scheve shirtjes

Hoe komt het toch dat bijna alle shirtjes die ik koop scheef worden in de was. Zoonlief heeft een berg tweedehands kleding en die shirtjes zijn niet scheef. Wel van hetzelfde merken als ik ze koop. Wat doe ik verkeerd :think:

Ik heb het ook hoor…



Zelfs bij Hema truitjes… nooit problemen mee gehad… :?

ik ben toch niet blond…maarehm…scheef in de was??? misschien wil je die even uitleggen? :think: :think: :think:

Ja hoor, wil het wel uitleggen (als het lukt :wink:)



De zijnaad zit dan niet meer netjes aan de zijkant, maar rechts/links een beetje aan de voorkant en links/rechts aan de achterkant van het shirtje.



Snappie?

@cees77 wrote:

Ja hoor, wil het wel uitleggen (als het lukt :wink:)



De zijnaad zit dan niet meer netjes aan de zijkant, maar rechts/links een beetje aan de voorkant en links/rechts aan de achterkant van het shirtje.



Snappie?


ehm ja dát snap ik, maar dan trek je hem recht en strijk je hem en dan klaar toch? :mrgreen:

Nee, want dan strijk ik er dus vouwen in. Of moet ik harder trekken om het recht te krijgen :think:

@cees77 wrote:

Nee, want dan strijk ik er dus vouwen in. Of moet ik harder trekken om het recht te krijgen :think:




Ehm ik trek ze inderdaad zo weer recht

eerst ff in de lengterichting trekken en dan zijdelings weer in model…



Was je shirts wel binnenstebuiten, scheelt ook flink

Hier is het standaard bij Hema kleding, verder nergens bij. Hema hemden van mijn zoon zijn niet meer goed te strijken omdat ze scheef zijn, Hema shirts zonder mouwen voor mijn man zijn zo niet schever.

Terwijl bijvoorbeeld hemden van de Zeeman, die goedkoper zijn, nooit scheef worden.

Mijn moeder had het vroeger altijd al met Hema shirts zei ze, en dat is blijkbaar nog steeds zo.

Maar ik heb het dus ook bij H&M en bij C&A en bij Prenatal en bij…

ik heb het ook bij H&M, C&A en hema. Het is erger als de stof ‘goedkoper’ voelt vind ik. Maar mijn man heeft ook shirts van Sissy Boy waar het heel erg bij is, en een shirt van Martinique.

Ik vind het ook heel irritant. Terug in model trekken en strijken helpt soms, maar lang niet altijd. Ik lees dus even mee voor ‘de gouden tip’

Volgens mij valt er niks meer aan te doen hoor.

Ik heb het zelf vaak bij mijn eigen h&m shirtjes. En bij rompers van de prenatal.

Als je goed oplet kun je scheve kleding er soms al uithalen in de winkel.

Doe je de shirts in de droger? Heb me laten vertellen dat die de grote boosdoener is…

Ik heb het eigenlijk nooit, en ik doe shirts ook nooit in de droger. Als ze al wat gedraaid uit de waskomen is het een kwestie van uitslaan en netjes op het droogrek hangen.

Misschien een te volle wasmachine?!

Hier gaat kleding nooit in de droger, dus daar ligt het niet aan.

Hier ook niet in de droger. Wellicht beter uitslaan? Gaan we proberen. Hoewel ik het idee heb dat ze al scheef uit de machine komen en niet scheef worden door het drogen :think:

Ik heb het ook wel eens, maar even zo vaak ook niet. Geen idee dus waar dat aan kan liggen.

Dekbedovertrekken van Bedding House hebben het echt ALTIJD!!! :evil: (en die zijn niet goedkoop). Hema geeft hier nooit problemen.



Ik heb dus geen idee :oops:

Ik heb het jaren geleden een keer gehad met een spijkerbroek, maar verder nog nooit. Geen idee waarom jullie er dan wel last van hebben :think:

Jose, dan zeg maar eens wat jij doet vanaf de koop tot aan de eerste keer wassen :wink:

En dat is nou precies waarom ik heel veel dingen strijk, waarvan veel mensen zeggen dat je ze niet hoeft te strijken. Maar op den duur blijft het bij mij dus wel langer mooi in model! :wink:



-onderhemdjes (van de Hema)

-witte t shirts van hub voor onder z’n overhemd (van de Hema)

-pyjama;s van de kids (overal en nergens vandaan)

-leggings (H&M, Cranenbroek, Hema)

-t shirts



Ik kan ook veel makkelijker opvouwen als het even een strijkje gehad heeft

:shifty: (En ik vouw ook altijd op de strijkplank, anders ‘lukt’ het gewoon niet!)

Het heeft niet zoveel met strijken te maken, het komt in de meeste gevallen omdat de stof niet recht van draad geknipt is. Dan kun je strijken en trekken wat je wil, maar daar verander je niets mee.



Ik heb het hier met allerlei merken gehad, maar juist nog nooit met HEMA spul :think: .



Vind het eigenlijk zo stom dat het zo gemaakt wordt, tijdens mijn eerste naailes leerde ik al dat je patronen altijd zo op de stof moet leggen dat de middenlijn recht van draad is. Misschien gebeurd het omdat het minder tijd kost en omdat er zo meer uit een lap gehaald kan worden…