schooiers aan de deur

Net ging de bel dus ik doe open en ja hoor weer van die schooiers die geld komen vragen hier is het iedere week wel raak word hier zo moe van.

Nu was het weer voor arme landen dat hun het zo goed kunnen gebruiken voor kleding voor naaimachine’s etz ik zo ik heb geen intresse dus zei zegt mag ik vragen waarom niet ik zo ja geen intresse ja maar waarom niet ik zo iedere week komt hier wel wat aan de deur voor iets ben het even zat en ik zo mag ik je dan eens wat vragen dus zei zegt ja wat dan. Ik zo heb je zelf ook al wat gegeven dan zei nee ik zo nou is toch ook niet netjes als je dit zelf aan de deur komt vragen? Dus daar wist ze niet zo goed op te antwoorden dus ze vraagt het nogmaals waarom niet ik zo nou we krijgen zelf een kindje en hebben het geld gewoon hard genoeg nodig ik zo ben je nu klaar? Zei ja ik zo mooi fijne avond nog!

Is dit bij jullie ook zo erg?

Kijk ik weet heus wel dat ze in arme landen het zo slecht hebben maar wij kunnen het gewoon echt niet missen!

Ik zou eens naar een legitimatie vragen. We hebben het hier nooit. Alleen collectes die je ook in de media ziet. Nierstichting, DFN, KWF, dat soort zaken. Maar nooit voor naaimachines in arme landen of iets dergelijks. Ik zou het niet vertrouwen hoor… en al zeker geen geld geven.

Ik geef nooit voor zulke dingen iets pas kwamen ze van de poscode loterij gewoon aan de deur en heb ze gewoon vriendelijk bedankt hier voor!

:roll: vermoeiend he die collecte en dat soort aan de deur acties.

Ik heb er ook een hekel an, vaak zeg ik met mijn vriendelijkste lach, nee sorry :mrgreen: :mrgreen: fijne avond/dag

En hups de deur dicht.

Ga er geen uitleg aan geven zij vragen en ik zeg nee, mijn goed recht zonder uitleg :hand:

Ja en dan nog het ergste is het is iedere week wel raak hier ze moeten me wel hebben zeg hahaha trek er dus mooi de bel vanavond uit rust in de tent vanavond!

hier heel af en toe…maar als ik t niet vertrouw maak ik altijd een melding bij de politie… collecteren mag nl niet zomaar he.

oh daar ben ik heel naief in hoor.

Het woord “schooiers” vind ik ook eigenlijk niet aardig klinken.

Elke collecte krijgt wat van me.

En elk kind/volwassene die met een sponsorlijst voor het speeltuintje/laptops voor zieke kinderen/nieuwe schoolborden/nieuw voetbalgras/wijkvereniging/aidswezen in noord-oost vogeleiland etc. komt krijgt wat.

Er staat een potje op de kast zodat ik niet hoef te zoeken naar muntjes en ik geef ze braaf wat mee.

En soms krijg ik er wat leuks voor terug :mrgreen: kist sinaasappels, kruidkoek, stroopwafels, kaarten met kindertekeningen, droge worst, begonia’s.

Ik ga niet mee in acties voor Novib of Cliniclowns, daar ligt mijn grens. Ik sponsor genoeg 8)

@Aapie27 wrote:

hier heel af en toe…maar als ik t niet vertrouw maak ik altijd een melding bij de politie… collecteren mag nl niet zomaar he.

nee, daar moet je een vergunning voor aanvragen. Vandaar dat het er ook 1 per week is maximaal. Als het er meer per week zijn kun je eens kritisch naar vergunningen gaan vragen.

Anders ook trouwens hoor, want anders kan iedereen wel geld op gaan halen.

Heb ik vroeger als kind wel eens gedaan. Voor een goed doel (onszelf)

Leverde ons 25 gulden op.

Delen door 2= 12,50 gulden.

Maar mijn moeder vond het minder grappig en dus moest ik 10 gulden aan een goed doel geven en die 2,50 mocht ik houden omdat ze het stiekem ook wel grappig vond denk ik :oops:

Hier enkel alleen collecte aan de deur maar dat is misschien gemiddeld 1x per 2 maanden. Ik geef iedereen wat in ieder geval.

Als er mensen aan de deur komen hebben ze overigens ook altijd

een legitimatie opgespeld op hun jas.

Tsja, die 20 cent kun je ook echt niet missen he :o

Welke 20 euro cent? Het ging hier over voor maandelijks een bijdrage sorry

ik weiger aan vaste donaties mee te doen. In een collectebus doe ik iets in (wat ik op dat moment kan missen uit mijn portemonnee), maar ik geef nooit mijn bankrekening voor een automatische afschrijving.

Ik wil controle houden. En die eeuwige discussie over waarom niet, daar ben ik ook zat mee, bllggg

@Fryskefaam wrote:

Tsja, die 20 cent kun je ook echt niet missen he :o

Pff lekker makkelijk gezegd… Sorry maar is mij iets te kort door de bocht!

@kletsmiep wrote:

Welke 20 euro cent? Het ging hier over voor maandelijks een bijdrage sorry

Kijk en dat is ook de clue dat ik het ook niet doe. Ik wil er niet aan vast zitten ik wil zelf weten waarneer ik het betaal en aan wat. Ze bellen me vaak en zeggen voor maandelijkse bijdrage. Gelijk nee zeg ik. En je kan wel zeggen 20 eurocent is niet veel. Maar ik rederneer nu zo alle beetjes helpen.Hoe moet ik dat uitleggen. En het word er steeds meer. Dan komt die bedrag er ook nog bij. Dan kan dat wel weinig zijn. Maar als je allemaal bij mekaar opteld wat we nog meer moeten betalen tja. Dat zeg ik ook eerlijk.

Weet je wat ik ook zo irritant vond altijd, aan de telefoon kun je gewoon de haak erop gooien, maar zo aan de deur is best opdringerig. Sla de deur maar eens dicht zonder iets te zeggen… vaak probeer je ze nog vriendelijk af te wimpelen ook :frowning:

En helemaal irritant is zo’n halve dove kreupele bij de mac die dan komt met zo’n kaartje en een sleutelhanger… :shock:

Tegenwoordig hier op het eiland is het elke maand wel raak met een collecte, maar idd wel voor echt bekende goede doelen. En vaak is het een buurvrouw of buurmand die loopt, dus gezellig en je bent weer op de hoogte van de laatste roddels! :slight_smile:

Maar voor kapotte naaimachines geef ik ook niets hoor!

ik vind dit ook zeer irritant en geef alleen geld aan bekende stichtingen zoals kankerfonds,epilepsie enz

hier komen ook wel mensen aan de deur voor arme landen enz geef ze niks vind het wel best alles is al zo duur tegenwoordig zal ik het zeker geven aan de mensen die ik niet vertrouw

@lydia wrote:

Heb ik vroeger als kind wel eens gedaan. Voor een goed doel (onszelf)

Leverde ons 25 gulden op.

Delen door 2= 12,50 gulden.

Maar mijn moeder vond het minder grappig en dus moest ik 10 gulden aan een goed doel geven en die 2,50 mocht ik houden omdat ze het stiekem ook wel grappig vond denk ik :oops:

haha, mijn moeder vertelde deze week toevallig over mijn broer:

hij ging lootjes verkopen voor een goed doel. waren 1 gulden per stuk. mijn broer had er met een pen 2 gulden van gemaakt. alles verkocht. toen was school of mijn ouders of zo er achter gekomen. mijn moeder hem, heel pedagogisch verantwoord, weer langs al die deuren laten gaan om de gulden terug te geven. wat doet die gewiekste jongen? die zegt tegen iedereen: dag mevrouw, ik ben hier omdat is gebleken dat er met de loten is geknoeid. en u krijgt dus 1 gulden terug. iedereen vond dat zo ontzettend aardig van hem, dat ie de gulden bij iedereen mocht houden…

:mrgreen:

slecht he!

en het woord schooier vind ik in dit verband ook totaal ongepast overigens

Ik geef altijd wat als het een eenmalige bijdrage is. Wordt nergens lid van en schrijf nergens m’n adres op (behalve misschien voor de kinderpostzegels).

Mijn ervaring is dat ze met elk muntje, hoe klein ook heel blij zijn, dus voor het goede doel en voor degenen die door weer en wind langs de huizen gaan bij aardige en minder aardige mensen; ik geef wel wat hoor!

Zelf collecteer ik wel eens voor de dierenbescherming (in een winkelcentrum). De reacties die je soms krijgt…

:shock:

@#puk# wrote:

Weet je wat ik ook zo irritant vond altijd, aan de telefoon kun je gewoon de haak erop gooien, maar zo aan de deur is best opdringerig. Sla de deur maar eens dicht zonder iets te zeggen… vaak probeer je ze nog vriendelijk af te wimpelen ook :frowning:

Oow jawel hoor :mrgreen:
Ik heb het eén keer gedaan, maar niet voor een collecte maar voor die irritante "wilt u echt niet overstappen op ons merk meneer aan de deur".
Tele2 in dit geval.
Ik deed de deur open, zag hem staan, zei snel vriendelijk met een brede glimlach: "nee hoor dank je wel, we hebben al telefoon, fijna avond nog"
En heb zo de deur dichtgedaan. Hij keek heel schaapachtig :angel:
(oké ik zeg dus toch wat, he he)

Ik vind die collecties ook niks (ook niet voor de hartstichting etc), maar ik ga niet boos of bot doen aan de deur. Die mensen kunnen er verder niks aan doen.
Ik zeg altijd dan zoiets als: 'Nee sorry, ik geef niet aan collectes aan de deur'. Wens ze een goede avond en sluit de deur.

tja hier in de buurt weten ze wel geld te vangen en dus is echt elke week wel raak met collectes…Ik mag dan wel in een "goede"buurt wonen, maar ik niet zoals de overburen een villa met zwembad dus ook geen berg met geld :mrgreen: …Ze weten tegewoordig echt wel in welke buurt wat te halen valt :mrgreen: