Schoolreisje groep 1, liever niet!

C. heeft 8 juli een schoolreisje, we zijn als ouders nog niet op de hoogte gebracht waarheen, maar het is met de bus een eindje weg en een soort pretparkachtig iets. En ik zie het NIET zitten om haar mee te doen aan maar 2 juffen met zoveel kinderen! :shock: Ben als de dood dat haar wat gebeurd, ze is nog maar 4 en de juffen hebben ook maar 2 ogen en zoveel kinderen om op te letten!! Waarom niet gewoon een schoolreisje naar de speeltuin of kinderboerderij hier gewoon in de stad, het is nog maar groep 1. Pffffffff mijn maag draait me om! Of ben ik nu de enige dwaze moeder?? Niet mee laten gaan is zo sneu voor C. zegt de juf. :roll: Pffffffff ga vanavond met henri overleggen hoe hij het voelt! Zucht, de angst slaat me om mijn hart, om haar mee te doen zo ver weg met vreemden, je let toch altijd beter op je iegen kind dan de juf, denk ik maar zo. Die hebben zoiets van ach dat loopt wel los! jajja, lees de kranten maar de laatste tijd, busongelukken, brandongelukken met kids enz.

Waren de afgelopen 3 weken al 3 gevallen van schoolreisjes die slecht afliepen! :?

Wie herkent mijn gevoel?? :roll:

gaan er geen hulppouders mee?

vraag even na wat ze gaan doen, wen waarheen.

misschien kunje dan op inet kijken wat het eigenlijk is

en hoeveel volwassenen en kids er mee gaan

Lijkt me vrij normaal dat er hulpmoeders meegaan, ik zou dan overwegen om zelf mee te gaan als dat in jou situatie mogelijk is. Dat heb ik met mijn zoon destijds ( oh is echt echt alweer 7 jaar geleden??? :shock: ) niet gekund, ook die gingen naar een pretpark-achtig geheel met de bus toen hij 4 was…

Ik heb toen gevraagd of hij bij een moeder die hij al kende ( uit de buurt) in het groepje kon zodat hij zich niet al te verloren zou voelen.

Maar als je het mij vraagt gaat er echt wel meer begeleiding mee dan alleen die twee juffen hoor!

navragen dus!

sterker nog als er niet meer begeleiding meegaat zou ik mijn kind dus niet mee laten gaan, sneu of niet, dan organiseer ik zelf wel een uitje.



Overal verdwijnen kinderen binnen een seconde, dat kun je met 2 paar ogen niet in de gaten houden.

Dat is ook mijn standpunt, vindt dat er minimaal 4 a 5 volwassen op de groep van ruim 14 kinderen moet lopen. Zo niet en ze blijven bij die 2 juffen, dan gaat het denk ik echt niet door voor C.

wij hebben altijd 1 begeleider per 5 Ã 6 kinderen, de juffen lopen ‘los’. Dus 2 juffen klinkt mij ook erg weinig in de oren!

Mijn zoontje zat net twee weken op school en toen was zijn eerste schoolreis al, naar de dierentuin met de bus. Zeker reuze spannend…

Ieder kind kreeg een naamkaartje opgespeld en per vier kinderen was er één begeleider. Daarbij liepen twee groepen steeds samen, ivm toiletbezoek ed. Sven vond het reuze spannend en huilde toen hij de bus in moest, omdat hij niet wist hoe het zou zijn. Eenmaal op weg vond hij het geweldig en zou nog wel 100 keer willen vertelde hij toen hij weer thuis was. Vraag gewoon even goed na hoe het geregeld is. Het is ook sneu voor je kindje als iedereen meegaat en zij niet.

Ik werk ook op een school en er zijn meerdere ouders die dat moeilijk vinden. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er geen extra begeleiders meegaan. Bij onze kleuterklassen is er altijd een begeleider op 3 kinderen. Vanaf groep 3, 1 op de 4 en zo loopt dat op. Ik zou het even navragen, want het zou zonde zijn als je een beslissing maakt zonder alle informatie te hebben gehad.

het is en blijft ook spannend hoor voor wendy groep 1 en ook 4 jaar zit net 5 maandjes op deze school en voor de mama ook eng , maar er gaan hulp ouders mee en het is idd een end weg met de bus naar emmen

maar ja ook al zijn ze iets ouders het blijft een grote stap je kind ineens een middag weg…



wendy heeft er zelf iig zin in en heeft nu al vanales in der hoofd wat ze wil zien enzo



er gaan ook 3 mee rij autos met ouders mee dit om als er iets is met een kindje die terug kan naar huis… ook wel fijn te weten.

Met hoeveel klueters zijn ze???



Ik had in mijn klas 15 kleuters (2.5 tot 4 jaar). We gingen naar een snoezelbeurs en waren daar met twee leerkrachten.

Op de snoezelbeurs zelf waren ook nog verschillende stagairs. :wink:



Daarna een oproep gedaan naar de ouders toe om mee te gaan zwemmen (deden we dan in de namiddag).

Ik had toen zo’n vijf ouders die mee gingen.

Was ik best blij om, want von dhet niet verantwoord om maar met twee te gaan zwemmen.

@Ilse81 wrote:

stagairs.




stagiairs juf! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Ukkie wrote:

@Ilse81 wrote:
stagairs.




stagiairs juf! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Nou geen stagairs voor juf hoor. weet neit voor wat eigenlijk. :roll:

Maar moet daar toch iets mee te maken hebben gehad hebben (of zoiets) :think:

@Ilse81 wrote:

@Ukkie wrote:
@Ilse81 wrote:
stagairs.




stagiairs juf! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Nou geen stagairs voor juf hoor. weet neit voor wat eigenlijk. :roll:

Maar moet daar toch iets mee te maken hebben gehad hebben (of zoiets) :think:




Ik bedoelde eigenlijk, dat je het woord stagiair verkeerd schreef. Het is met twee i’s. Tja, als juf kan ik dat niet laten.

Wahahahahaha en dan te bedenken dat ik zelf juf ben :wall: :wall: :wall: :wall:

gaat goed zo. :think:



Maar is bij mij bij de kleuters, zie je zo wel hé. :mrgreen:

Heb geïnformeerd, maar ze geven niets prijs over hoe en wat, we krijgen geloof ik volgende week pas de brief er over. En dan MOETEN ze wel zeggen hoeveel kids en hoeveel begeleiding er mee gaan. Aan de hand daarvan neem ik dan de uiteindelijke beslissing. Dus nog ff afwachten.

@Ilse81 wrote:

Wahahahahaha en dan te bedenken dat ik zelf juf ben :wall: :wall: :wall: :wall:

gaat goed zo. :think:



Maar is bij mij bij de kleuters, zie je zo wel hé. :mrgreen:




:mrgreen:

@sarina wrote:

Heb geïnformeerd, maar ze geven niets prijs over hoe en wat, we krijgen geloof ik volgende week pas de brief er over. En dan MOETEN ze wel zeggen hoeveel kids en hoeveel begeleiding er mee gaan. Aan de hand daarvan neem ik dan de uiteindelijke beslissing. Dus nog ff afwachten.




Idd nog even afwachten. Zowiezo doen wat je gevoel je aanheeft.

Als je het echt niet ziet zitten, dan laat je gewoon je kleine meid thuis.

is ook nisk voor jou om de hele dag ongerust te meotne zijn en zo hé.



Daarbij ze zal nog vele kansen hebben om mee te gaan op schoolreis. :wink:



Het is normaal dat je nu nog effe wacht om te horen met hoeveel begeleiders ze zijn.

Indien te weinig vind ik het meer dan normaal dat ze thuisblijft.

ik zou niet mee laten gaan…

dan maar sneu voor het kind… Als ze kwijtraakt, of verdrietig is, of verdwaald en de juf is er niet ovor haar… (of erger) dan neem je het jezelf kwalijk… en is het nou ZOOOO belangrijk zo’n schoolreis voor groep 1???



vind het belachelijk dat ze nog niets duidelijks kunnen melden en misschien is het voor hun “1 van de kinderen”… C is JOUW “project” en jij bent de “projectleider”… en dat betekent dat JIJ bepaalt of ze meegaat ja of nee.

Joh… maak er een leuke dag samen met C van… is niks sneus aan hoor…



goh… wat dom dat ze geen openheid van zaken geven.



trouwens…

Geloof dat ik zelf mee zou gaan als begeleider.

en?

weet je al wat ?

Ja ze gaan naar giga konijnenhol in ommen, een soort indoorspeelparadijs en 2 juffen en de klasseassistente gaan mee. Tevens nog 4 andere klassen 1 en 2. Ze hebben trouwens de kinderen verteld over he schoolreisje met de bus enz. dus lijkt me dat ik er niet meer onder uit kom bij C. Maar eerlijk is eerlijk, heb er nu wel een beter gevoel bij dan bij een pretpark. Tis een besloten dag puur voor het schoolreisje wat ik begrijp! Dus ze gaat mee, al zal ik me de hele dag wel emo voelen en ik zal blij zijn als ze om 3 uur weer heelhuids terug is!