Leuk om je naam te kennen!!!
En als ik vragen heb na vrijdag dan zal je mij wel horen. Ik ben benieuwd naar de uitslagen en hoe nu verder… :?
Cynthia wat een mooie naam zeg! Wat een duidelijke uitleg, nou begrijp ik het helemaal. Ik hoop dat het goed aanslaat en dat je al die ellende maar voor 1 keertje hebt. Nou die 17 dagen zullen lang gaan duren kan ik me voorstellen, kom maar lekker hier je frustraties spuien tegen die tijd! Wat is trouwens de kans van slagen met deze methode?
Vandaag naar de ha geweest, ben niet echt veel wijzer geworden vind ik. Het is ook een nieuwe die een paar jaar in het buitenland gezeten heeft. Ze vond het raar dat mijn tante in aanmerking kwam voor een genetisch onderzoek want volgens het boekje (heeft ze ook echt uit een boekje) kom je pas vanaf je 35ste in aanmerking voor een mammografie als er een verhoogd risico is maar geen symptomen aanwezig zijn en mijn tante heeft eigenlijk geen verhoogd risico. Ik heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben en dat ik zo lang niet wil wachten. Ze moet het allemaal even uitzoeken en overleggen hoe het precies zit en dan belt ze me. Heb wel voor mezelf al even wat uitgezocht (zo ben ik nou eenmaal) de oncoloog die mijn moeder destijds behandeld heeft werkt hier nog steeds in het UMC, ik ga daar sowieso even heen bellen om het dossier op te vragen en dan kan ik mijn vraag misschien ook bij hem neerleggen.
Suus, goed dat je er zelf ook achterna zit, en dat je die oncoloog gaat benaderen.
Ik hoor het wel van je.
(sorry dat ik niet gebeld heb, maar was een beetje cjagie vanavond :oops: )
Suus: als jij een mammografie wilt moet dat toch gewoon kunnen lijkt me?
Stom weer zeg die ha altijd.
De percentage’s van Icsi liggen rond de 32% wat in een doorgaande zwangerschap gaat geloof ik dus kans van 1 op 3 per keer zeg maar.
Maar goed ik zie het gewoon als 50/50% want of het lukt of het lukt niet toch? :lol:
Hangt ook weer van veel factoren af, je hebt bijv. meer kans als bij de vrouw alles goed is en mijn leeftijd was ook in ons voordeel, gaf ook weer meer kans omdat ik bij hun gezien nog bij de jonkies hoor :mrgreen:
Icsi wordt natuurlijk ook veel bij “oudere” gedaan wordt tot 43 of 45 ofzo gedaan en je vruchtbaarheid gaat dan natuurlijk ook weer achteruit.
Dus we wachten maar af.
Vandaag even gesprek gehad met mijn leidinggevende over hoe het allemaal moet met werken want als ik steeds voor die echo’s moet ( 3 a 4x) is dat precies mijn werkweek, dus dat hoor ik morgen ze gaat met de baas overleggen.
Zie je erg op tegen die spuiten elke keer???
Lenie: bij jullie wordt het nu ook spannend.
Succes morgen, laat je snel wat van je horen?
Nee ik zie tot nog toe niet op tegen het spuiten, heb ze allemaal in huis zijn vrij kleine naaldjes.
Heel stom want ik vind normaal gesproken bloedprikken al eng :lol: misschien dat ik nu weet waarvoor het is.
Denk dat ik wel zenuwachtiger ga worden als ik echt moet gaan beginnen hoor maar ik heb al van heel veel mensen gehoord dat het echt reuze mee valt.
En ik heb spek genoeg op mijn buik dus hopelijk scheelt dat :oops:
Valt inderdaad wel mee joh.
Ik spuit me zelf al 6 a 8 jaar zowel been als buik,
gaat prima :thumbup:
Morgen gaan we naar de gyn voor de uitslagen en hopelijk krijgen we dan te horen hoe verder. Ik hoop eigenlijk te horen dat we gewoon verder kunnen met een of ander proces en dat we niet weer 70 dagen moeten wachten met het testen van zaad.
Ik vroeg dat omdat ik als de dood voor naalden ben maar anders zou mijn zusje mij wel kunnen prikken want die mag dat door haar werk…dan hoef ik het niet zelf te doen. :oops:
Lenie: ik vind normaal naalden ook helemaal niks hoor maar ja is voor een goed doel he!
