Schimmelinfectie

Hmmm nu ben ik dus aan de beurt, schimmelinfectie door de antibiotica, en men wat jeukt dat, ik word echt knettergek.

Heb al een capsule van de hap gehad gister en ook een verdovende creme maar geen van beide doet zijn werk ( al ). Meestal moet het na de tweede dag minder worden / overgaan, nou hopelijk word het vandaag idd wat minder, anders ga ik morgen denk maar even die creme bij de drogist halen of anders maar weer de eigen ha bellen.



Maar oh oh oh ik word helemaal gek van de jeuk :cry: :cry:

je mag mij de hand geven :? Heb van de ha Gyno-Daktarin-3 gekregen( vaginale capsules) man wat een ellende :evil: . Donderdagvond de 1e ingebracht en 1,5 uur later werd ik wakker met zo’n verschrikkelijke jeuk en branderig gevoel. Ben uit bed gegaan en heb ruim 1 uur liggen krabben :oops: Toen ging het weer een beetje. Vrijdagavond weer zo’n capsule en 1,5 uur later weer hetzelfde! Ben toen onder de douche gaan staan en heb het geprobeerd uit te spoelen. Gisteren heb ik het dus niet ingebracht. Zou het een allergische reactie kunnen zijn? Had van de ha ook van die inbrenghulzen en creme gekregen maar daar zitten precies dezelfde bestandsdelen in( micronazolnitraat) alleen wat minder. Maar ik bel morgen de ha wel even voor iets anders.



kuzzz

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: wahahah Denise zZoo herkenbaar



hoe lullig (raar woord in deze context) het ook is.



Ik ging ook he-le-maal kaPOT van de jeuk Ook die gyno-daktarin. Had ook gelezen dat het een soort allergische reactie kon opwekken. Gelukkig was 1 capsule bij mij genoeg, maar idd. wat een ramp



Maar goed dat m’n kerel me niet heeft zien staan krabben, ik denk niet dat ie me nog erg aantrekkelijk had gevonden :mrgreen: :lol:

Hier ook veel herkenning, ik heb er een paar jaar geleden een paar maanden steeds weer opnieuw last van gehad, kwam duidelijk door verminderde weerstand. Wat heel goed hielp was een orale capsule, fluconazol, 1 capsule en ik was er weer een poosje vanaf. (mag die bij zwangerschap?)

Toen veranderde ik van huisarts, en die was niet zo voor die capsule oraal, ze gaf me die daktarin omdat ze het liever plaatselijk wilde behandelen. Nou, daarvan werd het dus alleen maar erger, wat een ellende zeg, die dingen!

Nu heb ik er al heel lang geen last meer van, sinds ik met die weerstands-flesjes ben begonnen gaat het heel wat beter en ik zorg beter voor mezelf, meer nachtrust enzo.

Nu voel ik het weleens aankomen, beetje jeuk en dan ga ik het zalfje dat hier al eerder genoemd is gebruiken en binnen 2 dagen is het dan weg.

Pas als ik (beetje vies praatje) vlokkerige witte afscheiding heb, dan helpt het zalfje niet meer, dan wordt het tijd voor hardere aanpak met die fluconazol.

Maar, ik geloof dat iedere vrouw dit weleens heeft! Vooral als ze al kinderen hebben, hoe zou dat komen dan?

En inmiddels schaam ik me ook niet meer zo om de dokter erover te bellen, hoe eerder je erbij bent hoe beter, en het is dus lang niet zo genant als ik dacht, omdat het eigenlijk best gewoon is!



Ik heb wel heel wat gebaald hoor, met die vrouwenkwaaltjes! Ik dacht weleens, ik ben elke maand maar 1 week mezelf, de andere weken heb ik PMS, menstruatie of schimmel! :roll:



Nou, nu ik het toch over genante dingen heb, ik ben pas verhuisd en heb m’n medische dossier van de huisarts meegekregen, daar staat wel ergens zoiets in als dat ik tijdens het weekend de huisartsenpost heb gebeld met deze letterlijke tekst ‘wordt gek van de jeuk’ :oops:

Oja, Marieke, misschien een tip, zonder onderbroek slapen hielp bij mij ook wel, dan broeit het minder.

En niet krabben natuurlijk! Ik gebruikte weleens een koud nat washandje om het even te verzachten…niet te lang want dan gaat het weer broeien…zucht wat een ellende he.

Sterkte!

ik heb ook al een tijdje jeuk en vlokkerige witte afscheiding kan het een schimmel wezen ???

en als je je HA erover belt wat doet hij dan ?? moet je dan met je muts bloot //???

haha met je muts bloot…

Nou dat weet ik niet, toen het voor mij de eerste keer was heeft de dokter wel gekeken en wat weggehaald ofzo om te bekijken.

Maar ik denk dat als jij de HA belt en dit verteld, dat ie dan al genoeg weet…ik vertel het altijd aan de assistente en die schrijft dan meteen iets voor.

Oh, zie nu pas dat je zwanger bent, dat moet je er wel even bij zeggen natuurlijk…tegen de ass.

Ik heb er ook altijd veel last van. Bij mij is de oorzaak wel bekend, tenminste dat denk ik zelf. Bij mij wordt het getriggerd door stress. Toen ik net zwanger was en voor mijn eerst echo moest was ik zo bang dat er niets zou zitten, dat ik de ergste aanval kreeg ooit… :frowning: Gelukkig was het hartje te zien op de echo en hoefde het niet vaginaal, want dat was nooit gelukt. :oops: Ik heb direct de volgende ochtend de ha gebeld. Ik kon gewoon niet meer lopen van de jeuk. Ik kon zelfs niet naar het werk en ik ben echt nooit ziek.



Ik heb alles al gehad: gyno-daktarin, flucanuzol, vaginale creme… pff het is nu gelukkig al een tijdje rustig. Maar ik maak met niet druk dat ik mijn ha moet bellen. Hij heeft wel vagere klachten. Nu moet ik ook zeggen dat mijn ha er nooit naar gekeken heeft. De klachten spraken voor zich.

nu lees ik online op de site van de kwaliteits apotheker dat je miconazolcreme oftwel dactarin kan gebruiken ik heb macanazolcreme dan hoef ik niet naar de huisarts iemand enig idee op welke manier te gebruiken ??? Ikzelf had die zalf gehaald voor een schimmelinfectie op de huid

@Denise wrote:

je mag mij de hand geven :? Heb van de ha Gyno-Daktarin-3 gekregen( vaginale capsules) man wat een ellende :evil: . Donderdagvond de 1e ingebracht en 1,5 uur later werd ik wakker met zo’n verschrikkelijke jeuk en branderig gevoel. Ben uit bed gegaan en heb ruim 1 uur liggen krabben :oops: Toen ging het weer een beetje. Vrijdagavond weer zo’n capsule en 1,5 uur later weer hetzelfde! Ben toen onder de douche gaan staan en heb het geprobeerd uit te spoelen. Gisteren heb ik het dus niet ingebracht. Zou het een allergische reactie kunnen zijn? Had van de ha ook van die inbrenghulzen en creme gekregen maar daar zitten precies dezelfde bestandsdelen in( micronazolnitraat) alleen wat minder. Maar ik bel morgen de ha wel even voor iets anders.



kuzzz




jajajajajajaaaaaaaaa… kan allergische reactie zijn…

ik had exact hetzelfde maar dan op een camping in Frankrijk…

En dus 's nachts…op blote voeten, keihard lopen naar het wc-gebouw om vervolgens onder een koude douche de prut uit te spoelen en erachter te komen dat ik de handdoek vergeten ben…



En toen de volgende dag naar een Franse dokter, zonder talenkennis, uitleggen wat je hebt… :oops: :oops: :oops:



Fluconazol, uhmmmm andere naam is Diflucan, is prima… 1 capsule via je mond en klaaaaaaaaaaaaaaarrrrr…

Tegenwoordig bel ik alleen maar… en dan krijg ik het recept al… (heb het ongeveer 3 x per jaar).

Laatste keer zegt de assistent: “hoe weet je zeker dat je het hebt”… :doh:

Antwoord: “Heb je het zelf al eens gehad?”…

Zij: “ja”

Ik: “zou jij het niet herkennen de volgende keer”…

Zij: “welke apotheek moet het recept hebben?”. :lol: :lol: :lol: :lol:

Bij mij is het een leuke bijwerking van antibiotica :-S.

Als ik een receptje antibiotica krijg, krijg ik er ook meteen enntje mee voor zo’n inbrengei…

Na 2 dagen antibiotica slikken krijg ik er altijd een schimmelinfectie bovenop…

ja hoor schimmel infectie… heb het al sinds ik 14 jaar ben… sinds een paar weken weer… uitstellen uitstellen maar vrijdag toch naar de huisarts… en dan ook nog een andere… en een man :mrgreen: mijn vrouwelijke is momenteel met zwangerschaps verlof… ga toch proberen om mijn broek aan te mogen houden maarja ik ben niet zo preuts en als het moet dan moet het :?

Ik krijg ze als ik medicijnen met peniciline moet nemen. :wall: :wall: