Schimmelinfectie

Hallo,



Een vraagje voor jullie:Weten jullie misschien niet of een vaginale infectie recidief kan zijn? dat de infectie volledig genezen is maar toch terug komt?



Ik heb zo een maand geleden :oops: een in en uitwendige infectie gehad vanonder. nu heb ik er weer last van. nochtans heb ik alles verandert wat ik verkeerd deed, draag nu katoenen slipjes, geen inlegkruisjes meer voor mij, geen maandverband meer voor mij alleen tampons (en zelfs zie ververs ik om de vier uur) was me vanonder alleen met warm water. e

ehm ja dat kan…



dat kan heel goed, ik heb er zelf in 4 jaar tijd zo’n slordige 40 voor mijn kiezen gehad… :shock:



Het is nu gelukkig al maanden rustiger, de reden is nooit duidelijk geworden, het is bij gissen gebleven…



Veel sterkte!

ja dat kan heel goed.

sommige vrouwen die hebben het standaart 1x per jaar ofzo.

ik heb het al meerdere malen gehad.

een reden kan zijn verlaagde weerstand waardoor de infectie meer kans krijgt.

Ik heb er ook net 1 achter de rug. En volgens mij heet het bij mij ook met een verminderde weerstand te maken.



Lydia

een schimmelinfectie is helaas vaak niet eenmalig… het heeft ook niks te maken met een virus(dus met resistentie) maar met een schimmel-bacterie. Dat is heel wat anders. De candida(zo heet het gastje) leeft van nature in je lichaam, ook in je vagina en in je darmen. Bij verminderde weerstand kan het beestje zich gaan verspreiden/vermenigvuldigen en dat doet hij bij voorkeur in vochtige en warme omgevingen, zoals dus je schaamstreek, tussen je tenen, mondhoeken wil ook nog wel eens voorkomen. Het is geen kwestie van slechte hygiene, of wat voor gebrek aan iets dan ook, het is een kwestie van een verlaagde weerstand, of een te hoog suikergebruik.



Elke keer zul je dus de infectie moeten bestrijden met een zalfje, en als het echt irritant gaat worden kun je ook naar ovules met miconazol, tabletten of zelfs capsules(maar die laatste mag je dus echt niet als je zwanger bent, is ontzettend paarde middel, werkt snel, maar is ook niet afdoende , ik kan het weten, heb alles al eens gehad… )



Maak je dus geen zorgen, en haal gewoon bij de apotheek of drogist een tube miconazolnitraat hydrofiele creme… regelmatig smeren, geen inlegkruisjes gebruiken(broeit), handdoek en washandje alleen voor je onderkantje gebruiken en goed je handen wassen na elk contact… en proberen zo droog mogelijk te houden… na een paar dagen zal het wel weer overgaan

Hee die creme, kan je die zo zonder recept krijgen?





Ik heb helaaaas laats ook zo’n ******** infectie gehad (meeeeen wat jeukt dat :wall: ) Ik heb toen maar de huisarts benaderd en heb een recept voor zo’n capsule gehad ( er stond trouwens in de bijsluiter dat je hem wel tijdens de zwangerschap mocht gebruiken, dus misschien varieert het per merk) maar ik vond het al genant om de arts te bellen.



ZOu wel prettig zijn als je ook iets zonder recept kan halen, mocht het ooit nog eens de kop opsteken

:slight_smile:

@Jubbes wrote:

Hee die creme, kan je die zo zonder recept krijgen?





Ik heb helaaaas laats ook zo’n ******** infectie gehad (meeeeen wat jeukt dat :wall: ) Ik heb toen maar de huisarts benaderd en heb een recept voor zo’n capsule gehad ( er stond trouwens in de bijsluiter dat je hem wel tijdens de zwangerschap mocht gebruiken, dus misschien varieert het per merk) maar ik vond het al genant om de arts te bellen.



ZOu wel prettig zijn als je ook iets zonder recept kan halen, mocht het ooit nog eens de kop opsteken

:slight_smile:


de zalf kan je zonder recept halen, maar is alleen voor uitwendig gebruik.

De capsule die jij had moest je volgens mij inbrengen, de capsules waar beebiedroom het over heeft moet je oraal innemen ( slikken dus) en mag NIET tijdens de zwangerschap.

Bij mij helpt de zalf al lang niet meer, de inbrengcapsules ook niet, de inbrengtabletten alleen als ik het heel snel merk en de slikcapsules ( het paardenmiddel dus) alleen nog in een 3 keer zo hoge dosis als normaal ( 6 capsules in 3 dagen)



dus immuun worden voor de schimmel kan niet, maar helaas voor de medicatie wél! :thumbdown:

Hoi,

Hier ook iemand die er voldoende ervaring mee heeft…

Vaak hielp hier het zalfje ook wel en ik had altijd capsules (om te slikken) hier liggen voor het geval dat het echt erg was…



Het vreemde is dat toen ik gestopt ben met de pil (2 jaar geleden) geen infectie meer gehad heb…

Erg vind ik dat niet trouwens,hihihihihiihhi…



gr patricia

Hier ook meer dan genoeg ervaring ermee. Tegen die capsules kan ik niet, ik krijg een creme voorgeschreven met inbrenghulzen erbij. Deze kan je inwendig en uitwendig gebruiken. Ik ga er nieteens meer voor naar de ha, ik bel haar, zeg dat t weer zover is en ik kreeg mn creme :? . Die creme verdraag ik ook niet erg goed, maar tja, er moet iets aan gebeuren. Mijn partner heeft er door mij ook al een keer of wat last van gehad…tja voor je het zelf merkt kan je partner al besmet zijn. Hij gebruikt gewoon de creme van mij mee.

