Schema's! Maak me gek er mee!

Riley is nu 4 maanden, en ik wil zijn schema wat aan gaan passen.

Naar iets zodat hij later op bed ligt.



Hij gaat nu om half 5 al naar bed, en gaat dan ook slapen tot 23.00/00.00 u en krijgt dan weer eten, en gaat rustig verder slapen tot 06.00 u of zelfs 07.30 (vannacht werd hij wakker van iets om 03.30 u, en na klein beetje eten sliep hij tot 10.00 u.)



Wel wil ik graag dat hij dus op 4 voedingen overdag komt.

('s avonds maak ik hem toch standaard om 00.00 u wakker.)

En dat het patroon badje/eten/slapen komt… aan het einde van de dag (nu dus tussen 16.00 u / 17.00 u)



Ik wil het rustig intoduceren, Roy wou hem nu al later naar bed laten gaan terwijl Riley gewoon moe was, en ook zeurderig werd omdat hij wou slapen.

's ochtends 1 slaapje, 'smiddags 2 slaapjes, totaal doet hij 3 slaapjes nog per dag.



Wie weet een goed schema? en kan mij het beste vertellen hoe ik die kan introduceren dat hij er aan went. (en dat het niet een te snelle overgang voor hem is!)



Hij is namelijk na ons idee niet moe genoeg om 17.00 u,

om lange tuk weer te maken, en word vaak wakker nu.



Hij moet niet uitgeput zijn, maar wat moeier mag wel :wink:

Misschien handig als je zijn schema erop zet.



Hoelaat eet hij, en waneer en hoelang slaapt hij ?

Vaak tussen

6 en 7 - eten.

uurtje wakker

Slapen tot

10 u

11.00 eten

spelen/slapen

tot 13.00 u

15.00 u eten

16.00 u badje

16.30 u spelen/zitten bij papa of mama

17.00 u nog een beetje eten en tot rust komen

17.30 u naar bedje

Die van mij is 3 maandjes ouder maar wij doen:



6/7 uur eten

7.30 weer terug in bed, slapen tot 8.30

10.00/10.30 uur fruit

11.00 uur terug in bed, slapen tot 13.00

14.00/14.30 uur terug in bed, slapen tot 16.00

16.00 uur warm eten, yoghurt na

17.30 terug in bed, slapen tot 18.30/19.00

20.00 uur fles en dan weer naar bed, slapen tot de volgende ochtend



tussen door doen we badjes en flesjes. Dat verschilt heel veel wanneer, de ene keer sóchtend de andere keer sávonds.



Wat ik in jouw schema toepassen zou is, misschien wakker maken om 19.30/20.00 uur en dan even eten/spelen en dan kijken of hij de nacht doorgaat. Maar hier gebeurde dat dus veel later, pas met 6 maand.



Straks als hij twee slaapjes gaat doen proberen we, 3 flessen en dan gewoon om 17.30 warm eten. Dat lukt nog niet omdat hij te moe is dan.



Je moet denk ik niet te veel gaan dwingen, het gaat straks vanzelf weer veranderen. Hij heeft gewoon veel slaap nodig.

@Sweet-Love wrote:

Vaak tussen

6 en 7 - eten.

uurtje wakker

Slapen tot

10 u

11.00 eten

spelen/slapen

tot 13.00 u

15.00 u eten

16.00 u badje

16.30 u spelen/zitten bij papa of mama

17.00 u nog een beetje eten en tot rust komen

17.30 u naar bedje




Ik zou hem dan om 17:30 naar bed doen en een uurtje laten slapen of anderhalf.

Dus weer wakker maken om 18:30 a 19:00 wakker houden of dan lekker in bad doenen en om 20:00 a 20:30 dan lekker de fles en slapen.

En dan ook door laten slapen, niet wakker maken.

Dus eigenlijk:



Vaak tussen

6 en 7 - eten.

uurtje wakker

Slapen tot

10 u

11.00 eten

spelen/slapen

tot 13.00 u

15.00 u eten

spelen/bedje

17.30 wakker maken.

badderen

eten

slapen

Ik denk dat 17.30 wakker maken, hij het niet gaat redden.

Ten minste hier absoluut niet. Ik breng hem dan juist nog even op bed voor een uurtje.



Daarna vaak badje, spelen en dan een fles.

@Sweet-Love wrote:

Dus eigenlijk:



Vaak tussen

6 en 7 - eten.

uurtje wakker

Slapen tot

10 u

11.00 eten

spelen/slapen

tot 13.00 u

15.00 u eten

spelen/bedje

17.30 wakker maken.

badderen

eten

slapen




Nee ik zou hem dan om 18:30 a 19:00 wakker maken en dan spelen/badderen en dan rond 20:00 a 20:30 de laatste fles.

Ik weet zeker dat hij niet tot 19.00 uur slaapt.

Hij slaapt vaak maar een uur, en uitzondering is echt ander half uur tot 2 uur.



Ik vind het niet erg om een avond fles er in te houden, want al zou ik hem om 21.00 u een fles geven als nacht fles komt hij alsnog om 04.00 uur.

Het gaat me er om dat hij later naar bed gaat ipv half 5/half 6.

Laat ik het anders uitleggen,



Ik wil graag dat hij niet meer om half 5/half 6 naar bed moet omdat hij dan moe is, want hij word dan om half 7 weer wakker omdat hij denkt dat hij genoeg heeft geslapen.



Dus eigenlijk wil ik dat de middag makkelijker verloopt, dus

bijv om 15.15 u/15.30 u naar bed doen, zodat hij om half 6 wakker word, en dan nog eten krijgt. En dan spelen/badderen/slapen.

Zodat hij toch tot 19.00/19.30 u naar bed gaat, maar hoe kan ik dat dan doen?

r en daisy schelen niet zoveel.

ik doe vanaf de geboorte het schema van gina ford. dat is een boek oa te bestellen via bol.com de tevreden baby heet het.

of kijk eens in de bieb.



het lijkt heel streng, maar dat valt best mee. ik heb het toendestijds ook bij dana toegepast, en ging ook altijd goed. ik weet ook hoe het anders kan zijn, want ik heb een zoon van 14, en toen hij baby was… hij deed vanalles behalve slapen :roll: :mrgreen:



voor nu is het schema:



7.00 fles 210 met 7 schepjes en anderhalf schepje biobim



9 uur slaapje tot 10 uur. maar ik laat daisy tot half 11 slapen want tis een slaapkopje :zzz:



11.00 fles 180 met 6 schepjes en met een week of ga ik beginnen met een hapje groente

`

12.00 naar bed tot half 3, maar daisy slaapt tot 3



3 uur een fles 180 met 6 schepjes



en dan zou ze wakker mogen blijven, maar als ze erg moe is dan laat ik haar vanaf 4 uur of half 5 tot 5 uur een tukkie doen. om 5 uur moet ze dus wakker blijven



dan gaat ze om 5 voor 6 in bad of ik was haar even over 6en, en dan krijgt ze een fles 240 met 8 schepjes, in de slaapkamer en leg ik haar in bed. maar volgens het schema hoeft ze pas om 19.00 naar bed maar dat red ze niet. en beter, want daarna heb ik alle tijd om dana te verzorgen en even te tuttelen want die ligt er om 19.00 in.



om 22.15 krijgt ze nog een flesje van 120, die ben ik nu aan het afbouwen. dat doe ik zo, elke 3 dagen 30 cc minder en als ik dan op de 60 zit een week lang, en dat gaat goed, dan laat ik m vervallen. bij dana ging dat toen heel goed. daar was ik sneller mee begonnen, die sliep nu dus al door van 19.00 tot 7 uur. maar ik vind het nu nog zo lekker :inlove:



ik mertke aan jeffrey toendertijd, hoe langer wakker hij was, hij moelijker kon slapen. hij was echt oververmoeid. ik liep uren met hem te wiegen, rondjes te lopen in de kinderwagen, werd langzaam maar zeker knettergek. tot iemand tegen me zei: regelmaat. dus alles controleren: vieze luier, geen koorts, geen dorst, dikke kus en naar bed. hij heeft de eerste dag heeel lang gehuild, en de dagen daarna steeds korter. uiteindelijk deed ik steeds alles op hetzelfde momenten en dat werkte super. toen ik zwanger was van dana ben ik achter dit boek gekomen via dit forum en ben degene zo dankbaar :thumbup:



ik hoop dat je er wat aan hebt. (sorry heel verhaal geworden :shifty: )

Maria!!

BEDANKT!! :-*



Ik herken heel veel in je verhaal, betreft, het langer wakker houden , en niet willen slapen meer, krijsen dat hij deed en nog altijd doet.



Ik ga boek lenen/zoeken bij de bieb!

:-*



ik hoop echt dat het werkt voor je . ik denk dat ik wel weet hoe je je voelt: machteloos. maar komt goed hoor :hug: als je meer wilt weten, vraag maar. als je rond omgeving amstelveen woont mag je m ook wel even inkijken :smiley:

nog even een aanvulling wat het huilen betrefd: jeffrey had ik heel lang laten huilen voordat hij in slaap viel, dat zou ik nu niet meer zo gauw doen. het heeft wel gewerkt maar het was vreselijk.

bij dana is het niet vaak voorgekomen, maar als ze na 10 minuten nog huilde dan deed ik het hele ritueeltje weer van voor of aan: eerst troosten, luier controleren, eventueel boertje. en vooral niet een paniekgevoel houden, probeer te ontspannen, hoe ontspannender jij bent hoe relaxter zij zijn. ze voelen het goed aan.

zorg er ook voor dat de kamer goed donker is.



trouwens even iets anders: we waren gisteren bij de tandarts, en daisy heeft vanaf haar geboorte een wit vlekje in kaakjeaan de linkerbovenkant. en dit blijkt een doorkomend kiesje te zijn :shock: :lol: :lol: wat grappig he. dus kiesjes kunnen idd eerder komen. gebeurt niet vaak maar het kan wel.

amy is bijna 6 mnden dit schema heb ik al vrij lang



half 8 wakker

rond 8 uur de fles 210 + 2 schepjes rijstebloem

even spelen

rond half 10/10 uur weer naar bed

wakker 12 uur fles 180 cc

rond 2 uur weer naar bed

16 uur fles 180 cc

meest gaat ze rond 6 uur half 7 weer even voor een uurtje erin

8 uur /half9 fles 210 + 2 schepjes rijstebloem

en weer slapen tot de volgende dag



nu krijgt ze ook fruit en een warme hap af en toe dus hier wil de uiteindelijk de fles van 4 uur eraf hebben

Maria, wij laten Riley ook niet meer als 10 min huilen.

Hij gaat helemaal overstuur, het verschil tussen zijn overstuur huil en ook echt iets aan de hand zijn , en zijn ik wil wel slapen maar geen zin, maar moet toch ken ik uit duizenden (dat is 5 min en meneer slaapt.)



We hadden eerst hele lichte gordijnen maar hebben zwarte overtrekken even voor gehangen, het is daar donker.

En jeetje, doorkomend kiesje, het kan dus wel!! Riley heeft nu 2 puntjes in zijn mond…



Ik met jullie schema iets doen, heb er iets van gemaakt, maar nu wou Riley niet… (wil ik een keer voor hem alles omgooien slapat meneer uit tot 08.00 uur.)

:mrgreen: boefje :mrgreen:

ik zelf zet de wekker om 7 uur. en geef nooit later dan half 8 de fles. dan blijven we in het ritme zeg maar.



iig succes :-* laat je weten hoe het gaat.

Op dit moment ligt hij alweer 3 kwartier te slapen!! :dance:

(normaal is hij nu wakker en aan het piepen!)

en te vroeg gejuigd, hij werd 1 min geleden wakker!

Maar nu kan ik hem gewoon in de box leggen en alsnog even rekken en zo steeds later in bad/bed.

Ok heb het nu dus anderhalf uur gerekt… hij slaapt nu weer. ipv half 5.