Schoenen aan of uit in huis?

Ben gewoon nieuwsgierig :mrgreen:, houden jullie in huis je schoenen aan, of is jouw huis een no-go area voor schoenen?



Zelf doe ik ze bijna altijd uit, zeker met nat weer en helemáál als ik de boel pas gedweild heb :wink:. Boven kom ik eigenlijk nooit met schoenen aan.



Als ik bij een ander binnen kom vraag ik het meestal.



Hoe doen jullie dat?

Ik heb nooit schoenen aan in huis en hub ook niet.

Kids lopen binnen altijd met sloffen of crocs.



Zeker als het geregend heeft :x

Ik vraag het eigenlijk niet aan anderen die binnen komen,

maar zou het eigenlijk wel willen maar durf dat eigenlijk niet :oops:

Voorheen liepen we met schoenen binnen, sinds Mika op de grond speelt, kruipt etc, doen we ze uit… wij hebben een briefje aan de tussendeur hangen met “schoenen uit ivm Mika aub”… Stom misschien, maar ik vin het smerig dat die schoenen overal doorbanjeren, en vervolgens mika met zijn koek op de “vuile” vloer zit.

Hier ook de schoenen uit op de mat bij het binnen komen.

De kinderen lopen het liefst nog op blote voeten maar dat vind ik niet fijn das die lopen op hun sokken.

Ik heb pantoffels aan en manlief loopt ook op zijn sokken.



Visite doet hier automatisch hun schoenen al uit.

Onze schoenen gaan uit in de gang en dan lopen we op slippers of pantoffels.

Echter visite hoeft van mij hun schoenen niet uit te doen.



Boven wordt er zo ie niet op schoenen gelopen en dat geld dan ook voor visite.

Hier gaan de schoenen uit bij de achterdeur :wink: wij lopen altijd op sokken of pantoffels…

Visite hoeft de schoenen hier niet uit :lol:

Wij doen de schoenen uit, visite hoeft dat niet te doen.



Op de school van L dragen de kinderen binnen crocs of pantoffels, de buitenschoenen blijven bij de kapstok. Vind ik een prima idee :thumbup:

Dat ligt er aan of ik snel weer weg moet :wink:

Als ik thuis kom en ik weet bijna zeker dat ik er niet meer uit hoef dan gaan ze uit in de hal en dan loop ik verder op blote voeten :oops:

Erg slecht maar ik draag nooit sokken, ook niet in schoenen (sorry da’s een rare gewoonte van mij :oops: )

Als de voetjes koud worden dan doe ik wel sloffen aan maar als het 's avonds is neem ik liever een wijntje (daar krijg ik altijd lekkere warme voetjes van :lol: )

Met dit weer gaan de schoenen uit bij de voordeur.

Maar normaal eigenlijk niet hoor.

Ik heb echt geen zin om tig keer per dag mn schoenen aan en uit te trekken maar aan het eind van de dag gaan ze wel uit. Kinderen doen ze ook altijd wel uit eigenlijk, maar tis hier geen strikte regel, visite vraag ik het al helemaal niet van (ooit ergens op visite geweest waar ik sloffen kreeg… :sick: nou daar ben ik dus nooit meer geweest).

Met een kruipertje vind ik het wel anders overigens.



Boven vind ik wel een heel goed idee eigenljk!

hier altijd schoenen aan… ook als we naar boven moeten.



toen de meiden kropen / en spelen gebeurd op een dekbed…



en voor de rest hebben wij een hond, dus zuigen en dweilen gebeurd hier vaak genoeg…

@Mex wrote:

Wij doen de schoenen uit, visite hoeft dat niet te doen.



Op de school van L dragen de kinderen binnen crocs of pantoffels, de buitenschoenen blijven bij de kapstok. Vind ik een prima idee :thumbup:




Heb ik ook eens een jaar gedaan met een groep 7. En aan het eind van de dag mochten 2 kinderen de klas stofzuigen. Gemengde reacties, tot na een paar maanden bij mij in de klas minder zieke kinderen waren! Ja echt! Toeval of niet maar steeds meer kinderen en ouders gingen het begrijpen en waarderen, temeer er in de klas gegeten werd (overblijf).



Hier thuis trekken de kids hun schoenen uit en lopen op slofsokken. Ian loopt nog liever op blote voeten (kan ook want we hebben vloerverwarming). Zelf doe ik meestal mijn schoenen uit, behalve als ik snel weer weg moet. Visite hoeft het niet, maar doet het soms uit zichzelf (zeker met sneeuw of zware regenval)

schoenen hou ik bijna altijd aan, soms doe ik ze uit als ik de deur niet meer uit hoef of als ik lekker op de bank lig Mijn dochter doet haar schoenen meteen uit als ze thuiskomt, bij mijn zoon moeten zijn schoenen meteen aan als hij wakker wordt en mogen ze pas uit vlak voordat hij gaat slapen en ze nog even op ons bed spelen. Ik vind het niet erg als mensen met hun schoenen aan naar binnen gaan, vond ik ook niet toen de kinderen nog kropen en dingen van de grond in hun mond deden. Krijgen ze weerstand van.

toen het zo sneeuwde moest iedereen (eigen gezin dan) de schoenen uit doen.



dit omdat de kinderen wel graag op sokken lopen (moeten ze van mij niet) maar anders liepen ze de hele tijd met natte sokken…



maar misschien is het omdat onze hond van buiten naar binnen loopt dat het bij ons niet uit maakt… (het zou wel veel schoonmaken schelen… :wink: )

Overdag houd ik mijn laarzen/ schoenen aan. Tenzij ik laarzen aanheb met een harde hak. Zoeentje die lawaai maakt. Dan gaan ze uit en doe ik mijn crocs aan. Op blote voeten zie je mij niet lopen. Dan kan ik namelijk niet lopen :lol: (ik heb dan niet voldoende steun ivm arthrose aan mijn tenen)



Mijn buurvrouw laat haar laazen met hak aan. Dat hoor ik 's avond als de kinderen op bed leggen heel duidelijk :?

Heb daar een hele tijd terug ook een topic over geopend.



Hier moet iedereen zijn schoenen uit doen, vind het fijner voor mijn kindjes die over de vloer kruipen etc… En mijn vloer blijft langer schoon :wink:

Overdag houdt ik vaak mijn laarzen aan. Zeker als ik weet dat ik nog weg moet.

Visite houdt hier ook de schoenen aan. Maar wij hebben dan ook 2 honden, dus snap dat visite liever de schoenen aan houdt.



Met regenachtig weer trek ik ze wel vaak uit.

Omdat we Jurian aan willen leren dat hij overal in de gang zijn schoenen uit moet doen, doen we het alledrie hier ook altijd. alleen in de gang en keuken loop ik soms door als ik mijn armen vol boodschappen heb ofzo. Maar dat zijn ook tegels, dat vind ik niet erg. en sowieso op de houten vloer ook niet, anderen hoeven echt hun schoenen niet uit hier. Maar ik vind met schoenen aan niet zo lekker lopen binnen. Naar boven vind ik niet goed, daar hebben we allemaal vloerbedekking, die mag wel schoon blijven :slight_smile:

de kinderen en ik doen altijd de schoenen uit als we thuis komen.

Ik vind het veel lekkerder zitten.



bezoek mag hun schoenen aan houden van mij.

Al heb ik in de winter liever dat ze de schoenen uit doen.

Maar dat is hun eigen keus.



Mijn kinderen doen verder overigens overal de schoenen uit als we ergens binnen komen. Zit hun kennelijk ook lekkerder.

Ook op het KDv en op de BSO worden de schoenen uit gedaan daar lopen ze allemaal op sokken of sloffen.

Ik loop meestal op sloffen, Anne op sokken of blite voeten, mn partner met schoenen aan en de hond op dr poten. Sommige mensen die op bezoek komen trekken omdat ze het zelf fijner vinden hun schoenen uit, andere houden het aan. Bij ons mag bijna alles :wink: . De vloer moet ik toch altijd bijhouden ivm de hond.