school "organiseert", maar ouders moeten regelen

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=96232&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

over de ouderbijdrage

Ik vind het echt belachelijk dat er scholen zijn die ouders zoveel laten betalen. Onderwijs in Nederland hoort gratis te zijn op basisscholen. Dat je meebetaald aan een schoolreisje lijkt me normaal, anders kunnen ze dat nergens van betalen.

Wat doen vrije scholen dan met dat geld??? Heb ook op de pabo nooit ergens gehoord dat de vrijwillige bijdragen op vrije scholen zo hoog zijn…

Het is ook niet voor niets vrijwillig, je hoeft het niet te betalen.

Daarbij komt natuurlijk dat je zelf kiest voor een bepaalde onderwijsvorm met extra’s. Als het goed is waardeer je die extra’s en zit je kind daar niet omdat het de school om de hoek is.

Er staat bijv alleen maar speelgoed van natuurlijke materialen, er wordt geknutseld met natuurlijke materialen, getekend, geverfd… Kijk maar eens wat een doosje bijenwaskrijt kost, zomaar 15 euro, net als bijenwas ipv gewone klei, wol om mee te werken enz. Verder zijn er vakleerkrachten in dienst (handarbeid, handwerken, euritmie, zang, toneel), voor deze vakken zijn ook aparte ruimtes, wat natuurlijk allemaal betaald moet worden. Ik weet niet of dat overal zo is maar bij ons wordt therapie dus deels ook betaald uit de ouderbijdrages. Mijn zoon heeft bijv een tijdje muziektherapie gehad, daar betaalde ik dan een eigen bijdrage van 10 euro per keer voor (ipv 75 euro voor een sessie).

Ik denk dat dat een foutje is, 1100 euro…

Of gaan ze op schoolreisje naar Disneyworld in Florida? :wink:

nee hoor, dat is geen foutje. In het hierboven al gelinkte topic staat een overzichtje (en in het kort ook waar de ouderbijdrage bij ons op school naartoe gaat).