Hey meiden,
Zo, de start is weer gemaakt.
Na het eten Luuk in bad gedaan en tijdens het badderen maar even de wastafel onder handen genomen en alvast een wasje voor morgen in de wasmachine gestopt.
Daarna DS op bed gelegd en ben ik beneden gaan afwassen. Na de afwas heb ik de gootsteen blinkend gemaakt met powerclean en tussendoor heb ik het fornuis afgedaan.
Nog even 5 minuten het speelgoed in de woonkamer opgeruimd en klaar zijn we voor nu!
Ben helemaal trots op mezelf :mrgreen:
Alien Missy, heb je de afwas gedaan? Ik heb daar dus echt een hekel aan. En ik weet dat als ik het bij hou het niet zo erg is, maar ja… Meestal laat ik de lucht ook afdrogen :oops: .
Zal je zo een linkje sturen.
Miriam, dat gaat helemaal goed komen :thumbup: :mrgreen:
Debke, inderdaad, nu eerst maar stap voor stap.
Ga vanavond wel even ons huisje in zones verdelen, want ik merk dat Amerikaanse huizen toch heel anders van indeling zijn.
En nu lekker relaxen!
Liefs :-*
Zo avondroutine gedaan mag wat leuks doen
Alien Missy :thumbup: komt wel goed hoor volgens mij ben ik erger dan jij je bent veel georganiseerder dan ik ben. Enne misschien toch een vaatwasser :shifty: :mrgreen: ?
Janneke en nu even genieten van je gootsteen 8) Zonnebril op want hij blinkt je natuurlijk tegemoet :mrgreen:
Rhi dat je maar lekker mag slapen tussen de schone lakens
Tot morgen dames. :-*
@miriam wrote:
Alien Missy :thumbup: komt wel goed hoor volgens mij ben ik erger dan jij je bent veel georganiseerder dan ik ben. Enne misschien toch een vaatwasser :shifty: :mrgreen: ?
hahahaha kom maar is langs (of ik stuur je wel wat erge prive schaam foto’s!
Misschien ook wel leuk… voor … en … na :shock:
Rhi moest even kijken… maar AM… dat ben ik :mrgreen:
Helaas de vaat nog niet gedaan, heb de site van FLY doorgeneusd en beeb eten gegeven (ja die hongerlap wacht niet met schreeuwen totdat mama klaar is :lol: )
Kleine ligt nu weer op bed, en hopelijk voor de nacht

Over kleine stapjes gesproken, ik ga NU het bestek wat bij de hele vaat ligt weg wassen en dan morgen verder, want wil gaan slapen

Toppie AM het kleine stapjes principe heb je al door :mrgreen:
Heb gister echt helemaal zelf het bed opgemaakt! Wij hebben zo’n megagroot dekbed dus das altijd een half gevecht om het erin te krijgen. DH kwam naar boven om me te helpen en toen was ik al klaar :lol:
Nu ga ik zo even een wasje erin stoppen voor de load van de dag.
Dan ga ik nog een kwartiertje wat doen in de kleedkamer daar is het nog steeds een zooi. Dan is het even mij-tijd en ga ik een spelletje op de PC doen. Daarna weer even een kwartiertje was vouwen en als het goed is komt DH lekker op tijd thuis. Begint ons weekend ook lekker op tijd. :dance:
:think: dit topic maakt mij wel nieuwsgierig. Wat is er precies te vinden op die site? Een schoonmaakschema?
Ik heb me wel zelf aangewend om vaak 's ochtends om half 8 al de wasmachine aan te zetten en evt daarna nog een wasje. voor de rest heb ik niet echt een schema…vooral wassen van ramen wil ik wel eens vergeten. :shifty:
Pinkeltje je hebt een PB. Enneuh super dat je het principe van de site al toepast! A load a day! :mrgreen:
Ow ja iemand (hoofd is zeef hier) vroeg naar de spuitflaconmethode.
Ik merkte dat ik eigenlijk altijd teveel zeep gebruik, of het nu schoonmaakmiddel voor de wastafels is, voor het fornuis, whatever. Verspilling eigenlijk. Dus ik heb standaard alles kant en klaar opgelost in een spuitflacon klaarstaan. Betekend ook dat zelfs als het water (even) zou uitvallen ik alsnog kan schoonmaken. Ben daar opgekomen door de snelle toiletmethode van de site. En de mix voor mijn toilet is water met Dettol door elkaar. Fris, hygienisch en snel. :thumbup: en is dus bv ook te gebruiken voor kinderstoelen
Ow lachen, ik ben een zeef op dit moment maar DH ook. Hij belde me net, was op zijn werk aangekomen en miste iets in zijn broekzak…had ie de sleutels nog in de voordeur laten zitten 8) :lol:
thanks rhiannon. het ziet er goed uit. Moet wel mij Engels een beetje weer ophalen :mrgreen:
Waar kan ik het beste starten op de site, bij babysteps? Er staat zoveel info op dat ik niet weet waar ik moet starten :mrgreen:
Er zit vandaag in ieder geval al een wasje in. Straks gaan zoonlief en ik even naar de Praxis een kleurtjes voor op een muur uitkiezen. Weer een klusje.
Yeps babysteps is een goeie, en wil je het nog iets rustiger doen, dan kun je kijken bij het controljournal. Dat is min of meer je ‘offline basis’ voor je standaard routines en zoneverdeling.
Succes bij de Praxis! Zoveel te kiezen daar hihi. 8)
@Rhiannon wrote:
Yeps babysteps is een goeie, en wil je het nog iets rustiger doen, dan kun je kijken bij het controljournal. Dat is min of meer je ‘offline basis’ voor je standaard routines en zoneverdeling.
Succes bij de Praxis! Zoveel te kiezen daar hihi. 8)
wat bedoel je met offline basis? Heb ik ook een online basis dan? :think: :mrgreen:
de kleur van de praxis heb ik al uitgezocht. we gaan de werkkamer en de slaapkamer van ons zoontje omruilen, zo heeft ons zoontje een grotere kamer. Dat wordt nog even flink de handen uit de mouwen steken.
Pinkeltje welkom
als je je aanmeldt krijg je mil daarin staat elke dag wat je moet doen :mrgreen: Als eerste shine your sink 8)
Dames ga verder met de schuur :mrgreen: :oops:
Vliegze :-*
thanks miriam. Ik zal me straks gaan aanmelden.
misschien vandaag ook nog buiten ramen lappen. Ik heb t deze week gedaan, maar 10 minuten nadat ik daarmee klaar was speelde ons zoontje in de tuin. er lag nog regenwater op de deksel van de zandbak. Hij met zijn handen daarin en daarna uitsmeren op de ramen die ik net had schoongemaakt :mrgreen: Beetje jammer dat wel, maar ons manneke heeft wel plezier gehad :lol: het ziet er nu dus uit alsof er een storm met windkracht 12 voorbij is geweest. :lol:
Goeiemorgen girls!
Lekker geslapen? Hier wel hoor…ook lekker in een vers bedje. Heerlijk!
Vandaag mijn ochtendroutine alweer afgewerkt en het grootste deel van de taken die voor vandaag gepland stonden ook al. Moet straks alleen nog even boodschappen doen, maar dat komt vanmiddag. Basten is namelijk vanochtend vrij omdat zijn juf vandaag trouwt en die mag dus vanmiddag gaan feesten. Dat lijkt mij een mooi moment om de boodschappen te gaan doen!
Mir, succes weer met de schuur vandaag! Ik ben nog steeds met al het speelgoed bezig. Vandaag is Basten zijn racebaan aan de beurt om verplaatst te gaan worden. Ik moet dus plaats maken in zijn kamer en dan de racebaan uit de speelhoek halen en naar zijn kamer verplaatsen. Als het goed is, heb ik dan beneden weer 2 bakken van mijn Ikea kast vrij en die kan ik mooi gebruiken voor Finn zijn speelgoed. Dan is het cirkeltje rond en kan de box de kamer uit (da’s nu niet meer dan een stortplaats voor speelgoed, want Finn begint al met gillen als hij ook maar denkt dat hij in de box moet…).
