Schoenen aan of uit in huis?

Mijn dochter en ik binnen meestal uit. Mijn man, als hij nog weg moet, houdt ze aan, hij draagt orthopedische schoenen (lees, tot net onder zijn knieeen, met van die haakjes waar je met je veters omheen moet om ze dicht te maken… zeker een paar min werk…) Hoeven we niet meer weg, gaan ze uit. Boven dragen we eigenlijk nooit geen schoenen, alle schoenen staan beneden in de kast.

Wij doen nooit de schoenen uit.



Ben een aardige koukleum en krijg gewoon ijskoude voeten zonder schoenen aan. :oops: Sloffen zijn te groot en zitten gewoon niet lekker (en ben te lui om nieuwe te kopen)… Op sokken lopen heb ik ook een hekel aan, nog steeds koude voetjes en als je dan 1 keer in iets nats stapt (water wat gemorst is en je niet zo snel ziet, gebeurt regelmatig) heb je gelijk ijskoude en nátte voeten/sokken, en vind dat zo vies voelen. :oops:



Zelfs voor de tv heb ik ze graag aan. Zit graag op de bank (gaat vaak ook automatisch) met mijn voeten op de tafelrand en vind dat enkel lekker met schoenen aan. Met alleen sokken/pantoffels vind ik dat niet eens lekker. :oops: M’n vriend vindt dat weer minder en haalt regelmatig mijn voeten van de tafel (of ik moet schoenen uit doen) maar 10 minuten later liggen ze er vaak weer op, gewoon automatisme… Heb vaak niet eens meer door dat ik het doe (overigens alleen thuis hoor, niet bij visite) :oops:

@Mex wrote:

Wij doen de schoenen uit, visite hoeft dat niet te doen.



Op de school van L dragen de kinderen binnen crocs of pantoffels, de buitenschoenen blijven bij de kapstok. Vind ik een prima idee :thumbup:




Hier idem!

Op het KDV van Lars lopen de kindjes ook op sokjes of pantoffels. Er kruipen daar ook baby’s rond, niet zo hygienisch met al dat zand etc. wat je meeneemt onder je schoenen.