Ik was bij Lidl en zag een enorm assortiment schoonmaakmiddelen. Volgens mij alles wat een huishouden nodig heeft.
En als ik de prijzen zag, is het best de moeite waard om deze middelen bij Lidl te halen.
Maar…is het wat? Ruikt het lekker? Wordt het allemaal net zo schoon??
Hebben jullie ervaringen met schoonmaakmiddelen van Lidl?? Zo ja, VERTEL!!!
De consumentenbond heeft 1 van de schoonmaakmiddelen van de Lidl onlangs nog als beste getest. Ik weet alleen niet meer welke.
Maar ik zweer bij Blue Winder van Sorbo. Daar poets ik alles mee, behalve de wc. Is heel geconcentreerd, heb je maar weinig van nodig en alles blinkt!
Dan ga ik even kijken op de site van de consumentenbond!
http://www.consumentenpagina.be/article/2008/21/w5-van-lidl-even-goed-als-cillit-bang-superontvetter
Deze onder andere.
Ze hebben schoonmaakmiddel voor keuken en badkamer getest, maar bij beide staat die van Lidl niet bovenaan. Ze zitten ver onder de kwaliteit van nr. 1!
Oh ? De link die ik gaf is wel van de belgische site maar in NL hebben ze de middelen van de Lidl toch ook getest ? :think:
Oh wacht…ik ben in de war met wasmiddel :doh:
Sorry!
Allesreiniger van W5 heeft een eindoordeel van 58. De beste die uit de test komt 84! Dat vind ik een behoorlijk verschil!
(ajax heeft de beste score en die heb ik altijd…scheelt bijna € 3,00 in prijs!)
Geeft niet!
Ga nog even kijken bij het wasmiddel.
Hahaha ja het wasmiddel is als beste getest.
Ik heb, toen we vanuit t buitenland hier kwamen wonen, veel schoonmaakmiddelen van de Lidl gekocht, lekker goedkoop (Blauw en geel spul, soort van Andy zeg maar). Ik vond de geur niet super, maar dat is persoonlijk. Ik koop het nu niet meer vanwege de geur, omdat ik Ajax nu eenmaal lekkerder vind ruiken. Maar het produkt van de Lidl maakte goed schoon hoor! (afwasmiddel vind ik een stuk minder krachtig dan bijv. Dreft).
Ze hebben alleen de nieuwe Ariel getest. Die vloeibare die met 15 graden goed zou moeten wassen.
De uitslag is dat hij wel beter wast dan andere wasmiddelen op lage temperaturen, maar met minimaal 30 graden veel beter!
Kunnen ze beter reclame voor dat middel maken met 30 graden!
@jewel wrote:
Hahaha ja het wasmiddel is als beste getest.
Ik heb, toen we vanuit t buitenland hier kwamen wonen, veel schoonmaakmiddelen van de Lidl gekocht, lekker goedkoop (Blauw en geel spul, soort van Andy zeg maar). Ik vond de geur niet super, maar dat is persoonlijk. Ik koop het nu niet meer vanwege de geur, omdat ik Ajax nu eenmaal lekkerder vind ruiken. Maar het produkt van de Lidl maakte goed schoon hoor! (afwasmiddel vind ik een stuk minder krachtig dan bijv. Dreft).
Ik haat het als een schoonmaakmiddel niet lekker ruikt! Ik zal binnenkort in de winkel eens ruiken aan de flessen, of ik het wel lekker vind.
Kan dat bij die flessen? Zonder dat je iets los moet scheuren?
Moet je even in de historie kijken, de wasmiddelen van de Lidl kwamen er heel goed af. En ik gebruik de zwarte vloeibare wasmiddel en de wasverzachter en ik ben heel tevreden! En ik ben nog al een Pietje wat wassen betreft. Ook wb de geur.
Voor wit gebruik ik Ariel poeder. Die ruikt zoooo lekker!
Oei, volgens mij kun je de dop er gewoon vanaf draaien hoor. Ik weet t niet meer zeker… :shifty:
Er staan geen andere testen op dan ik net noemde!
Okeeee Karin! Waar zit jeeeeeee met je hoofd :wall:
Ik haal alles door elkaar: consumentenbond, trosradar, kassa
:eh:
Ehm…google maar even :oops:
Hier nog een draadje voor je :
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=69226&highlight=&sid=fe0e6cd9e43c81ced69edc713e767d3a
De Aloe vera allesreiniger vind ik super ruiken van de Lidl de rest vind ik zo’n ‘goedkoop’ luchtje aan zitten. Verder ben ik fan van de witte reus schoonmaakmiddelen en die is ook helemaal niet duur.
AMSTERDAM – Formil, het wasmiddel van Lidl, boekt veel betere resultaten dan wasmiddelen van Henkel, Procter & Gamble en Unilever, zo blijkt uit een test van het consumentenprogramma Tros Radar.
Tros Radar testte in totaal zes wasmiddelen op het afbreken van zetmeelresten, de afname van bacteriën en het verwijderen van vlekken bij het wassen op 30 graden. Dit omdat veel fabrikanten met het oog op het milieu beweren, dat je met hun middel prima kan wassen op 30 graden. De test werd uitgevoerd met Ariel (P&G), Formil (Lidl), Omo (Unilever), Persil (Henkel), Robijn (Unilever) en huismerk Wit van Albert Heijn.
Formil
Uit de resultaten blijkt dat Formil van Lidl verreweg de beste resultaten laat zien. ‘Zelfs met een korte wasbeurt vliegen de zetmeelresten eraf en op het zicht is de was met 30 graden stralend schoon’, luidt de conclusie van Radar. Formil is van alle deelnemers ook het goedkoopste, de klant is met Formil 13 eurocent per wasbeurt kwijt.
Duurste merk
Ook Ariel doet het goed. Het is weliswaar het duurste merk in de test (33 eurocent per wasbeurt), maar volgens Tros Radar maakt Ariel de claim waar dat het merk ‘de groenste van allemaal is’. De was is ‘aardig schoon’ na een wasbeurt op 30 graden en de zetmeelresten worden actief aangepakt.
Tot zover de wasmiddelen.
Andere schoonmaakmiddelen heb ik ook geprobeerd van de Lidl maar die ruiken vreselijk :sick: :sick: :sick:
Goh, volgens mij ben ik dol op schoonmaken, heb al veel te veel berichtjes in je topic gepost :mrgreen:
Dan moet ik echt maar eens gaan de ruiktest doen!
Niets is lekkerder dan een heerlijke geur in huis na het schoonmaken.
En Karin, je bent niet de enige hoor…ik hou van poetsen!!