Maar net wat Suus zegt, (gelukkig) zijn wij daar niet in thuis.

Ja inderdaad leuk, je naam nu ook te weten.

Gek eigenlijk want je kan helemaal geen voorstelling maken van iemands naam als je die niet weet.

Ik vind het iig een mooie naam :wink:

Maar dat gaan inderdaad spannende weken worden, als je moet wachten.

Best frustrerend, vooral omdat je echt niks anders kan en geen keus hebt dan alleen te wachten, phoe hey.

Maar het zal zobiezo spannende tijd worden denk ik, niet alleen die 17 dgn, nou ik duim voor je hoor dat het snel bingo mag zijn :wink: