Schoolreisjes!

Hoe doen ze op jullie scholen dat?

Op onze school isb esloten dat groep 1 en 2 een kleuterfeest krijgen op schoolplein, er wordt van alles bedacht! Vorig jaar was het thema circus, het hele plein was geweldig versierd en er werden allemaal leuke spelletjes gedaan. Daarna pannekoeken eten en vervolgens een voorstelling met een echte clown.

Ik vond het geweldig!! Veel ouders deden mee (he Judith!) en de kleuters vonden het geweldig.

dit jaar is het thema sprookjes, ook zo leuk.

Van mij hoeven ze niet naar pretparken of grote dingen als ze nog zo jong zijn, dit is feest genoeg.

Wat doen ze bij jullie?

Bij ons gaan ze dus wel naar een pretpark. Mijn dochter ( groep 3 ) komende maandag naar een pretpark in Appelscha ( naam is me ontschoten ), en mijn zoon ( groep 1 ) op dinsdag naar Zuidlaren. Kost 25 euro per kind.

Op de vorige school van mijn kids, deden ze het op dezelfde manier als bij jullie Babsje. Dat vond ik ook heel leuk. In het begin had ik daarom ook mijn twijfels over de schoolreisjes hier, maar de kinderen vinden het zooo geweldig dat ze naar een pretpark gaan… We zullen het wel zien maandag en dinsdag, ik ben benieuwd.

Anita

Mijn oudste van 9 is 3 dagen op kamp geweest,vond ik eigenlijk wel wat jong maar toch…

En mn 5en 6 jarige gaan gewoon ieder jaar op schoolreis naar een pretpark

jan is vorig jaar ( groep 1) naar aelos geweest.

wat ze dit jaar geaan doen, geen idee

@Anitawz wrote:

Bij ons gaan ze dus wel naar een pretpark. Mijn dochter ( groep 3 ) komende maandag naar een pretpark in Appelscha ( naam is me ontschoten ), en mijn zoon ( groep 1 ) op dinsdag naar Zuidlaren. Kost 25 euro per kind.

25 euro!! :shock: Bij ons betalen ouders 15 euro, en dan houden we nog genoeg over om lekkers en speelgoed te kopen om mee te nemen. Wij gaan met een trekkertram naar een plek waar we kunnen spelen. Vorig jaar was dat Witterzomer, een camping met strandje, speeltuinen en bos. Een pretpark hoeft voor mij niet hoor, is wel leuk, maar ‘gewoon spelen’ is net zo leuk.

Bart is afgelopen dinsdag, met groep 1 en 2, met de bus naar Het land van Jan klaassen geweest (dat ligt bij Doetinchem). Dat kostte 22 euro. De bussen zijn gewoon gigantisch duur.

Waar ik gewerkt heb (als juf), gingen we 1 keer per 2 jaar weg van school, het andere jaar een themafeest in en op school. Daar werd niet apart betaald voor het schoolreisje, dat zat bij de ouderbijdrage in.

Bart heeft enorm genoten, maar ik denk dat als ze een feest op school zouden houden, hij net zo genoten zou hebben.

@Anitawz wrote:

en mijn zoon ( groep 1 ) op dinsdag naar Zuidlaren.

Hé daar hoor ik een bekende plaats! :wink:

Hahaha, zal dinsdag ff naar hem zwaaien!

(maar 25 euro is wel duur zeg! :shock: )

haha, lucas gaat 6 juni voor het eerst voor hele dagen naar school(is nu aan het oefenen, maar door de vele vakanties wordt het heel erg uitgesmeerd) en mag meteen mee met het juffenfeest(verjaardagen van de juffen) dus gelijk een schoolreisje… Hier in kaatsheuvel is het bovendien ook nog eens zo dat alle schoolkinderen in oktober een dagje naar de efteling mogen… op kosten van de efteling. Geheid dat wij dan lekker meegaan als begeleiding, hebben toch een abbonnement!!! :stuck_out_tongue:

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zwaai maar even Marite, het is de knapste van het stel, je herkent hem zo :inlove:

Maar inderdaad, ik vind 25 euro ook veel. Dan te bedenken dat je ook nog zelf voor het eten en drinken moet zorgen :roll: .

Anita

@Anitawz wrote:

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zwaai maar even Marite, het is de knapste van het stel, je herkent hem zo :inlove:

Maar inderdaad, ik vind 25 euro ook veel. Dan te bedenken dat je ook nog zelf voor het eten en drinken moet zorgen :roll: .

Anita

Jemig, echt waar?? :shock: Bij ons hoeven de kinderen niets mee te nemen, scheelt ook weer in bagage. Nou ja, een leuke dag zal het toch wel worden! :smiley:

Karlijn :inlove: zit net op school en normaal gesproken gaan ze naar een speeltuin ofzoiets maar omdat de school dit jaar 10 jaar bestaat zijn ze afgelopen dinsdag met de hele school (800 leerlingen) naar de efteling geweest :dance: :dance: .

Voor Karlijn natuurlijk helemaal geweldig :dance: en spannend maar het is allemaal goed gegaan en ze hebben echt heel veel pret gehad.

Extra kosten waren er verder niet, wel moesten de kinderen zelf een lunchpakketje meenemen(maar dat vind ik eigenlijk wel normaal).

ik ben zelf juf van een kleutergroep

ivm 25 jarig bestaan zijn wij naar toverland geweest met de hele school. Inderdaad de bus is ontzettend duur en daarom ook de hoge kosten. In een niet lustrumjaar zijn de schoolreisjes anders naar een speeltuin in de buurt en voor de hogere groepen iets anders.

Bij ons doen vooral de ouders moeilijk over de schoolreisjes, hoe je het ook doet het is nooit goed. Er zijn zelfs ouders die dus de bus achterna zijn gegaan dit jaar, ze waren uitgeloot als begeleiding.

Ook hebben wij een juffendag en de kinderen genieten enorm van zo’n dag. In de meeste pretparken en speeltuinen zijn ze toch wel geweest.

Vroeger was het schoolreisje in het leven geroepen omdat in die tijd kinderen niet zo vaak in een pretpark of iets dergelijks kwamen.

wendy gaat dit jaar ook voor eerst iets doen ergens heen, wat nog geen idee maar kosten 22.50, vond al wat aankosten maar lees dus dat mee valt.

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

Zoë gaat dit jaar voor het eerst op schoolreisje.

Ze gaan naar het bos.

Kosten 6 euro (dit is voor het eten en drinken.

Ze hoeven helemaal niks mee te nemen.

jan gaat dit jaar naar de speeltuin ( sperkhem, babsje weet dan wel welke)

kosten 6 euro

wendy dus 4 jaar groep 1 en gaat dus voor 22.50 naar dierentuin emmen.

Berber en Lieuwe gaan dit jaar ook naar de speeltuin in het sperkhem voor 6 euro p.p. ze hoeven niets mee te nemen. Wel grappig; ik ben er vroeger zelf nog oppas geweest in een zomerperiode, zo’n 25 jaar terug.

die van jou ook al ? hihi

Ja vreemd he! Die van ons op 12 juni. Jan ook? Of…

12?

14 zul je bedoelen hahahah

( toch?)