Ik weet nog dat ik tijdens mijn opleiding toen ik stage leip in een verzorgingshuis ik ook moest prikken, insuline dat vond ik altijd leuk om te doen, gemeen he.
Is toch anders als het bij jezelf is.
Mijn vriend heeft ook opgelet dus die kan het ook evt. doen, zal het vast wel willen proberen.
Vanaf de 3e dag moet ik er 2 spuiten s’avonds dus dan kunnen we allebei tegelijk 1 kant doen kijken wie het beter kan zonder blauwe plekken te maken :lol:
Lenie: wat werd het nou waarschijnlijk bij jullie?
Daar al iets over gehoord?
Hoop dat ze je idd niet weer lang laten wachten want eigenlijk heeft dat ook weinig nut, zaadkwalitiet kan wel iets veranderen in een paar maanden maar zal heus niet opeens goed zijn dus snap ik niet waarom ze je dan zo laten tobben want het duurt allemaal al zo lang voordat je ergens terrecht kan.
Vandaag heeft mijn leidinggevende terug gebeld.
De “baas” begon gelijk over vakantiedagen opnemen, is toch belachelijk :x maar goed dat hoeft gelukkig toch niet.
De echo’s zijn als het goed is tussen 9 en 10 dus nu voorlopig afgesproken dat ik die week vanaf 12 u dan weer kan werken.
Even kijken of ik evt. een gezin kan doen en anders gewoon steeds s’middags op wacht om iemand op te vangen die uit het ziekenhuis komt of een bevalling zodat daar de volgende dag dan iemand heen gaat.
Zij heeft nu een memo naar de planning gestuurd en zei dat ik daar niks tegen hoef te zeggen omdat het prive is.
Maar die belde dus net toevallig vanmiddag of ik in augustus extra avondwachten kon doen dus toen heb ik het toch maar uitgelegd vind het fijner dat ze weten waarom ik dan zo moelijk inzetbaar ben en ze reageerde heel goed gelijk van nou dat regelen we hoor en dat is super belangrijk en hoop dat het lukt en die avondwachten gingen gelijk niet door daar wilde ze me dan zeker niet extra mee belasten
Er is een capiciteit test gedaan. Ze zouden kijken naar de de hoeveelheid en kwaliteit en gelijk de scheiding goed/slecht maken voor eventuele verder dingen. Ze hebben niets gezegt over eventuele behandelingen want dat zouden we geloof ik vrijdag horen… Ik denk dat ze het over IUI of IVF gaan hebben want daar hoorde die test bij las ik.
Ik ben dus beneiuwd hoor en hoop dat ze ons niet laten wachten, we wachten al lang. En ik weet dat er mensen zijn die langer wachten en het moeilijker hebben maar ja,…een beetje duidelijkheid zou wel fijn zijn.
Verder gaat het erg goed hoor. Ik heb net 3 weken vakantie achter de rug en moet morgen beginnen met werken. Het is er erg druk en soms heb ik er wel minder zin in maar durf even niet aan een andere baan te beginnen i.v.m het zwanger willen worden en proeftijden enzo…en tegen woordig heb je snel een jaarcontract en weet zelf dat ze altijd wel iets verzinnen om het niet te verlengen…dus hou het gewoon nog even vol en kijk wel nadat we misschien een kleine hebben, ik heb bij deze baan in ieder geval de zekerheid van ales.
Sorry voor dit ego berichtje maar verder denk ik veel aan jullie, aan de mensen die ook in een traject zitten en aan alle moeders onder ons!!! Geniet van jullie kleintjes, wij komen er ook wel…
Chynthia Leuke naam!!!
Leni :hug: :hug:
Hier ben ik net weer ongie geworden moest nog 5 dagen grrr dus nu een cyclus van 23 dagen gehad. Dus ik ga zo het ziekenhuis bellen omdat ik moest bellen als ik ongie was en dan krijg ik een baarmoeder opmeting heeft iemand dit al gehad?
