Schema's! Maak me gek er mee!

:thumbup:



hier ligt het moppetoetje er ook net in :zzz:



hoe laat ga je hem nu voeden?

@maria74 wrote:

:thumbup:



hier ligt het moppetoetje er ook net in :zzz:



hoe laat ga je hem nu voeden?


Geen idee, hij is weer wakker… :think:

Bij mij het het er in geslopen, ik pas me aan aan J.asmijn.



Rond 09:00 1e voeding

Rond 13:00 2e voeding

Rond 17:00 3e voeding

Rond 21:00 4e voeding

Nieuwe rooster gaat helemaal niet goed.



Hij heeft vanaf 18.00 uur tot net 10 min terug gehuild.

Roy denkt een oorontsteking omdat het 's avonds helemaal een drama is.

Maar ik weet de symtomen niet, en of het ook werkelijk klopt dat 's avonds een oor ontsteking op zijn ergst is.

Nou ik moet zeggen toen mijn dochter ook rond die leeftijd was huilde ze in de avond ook altijd een uur a anderhalf uur, leek net alsof ze pijn had echt heel hard gillen.

Maar ze had dat gewoon nodig om alles die dag te verwerken heeft zo’n maand ofzo hier geduurd :shock:



Oorontsteking merk je als ze veel naar hun oortjes toe gaan.

Je moet eens zachtjes op dat stukje drukken net voor het oor ( tragus ) als hij daar op reageerd zou ik toch even langs de HA gaan.



Of een nieuw schema is ook even wennen natuurlijk, maar toch verander je niet zo heel erg veel je laat maar 1 fles vallen.



En het kan natuurlijk ook van het doorkomen van de tandjes ik zou VSM chamodent gaan gebruiken en daarbij dentinox.

En bij doorkomende tandjes hebben kindjes ook vaak een beetje last van hun oortjes

Eerlijk gezegd snap ik al die schema’s niet zo. Is het niet veel gemakkelijker om het ritme van je kindje te volgen dan alles in een schema proberen te duwen. Lijkt mij een stuk relaxter voor beide partijen. Hier kijk ik bijna nooit op de klok. Heeft ze honger…dan krijgt ze bv…zie ik dat ze moe is…dan gaat ze naar bed. En eigenlijk ontstaat er zo vanzelf een ritme…maar dan wel op een natuurlijke manier. En als ik naar mijn heerlijk vrolijke dochter kijk die bijna nooit huilt en krijsen al helemaal niet dan werkt dat bij ons in ieder geval heel goed.

gelukkig pupke dat dit voor jou en je kindje werkt. maar er zijn ook kindjes die het wel fijn vinden om steeds dezelfde ritme te hebben. en dat weet je pas als je zo een kindje hebt. als de dag anders was dan normaal dan had ik een overstuur kind. dus liever dan een schema en een tevreden kindje.



ik ervaar het zelf ook niet dat ik mijn kinderen in een ritme duw. ze weten waar ze aan toe zijn, ik ook dus erg fijn als ik iets wil plannen. want je kunt een kind niet verwennen maar wel gewennen.



mischien toch wel last van zn tandjes sweet-love? dan kunnen ze ook last van hun oortjes hebben . hier werkte chamodent idd ook erg goed



had je gisteren niet een gesprek met de osteopaath? hoe ging dat?

Nou net bij de HA geweest, hij heeft Midden-oorontsteking!

Hji mag zetpillen en krijgt spray nu.



En Pupke, schema’s tja voor de een werkt het voor de ander is het niet nodig, en ik merk dat RIley het echt nodig heeft.

Ow jee arme Riley dikke :hug: voor hem.

Hoop dat het snel over is :-*



En hier ook een meisje dat echt een schema nodig heeft nu niet meer zo heel erg als in het begin.

Toen ze jonger was en ik week maar een klein beetje van haar schema af dan hadden we een probleem.

Ja hier dus ook met Riley, hij deelt zelf in wanneer hij ongeveer moet eten, netjes om de 4 uur, maar ik wil wel dat hij gewoon goed slaapt, ik kan het wel ‘wat’ verschuiven, maar veel? nee .



Zal hem overbrengen de knuffel! :mrgreen:

ach arm ventje ( en papa en mama) :hug:

heeft papa toch wel een heel goed papainstinct :thumbup: :mrgreen:



sterkte met je kleine mannetje.

nog even een paar tips:

-hang wat natte handoeken op zodat de lucht niet zo droog is.

-doe van dezelfde hoogte 2 boeken aan de bovenkant van het ledikantje zodat het hoofdeind wat hoger legt. niet te hoog want dan kan hij naar beneden glijden.

-ik gebruik zelf altijd neusspray van vsm :thumbup:

-en ik had van etos een badgel speciaal voor verkouden kindjes. zat in een oranje flesje. zit eucalyputus in. maar hij is niet verkouden he? maar mischien wel lekker om alles los te houden in neus?

-en een in stukken gesneden ui op de slaapkamer

Bedankt voor de tips Maria, hij ligt nu te tukken, dus doe ik later dan! :-*

ahh, jouw kleine Delano had net als mijn kleine Delano dus schema nodig :wink:



Bij Jayden zijn we alles zo rond de 5 maanden ook echt in een schema gaan gooien, omdat hij 's middags bij mij nooit echt wilde gaan slapen. Nu slaapt hij 's middags altijd 2 uurtjes, heerlijk.



Hij is meestal rond 7 uur wakker, omdat ik hem op di wo en do naar opa en oma breng.



8 uur papfles 180+6 met nutrix graantjespap

daarna in bad, dan vanaf kwart voor 9 tot uurtje of 10 slapen

10 uur fruitpotje met wat water (oefenen we uit beker)

daarna tot 12 uur lekker spelen, wandelen, etc

12 uur boterhammetje met flesje melk 180+6

dan om half 1 lekker naar bed, of als het goed weer is gaan we naar buiten, dan slaapt hij in de wagen

na zijn middagslaapje flesje roosvicee met soepstengel oid

5 uur heel groentepotje met danoontje toe

half 7 badjestijd! :inlove:

half 8 klein schaaltje yoghurt en wat water drinken

kwart voor 8 op bed



alleen is het zo dat hij de laatste tijd dan na een uurtje geslapen te hebben wakker wordt, in paniek raakt en zijn bedje niet meer in wil :wall:

Babys met 2e naam Delano’s hebben gwoon schema’s nodig! :inlove:

hoe is het nou met je mannetje?

Hoe laat doet Riley nu overdag zijn slaapjes?

Ja, wat Romata zegt zou ik ook doen!

Lars is 5 maand en zo loopt ongeveer ons schema ook.