Schoentjes

Mijn dochtertje loopt sinds een paar weken, en loopt aardig goed.

Nu wil ik nieuwe schoenen kopen, nu heb ik wel babyslofjes staan, en een paar adidas + nike’s.



Maar nu heb ik gelezen dat je kindje 3 maanden goed moet kunnen lopen voordat je echt schoentjes kunt kopen. Kan het alleen nergens meer terug vinden.



Maar hoe hebben jullie dit gedaan, en wat voor schoentjes raden jullie me aan ?

ik had al eerder een paar schoentjes, omda tik veel fietste… ik had toen een paar goedkopere gehaald, toen ze echt liep, ben ik naar een echte schoenmaker gegaan, waar ze mij hebben geadviseerd.

nu kom ik alleen maar terecht bij een echte schoenwinkel,omdat onze uk een extreem smalle voet heeft, dat hebben ze neit bij een scapino oid.



hij gaf wel aan, die podoloog/ schoenenverkoper dat wanneer een voet van een kindje de normale breedte heeft… dat je ooke cht wel goede schoentjes kan kopen bij een scapino iod!

6 weken goed lopen heb ik altijd gelezen en werd geadviseerd bij mijn kinderen.

tegenwoordig heeft elke goeie schoenwinkel wel goed kinderschoentjes, wat ik wel weet is dat je zachte zooltjes moet nemen het eerste schoentje.

Daarna als ze vaster op de voetjes staan worden de schoenen vanzelf steviger.

Zijn eerste schoentjes
Je kunt je kind het best op zijn blote voetjes laten lopen. Bij zijn eerste stapjes gebruikt hij zijn tenen om zijn evenwicht te zoeken en zich vast te grijpen. Eventueel kun je je kind een paar sokken met anti-slip zolen aantrekken, zodat hij niet uitglijdt.

Schoenen zijn pas nodig als je kind echt buiten gaat lopen. Ga je nieuwe schoenen kopen, kies dan voor schoenen met een goede pasvorm. Te kleine schoenen kunnen, net als te kleine sokken, allerlei voetproblemen veroorzaken. Goede schoenen zijn bovendien belangrijk voor de houding van je kind.

Ow hier binnen loopt ze ook altijd op sokjes met anti slip, heeft nooit schoentjes aan binnen. Maar als we ergens na toe gaan vind ik het wel prettig dat ze goede schoentjes aan heeft. En als ze buiten loopt niet meteen natte voetjes krijgt.

Ik heb geen idee hoe het zit met hoe lang ze moeten kunnen lopen…



Zelf heb ik van de week een paar leren slofschoentjes gekocht voor in wandelwagen van het merk Shoesme.



In Eindhoven (je woont in tilburg zag ik ergens?) is er een speciale kinderschoenenwinkel met heeeeel veel leuke shoentjes en ook een webshop: tientenen :slight_smile:



Misschien kun je daar iets mee?



[edit] Hee, met dit bericht ben ik ‘kleuter’ geworden :mrgreen:

Schoentjes met een flexibele zool (bv. babyproof van shoesme: vallen wel altijd een maatje kleiner!).



Dure schoentjes voor Fenna gekocht, is ze er met 2,5 maand al uitgegroeid :shock: :eh: Had mevrouw van schoenewinkel ook gezegd: als ze gaan lopen groeien ze vaak 2 a 3 maten het eerste jaar!



Nu draagt ze ook schoentjes met een wat hardere zool.

Oxxy (die ook slofjes hebben) hebben ook loopschoentjes met flexibele zool tot en met maat 22.



En ik dacht dat het 6 weken los lopen was en niet drie maanden.

@Bella wrote:

Oxxy (die ook slofjes hebben) hebben ook loopschoentjes met flexibele zool tot en met maat 22.



En ik dacht dat het 6 weken los lopen was en niet drie maanden.




Die van oxxy vind ik lelijk en zitten echt niet fijn !!

Shoesme schoentjes :thumbup: Ideaal!

@Affie wrote:

Shoesme schoentjes :thumbup: Ideaal!




Kan ik die ook ergens in een winkel kopen, dus niet op internet ?

@romata wrote:

@Affie wrote:
Shoesme schoentjes :thumbup: Ideaal!




Kan ik die ook ergens in een winkel kopen, dus niet op internet ?


Ja hoor als je naar hun site gaat (.nl erachter) kan je rechts klikken op “winkels” en krijg je een overzicht van de verkooppunten.

@Affie wrote:

@romata wrote:
@Affie wrote:
Shoesme schoentjes :thumbup: Ideaal!




Kan ik die ook ergens in een winkel kopen, dus niet op internet ?


Ja hoor als je naar hun site gaat (.nl erachter) kan je rechts klikken op “winkels” en krijg je een overzicht van de verkooppunten.




Ow super, zit er hier 1 in de buurt paar minuutjes maar :thumbup:



Dankje :-*

shoesme is leuk :thumbup:!



De schoenmaker bij ons in het dorp is dealer van Gattino, ook mooi én met flexibele zool.

de 1e even via de schoenenwinkel en goed de voeten op laten meten en die meneer zei bij ons dat ze dan 1cm over moeten hebben.

als je schoenen dan te klein zijn kan je een maat groter kopen en mag je idd met harde zool…



die met zachte zool zijn allemaal zo lelijk :silenced:





deze heeft nikki nu

@bianca&? wrote:

de 1e even via de schoenenwinkel en goed de voeten op laten meten en die meneer zei bij ons dat ze dan 1cm over moeten hebben.

als je schoenen dan te klein zijn kan je een maat groter kopen en mag je idd met harde zool…



die met zachte zool zijn allemaal zo lelijk :silenced:





deze heeft nikki nu




Oh die zijn mooi bianca, heb je die ook in die winkel gehaald die je zei ?

@bianca&? wrote:

de 1e even via de schoenenwinkel en goed de voeten op laten meten en die meneer zei bij ons dat ze dan 1cm over moeten hebben.

als je schoenen dan te klein zijn kan je een maat groter kopen en mag je idd met harde zool…



die met zachte zool zijn allemaal zo lelijk :silenced:





deze heeft nikki nu




Nooit “zomaar” een maat groter kopen! Er zijn genoeg kinderen die een maat overslaan. Zou toch mooi sneu zijn als je te kleine nieuwe schoenen koopt. Kleine kinderen geven nog geen sjoege en kunnen echt op veeeeel te kleine schoenen rondlopen (ik heb het vaak genoeg meegemaakt op het kdv waar ik werkte en als gastouder). En dan de ouders nog verbaasd ook dat ze ineens 2 (en soms wel 3!) maten groter hebben :shock: Mijn eigen dochter heeft ook een maat overgeslagen (mt 28).

Tejo zijn slofjes werden ook een paar keer nat buiten (ging ook in de winter lopen), maar ik wilde ook nog niet echt aan echte schoenen voor hem.

Op een braderie kwam ik toen opeens gymschoentjes tegen (heel flexibel en eigenlijk best leuk en stoer) 2 paar voor 8 euro.

Ben ik blij dat ik die gekocht heb en niet duurdere ofzo.

Behalve lopen kruipen ze tussendoor ook veel en slijten ze dus ook best aardig. :lol:



:-* Liefs, Evelien :vlinder: