Heb je het geld er niet voor over of heb je het geld gewoon niet?
Geld heb ik meer dan voldoende, maar ik vind het zonde om 50 a 100 euro uit te geven voor iets wat ze misschien 3 maanden dragen.
Voor Pete heb ik in voorjaar 2009 een paar schoenen maat 21 gehaald, daarna zomerschoenen in maat 22, winter weer maat 23 en nu voorjaar open schoenen in maat 23 en laatst dichte schoenen in maat 24 voor het najaar die eraan gaat komen. Dus 5 paar schoenen in anderhalf jaar tijd. En dat nu voor 2 kinderen tegelijk…
De eerste weken zullen ze nog niet veel buiten lopen, omdat ze in de kinderwagen zitten als we buitenshuis gaan, dus is het alleen voor het kdv en als we ergens op visite gaan. Dan vind ik schoenen van 20 a 30 euro meer dan voldoende.
Ik ga wel even neuzen op internet en anders een keer met mijn moeder naar de stad met kids.
In ieder geval bedankt voor de tips waar ik op moet letten.
Ik vind het ook wel belangrijk dat kindjes goede schoenen moeten dragen.
Maar op zekere hoogte vind ik.
Ik ga geen €100,- uitgeven voor schoenen als ze maar heel even kan dragen.
Madam zit nu al op maat 24 :shock: (dus van de week kopen) en ze heeft brede voeten en een hoge wreef.
En dus geen gemakkelijke in kwa schoenkeuze.
Als ze niet meer zo hard groeid in de voeten dan haal ik wel iets wat duurdere, maar nu echt niet.
Wel kijken we of ze stevig zijn enz.
Onze oudste heeft ook brede voet en redelijk hoge wreef en hij past dus vrijwel altijd in dr. Visser schoenen.
De middelste heeft ook een hoge wreef, maar weer een hele smalle hiel… nogal beroerde combi (vind ik dan) bij hem kost nieuwe schoenen vaak meer tijd. Ben blij dat ik voor hem al goed geslaagd ben voor nu in elk geval.
Heb je het geld er niet voor over of heb je het geld gewoon niet?
Geld heb ik meer dan voldoende, maar ik vind het zonde om 50 a 100 euro uit te geven voor iets wat ze misschien 3 maanden dragen.
Voor Pete heb ik in voorjaar 2009 een paar schoenen maat 21 gehaald, daarna zomerschoenen in maat 22, winter weer maat 23 en nu voorjaar open schoenen in maat 23 en laatst dichte schoenen in maat 24 voor het najaar die eraan gaat komen. Dus 5 paar schoenen in anderhalf jaar tijd. En dat nu voor 2 kinderen tegelijk…
De eerste weken zullen ze nog niet veel buiten lopen, omdat ze in de kinderwagen zitten als we buitenshuis gaan, dus is het alleen voor het kdv en als we ergens op visite gaan. Dan vind ik schoenen van 20 a 30 euro meer dan voldoende.
Ik ga wel even neuzen op internet en anders een keer met mijn moeder naar de stad met kids.
In ieder geval bedankt voor de tips waar ik op moet letten.
Snap dat je het zonde vind, maar als je toch meer dan genoeg geld hebt voor goede schoenen moet je je misschien bedenken dat je je hele leven met je voeten moet doen, en er op moet staan en lopen etc. en het pas echt zonde zou zijn als een kind op latere leeftijd problemen krijgt omdat de ouders er geen geld aan wilde uitgeven.
Maar vooralsnog kan je redelijk goede schoenen voor rond de 30 euro kopen dus het komt vast goed.
Voor een euro of 30/35 heb je bij Van Haren zelfs nog keus (en bij Scapino vast ook, maar daar ben ik nog niet geweest). Die hebben ook hele leuke schoentjes met zachte zool.
Jinthe loopt sinds afgelopen weekend en ze heeft op dit moment een soort waterschoentjes (van stof). Ze heeft volgens mij nogal brede voeten en een hoge wreef, waardoor ze de meeste schoentjes niet past. En om nou direct heel veel geld uit te geven voor die paar stappen die ze buiten zet? Binnen loopt ze op blote voeten of op sokken met van die antislipdingen eronder, buiten zit ze meestal in de kinderwagen en af en toe loopt ze een stukje bv. in de speeltuin of van de fiets het KDV in. Zodra ze een aantal weken echt goed loopt krijgt ze echte schoentjes en dan wil ik wel dat het goede zijn. Ik ga dan dus denk ik kijken bij Van Haren of bij Scapino oid.
Hier kan ik meestal ook niet slagen onder de 50 euro maar 100 voor kinder schoen nehh dat doe ik echt niet :roll: idd en snel uit gegroeit en vallen en opstaan zo stuk.
En ik denk niet dat goedkopere schoen direct minder goed zijn. Ik geloof daar niet in. Weet zeker dat je ook goede goedkope schoen kan kopen hoor.
Dus ik zou lekker even neuzen wat je tegen komt :thumbup:
Wij kopen voor de oudste meestal bij de Scapino. Zij kan heel goed lopen op dr Visser. Ze zijn stevig, de pasvorm is goed en ze zijn ook best leuk. Het liefst koop ik ze in de uitverkoop of 2 voor de prijs van 1. Dan varieert de prijs van 25 tot 50 euro. We kopen ze daar al vanaf het moment dat ze schoenen nodig heeft.
Voor de jongste zijn we aangewezen op semi-orhopedische schoenen. (die prijs zal ik maar niet noemen ). We moeten altijd zo’n 60 euro bijbetalen, exclusief bijkomende dingen. Ik denk dat dat een ‘normale’ prijs voor schoenen is.
Ik zal over een paar weken dan toch een dagje stad gaan inplannen met mijn moeder of schoonmoeder, want om in mijn eentje met 3 kids te gaan winkelen en meerdere schoenen passen, dat zie ik niet zitten. Even kijken waar er een Schoenenreus of Scapino in de buurt zit…
OP de site van scapino kun je ook zien waar de filialen zitten, kun je ook de schoentjes zien wat ze te koop hebben.
Ik heb voor Jana toen op de site een paar gezien, die moest en zou ik hebben haha, gelukkig hadden ze ze in de winkel nog en pasten ze perfect.
Ze loopt er nu al sinds dat ze loopt op, haar voeten zijn nog steeds de zelfde maat, deze maand gaan we weer eens meten, ben benieuwd of ze nu uit haar maatje 21 is.
Onze knul loopt sinds 22 juli en ik ben meteen naar een goede schoenenzaak gegaan om zijn eerste schoentjes te kopen :inlove:
Zijn voetjes verder keurig opgemeten aan alle kanten en toen vroeg de verkoper of ik hem een rondje wilde late lopen.
Bij het zien van zijn “loopje” vroeg de verkoper hoe lang hij al liep.
Ik heel trots "net een week :inlove: "
Ik ben uiteindelijk met lege handen de zaak weer uitgegaan.
Zijn advies was op pas weer terug te komen als hij minstend 6 wkn loopt en dan ook b.v de kamer rond kan lopen.
De voetjes moeten namelijk nog “setten” dit omdat kleintjes hun voetjes en dan voornamelijk de tenen altijd nog iets inhouden als ze nog niet lopen.
Pas na 6 wkn goed lopen “staat” de voet pas goed en kun je gaan kijken naar goede schoenen.
Het kan namelijk zo zijn dat hij nu maat 20 heeft en na 6 wkn weer meten blijkt hij toch maat 21 te hebben en dat is zonde.
Ook kan het zijn dat zijn voetstand dan heel anders is en er een ander schoenadvies uitkomt.
Zijn advies voor nu was, thuis zoveel mogelijk op blote voeten laten lopen en voor evt buiten van die “zootjes” te gebruiken zo dat de voeten niet belemerd worden.
offtopic: ik ben ook verpleegkundige maar mij is door de kinderothopeed toch altijd geleerd dat het wel degelijk uitmaakt waar je de schoenen koopt en dat het zeer belangrijk is om daar niet op de bezuinigen.
Hij zei altijd tegen de ouders “als je goede en gezonde voeten nu verprutst kunnen ze daar kun leven lang last van blijven houden”
en daar heeft hij wel een punt in.
Dat wil niet zeggen dat je altijd perse hele dure schoenen moet hebben, maar laat je wel altijd goed adviseren en bij elke schoen die je koopt de voeten opnieuw opmeten.
Luc en Stan lopen sinds anderhalve week :dance: en over een paar weken willen we dus schoenen gaan kopen.
Ik wil ook pas schoenen gaan kopen als ze 6 weken binnenshuis lopen. Ze doen al een paar weken stapjes aan de rand van de tafel of van tafel naar bank, daarna zijn ze achter een loopauto gaan lopen en sinds anderhalve week lopen ze dus los door de woonkamer.
ik heb voor Eva Lynn schoenen gekocht bij de schoenenreus, waren eigenlijk meer slofjes met een wat hardere zool waardoor ze er ook buiten mee kon lopen. Waren toen 20 euro.
Ze waren wel vrij snel versleten maar 3 maanden heeft ze wel gered
ben heel erg, heb laatst 97 euro uitgegeven aan laarsjes voor Eva Lynn, heb echt 100 keer gedacht en bekeken of ik het wel/niet zou doen, vond het onwijs veel geld, geef ik zelf niet eens uit aan 1 paar schoenen :oops:
maar toch gedaan, het was gewoon een hele stevige ‘voet’ volledig leer en ze zaten haar echt als gegoten. Nu heeft ze ‘vervelende’ voeten, vorm is net wat anders dan ‘normaal’ en ze struikelt ook iedere dag wel een keer. Dus ik wilde perse goede stevige bruikbare schoenen die tegen een stootje konden. Dit schijnt ‘autolak’ te zijn wat dus niet snel stuk gaat als ze struikelen en ze kan er als het goed is de hele winter mee doen, ze had nu nog iets van 2 cm te groeien en ze hoeft ze pas over 2 maanden ofzo aan…
ik ben er blij mee :dance: en denk vooral niet meer aan de prijs :mrgreen:
Ik ben van de week bij de scapino geweest en ben geslaagd voor Dr. Visser schoenen, voor €29,95 ! :dance: Met dank aan deze topic, want doordat ik meelas viel me de verwijzing in toen in langs de scapino kwam. Ze hebben nu ook het e.e.a. in de aanbieding, dus dat scheelde dubbel.
Saskia, ik zou voor de eerste schoentjes wel een paar kopen bij een schoenenzaak waar ze je goed kunnen adviseren. En op een eerste schoen zou ik zeker niet bezuinigen. Maar zodra je een extra paar wil of als ze aan groter toe zijn zou ik ook eens voor Dr. Visser schoenen kijken. Zijn erg goed en betaalbaar!