Schoenen aan of uit?

Ik heb eigenlijk nooit schoenen aan in huis, ik vind het herrie maken om te beginnen en eigenlijk vind ik het niet hygiënisch met twee kleintjes die op de vloer spelen :oops: . Bovendien vind ik het gewoon ook niet comfortabel (ik loop graag op stelten :mrgreen: ) en stap ik liever in mijn warme platte slofjes. Mijn buurvrouw daarentegen stampt dag en nacht het hele huis rond op haar schoenen. Ze komen 's avonds altijd rond een uur of 11 thuis, dan hoor ik haar dus het hele huis doorlopen (onze huizen zijn al zo gehorig, ik hoor ze ook op de wc :sick: ) alle trappen op lopen, was in de wasmachine, was ophangen, trap af, badkamer in, beetje op en neer lopen en dan naar de slaapkamer en ik geloof echt dat ze ze naast haar bed pas uit doet.

Ik ben dat dus van huis uit niet gewend eigenlijk, vind het ook wel lekker om op mijn blote voeten of sokken door het huis te kunnen lopen zonder dat ze vies worden, en ik kan eerlijk zeggen dat mijn kids niet echt hele vieze sokken hebben. Mijn sz klaagt altijd dat ze de sokken zo moeilijk schoon krijgt, maar die vertelde laatst dat ze geen zin heeft om te dweilen met dit weer :sick: :naughty: .

Ik ben een blote voeten mens, ik loop van maart t/m september op flinterdunne slippers, schoenen zijn noodzaak voor mij. Binnen dus duidelijk schoenen uit hier!

Wij hebben ze altijd uit.Ik vind schoenen in huis echt heel oncomfortabel, en inderdaad, ook niet echt fris. Ik ben echt een blote voeten liefhebber. Ik loop het liefst altijd op blote voeten. In de zomer heb ik sowieso nooit sokken of dichte schoenen aan, en ook nu loop ik gewoon op blote voeten.

De kinderen schoppen hun schoenen ook altijd uit, en zelfs de jongste steekt al braaf haar voetjes vooruit zodra ze één voet op de deurmat heeft gezet. Macht der gewoonte. Volgens mij is dat toch wel bij de meeste gezinnen zo, als ik kijk naar de kinderen die hier spelen, ze doen allemaal, zonder één uitzondering, meteen hun schoenen uit als ze binnenkomen.

Uit…

ik loop alijd op m’n sokken

Hier uit, maar ik loop wel op crocs binnen. Kinderen lopen op sokken of sloffen…

heel saai, maar hier gaan ze ook uit.

Kids doen over het algemeen ook de schoenen uit in de gang en zelf heb ik daar altijd mijn sloffen staan waar ik dan lekker in schiet. Loopt veel lekkerder :thumbup:

Ik heb gekozen voor altijd uit, maar dat klopt niet helemaal, voornamelijk wel uit maar dus niet altijd. Mik overigens wel en ik loop veel op badslippers

Sokken of nikes. Als ik op mn “palen” of kisten (werk) loop gaan ze uit

hier de schoenen uit, ik vind het niet fris. En sokken is het beste voor ukkie dr voeten, want als ik schoenen aan heb, moet zij dat ook, heb ik ze niet aan, wil zij ze ook uit.

Hier trekt iedereen de schoenen uit. Ook kinderen die komen spelen.

Ik loop het liefst op mijn sloffen binnen, als ik schoenen aan heb thuis, voel ik me vreselijk op visite in mijn eigen huis :?

Uit iedereen die bij mij op bezoek komt moet zijn schoenen ook uit doen.

Nu woon(de) ik in een appartement en moesten ze bij mij een trap op met vloerbedekking. Maar straks in onze andere woning lopen we eigenlijk gewoon meteen binnen in huis zeg maar. Vraag me dag af of het dan nog makkelijk is omm tegen de mensen te zeggen dat ze hun schoenen uit moeten doen. :think:

Maar vind het wel een stuk frisser voor kindjes dat er niet met schoenen binnen word gelopen.

schoenen aan… maar heb thuis ook sloffen of slippers aan.

maar loop meestal op sokken

kids idem of sokken. sloffen of schoenen.

hebben ook een hond dus zand wat aan de schoenen zit komt ook binnen.

en zuigen en dweilen moet ik toch iedere dag

kinderen spelen altijd op een kleed/dekbed zitten ze ook meteen lekker warm. :mrgreen:

Uit!

Wij maar ook de visite, voor sommige mensen knijp ik mijn ogen dicht maar de meeste nee…

wat is er gebeurd met de wat genuanceerdere opties in de polls lately? ik ken geen ‘altijd’ als het om schoenen gaat… :think:

ik liep vroeger altijd op blote voeten, ook in de winter, op de koude tegelvloer. maar nu laat ik ze uit als ik uit bed kom, tot ik weg ga, en laat ik ze aan als ik thuis kom, tot ik naar bed ga/op de bank ga liggen. Ik ben gewoon een lui mens :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

ik liep vroeger altijd op blote voeten, ook in de winter, op de koude tegelvloer. maar nu laat ik ze uit als ik uit bed kom, tot ik weg ga, en laat ik ze aan als ik thuis kom, tot ik naar bed ga/op de bank ga liggen. Ik ben gewoon een lui mens :mrgreen:

heej ditg bedoel ik eigenlijk

De schoenen gaan altijd meteen uit als we hier de deur binnen stappen. Daarna trekken we badslippers aan die hier alleen in huis word gedragen.

Ik loop 9 van de 10 keer op blote voeten in de badslippers.

Dan liggen de sokken ergens bij de schoenen of naast de bank. :angel:

Hmm hier gaan de schoenen niet gelijk uit.

Ik loop eerst naar binnen en trek ze dan ergens bij de eettafel uit.

Of soms niet…

Zoon- en manlief idem!

Maar die hebben ze altijd uit!

Wij lopen hier ook op sloffen…

Uit

ik doe ze altijd uit maar ik heb dan ook een hekel aan schoenen,sokken en sloffen.

ik loop altijd op mijn blote voetjes.

maar ik laat Charity ook altijd haar schoenen uit doen thuis.