Schoonmaak-routine wie doet er mee?

wc gedaan

badkamer gedaan

keuken gedaan

was gedaan

mag ik nu uitrusten…

ik wil ook wel een goed schema, want ik werk onregelmatig dus dan is het wel handig om een soort van schema te hebben anders komt er echt niets uit mijn handen als ik thuis ben…

Oefff haha word hier ook even op de feiten gedrukt hihi.

Dacht dat ik de enige was die de laatste tijd geen puf meer had om schoon te maken (had elke keer wel een goede smoes voor mijzelf, nee dit is mijn verdiende vrije dag, ben te moe, ach dat komt de volgende dag wel enz enz)…dit toppic motiveerd wel zeg.

Ga nu gelijk aan de gang om de wasbakken schoon te maken en de toiletten.

(toiletten doe ik nu zoiezo dagelijks omdat Cyril wel eens mee loopt naar het toilet en doet dan net als papa de bril omhoog omdat hij dat na wil doen)

Ga maandag met frisse moed weer beginnen, gisteren is mijn pa opgenomen in het ziekenh. gaat gelukkig goed met hem, maar ja, mijn hele huishoudschema in de war… :think: :mrgreen: Morgen komt mijn hulp, en dan kan ik het lekker weer zelf bij gaan houden… :wink:

heb ik er nu soms overheen gelezen?,maar wat is de opdracht voor vandaag eigelijk?

oke meiden ook ik heb een schoonmaak vraagje…hoe krijg je de buitenkant van de frituurpan weer schoon(vettigheid dus) ik wou dat vanmiddag nml ff gaan doen…alhoewel ff? pffffff rotklus… :x

Ikke doe vandaag even weinig. Net als aankomende maandag. Maar ik ga wel een schemaatje maken voor de komende week!

Daar komt 1 vrije dag bij te staan doordeweeks waar ik dan desnoods mee kan ‘schuiven’ als er weer eens wat tussendoor komt zoals aankomende maandag.

Verder dus alleen de wasbak en toilet vandaag staat niets meer wat nog in de vaatwasser moet het enige wat ik nog wel even tussendoor kan doen is de wasmachine aanzetten en dan later vandaag ophangen als die uitgedraaid is!

Verder een geen-pufdag want manlief werd ziek vannacht dus slapen? Wasda? :silenced:

Kan er niet op de eerste pagina een soort van schema gemaakt worden??

Want hoever zijn we nu, dagelijks de gootsteen en wc… Bedden opmaken op donderdag… en verder???

Bedden doeik liever in het weekend; kan het meteen gewassen en gedroogd worden…(wij hebben dag en nacht stroom en dus ook in het weekend goedkoper stroom)

Wat moest ik nou ook alweer met die kant en klaar gemaakte allesreiniger met water in een spuitbus???

Zo wasbak+aanrecht+gasfornuis en 1 toilet al schoon hihi.

Heb nu standaard maar een pak hygienische doekjes in de wc gelegt zodat ik het niet kan vergeten dagelijke er eentje overheen te halen.

@Danja wrote:

Wat moest ik nou ook alweer met die kant en klaar gemaakte allesreiniger met water in een spuitbus???

in toiletruimte zetten om dagelijks wc te maken :mrgreen:

ja een schema op de eerste pagina is wel handig ja, want ik weet het ff niet meer hoor, wat er allemaal gedaan moet worden.

elke dag de wc en wasbakken

dat is nu het enige wat ik meegekregen heb.

@diana30 wrote:

oke meiden ook ik heb een schoonmaak vraagje…hoe krijg je de buitenkant van de frituurpan weer schoon(vettigheid dus) ik wou dat vanmiddag nml ff gaan doen…alhoewel ff? pffffff rotklus… :x

Ik gebruik daar altijd Muscle keukenreiniger voor.

ok… hihihihihi!! En dan met wc papier afvegen, ik weet het weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik moet eerlijk bekennen dat het huishouden hier wel een beetje blijft liggen nu ik als thuishulp werk ik doe dan iedere morgen al een huishouden en dan is het toch moelijker om thuis ook te beginnen.

maar heb vandaag de douche de keuken en de slaapkamer gedaan .

schema’s lukt bij mij niet zo

Jullie hebben me wel aangestoken, ik heb vandaag een fles Blue Wonder allesreiniger, een fles Blue Wonder Sanitairreiniger en een vaatdoekje dat ook in de vaatwasser kan gekocht. Gelijk de kasten leeggeruimd en overbodige restjes schoonmaakspul weggegooid. Ik had een sprayfles met Dettol willen klaarmaken, maar toen zag ik op de fles staan dat je steeds versbereid moet gebruiken. Nu heb ik een fles klaar gemaakt met Blue Wonder Sanitairreiniger.

Ik zit wel in een luxe positie, mijn moeder maakt hier drie keer per week schoon als ze komt opletten (lang leve de schoonmaaktic :mrgreen: ). Alleen de badkamer doe ik zelf en tja, stofzuigen, aanrecht en dergelijke moeten toch elke dag gedaan worden, zeker met zo’n klein vervuilertje in huis :inlove: .

blue wonder is the best… :thumbup: :dance: :clap:

Vanochtend zijn we eerst wezen shoppen (tja, uitverkoop hè :angel: )

Nadat we om 3 uur terug waren, heb ik; wc gedaan, gestofzuigd boven en beneden, vaatwasser ingeruimd, was gedraait, gestoft, wasbakken gedaan, en nu ga ik dweilen. En dan mag ik van mezelf gaan zitten.

O ja, en koken natuurlijk :wink:

ik wil toch nog even op de frituurpan terug komen sorry…

er is me gezegt water erin doen en dan een afwastablet op 110 graden even laten koken ,dan uitzetten af laten koelen en dan moet die schoon zijn…nou niet dus ! het water mocht niet hoger komen dan het maximale…nou dat betekend dus dat onder het maxi alles schoon is en alles wat er boven staan is nog steeds net zo vies…logies eigelijk ook…dus nu mijn vraag hoe krijg je het boven het maxiale schoon? begin me nu wel heel erg simpel te voelen hoor…als je met iets anders de bovenkant van de binnenkant van je frituur moet schoonmaken dan heeft het weken met het blokje toch erug weinig nut?

diana ik lees ff mee want ook mijn frituur ziet er niet uit van de buitenkant

het is zo’n roestvrijstalen met een losse binnenpan en van binnen is ie mooi schoon maar de zijkanten ijn niet schoon te krijgen

En tja met een brillo krijg ik krasse dus dat schiet ook niet op :frowning:

dus alle tips zijn welkom

Met een brillodoekje wel… :wink: Als het goed is, ik vraag het straks nog even aan henri(die heeft een snackbar…)

Maar als het goed is, kan behalve het element alles in de vaatwasser, dan kan het toch ook in een wasbak met kokend water met een blokje, of denk ik dan weer te simpel :think:

@Danja wrote:

Met een brillodoekje wel… :wink: Als het goed is, ik vraag het straks nog even aan henri(die heeft een snackbar…)

Maar als het goed is, kan behalve het element alles in de vaatwasser, dan kan het toch ook in een wasbak met kokend water met een blokje, of denk ik dan weer te simpel :think:

ja want de binnenbak van de frituur is weer hoger dan de wasbak of je zet hem in een emmer knetterheet water ,****wat dom dat ik er niet aan gedacht heb zeg. :wall: :wall: :wall: :shock: dat moet lukken lijkt me…als je knetterveel heet water in een emmer doet met 1 of 2 afwasblokjes en dan laat weken…dan staat je hele bak onder water…wat ben ik toch een oen… :wall: heb net 2 uur aan het boenen geweest met die pan hahahahaha…ach ja zo leer je altijd weer bij :thumbup: