Schoenen aan of uit in huis?

Het is geen strikte regel maar de kids doen hun schoenen altijd uit. Zelf ook eigenlijk. Met mooi weer minder maar nu zeker.

van bezoek vraag ik het niet hoor, soms doen ze het zelf, soms niet. Met een kruipertje ben ik er wel alerter op!

Bij ons gaan altijd de schoenen uit. Ik kan me echt niet voorstellen dat je je schoenen binnen aan zou willen houden… :think:

Dat zit toch niet lekker op de bank enzo?

Ik doe meestal vrij snel na thuiskomst mijn sloffen aan, maar soms loop ik nog uren op schoenen, verschilt heel erg.



Ik lees hier veel dat visite hun schoenen uit moet doen. Ik ga als ik op visite ga echt niet uit mezelf aanbieden om mijn schoenen uit te doen :shifty:

En gelukkig is het me nog nooit gevraagd, ik vind het echt raar als je op visite bent je schoenen uit te moeten doen.

Ik ben opgegroeid met aan.

Rinse is opgegroeid met uit.

Ik snap heel goed waarom en heb binnenhuis dan ook altijd mijn eh… geen idee hoe het type schoen heet :mrgreen: Een soort slipper, maar dan zonder ding tussen je tenen. Lekker gemakkelijk met aan en uittrekken. :thumbup:

Ik heb al vele sloffen uitgeprobeerd, maar vind het allemaal niets.



Tejo loopt vaak op zijn sokken of blote voeten, maar heeft ook “binnen” crocs :lol: (zo genoemt tijdens de zomer, crocs die hij alleen binnen aan had en crocs voor buiten. nouja crocs… :lol: )

En Siep loopt wel vaak op schoenen, maar loopt nog niet zo veel buiten. Als ik ze uit doe, heeft hij snel ook zijn sokken uit en hij komt dan de hele dag bij mij aan om zijn sokken aan te trekken, om ze vervolgens afduwend bij de bank op de mat er alle moeite weer voor te doen om ze uit te trekken :lol: Of loopt dan dus op blote voeten en dat lijkt mij zo koud. Krijg het er zelf koud van :shifty:



Bezoek, hoeft van mij geen schoenen uit te doen. Familie die veel komt, doet het overigens uit zichzelf en gewoonte wel. En mijn moeder heeft hier inmiddels een eigen paar sloffen liggen.



En bij sommige familieleden waarvan ik weet dat ze het op prijs stellen om niet met schoenen binnen te lopen, neem ik mijn eigen slipperssloffen mee.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hier lopen we allemaal gewoon op onze schoenen. Alleen met de sneeuw van laatst gingen bij de kinderen de snowboots uit en kregen hun sloffen aan.

Ook toen de kinderen nog klein waren en op de grond rond kropen, krijgen ze weerstand. Ik vraag me af of ze in de zomer dan ook niet buiten rond mogen kruipen??

Eerlijk gezegd vind ik het overdreven, maar dat ben ik… :wink:

hier thuis doen we ook allemaal direct de schoenen uit als we thuis komen…

de meeste visite doen automatisch bij ons de schoenen uit en sommige ook weer nie… en het is ook nie zo dat het moet bij ons maar is gewoon een gewenning …



op school bij de kids is het ook zo dat ze de schoenen uit moeten doen bij de kapstokken en dan slippers, crocs of binnen schoenen aan doen in school evt. op sokken…

Dat mag iedereen hier lekker zelf weten.

Alleen als ze met hun voeten op de bank willen, dan moeten de schoenen van mij uit.

Hier doen wij onze schoenen uit, vind ik wel zo fris!( En ja hoor hier mogen de kinderen lekker buiten spelen, zomers ook op de grond, en ook lekker vies worden!)

visite liever ook, maar als ze het niet uit zichzelf doen dan vraag ik het ook niet, kinderen wel graag schoenen uit. Bij een ander doen wij wel altijd de schoenen uit of ze moeten het zelf niet doen en/of de vloer moet er niet echt schoon zijn… :shifty: dan hou ik mijn schoenen aan.

@Greetje14 wrote:

Dat ligt er aan of ik snel weer weg moet :wink:




Hier eigenlijk net zo…

Tussendemiddag houden we de schoenen dus aan, want om dan bij binnenkomst de schoenen uit te doen en dan dik halfuur later alles weer aan te trekken…

Met de sneeuw en de laarzen deden we dat wel, kost je zo weer een aantal minuten die we gezelliger aan tafel hadden kunnen zitten :lol:



Maar zoals nu loop ik op blote voeten/sloffen en als straks de kids thuis zijn en we niet meer naar school hoeven loop ik op sokken/sloffen verder en trekken zij ook de schoenen uit.

Speelt namelijk ook veel fijner vinden ze.



Boven geen schoenen aan.

Alleen bij iets vergeten snel snel snel komen we wel met schoenen aan boven, maar anders vind ik het niet nodig.

@mamaMarije wrote:

@Greetje14 wrote:
Dat ligt er aan of ik snel weer weg moet :wink:




Hier eigenlijk net zo…

Tussendemiddag houden we de schoenen dus aan, want om dan bij binnenkomst de schoenen uit te doen en dan dik halfuur later alles weer aan te trekken…

Met de sneeuw en de laarzen deden we dat wel, kost je zo weer een aantal minuten die we gezelliger aan tafel hadden kunnen zitten :lol:



Maar zoals nu loop ik op blote voeten/sloffen en als straks de kids thuis zijn en we niet meer naar school hoeven loop ik op sokken/sloffen verder en trekken zij ook de schoenen uit.

Speelt namelijk ook veel fijner vinden ze.



Boven geen schoenen aan.

Alleen bij iets vergeten snel snel snel komen we wel met schoenen aan boven, maar anders vind ik het niet nodig.




Marije doen jullie er zo lang over om je schoenen aan/uit te trekken ? :lol:

voor ik 3 kids uit en in de schoenen heb… waarbij vooral de laatste het een sport vindt om heel hard weg te rennen voor mij met buik… ja dan zijn we echt een paar minuten verder :lol:



(en met de sneeuw en laarzen + skibroeken zeker wel)

Meestal heb ik ze zelf uit maar de visite houdt ze altijd aan… Tenzij het sneeuwt ofzo dan laat iedereen ze vanzelf wel achter in de gang.

zelf loop ik thuis het liefst in huispak en sloffen

tygo meestal op blote voeten

hub trekt ze ook meestal uit

maar ik ben niet zo dat ik standaard mijn schoenen uit doe voor ik naar binnen loop en visite hoefd dat ook niet

Leuk om de verschillende reacties te lezen!



Hier is het binnen-geen-schoenen-aan-verhaal meer geboren uit luiheid :oops: Het scheelt mij gewoon een dweilbeurt :lol: .



Als vind ik het inderdaad met een baby of kruipertje in huis ook wel zo fris.

Hier ook geen schoenen uit hoor, veel te lastig…tenzij de schoenen vies of nat zijn. En spelen / kruipen doen ze hier wel gewoon op de hele vloer, want de jongste wil niet op het speelkleed blijven zitten :mrgreen:



Ik lees over op het KDV schoenen uit, maar hoe doen jullie dat met wegbrengen? Trekken de ouders ook allemaal hun schoenen uit met wegbrengen? Of worden de kinderen niet in de groep gebracht?

toen het zo vol sneeuw lag hingen er briefjes op op het kdv.

dat we niet met natte schoenen de groep in mochten.

dus dan doen we of de schoenen uit of we brengen ze tot het poortje en nemen daar afscheid.



nu doe ik dat sowieso al. Devano word altijd bij het poortje over gepakt door een leidster. dan geef ik hem een kus en ga ik weg.

( als ik te lang blijf gaat hij heel erg huilen)

Ik lees over op het KDV schoenen uit, maar hoe doen jullie dat met wegbrengen? Trekken de ouders ook allemaal hun schoenen uit met wegbrengen? Of worden de kinderen niet in de groep gebracht?

Bij ons KDV staat een grote kist bij de ingang met plastic overschoenen, die wordt iedereen geacht over zijn schoenen aan te trekken. De kindertjes zelf dragen slofjes die op het kdv achterblijven.
Ik vind dat wel een fijn idee eigenlijk.

Verder mag er bij ons thuis gerust op schoenen gelopen worden maar eigenlijk doen niet veel mensen dat. Echte visite wel en dat vind ik prima. Boven ligt er vloerbedekking dus daar liever niet met schoenen, maar ook geen ramp als het wel eens gebeurt
Zelf lopen we altijd op sokken en sloffen omdat dat lekkerder zit.
Voordat we hier woonden, woonden we in een apartement op de bovenste verdieping, daarom is het een gewoonte geworden om geen schoenen in huis te dragen en zodoende geluidsoverlast te beperken.

Op het KDV van L staat gewoon een bak met van die blauwe zwembadslofjes in de hal, die trekken de ouders aan over hun schoenen. De kinderen zetten hun schoenen onder de kapstok en trekken hun eigen sloffen aan.

Kids … schoenen op de mat voor ze naar binnen gaan (we wonen redelijk landelijk dus de onderkant van de schoenen zien er zeg maar ook redelijk landelijk uit vaak). Ze klimmen op de meubels, rennen de (gestoffeerde) trap op en af en dus is de regel, schoenen uit binnen.



Zelf hou ik ze aan als het droog weer is buiten en anders gaan ze ook uit. Volwassenen doen dat hier overigens ook vanzelf … veel komen er ook op klompen of laarzen, dus dan is het ook wat vanzelfsprekender natuurlijk.

Wij hebben er geen strakke regels voor, maar ik vind het zelf veel fijner lopen op m’n sloffen. Zomers loop ik altijd op mijn blote voeten, heerlijk! De meiden lopen of op hun sokken of op hun sloffen, Nikkie ook nogal eens op d’r blote pootjes. Manlief loopt meestal op z’n sokken of z’n slippers. Boven ligt vloerbedekking dus liever geen schoenen, maar als ik in de gauwigheid nog iets moet pakken en ik heb m’n schoenen aan, ga ik toch echt wel naar boven hoor.



Visite ga ik echt niet vragen om hun schoenen uit te doen, moeten ze lekker zelf weten.