Alien Missy, jij hebt ook al een lekker begin gemaakt dus! Super hoor! Babysteps is echt het toverwoord!
Pinkeltje, welkom! Inderdaad beginnen met de babysteps. Als je die bijhoudt kun je ook meteen je control journal op gaan bouwen (zie de site voor meer info). Je control journal is, zoals Rhi al zei, je offline basis. Daarin staan je routines, je zones en de werkzaamheden daar en alle andere dingen die JIJ erin wilt hebben. De site is je online basis, daar kun je terecht als je info zoekt ofzo. Heb je je al aangemeld voor de mailtjes? Kan ik je wel aanraden hoor! Motiveert enorm! (mij althans)
Ik stond trouwens vanochtend om half 8 al te dweilen…Basten was lief geweest en had de luchtverfrisser vanochtend in het stopcontact gestopt (zo’n ding met 3 van die geurtjes). Helaas waren de geurflesjes eruit gevallen en eentje kapot gevallen…Het rook dus “lekker fris” toen ik beneden kwam :?
Debke… wat lief van Finn dat hij je wilde hellupuh :lol: nou de komende dagen is het bij jou dus bloemetjes fris!
Miriam… succes verder met de schuur! :thumbup:
En als er echt nog goed spul tussen zit, op MP, voor een voor jezelf gezette tijd, dan kan het alsnog weg maar wie weet levert het nog wat centjes op (nooit verkeerd!)
Ik las op de site dat als je dingen weg gaat doen ze ook meteen weg moet doen! dus niet wachten op een “garagesale” ofzo.
Ik heb voor mezelf hier een andere methode:
- Paar plastic dozen bij de kwantum gekocht (andere kleur als de andere dozen die ik al in huis gebruik) en 1 kast/hoek in huis uitgekozen om deze op te bergen.
- Hierin komt alles wat ik op MP ga zetten.
- foto van maken en op MP zetten
- als er na een bepaalde periode geen reactie op is gekomen dan gaat het alsnog naar de kringloop!
Dit werkt voor mij perfect en hou er nog een leuk centje voor het spaarpotje van mijn knul voor over :thumbup:
Jawel hoor! gisteravond mijn bestek afgewassen, en de wasbak schoon gemaakt :mrgreen:
Vanmorgen een 10 min in de babykamer bezig geweest (was wegvouwen en opruimen en vieze was in de mand en nu in de wasmachine)
1 mand volwassenkleding opgeruimd en in de kast!
En een 5 min bezig geweest met de grootste “hotspot” hihi… hier naast mij op de eettafel. Begin is er :mrgreen:
Heb me nog niet aangemeld op de site, wilde me gisteravond na het lezen niet meer echt lukken :?
Zo’n Controle Journal lijkt me echt wel wat!
Maar is bij een leuke winkel een map en papier halen, want heb die gewoon niet in huis!
Fijne dag allemaal!
Hey,
Stelletje kletskouzen hier, jullie vliegen en kletsen volgens mij tegelijk, kon meteen anderhalve bladzijde bij gaan lezen maar jullie zijn allemaal goed bezig hoor, het motiveerd wel.
Ja hier vanmorgen ook de gootsteen gepoetst en jeetje hij lijkt wel nieuw, vind het gewoon zonde om er weer wat in de gooien, of om de kraan open te doen :shifty: maar wel moeilijk om dan niets anders er even bij te doen, ik denk dan nu ik toch bezig ben… kan dat of dat ook wel even, heb wel stiekum toch alleen de vlekjes op de keukendeurtjes weg gehaald en de afzuigkap ook even snel een doekje over heen gedaan, ja kon het niet laten :oops:
En de wasmachine draait, en ik hoef maar 1 wasje te doen, vraag me niet hoe het kan, maar is echt waar, dan is alle was aan de kant :dance:
straks, of vanmiddag even naar het postkantoor moet nog steeds een pakketje daar afleveren, en een paar boodschapjes doen.
Nette, zit je nou nog steeds met dat pakketje? :lol: (grapje hoor!). Je bent lekker bezig al! Enne…dat je het zonde vind om bijvoorbeeld de kraan weer aan te zetten in je blinkende gootsteen is nou precies de bedoeling! Het nodigt uit om de boel bij te houden namelijk. Gewoon een extra theedoek ofzo op je aanrecht bij de hand houden en je gootsteen droog maken nadat je hem gebruikt hebt. Zo blijft hij glimmen en heb je meteen stap 1 van je routine onder de knie!
Nette en inderdaad dat is precies de bedoeling ik heb nu ook een extra doekje om de gootsteen droog te maken elke keer als die gebruikt is. Hij blijft dus ook mooi blinken. En dan morgen de wasbak in de badkamer erbij etc etc kleine stapjes elke dag ietsen je wordt niet zo moe of opgebrand maar het geeft wel resultaat.
Debke klaar met t speelgoed heel goed van je. En ik haal ook enorm veel motivatie uit die mailtjes zelfs sommige testemonials lees ik vluchtig door. Daarna verwijder ik ze meteen jaja ik krijg het declutteren echt onder de knie :mrgreen:
Alien Missy, you go girl, maar zou je eerst aanmelden hoor dan krijg je vanzelf de opdrachten in je mail en hoef je niet meer zo na te denken wat er komt (ik weet t :oops: ik ben lui :oops: )
Pinkeltje lapse :mrgreen:
Rhi heeft jouw DH last van zwangershapsdementie? :mrgreen:
Nou ga zo weer mijn timer zetten voor de schuur. Maar mag nog ff kokken heb ik wel verdiend :mrgreen:
:-*
Ik heb een vaatdoekje, en daar was ik elke keer de gootsteen weer mee droog, als hij nat is geweest, ja nu moet je het natuurlijk wel bij houden he.
Maar hoef ik dan nu niet iets anders te doen…
Miriam, succes met je schuur hoor wat een mega project is dat, je mag al trots op je zelf zijn met wat je nu al hebt gedaan, en als het straks echt helemaal netjes hebt ben super de super trots, maar dat staat hier waarschijnlijk over een tijdje ook op het programma, garage opruimen want we gaan waarschijnlijk de garage verbouwen, en dat begint met opruimen he.
Nee Nette…je MOET nu niks anders doen. Je MAG wel als je daar zin in hebt.
Heb je al nagedacht over je routines? Wat zou voor jou het beste werken? Maak daar anders eens een lijstje van, heb je meteen een begin van jou “hou de boel onder controle boek”.
Als je hulp en/of voorbeelden nodig hebt, geef maar een gil!
Hoi dames!
Mag ik me bij jullie aansluiten? Teminste proberen :mrgreen: Ik weet niet of ik nog wel tijd heb om zoveel te kletsen als ik mijn huishouding bijhouden moet.
Enne is er ook tijd voor de kids in het schema? Nu spelen ze natuurlijk veel buiten maar kan ze niet steeds alleen laten natuurlijk :lol: :lol:
Ik heb de laatste jaren wat met mijn gezondheid gekwakkelt. Daarom is alles voor het oog hier wel netjes maar nu het beter met me gaat zie ik wel dat er het een en anders niet zo goed is gegaan :oops:
Wellicht helpt jullie schema me.
Groeten Ariel
Oja als jullie nog iets van me willen weten vraag maar hoor.
Hi Ariel!
Er is niet echt sprake van een schema wat we allemaal hebben hoor! Ik zal je zo even pb’en op welke site je eens moet gaan neuzen om te zien waar wij het allemaal over hebben!
En ja, als jij je eigen routines enzo te pakken hebt, blijft er zeker meer dan genoeg tijd over voor je kids! Dan hou je zelfs tijd over om hier te komen kleppen! Beloofd!
Ik ben zelf over het algemeen een uurtje per dag ofzo kwijt aan mijn huishouden en dan ook nog een half uur aan mijn ochtendroutine en een half uur aan mijn avondroutine. De rest van de dag? Volop tijd voor andere dingen!
Ik ga je nu pb’en!