@mama van anne wrote:

Mijn partner heeft er door mij ook al een keer of wat last van gehad…tja voor je het zelf merkt kan je partner al besmet zijn. Hij gebruikt gewoon de creme van mij mee.




Mijn huisarts adviseerde om de volgende keer ook mijn man mee te nemen. Het kan zijn dat hij nergens last van heeft, maar toch de gist bij zich draagt en je daarmee opnieuw een infectie op loopt…

Schimmelinfecties spelen voornamelijk op bij een lagere weerstand. Om je weerstand te verhogen zou je kunne besluiten om een probioica te nemen. Je kent de simpele versies wel van de reclame… 70% van je weerstand begint in de darmen. Zelf ga ik liever voor de uitgebrediddere versies. Bij een goede opatheek of reformwinkel hebben ze er vaak wel. Bijvoorbeeld van orthica, maar volgens mij ook van ABC waar de Dophilus ook van is.

Wát een opluchting om jullie daarover te zien praten… :mrgreen:



En nee, géén jeuk of wat dan ook… Alleen vervelende afscheiding… Het gekke is, dat ik er vooral last van heb rond m’n eisprong of nét voordat ik ongesteld moet worden… Tenminste, zóu moeten worden. Sinds ik een spiraal heb, word ik dat niet meer… :mrgreen: Maar ik vóel het nog wel… :eh:



Maar goed… Ik ga morgen langs een reformwinkel om te vragen wát voor probiotica ik zou kunnen gaan slikken. Én ik ga m’n huisarts toch maar weer even bellen en om een kuurtje vragen… Ze geven dat gewoon zonder bezoek af, zei de assistente vorig jaar. Zo vaak komt het dus voor… :eh:

Nou ik heb er ook net 1 achter de rug en was die week ervoor ook ziek dus ik had ook al zoiets van dat komt daarvan.Nu is het gelukkig weer weg maar wat is dat irritant zeg die jeuk daar. :?

~inderdaad… die capsules die je vaginaal in moet brengen zijn de zogeheten ‘ovules’ (eitjes)… Die krijg je drie, en dat is de totale kuur… De capsules die ik bedoel heten sporanox… en daar mag je dus niet zwanger bij zijn…



Ik heb ze ook maar een keer gehad hoor, hielp wel heel ff , maar kreeg het toch weer terug. De zalf kun je gewoon bij het kruidvat halen, anti-schimmelcreme, of de werkzame stof heet miconazolnitraat… als je daarom vraagt bij apotheek of drogist, krijg je een keuze uit verschillende merken… Vaak is de goedkoopste net zo goed, het gaat over de werkzame stof(de miconazol)… De extra middeltjes, zoals daktarin poeder, orale gel, ovules etc zijn alleen op recept te verkrijgen… (maar worden in de regel wel weer vergoed, de creme niet!!)



Helaas ben ik nu ook weer gezegend volgens mij… jippie, lang leve het maandverband :wall: :wall: :wall: sja, als je al twee weken met van die matrassen in loopt, kun je he tverwachten natuurlijk… maar goed zonder is ook nog geen optie)

ik heb het minstens een keer of 7 per jaar :? maar bij de volgende keer moet manlief ook behandeld gaan worden want waarschijnlijk steken we elkaar elke keer aan , maar mannen hebben niet zoveel last

Mijn man is ook al meerdere keren meebehandelt, we hebben zelfs op “rantsoen” moeten vrijen lange tijd :cry: , we hebben echt zoveel geprobeert…

Helaas is nooit duidelijk geworden waardoor ik zo vaak een infectie heb gehad…(weerstand kan het toch ook niet alléén zijn 4 jaar lang)

Maar…

fluistermodus aan



het gaat nu al bijna een half jaar goed :dance:





fluistermodus uit

@mamy wrote:

Helaas is nooit duidelijk geworden waardoor ik zo vaak een infectie heb gehad…(weerstand kan het toch ook niet alléén zijn 4 jaar lang)




ik mag hopen dat hij het niet 4jaar lang achtereen heeft gehad…?nee vast niet :mrgreen:

als je verkouden wordt is je weerstand ook verlaagd omdat je de verkoudheid hebt op gepikt en zo kan dat dus ook met een schimmel.

een verlaagde weerstand kun je zo wel en zo ook weer niet hebben.

Hier ook een paar keer per jaar. Is pas begonnen na het baren van kinderen. :wall:

ja hier ook pas na de zwangerschap van sil begonnen hoor, het is toch gek dat ze je daar niet over inlichten eigenlijk , want als ik het zo lees heeft bijna iedere vrouw na een zwangerschap last van schimmelinfectie besmetting… :think:

@monique wrote:

@mamy wrote:
Helaas is nooit duidelijk geworden waardoor ik zo vaak een infectie heb gehad…(weerstand kan het toch ook niet alléén zijn 4 jaar lang)




ik mag hopen dat hij het niet 4jaar lang achtereen heeft gehad…?nee vast niet :mrgreen:

als je verkouden wordt is je weerstand ook verlaagd omdat je de verkoudheid hebt op gepikt en zo kan dat dus ook met een schimmel.

een verlaagde weerstand kun je zo wel en zo ook weer niet hebben.


Nee niet 4 jaar aaneengesloten, gelukkig niet, maar dus wel meer dan 40 keer in 4 jaar tijd!!! :thumbdown: