schutting met de buren

Ik vraag me af wat jullie zouden doen.



Wij hebben nu coniferen en die zien er niet uit en zijn half dood. Dus we zijn op zoek gegaan naar een vervangende schutting. We hebben de buurvrouw ook benaderd of ze mee wil betalen en ze wil het natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Begrijpelijk, we hebben nu een optie en ze vond het wel veel geld, maar het moest dan maar zei ze.



Nu vroeg ze me wel of ze haar deel dan in termijnen kan afbetalen.



Tja, ik vind het op zich geen punt, maar ben ergens wel wat bang dat we het dan misschien niet terugbetaald gaan krijgen :shifty:



Nu zat ik al te denken om een soort van contractje op te stellen dan ofzo, geen idee.



Maar ik vraag me af, hoe zouden jullie het aanpakken?

Inderdaad een contractje, gewoon opschrijven wat de termijnen zijn, de betalingsdagen en handtekening, is voor jullie beide veel beter, zo weet zij dat het serieus is, en kan jij terug vallen op gemaakte afspraken.

Ooow ik vind dat altijd zooo moeilijk hè! Wij hebben het aan beide kanten dat de schuttingen vervangen moeten worden. Aan de ene kant wonen oudere mensen en dat komt volgens mij wel goed. Aan de andere kant komen nieuwe mensen. Zucht…



Sja, ik geloof ook dat, als ik haar verder niet heel goed zou kennen, ik het liever gewoon meteen betaald wilde hebben. Weet je, DIT zijn juist van die dingen waar je zo makkelijk trammelant om krijgen kan… Lastig!

Het irritante is, volgens mij alleen dat zo’n contractje werkelijk geen enkele rechtsgeldigheid heeft…

@~Marion~ wrote:

Het irritante is, volgens mij alleen dat zo’n contractje werkelijk geen enkele rechtsgeldigheid heeft…


Serieus? dat zou wel rot zijn als het geen geldigheid heeft… ja ok ze kan zeggen ‘Is mijn handtekening niet’.



Dan zou ik voor het hele bedrag in 1x gaan.

Pin me er niet op vast hoor, maar om het rechtsgeldig te maken zou je het toch notarieel moeten vastleggen? Maar goed, wie weet heb ik het wel hartstikke mis hoor…



Los daarvan zou ik alsnog gewoon de boel in 1 keer willen hebben.

nee dat denk ik ook marion, weet alleen niet zij dat ook weet

ze is buitenlands en spreekt niet zo goed nederlands dus ik verwacht dat ze de wetgeving niet echt kent

Maar er speelt wel meer bij de buren, waardoor ik denk, we kunnen dat geld maar binnen hebben. Heb het er met vriend over gehad en die vind het prima, maar ja het gaat om veel geld :shifty:



Tja marion en wij moeten de andere kant ook laten doen. Dat is de vlgd stap, overleg met die buren :pray:

tja het liefst heb ik het ook in 1 keer, maar ja het zijn dan wel weer de buren, denk dan, hoe pak ik het tactisch aan dat we dat voor elkaar gaan krijgen :think:

misschien kun je de rechtswinkel bellen om te vragen in hoeverre zo’n contractje rechtsgeldig is en wat er dan allemaal in moet staan.



Ik zou niet weten wat ik zou doen, maar als ik ze niet helemaal vertrouwde zou ik toch voor het ged in 1 keer gaan of misschien in 2 keer als het echt niet anders kan. Succes!

Anders nieuwe coniferen poten ipv een schutting? Ben je vast goedkoper uit. Of is dat geen optie :think:

nee dat is geen optie. Wij wonen aan het water en wij gaan uiteraard zorgen dat dana daar niet zomaar komen kan. Met nieuwe coniferen plaatsen kan dana ertussendoor naar de buren en dat is onverantwoord. Daarnaast is het zo dat onze buren een vuilnisbelt van hun tuin hebben gemaakt. We hebben aangeboden te helpen met onze aanhanger dat het opgeruimd wordt, maar het is dus vooralsnog zo dat we het onacceptabel vinden om zicht te hebben in het tuin van onze buren. Dus het moet meteen goed dicht zijn allemaal.

We hebben gekeken naar volgroeide coniferen met dan een hek ertussen dat dana er niet doorkan, maar dan kom je veel duurder uit dan de schutting die we nu gekozen hebben.

:? er zit hier geen rechtswinkel in de buurt en ik zit te kijken, dacht dan mail ik mijn vraag naar een andere locatie maar dat is ook niet mogelijk :?

en zo`n vraag mailen naar radar of kassa forum???Daar heb je wel opties om zulke vragen te stellen in een forum.

ow oke, daar heb ik niet bij stil gestaan (wist eigenlijk niet eens van het bestaan af)

Dat ga ik doen, dank je :-*

Misschien heeft de rijdende rechter ook wel een forum of een gedeelte waar je je vraag kan droppen :think: :think:

Zo wie zo is een afspraak een afspraak.

Dus mondeling of schriftelijk gelden allebei.

Wat ik wel zou doen,is het in drievoud opstellen en een derde (onhafhankelijk) persoon als soort van getuige erbij laten zijn en evt. laten tekenen.

Dan sta je dubbel sterk.



Maar kan je niet gewoon de coniferen eruit halen en de schutting aan jullie kant plaatsen,dan hoeven de buren ook niet mee te betalen.

nee die heeft dat niet, tenminste kan het niet vinden, zit nu op tros forum. Ben benieuwd wat daar vertelt gaat worden.

Misschien kan DE BUUF haar geeelte in termijnen betalen bij de winkel zelf waar je koopt??? :think: :think:

ja, DAT had ik ook zitten te bedenken :thumbup:

Goed dat je dat nog even zegt, want dat bedrijf zal toch wel vaker met dit soort dingen te maken hebben? De meeste schuttings worden gezamelijk betaalt. Dat moet ik zeker proberen te onthouden en dat bedrijf eens voorleggen als ik ze weer spreek erover. Kijken wat zij kunnen betekenen. :pray:

Thx voor de reminder.

@irry-me wrote:





Maar kan je niet gewoon de coniferen eruit halen en de schutting aan jullie kant plaatsen,dan hoeven de buren ook niet mee te betalen.




Uhm hoe bedoel je dit? Conifeer eruit en schutting op MIJN grond?



Dan moet ik alles zelf betalen, heb ik een kleinere tuin omdat die schutting niet op de erfafscheiding staat en kan ondertussen de buurvrouw er wel leuk van meegenieten, of snap ik het nu verkeerd, zie daar nml alleen maar nadelen in en geen voordelen?