Ik ben nu 6 weken zwanger en nu vertelde een vriendin mij dat je net als met het verschonen van de kattenbak ook moet oppassen met het verschonen van de caviahokken en de konijnenhokken. Klopt dit? Ik heb zelf cavia’s en een konijn.
Nee hoor, toxoplasmose wordt overgedragen via de uitwerpselen van katten (met name jonge katjes). Niet door andere beesten. Geen probleem dus.
Ik ben nu 6 weken zwanger en nu vertelde een vriendin mij dat je net als met het verschonen van de kattenbak ook moet oppassen met het verschonen van de caviahokken en de konijnenhokken. Klopt dit? Ik heb zelf cavia’s en een konijn.
Nee hoor, toxoplasmose wordt overgedragen via de uitwerpselen van katten (met name jonge katjes). Niet door andere beesten. Geen probleem dus.
Nou Angel: daar kan je dus niet onder uit komen he. :lol:
Ik ben ook wel blij dat ik van de kattebak af ben hoor :wink:
anoniempje: met mij gaat alles goed, hoor. Was vandaag misselijk maar dat was ik de vorige poging ook dus doe niets met die gegevens. kan niets anders doen dan wachten.
Angel: goed dat ik dat nu ook weet want ik heb ook een cavia.
Ik heb gister eindelijk mijn ergenis aan de vriendin van mijn pa geuit.
We hebben al niet zo’n hele goede band, maar we kunnen wel gewoon met elkaar praten als ik bij pa ben of als pa hier is.
Maar sinds ik zwanger ben doet ze als ik daar ben of ze alles beterweet en lijkt ze heel geintresseerd :roll:
Maar in die 8 maanden heeft ze nog niet 1! keer gebeld om te vragen hoe het er mee is of dat ze misschien kan helpen.
Nu zit ik dus ( met die 3 weken ziektewet erbij) al 5 weken thuis en heb van haar nog niks gehoord, maar wel steeds intessant doen als er andere bij zijn en doen alsof ze mijn beste vriendin is :twisted:
Krijg ik gister van mijn pa een doosje suikerklontjes in de vorm van klavertjes 4. (ze waren in duitsland geweest en leek hun wel leuk voor de kraamvisite)
Leuk idee van pa dacht ik.
Zegt ze “Ja, dat is leuk voor de kraamviste!”
Ik kon het niet laten en zeg meteen daarop: “” veel visite zal ik niet krijgen want ik zie nu ook geen mens!"
"Oh!"zegt ze,’“Ik dacht dat jij altijd weg bent.”
Sorry, hoor maar je kunt toch ook bellen en hoe kan ik altijd weg als ik in de ziekte wet zit met gigarugpijn :twisted: :twisted: :twisted:
Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt en blijf dan ook weg als frum er is…(heb ik maar niet gezegt)
Gelukkig heb ik ook nog andere mensen om me heen die wel komen, maar ik ben haar gewoon even zoooooooo zat en dit zijn echt van die momenten dat ik mijn eigen moeder zo vreselijk mis
Sorry voor mijn geklaag, maar moest er ff uit :oops:
Ik heb gister eindelijk mijn ergenis aan de vriendin van mijn pa geuit.
We hebben al niet zo’n hele goede band, maar we kunnen wel gewoon met elkaar praten als ik bij pa ben of als pa hier is.
Maar sinds ik zwanger ben doet ze als ik daar ben of ze alles beterweet en lijkt ze heel geintresseerd :roll:
Maar in die 8 maanden heeft ze nog niet 1! keer gebeld om te vragen hoe het er mee is of dat ze misschien kan helpen.
Nu zit ik dus ( met die 3 weken ziektewet erbij) al 5 weken thuis en heb van haar nog niks gehoord, maar wel steeds intessant doen als er andere bij zijn en doen alsof ze mijn beste vriendin is :twisted:
Krijg ik gister van mijn pa een doosje suikerklontjes in de vorm van klavertjes 4. (ze waren in duitsland geweest en leek hun wel leuk voor de kraamvisite)
Leuk idee van pa dacht ik.
Zegt ze “Ja, dat is leuk voor de kraamviste!”
Ik kon het niet laten en zeg meteen daarop: “” veel visite zal ik niet krijgen want ik zie nu ook geen mens!"
"Oh!"zegt ze,’“Ik dacht dat jij altijd weg bent.”
Sorry, hoor maar je kunt toch ook bellen en hoe kan ik altijd weg als ik in de ziekte wet zit met gigarugpijn :twisted: :twisted: :twisted:
Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt en blijf dan ook weg als frum er is…(heb ik maar niet gezegt)
Gelukkig heb ik ook nog andere mensen om me heen die wel komen, maar ik ben haar gewoon even zoooooooo zat en dit zijn echt van die momenten dat ik mijn eigen moeder zo vreselijk mis
Sorry voor mijn geklaag, maar moest er ff uit :oops:
De hormoontjes spelen nu ook erg mee he meid maar het lucht inderdaad ook erg op als je je kan uiten even enne klaag maar hoor heb ik nu ook last van. Ik heb vandaag ook mijn werk gebeld dat ik niet kwam werken omdat ik zoooooo moe ben en last heb van mijn buik de eitjes zijn hopelijk goed aan het groeien maar gelukkig hadden ze daar respect voor lang leve mijn baas!!! En ik heb nog niks uit gevoerd en vanmiddag ga ik eens lekker afleiding zoeken en wat leuks doen misschien voel ik me dan snel weer wat beter en dan morgen vol frisse moed die echo weer!!
ik kan me ook helemaal vinden in je verhaal lieke :hug:
west ook voor jou een :hug: fijn dat je baas begrijpt wat je nodig hebt…
hier alles prima in orde :thumbup: jesse groeit nog steeds als kool en wordt al erg bijdehand (leuk hoor, maar soms…). met mij ook alles okee. het werk is weer begonnen na 6 weken zomervakantie en we zijn alweer helemaal gewend. komend weekend gaan ivan en ik lekker een weekedje naar Antwerpen, zonder jesse. even lekker met zijn tweetjes genieten van elkaar :inlove: (tis vrijdag ook onze 2e trouwdag). verder weinig te melden.
Lieke, dat is ook niet leuk!!! Ik zou ook zo reageren hoor.
West, wat voor een werk doe jij als ik vragen mag. Mijn hoofd zou namelijk niet echt blij zijn. Dan heb jij geboft zeg.
Ik werk bij de thuiszorg als thuishulp a en ik heb van het begin af aan alles verteld en toen ik nog me eigen goed voelde heb ik ook meer gewerkt als dat me contract uren zijn en ik denk dat dat misschien ook mee werkt ik legde vanmorgen uit dat ik me niet zo goed voelde nou zegt ze dat is toch niet zo gek dat je je eigen niet zo lekker voelt door al die hormonen ze zegt ik geef het door aan de planners dat je vandaag en morgen niet hoeft te werken en dan moet ik donderdag weer even bellen hoe ik me voel of waneer ik de punctie krijg. Wat dat betreft ben ik best wel blij dat ze zo met mij mee leven en aangezien ik me eigenlijk nooit ziek meld dat ze daarom zo doen ik weet het niet of ze hebben er begrip er voor. Dus ik ben daar best wel blij om eerlijk gezegt.
Weten ze bij jou op het werk er ook van of niet?
Wat een lekker ventje zeg leuk dat je af en toe nog eens aan ons denkt!!!
West: ik ben heel benieuwd morgen naar de echo zeg.
Hoop dat ze nog even een groeispurt gemaakt hebben.
Was bij mij ook zo, moest extra gaan spuiten en langer door gaan en toen kon opeens de punctie een dag eerder dan ze in eerste instantie gedacht hadden omdat het toen goed doorgegroeid was.
Fijn dat ze rekening met je houden op je werk.
Ik had het idd ook wel gezegd tegen mijn leidinggevende.
Zij had weer door gegeven aan de planning dat ik later inzetbaar was in de week van alle echo’s en met de punctie en terug plaatsing zat ik in mijn vrije dagen dus dat kwam wel goed uit.
ik heb niet eens echt veel minder gewerkt als normaal dus is netjes toch?
Vandaag ook weer even doorgegeven dat ik de 25e later kan beginnen omdat ik dan voor de echo moet was ook geen enkel probleem.
Denk dat het bij jou ook wel zo gaat dat er best wel wat te regelen valt als jezelf ook wel bij wil springen in drukke tijden je merkt goed dat het dan van 2 kanten leuk loopt.
Ik werk in de gehandicaptenzorg op een woongroep met ernstig meer voudig complex gehandicapten. Altijd nood in ons team dus nee… ik moet mij wel super beroerd voelen eer mijn hoofd zoiets zegt.
Ze weten wel alles op het werk hoor en collega’s vragen er regelmatig naar en houden er wel rekening mee maar niet zo dat ik vrij krijg.
Ik krijg zaterdag ochtend om 8.30 de punctie. En ik zie er nu al flink tegen op kan er niks aan doen maar heb net wel ff een potje zitten janken. Morgenavond om 20.30 de pregnyl zetten heb een hele was lijst gehad van hoe je die moet klaar maken pfff maar goed ik mag niet zeuren het is voor een goed doel he!