:-* Danielle
jeetje meiden, ik was jullie helemaal kwijt, kreeg geen berichtjes meer…
nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik al een tijdje niet echt intensief bezig ben geweest op kok, want ik had het op mijn werk en thuis erg druk.
ik las dat jullie allemaal nog druk bezig zijn met de MMM. ik hoop dat er voor ieder van jullie een manier gevonden zal worden om toch mama te kunnen worden.
hier genieten we elke dag van ons lieve mannetje. hij groeit goed, is gezellig en alles gaat prima met hem. een tweede staat voorlopig nog niet op de planning en ik zou me ook haast schuldig voelen als ik nu alweer zwanger van de tweede zou zijn, terwijl jullie al zo lang moeten wachten op 1 kindje.
nou, er trekt er 1 aan mijn broekspijp. hij moet zo nog een fles en dan gaat hij weer even lekker slapen en misschien is het wel lekker als ik dan zelf ook nog even op bed of op de bank ga liggen.
ik blijf voor jullie
Ik heb de uitslagen en we mogen gaan beginnen met IUI. :dance:
Dit doen ze niet in dit ziekenhuis maar wel op een andere locatie in Den Haag. Maandag moet ik bellen voor de eerste afspraken. Ik heb het recept voor clomid en pregnyl in huis dus daar hoef ik ook niet meer voor te bellen. Ben benieuwd of we gelijk mijn eerst volgende menstruatie mogen beginnen…
Jullie horen hier nog meer over…
goed lenie! goed nieuws dus! ik hoop dat jullie snel mogen beginnen
Ik hoop het ook hoor!!! Dat elke keer moeten wachten viel mij wel zwaar. Thuis ga je wel door enzo maar toch…
@west
Ik heb zo’n opmeting niet gehad, geloof ik :think:
Ze zijn bij mij naar binnen gegaan met zo’n staaf en keken of alles goed was qua baarmoeder enzo, misschien was dat ook wel zo’n opmeting. :think:
Deed iig geen pijn ofzow. Heel klein beetje gek gevoel. :shifty:
@Mees
Fijn dat het goed met jullie en je mannetje gaat :dance:
En schuldig voelen voor een 2e is tegenover ons is absoluut niet nodig :naughty:
@Lenie
Super, eindelijk duidelijkheid :dance:
Nu word er ten minste wat gedaan
@Iedereen
Weinig nieuws hier. Moet het ziekenhuis bellen als ik ongi ben, dan maken we gelijk een afspraak voor een HSG scan.
Heb al heel de week onder in mijn buik pijn. Dacht maandag al ongi te worden, maar dat is tot nu toe nog steeds niet zo.
Ik denk dat het een paar spieren zijn die wat pijn doen van het dozen slepen (wat ik eigenlijk niet mag :shifty: ).
Maar morgen moet ik ongi worden en dan bel ik maandag het ziekenhuis wel. Ben benieuwd.
Een meiske die ik ken was 3 maanden zwanger. Net iedereen goed en wel verteld dat ze zwanger was.
Maar helaas is ze gister het kleintje verloren.
Ze moest eigenlijk gecurreteerd worden, maar op vrijdag de 13e is het toch losgekomen.
Nouja hoeft ze iig niet onder het mes want dat is ook niet alles.
Ze zeiden dat het een meisje was in het ziekenhuis.
Ze heeft het wel door gespoeld. :eh:
Het was al iets van 10 cm.
Ze kreeg het niet te pakken zei ze. Ik zou dat niet kunnen denk ik.
Maarja uit plezier deed ze dat natuurlijk ook niet.
Vind het zo sneu voor ze.
Maar ga verder met opruimen hier…leuk verhuizen :snooty:
Meiden denk aan jullie!!
:-* :-* :-*
met 3 maanden al gezien wat het was? en als het was doorgespoeld, hoe weten ze dat dan? dat vraag ik me dan wel af. wel ontzettend sneu, heb je net je blijdschap met iedereen gedeeld en dan dit…
@Mees wrote:
met 3 maanden al gezien wat het was? en als het was doorgespoeld, hoe weten ze dat dan? dat vraag ik me dan wel af. wel ontzettend sneu, heb je net je blijdschap met iedereen gedeeld en dan dit…
Ze heeft een inwendige echo gehad, donderdag of vrijdag.
De gyn had dat gezegd. Ik weet het fijne er ook niet van.

gisteren, 02:07
hier weer even een kleine update.. Ik ben gisteren weer naar de Gyn geweest..Omdat ik iets had gelezen op internet.. dat een vrouwtje had bijna het zelfde meegemaakt alleen was zij (dacht ze) 11 weken en toen was de kleine gestopt met groeien met 5 weken en toen zei de verloskundige tegen haar dat ze het even af moest wachten.. 2 weken later word er bij haar een echo gemaakt en klopte dus het hartje.. dus vandaag bij de Gyn heb ik het nagevraagd of bij mij dus ook het geval zou kunnen wezen.. want ja ik wil natuurlijk geen fouten maken voordat ik een curretage onderga..Dus zei ze nou mevrouw van ... neemt u maar plaats in de stoel.. en ik had daarvoor al gegrapt met mijn stiefmoeder zal je net zien krijg ik een inwendige echo.. en ja hoor .... kreeg dus echt een inwendige echo.. dus ze pakt dat apparaat en schuift er iets van een condoom omheen en daarna de gel.. voelde opzich best raar.. maar ik heb wel mijn kindje gezien.. maar ze wist het niet zeker dus ze haalde er een Gyn bij.. was alleen een mannelijke dus toen ie binnenkwam lag ik daar dan open en bloot dus ik trok mijn blousje erover heen zonder erbij na te denken dat ie dat wel vaker zag.. maar goed dus ze gingen met z'n tweeen kijken.. maar helaas weer geen hartfunctie..Maar heb wel ondanks alles wel mijn kleine engeltje gezien.(had al vanaf het begin het gevoel dat het een meisje zou worden)Je kan het dus vergelijken met je pink maar dan twee keer zo breed en ik zag het hoofdje.. en het enige wat er door me heen ging wat een zonde dat het niet zo mag wezen.... dus klonk heel hard van de Gyn toe ie zei van dat het een "missed abortion"was... Maar ja dus we hebben een half uur gepraat en kwamen er op uit om een curretage te laten doen..Voor de mensen die het niet weten wat het is.. Een curretage is dat je onder narcose gaat.. en dan gaat er een naald in de baarmoeder en word de embryo weggezogen en daarna word alles goed uitgezogen..zodat er niets blijft zitten.Maar ja aangezien dat ik dus op internet had gelezen dat je dan twee weken niet mag zwemmen(en dat terwijl ik maandag op vakantie ga voor een week) hebben we het verschoven naar 25 juli.Ik moet dus 25 juli om 8.00 uur er wezen.. en om eerlijk te zijn vind ik het best eng.. want daarna heb ik dus echt mijn kleine niet meer
Maar goed voor de mensen die het dus wilde weten hoe ze had geheten hier komt het en dit zijn de namen die ik niet meer zal gebruiken voor een volgend meisje. Ze had geheten; .....
Om het nu dus af te sluiten wil ik dus nog een ding zeggen.. ondanks dat het maar zo kort was... Mijn engeltje is in de hemel.. want God had haar eerder nodig als ik
gisteren, 17:50
ja hoor het is vrijdag de dertiende dat kan ik ook wel merken een dag die ik nooit meer zal vergeten Ik hoef in iedergeval niet meer naar het ziekenhuis.. Ik hoef dus niet meer de curretage te ondergaan..
Ik was vanacht de hele nacht wakker met heel veel rugpijn...Vanmorgen om half 9 begon de krampen al te komen en om half drie begon ik te bloeden..En net om half zes ben ik de kleine verloren
maar goed dus een dag niet meer te vergeten
Lenie fijn dat alles voor jullie nu ook in gang is gezet Lenie! Ik ga ook voor jullie hard duimen!
Chelleke lees ik nou goed dat je dus overtijd bent? Of begrijp ik het verkeerd?
Wat vervelend voor je vriendin, zo is het bij mij destijds ook gegaan. Alleen was bij ons het kindje met 6 weken al gestopt met groeien en was er op de echo behalve een vruchtzakje al weinig meer te zien. Heeft je vriendin niet een combitest of zo gehad? Daaruit kunnen ze namelijk wel opmaken wat het is, volgens mij is het op een echo bijna onmogelijk om te zien wat het is als het nog zo klein is…
@Tante Soesa wrote:
Chelleke lees ik nou goed dat je dus overtijd bent? Of begrijp ik het verkeerd?
Wat vervelend voor je vriendin, zo is het bij mij destijds ook gegaan. Alleen was bij ons het kindje met 6 weken al gestopt met groeien en was er op de echo behalve een vruchtzakje al weinig meer te zien. Heeft je vriendin niet een combitest of zo gehad? Daaruit kunnen ze namelijk wel opmaken wat het is, volgens mij is het op een echo bijna onmogelijk om te zien wat het is als het nog zo klein is…
Ja, het was een inwendige echo.
Verder weet ik het niet precies hoor :shifty:
Nee ik was niet overtijd…maar ik had zo’n ongi buikpijn en had het idee dat ik die maandag al ongesteld zou worden.
Dat had ik heel de week dus, vandaag was mijn NOD dag
en ben dan ook flink ongi geworden :thumbdown:
Morgen ziekenhuis bellen, dan krijg ik die week erop die scan denk ik.