schutting met de buren

Ennuh…

als je nou eens het kopen van de schutting uitstelt en zij je nu al maandelijks een bedrag betaald?

Dan koop je het als je het bedrag bij elkaar hebt…



Lijkt mij een prima stok achter de deur!

ja dat zou een leuke optie zijn, als het niet zo was dat onze tuin al overhoop ligt, is echt al een halve zandbak nu en we dus iets MOETEN, Daarnaast is het echt onverantwoord om dana komende zomer in de tuin te laten als er geen hekken zijn voor het water. En gezien de ontwikkeling van dana kan ik wel stellen dat ze loopt van de zomer

Volgens mij zou je zo’n vraag (over zo’n contract) ook kwijt kunnen op consuwijzer.nl.



Succes!

@femmie wrote:

ja dat zou een leuke optie zijn, als het niet zo was dat onze tuin al overhoop ligt, is echt al een halve zandbak nu en we dus iets MOETEN, Daarnaast is het echt onverantwoord om dana komende zomer in de tuin te laten als er geen hekken zijn voor het water. En gezien de ontwikkeling van dana kan ik wel stellen dat ze loopt van de zomer




Maar dandwing je de buren tot de aankoop van een schutting, omdat júllie dat nu willen, ongeacht of de kosten de buren uitkomen. Ik zou daar niet blij mee zijn als buur :think: . Ik zou op zijn minst inspraak willen hebben over de soort, de prijs en de kwaliteit van de schutting, en niet door mijn buren voor een voldaan feit gesteld willen worden. Volgens mij kan dat ook niet…Wij hebben zelf in het geheel onze schutting betaald, wij wilden er geen gedonder over én het was vanuit óns belang, en niet dat van de buren. Dat zij vervolgens ervan meegenieten, nouja, het zij zo, dat maakt me uit, zolang ik ook maar tevreden ben.

dat is zo soleil, maar in deze is het tevens zo dat de conifeer zoiezo vervangen moest worden, ongeacht of wij de tuin al overhoop hadden liggen, aangezien de conifeer dood is. Over het termijn kan je idd over discussieren. En ik ben het met je eens dat de buren inspraak zouden moeten hebben, maar dat hebben ze ook gehad hoor, alleen hetgeen ze alleen aangaf was, liefst niet te duur verder maakt het me niet uit.

Van wie zijn de coniferen? Als ze van de buren zijn heb je geen recht om ze eruit te halen. Als ze van jullie zijn is de buuf niet verplicht om mee te betalen aan een schutting die jullie willen. :think:

@~Marion~ wrote:

Het irritante is, volgens mij alleen dat zo’n contractje werkelijk geen enkele rechtsgeldigheid heeft…




opzich heeft wel wel rechtgeldighied maar een advocaat en gerechtskosten zijn vaak zo duur dat het weining nut heeft om er een zaak van te maken.



wij hebben dat met een auto gehad met een vriend van ons auto was 500 euro gerechtskosten en advocaatskosten zouden het dubbele zijn.



of je moet al gaan navragen bij een rechtsbijstands verzekering als je die hebt of dit er ook onder valt en aan welke eisen het contract moet voldoen.

Is het misschien verstandig om op zoek te gaan naar een goedkopere variant aangezien zij dit blijkbaar toch duur vind? Of kan het niet veel goedkoper?

Succes Femmie, ik hoop dat jullie er uit komen! :pray: :-*

@Nefarious wrote:

Van wie zijn de coniferen? Als ze van de buren zijn heb je geen recht om ze eruit te halen. Als ze van jullie zijn is de buuf niet verplicht om mee te betalen aan een schutting die jullie willen. :think:


jawel, als we op wetgeving gaan zitten is de buurvrouw het wel verplicht. De coniferen staan op de erfafscheiding en zijn daarmee eigendom van ons beide. Daarnaast is de conifeer aan onze kant dermate kapot dat dit niet meer acceptabel is. In dat geval schrijft de wet voor dat beide partijen mee dienen te betalen aan een acceptabele schutting.



Wat betreft hetgeen soleil zegt, dan is het maar net zo hoe ver je erop wil gaan, maar ik kan jullie verzekeren dat wij daarin zullen winnen, maar dat doet er niet toe, want de buuf is 3/4 jaar geleden al betrokken in onze plannen en heeft elke keer accoord gegeven op de vragen die we hadden. Was ze het er niet mee eens geweest had ze dat ook aan kunnen geven, maar ze was het er elke keer mee eens. In deze gaat het dus puur om het feit hoe om te gaan met termijnbepalingen (en daarbij mijn eigen onrust of we ons geld dan wel gaan krijgen), maar ik ga zeker kijken of we niet beide gewoon ons deel aan de leverancier kunnen betalen.

@charity wrote:

@~Marion~ wrote:
Het irritante is, volgens mij alleen dat zo’n contractje werkelijk geen enkele rechtsgeldigheid heeft…




opzich heeft wel wel rechtgeldighied maar een advocaat en gerechtskosten zijn vaak zo duur dat het weining nut heeft om er een zaak van te maken.



wij hebben dat met een auto gehad met een vriend van ons auto was 500 euro gerechtskosten en advocaatskosten zouden het dubbele zijn.



of je moet al gaan navragen bij een rechtsbijstands verzekering als je die hebt of dit er ook onder valt en aan welke eisen het contract moet voldoen.


ja idd das ook het punt wat ik ermee in mijn achterhoofd heb, ik denk dat de kosten niet op gaan wegen mocht het zover moeten gaan komen… (en zo ver wil ik het ook niet laten komen, wil gewoon een goede verstandhouding met de buurvrouw behouden)

@dixie wrote:

Is het misschien verstandig om op zoek te gaan naar een goedkopere variant aangezien zij dit blijkbaar toch duur vind? Of kan het niet veel goedkoper?


nee kan niet goedkoper, in zoverre, kan wel, als je het niet erg vind dat de schutting over een paar jaar omgewaaid is of wederom vervangen moet worden :roll:

@femmie wrote:

@charity wrote:
@~Marion~ wrote:
Het irritante is, volgens mij alleen dat zo’n contractje werkelijk geen enkele rechtsgeldigheid heeft…




opzich heeft wel wel rechtgeldighied maar een advocaat en gerechtskosten zijn vaak zo duur dat het weining nut heeft om er een zaak van te maken.



wij hebben dat met een auto gehad met een vriend van ons auto was 500 euro gerechtskosten en advocaatskosten zouden het dubbele zijn.



of je moet al gaan navragen bij een rechtsbijstands verzekering als je die hebt of dit er ook onder valt en aan welke eisen het contract moet voldoen.


ja idd das ook het punt wat ik ermee in mijn achterhoofd heb, ik denk dat de kosten niet op gaan wegen mocht het zover moeten gaan komen… (en zo ver wil ik het ook niet laten komen, wil gewoon een goede verstandhouding met de buurvrouw behouden)




dat is idd het belangrijkste bij ons is er een vriendschap aan kapot gegaan.

Lijkt mij dat als je samen een schutting koopt ook samen gaat kijken naar welke schutting en dat dat in het budget van beide past.

Als zij hem in termijnen wil betalen zal ie misschien wel te duur voor haar zijn.

En zij zegt dat moet dan maar, maar nee, dat moet eigenlijk niet.

Ik zou ook niet willen dat buren voor mij gaan bepalen dat de huidige afscheiding er uit moet en dat ik dan moet betalen voor een nieuwe.

Als zij willen dat het spul er uit gaat terwijl ik het huidige nog best vind dan zorgen zij ook maar voor een nieuwe :wink:



In deze geeft zij accoord dat jullie aan de gang mogen voor een nieuwe schutting en zelfs dat ze daaraan wil meebetalen zij het in delen :thumbup: . Mocht zij uiteindelijk toch niet kunnen of willen betalen is dat jammer voor jullie.



Wij wonen sinds kort ook in een huisje met een tuin en hebben dus ook te maken met buren aan 2 kanten. De ene schutting is een nieuw flutding en de andere is simpel gaas met bamboerollen die naar onze kant overhelt. Mocht het ooit zover komen dat ik 1 of 2 andere schuttingen wil en ik wil die in mijn keuze dan zal ik daar logischerwijs ook zelf voor opdraaien. Tuurlijk dan ook van mij uit de vraag naar de buren, maar als het voor hen niet zo nodig hoeft of ze willen gewoonweg niet maar geven wel toestemming dan is het aan mij om de schutting te bekostigen!



Persoonlijk vind ik het echt al heel wat dat ze wil mee betalen ondanks dat zij er waarschijnlijk de noodzaak niet in zien.

Wat kost een schutting eigenlijk?



Eigenlijk zou je van te voren moeten vragen hoeveel de buurvrouw mee had willen betalen, dan had je daar rekening mee kunnen houden, wil je dan toch een duurdere schutting, dan komt dat voor eigen rekening.

@Sneeze wrote:

Ik zou ook niet willen dat buren voor mij gaan bepalen dat de huidige afscheiding er uit moet en dat ik dan moet betalen voor een nieuwe.

Als zij willen dat het spul er uit gaat terwijl ik het huidige nog best vind dan zorgen zij ook maar voor een nieuwe :wink:



In deze geeft zij accoord dat jullie aan de gang mogen voor een nieuwe schutting en zelfs dat ze daaraan wil meebetalen zij het in delen :thumbup: . Mocht zij uiteindelijk toch niet kunnen of willen betalen is dat jammer voor jullie.



Wij wonen sinds kort ook in een huisje met een tuin en hebben dus ook te maken met buren aan 2 kanten. De ene schutting is een nieuw flutding en de andere is simpel gaas met bamboerollen die naar onze kant overhelt. Mocht het ooit zover komen dat ik 1 of 2 andere schuttingen wil en ik wil die in mijn keuze dan zal ik daar logischerwijs ook zelf voor opdraaien. Tuurlijk dan ook van mij uit de vraag naar de buren, maar als het voor hen niet zo nodig hoeft of ze willen gewoonweg niet maar geven wel toestemming dan is het aan mij om de schutting te bekostigen!



Persoonlijk vind ik het echt al heel wat dat ze wil mee betalen ondanks dat zij er waarschijnlijk de noodzaak niet in zien.




nou jah als de coniferen echt dood zijn en bruin vind ik het wel normaal dat daar wat nieuws voor in de plaats moet het is wat anders als je de afscheiding niet mooi vind ofzo.

@charity wrote:

nou jah als de coniferen echt dood zijn en bruin vind ik het wel normaal dat daar wat nieuws voor in de plaats moet het is wat anders als je de afscheiding niet mooi vind ofzo.




Jij vind dat normaal, maar wat als jouw buren het niets intresseert wat er staat? Dan ben je toch uitgepraat!

@Sneeze wrote:

@charity wrote:
nou jah als de coniferen echt dood zijn en bruin vind ik het wel normaal dat daar wat nieuws voor in de plaats moet het is wat anders als je de afscheiding niet mooi vind ofzo.




Jij vind dat normaal, maar wat als jouw buren het niets intresseert wat er staat? Dan ben je toch uitgepraat!




nee want zoals al is gezegd ben je verplicht om je erfafscheiding bij te houden dan zou je dus echt voor het gerecht kunnen gaan en winnen.



rotte erfafscheding is gevaarlijk en kunnen ongelukken door gebeuren dan ben je dus niet uitgepraat. ik zou het niet zover willen laten komen maar als mijn buren zo zouden reageren zoals jij nu als voorbeeld geeft dan zou ik er werk van maken sorry hoor

OKe komt ie:



Door het simpelweg maken van bepaalde afspraken, is de overeenkomst rechtsgeldig tot stand gekomen. Jullie hebben netjes vastgelegd wie wanneer welke risico’s draagt en voor welke kosten opdraait. Daarmee ben je per saldo klaar.



Als je je afspraken als vriendjes mondeling hebt gemaakt, en je bent later geen vriendjes meer (dat wil nog wel eens voorkomen als een van beiden de portemonee moet trekken), is het nogal vervelend te bewijzen hoe de afspraken precies in elkaar zaten. Als jij dan bijvoorbeeld stelt dat jullie afspraken dat de ander voor de da-kosten zou opdraaien, moet jij dat gaan bewijzen. Omdat jullie er alleen samen bij waren, heb je dan dus geen bewijs (partij-getuigenis telt niet als volwaardig mee), en dan verlies je de procedure. Dus: je zet het netjes op papier, krabbeltje eronder. Als je het degelijk wil aanpakken, laat je nog bijvoorbeeld partners of ouders even meelezen, zodat je die later in een procedure prettig kan laten getuigen.



Voor een regel-overeenkomst gelden geen vormvereisten. Dat geldt uiteraard voor bijvoorbeeld de koop van onroerend goed, de vestiging van bepaalde beperkte rechten of het maken van testament of huwelijkse voorwaarden wel. De wet acht die afspraken zodanig zwaarwegend, dat je je dan aan bepaalde spelregels moet houden.



Een contract voorkomt niet dat je ruzie krijgt, en een contract voorkomt evenmin dat je moet gaan procederen. Een contract maakt je bewijspositie iets gunstiger (en kan voor verlegging van bewijsopdrachten zorgen, maar dat is voer voor juristen).



Je moet je afspraken dus zeker op papier zetten, en zo zorgvuldig mogelijk ook.

dus naam, geb.datum, adres en welke afspraak (voor beide partijen!)



Succes ermee

:thumbup: