senne-jongens/senna-meisjes naam?

De vraag is eigenlijk simpel wat vinden jullie?

Wij denken over Senna voor een jongen maar ik twijvel een beetje, help help help :think: :think: :think:

Ik vind Senna echt een meisjesnaam…

wij kennen een Senna en dat is een jochie

Ik ken 2 senna’s op mijn werk en dat zijn jongentjes. Ik ken 1 Senna privé en dat is een meisje. Ik ken ook een Senne privé en dat is een jongen.

Persoonlijk vind ik Senne voor een jongen leuker. Een A achter de naam klinkt al snel meisjesachtig.

Ik vind Senne & Senna beide jongens namen.

ik ken een jongetje die heet senne, maar ik noem hem altijd senna klinkt leuker vind ik… :mrgreen:

Ik ken een meiske Senna (2 zelfs 1 anders gespeld) maar ik vind het echt een unisex naam het kan voor beide.

Senne vind ik wat meer voor een jongen.

Ik heb Senna voor zowel een jongen als een meisje gehoord. Persoonlijk vind ik Senne leuker voor een jongen, de a-klank op het eind klinkt inderdaad al snel wat meer meisjesachtig.

Mijn dochter heet Senna (alleen andere spelling maar je spreekt het wel zo uit) maar heel eerlijk vind ik het ook voor een jongen een leuke naam… :thumbup:

ik vind dat beide namen voor jochies en meisjes wel leuk zijn…

Als je meestal het koppie erbij ziet dan hoort die naam er gewoon bij. Bij Sanne in de klas zit een Senne en dat ik een meisje.

Als ik senna/senne denk ik meteen aan een meisje, wij vinden m ook zooooooo leuk (maar dan wel senne voor een meisje :wink: )

Maar ik heb m idd ook wel eens ergens als jongensnaam gezien. Dacht het hele verhaal wel aan een meisje totdat ik onderaan het verhaal opeens hij zag staan :eh: :think:

Hier een Senne moeder, en dat is een jongen! Wij hadden ook eerst Senna maar vonden dat toch meisjesachtiger klinken. Maar goed, als jullie wel jullie zoontje zo zouden noemen dan is ook iedereen er zo aan gewend denk ik hoor!!

Ik ken in de 1e instantie Senna echt als jongensnaam ( denk aan Ayrton Senna), mijn nichtje en coleggea hebben allebei een zoon Senna. Maar bij ons op het kdv zit ook een meisje met de naam Senna.

Kan dus echt wel voor allebei.

Liefs, Chantal

@monique wrote:

ik ken een jongetje die heet senne, maar ik noem hem altijd senna klinkt leuker vind ik… :mrgreen:

Wow, dat zou ik niet leuk vinden! :lol:

@Krabje wrote:

Ik ken in de 1e instantie Senna echt als jongensnaam ( denk aan Ayrton Senna), mijn nichtje en coleggea hebben allebei een zoon Senna. Maar bij ons op het kdv zit ook een meisje met de naam Senna.

Liefs, Chantal

De naam Senna in Ayrton Senna is de achternaam van z’n moeder dus dat zegt niks, maar goed, je hebt er wel een gevoel bij dan natuurlijk.

@Fryskefaam wrote:

@Krabje wrote:

Liefs, Chantal

De naam Senna in Ayrton Senna is de achternaam van z’n moeder dus dat zegt niks, maar goed, je hebt er wel een gevoel bij dan natuurlijk.

Ik weet dat het een achternaam is, maar bij de naam Senna was dit mijn 1e gedachte…

Senna is een meisjesnaam

Senne een jongensnaam, vind ik :mrgreen:

Ik heb ook even rond gesnuffeld op int en ik kwam dus inderdaad best veel jongens én meisjes tegen die zowel Senna als Senne heten.

Ik denk dat we dan toch voor Senne zullen gaan, bedankt iedereen!

Volgens mij kan het wel degelijk een jongensnaam zijn :think: , het is Italiaans en daar eindigen wel meer jongensnamen op een A. Neem bijvoorbeeld Andrea (Bocelli).

Ik vind zowel Senna als Senne leuke jongens- en meisjesnamen.

Succes met je uiteindelijke keuze!

@3lina wrote:

Ik heb ook even rond gesnuffeld op int en ik kwam dus inderdaad best veel jongens én meisjes tegen die zowel Senna als Senne heten.

Ik denk dat we dan toch voor Senne zullen gaan, bedankt iedereen!

Goeie keuze! :thumbup: :smiley: Wij hebben heeeeeeeel veel comlimenten gehad over Senne z’n naam, en nog horen we vaak dat mensen het zo’n leuke naam vinden.