schoentjes

Luc en Stan lopen sinds anderhalve week :dance: en over een paar weken willen we dus schoenen gaan kopen.

Nu vind ik schoenen altijd aan de prijzige kant :oops: 30 a 50 euro per paar bedoel ik dan en dat nu dus 2 keer…

Iemand tips of een leuke (goedkope :wink:) internetsite (pb) voor mij?

Ik vind 15 a 25 euro per paar wel te doen.

Groetjes Saskia

@sassie1980 wrote:

Luc en Stan lopen sinds anderhalve week :dance: en over een paar weken willen we dus schoenen gaan kopen.

Nu vind ik schoenen altijd aan de prijzige kant :oops: 30 a 50 euro per paar bedoel ik dan en dat nu dus 2 keer…

Iemand tips of een leuke (goedkope :wink:) internetsite (pb) voor mij?

Ik vind 15 a 25 euro per paar wel te doen.

Groetjes Saskia

Maar schoenen zijn wel het allerbelangrijkst, je voeten dragen je hele lichaam!

15 a 25, is best weinig of zie ik dat nu verkeert ? :think:

gr mel

Heb je het geld er niet voor over of heb je het geld gewoon niet?

Ik zou toch echt niet bezuinigen op schoenen als het niet hoeft.

Maar kan je niet anders probeer dan vooral er op te leren dat ze leer gevoerd zijn.

Succes.

wij hebben ze van gattino, deze zijn rond de €30,-

maar veelal in de opruiming (nu dan)

of in duitsland hebben ze elefanten, ben daar vandaag geweest en daar hadden ze ook veel opruiming.

van haren online

scapino, bristol online

en hoe raar het ook klinkt… MP daar staan ook (online) winkels met stuntprijzen…

maar weet je al welke maat ze hebben?

Ik zou zelf ook niet besparen op kinderschoenen.

En via internet niet bestellen, zou in de winkel de voetjes goed laten opmeten.

Mijn dochtertje heeft een hoge wreef en kan echt in niet veel schoentjes. Ik wil dat ze ze past en er op loopt.

Wij zelf geven tussen de 50 a 100 euro uit voor schoentjes.

Met haar 1ste schoentjes heeft ze 8 maanden gedaan, met haar andere 2 paar zomerschoenen maar 2 maanden, heel erg jammer van het geld maar het is niet anders.

Ik zou zeggen, Scapino/Schoenenreus.

Maar… schoenen zijn wel belangrijk. Zou daar eigenlijk niet op willen besparen.

Ik heb nu goedkope schoenen voor Riley gehaald (14/15 euro geloof ik), bij H&M online. soort basketbal schoenen, voor er bij. Maar verder vooral dokter visser.

Maar van Haren zijn ook redelijk te doen met korting.

als je goedkoop maar ‘verantwoord’ wil hebben, dan kun je naar merken als Dr Visser kijken, die worden oa verkocht bij scapino(of was het nou bristol?), voor aardige prijzen. Verder veel in de sale proberen te scoren. Dan heb je gewoon toch goede schoenen voor een iets vriendelijker prijsje.

:clap: voor Luc en Stan!

Ik kan je niet helpen aan een adresje, maar ik denk dat het toch wel belangrijk is om de voetjes (zowel de lengte als de breedte) van je mannetjes goed op te laten meten en als je schoentjes via internet bestelt, dan is dat misschien lastig?

Wellicht dat ze nu nog iets in de aanbieding hebben uit de zomercollectie??

Wij hebben van de week ook nieuwe schoenen gekocht voor ons ventje. Hij had al van die B.unnies met een soepele zool, maar sinds een paar weken loopt hij echt, en die andere werden toch te klein.

Gelukkig hadden ze nog een paar leuke 'zomer’stappers staan voor een leuk prijsje (vergeleken met de wintercollectie dan).

Het zijn toch stevige, goede schoenen, en met een sok erin kan het ook prima als het wat frisser wordt.

Tegen de tijd dat het echt winter is, dan zijn we denk ik wel weer toe aan nieuwe stappers :shock: Gaat zo snel!!!

Ik snap dat het een (extra) dure aangelegenheid is, maar ik zou toch echt voor kwaliteit en goede passende schoenen gaan

Kan je niet een beetje pingelen omdat je 2 paar schoenen aanschaft???

Succes ermee!

Groetjes, Marieke

@marieke_dm wrote:

Kan je niet een beetje pingelen omdat je 2 paar schoenen aanschaft???

Groetjes, Marieke

Nou, dat hebben wij ook gedaan ja :think: wel bij een duurdere schoenenzaak waar je dus ook echt advies krijgt en ze kijken naar de kindervoet, niet iedere schoen is geschikt uiteraard!

maar dat is inderdaad ook een optie :thumbup:

30 tot 50 euro per paar vind ik eigenlijk al nette prijzen… in de schoenenwinkels schrik ik me dus juist rot bij kinderschoenen die daar boven komen en zelfs stellen van rond en over de 100 euro.

Ik vind goeie schoenen belangrijk, maar die hoeven in mijn ogen dus echt geen 100 euro te kosten :oops:

Hier varieert het van dr Vissers (Scapino) tot de duurdere merken in de uitverkoop of bij een outlet.

Afgelopen week voor de middelste in de sale (waar tussen de zomercollectie ook nog restanten van de wintercollectie van afgelopen jaar stonden!!!) voor 20 euro schoenen gekocht en dat als meevaller gezien… ik reken er toch op dat ik 50 euro per paar kwijt zal zijn en alles wat minder is is mooi :thumbup: (vaak lukt dat wel bij oa TMS).

Ik weet even niet meer hoe die winkel heet.

Maar soms hebben ze 2 halen 1 betalen actie…

En das mooi ook want die schoenen van hem kosten 70 per paar :shock:

Dus zo kan ik het nog een beetje doen. Schoenen zijn gewoon heel belangrijk.

Aangezien ik nu bij een podoloog loop omdat ik pijn in mijn voeten heb vanwege slechte schoenen.

Niet op beknibbelen als het niet hoeft… Of voor een mooie actie a=gaan of een beetje afpingelen :mrgreen: :thumbup:

@Pitje27 wrote:

wij hebben ze van gattino, deze zijn rond de €30,-

maar veelal in de opruiming (nu dan)

of in duitsland hebben ze elefanten, ben daar vandaag geweest en daar hadden ze ook veel opruiming.

van haren online

scapino, bristol online

en hoe raar het ook klinkt… MP daar staan ook (online) winkels met stuntprijzen…

maar weet je al welke maat ze hebben?

Elefanten verkopen ze ook in Nederland hoor! O.a. bij Van Haren, heb er leuke gekocht voor mijn dochter (kruipschoentjes) voor ongeveer € 30,–.

Ik heb het nagevraagd op het CB, maar goede schoenen hebben totaal niks met prijzen te maken. Dat was een fabel, volgens de verpleegkundige. Het gaat om een stevige hiel en een soepele zool, en dat kunnen goedkope schoenen ook echt wel hebben.

Wel jammer dat je kids niet net wat eerder zijn gaan lopen, dan had je mooit de uitverkoop mee kunnen pakken. Dat heb ik nu gedaan, schoenen die normaal 80 euro waren, nu voor 30. Maar ook Scapino heeft prima schoenen hoor met een stevige hiel en soepele zolen, en die zijn echt niet zo duur.

@littlewonder wrote:

Ik heb het nagevraagd op het CB, maar goede schoenen hebben totaal niks met prijzen te maken. Dat was een fabel, volgens de verpleegkundige. Het gaat om een stevige hiel en een soepele zool, en dat kunnen goedkope schoenen ook echt wel hebben.

Wel jammer dat je kids niet net wat eerder zijn gaan lopen, dan had je mooit de uitverkoop mee kunnen pakken. Dat heb ik nu gedaan, schoenen die normaal 80 euro waren, nu voor 30. Maar ook Scapino heeft prima schoenen hoor met een stevige hiel en soepele zolen, en die zijn echt niet zo duur.

Gelukkig is een verpleegkundige een verpleegkundige en een schoenenexpert een schoenenexpert.

En niet dat ik vind dat ze geen gelijk heeft, maar ze mist ook een groot deel van een goede schoen en dat is ‘leergevoerd’.

Sowieso moet je 2 of meer paar schoenen per seizoen gebruiken om te wisselen. Mijn kinderen hebben ook gewoon gympen en canvas, maar het grotendeel lopen ze op goede schoenen.

Die hoeven niet altijd duur te zijn, maar voor 15-20 euro kan je amper een echt goede schoen vinden. :slight_smile:

Ik zou je budget toch ietsje verhogen, als het niet uitmaakt hoe ze eruit zien kan je inderdaad voor 30 euro goede schoenen bij van Haren kopen.

Ik denk dat een verpleegkundige toch iets neutraler is dan een schoenenexpert die graag zijn schoenen verkoopt. Misschien niet de beste persoon om te raadplegen bij het kopen van schoenen, maar dat vind ik een mevrouw in de schoenenwinkel ook niet altijd.

En ik denk idd ook dat 15 euro wel erg weinig is voor schoenen, maar voor 25 lukt het mij in ieder geval wel, als ik wil. Maar ik ben wel kieskeurig op schoenen, dus ik vind niet zo snel iets mooi, waardoor ik soms toch iets daarboven uitkom.

Sowieso lijkt het me voor 2 kids een flinke uitgave, zeker als ze er zo snel weer uitgegroeid zijn.

Ik krijg ondanks mijn " ik geef geen cent te veel uit tic" echt ruzie met mijn moeder en dus de oma van de kids als ik niet goed kijk naar schoeisel.

Ma is podologe en ziet dagelijks de ellende bij mensen die in hun kindertijd op slecht schoeisel liepen :shifty:

Maar ook hier let ik wel op de prijs, hallo… mag straks 4 kids van schoenen voorzien en ja dat is idd dure business…

Denk echter dat 15 a 20 euro wel een beetje nauw genomen is.

Laat de kinderen hun voeten gewoon 1x goed meten in lengte. Koop hun schoentjes dan niet te groot (je pink mag achter de hiel, meer moet je niet doen) zorg dat het binnenmateriaal ademend is, leer of canvas , maar geen kunststof.

De zool t liefst zo flexibel mogelijk, test dit door te kijken of het goed buigt onder weinig druk.

Voel goed of de schoen rondom mooi aansluit, ruimte aan de zijkant is niet tekenent voor een goede pasvorm.

En als tip… stap rond de sale de duurste schoenenzaak in… die doen vaak heel veel meer korting en zeker bij 2 paar schoenen, dan een van haren of bristol.

Overigens ben ik sinds het faillisement van het originele elefanten niet meer zo’n fan van de schoen.

Er zit nagenoeg geen voetbed meer in de schoenen.

Dr Visser schoenen zijn wel heel prima, alleen vallen vrij breed, dus niet elk kind past er goed in. Mijn Niek in elk geval niet. :frowning:

tot op heden was ik voor de jongens bij dure schoenenzaken of bij topmerkschoen nooit meer dan 30 a 35 euro kwijt voor goede schoenen van gattino, ecco of geox.

Voor Niek lukt dat alleen met zomerschoenen… s’ winters loopt ze op laarzen en ze heeft een erg smalle voet. Goedkoopste paar was 79 euro.

109 a 120 euro is echter vaker voorkomend :roll:

Maar goed… ze word 6, ik hoop dat ze minstens 96 word en dan moet ze dus nog wel 90 jaar haar eigen gewicht met die voetjes dragen…

@littlewonder wrote:

Ik denk dat een verpleegkundige toch iets neutraler is dan een schoenenexpert die graag zijn schoenen verkoopt. Misschien niet de beste persoon om te raadplegen bij het kopen van schoenen, maar dat vind ik een mevrouw in de schoenenwinkel ook niet altijd.

En ik denk idd ook dat 15 euro wel erg weinig is voor schoenen, maar voor 25 lukt het mij in ieder geval wel, als ik wil. Maar ik ben wel kieskeurig op schoenen, dus ik vind niet zo snel iets mooi, waardoor ik soms toch iets daarboven uitkom.

Sowieso lijkt het me voor 2 kids een flinke uitgave, zeker als ze er zo snel weer uitgegroeid zijn.

Dan ga je niet naar een goede schoenenzaak.

Ik heb jaren bij een goede zaak gewerkt en ik weet heel goed wat goede schoenen zijn en wat niet.

Ik heb een keer bijna ruzie gemaakt met een moeder die canvasschoenen voor haar kind wilde kopen, 2 maten te groot, omdat hij er dan lekker in kon groeien.

Ze is zonder schoenen weggegaan.

Goede verkopers willen inderdaad verkopen maar ze willen nog meer dat hun klanten terug komen.

@Madre wrote:

@littlewonder wrote:

Dan ga je niet naar een goede schoenenzaak.

Ik heb jaren bij een goede zaak gewerkt en ik weet heel goed wat goede schoenen zijn en wat niet.

Ik heb een keer bijna ruzie gemaakt met een moeder die canvasschoenen voor haar kind wilde kopen, 2 maten te groot, omdat hij er dan lekker in kon groeien.

Ze is zonder schoenen weggegaan.

Goede verkopers willen inderdaad verkopen maar ze willen nog meer dat hun klanten terug komen.

Ik ben het roerend eens met Madre en Cell :thumbup:

Gr melanie.

Ik vind het ook wel belangrijk dat kindjes goede schoenen moeten dragen.

Maar op zekere hoogte vind ik.

Ik ga geen €100,- uitgeven voor schoenen als ze maar heel even kan dragen.

Madam zit nu al op maat 24 :shock: (dus van de week kopen) en ze heeft brede voeten en een hoge wreef.

En dus geen gemakkelijke in kwa schoenkeuze.

Als ze niet meer zo hard groeid in de voeten dan haal ik wel iets wat duurdere, maar nu echt niet.

Wel kijken we of ze stevig zijn enz.

Melinda loopt hier op dr visser schoenen en dat zijn prima schoenen voor niet te veel geld :thumbup:

Meestal zijn we per paar zo rond de 30 a 35 euro kwijt :slight_smile: