scheelzien

Wessel is vanaf zijn geboorte al scheel, daar lopen we ook voor bij een ortoptiste en zij houd het goed in de gaten.

Maar nou hebben een spoed afspraak gemaakt want wij vinden dat Wessel wel erg scheel is gaan kijken de laatste tijd.



Wie heeft er ervaring met scheelzien en wat zijn de resultaten na een behandeling met afplakken of eventueel operatief rechtzetten?



Alvast bedankt.



Nathalie en Wessel

Tijn is eraan geholpen toen hij net 2 was, het is allemaal goed gelukt, en iemand die hem niet kent ziet er niks aan, maar als je heel goed kijkt en als ie moe is dan zie je wel dat zijn ene oog soms wat hoger staat dan het andere!



Moet Wessel ook een bril dragen?

Hoi Anne-marie,



Bedankt voor je reactie.

Wat een mooi resultaat zeg!!



Wij hebben het nog niet gehad over een brilletje.

De eerst volgende stap was afplakken zei de oogarts de vorige keer.

Ik moet donderdag dus nog even afwachten wat haar volgende actie zal zijn.

Hebben jullie bij Tijn ook moeten afplakken?



Groetjes,

Nathalie

Wel heel eventjes, maar hij heeft geen lui oog(ogen), dus dat was dan niet nodig!

Ohh oke ik begrijp dus dat een scheel oog niet altijd een lui oog betekent.

Nou had de oogarts het dus wel over afplakken, zal Wessel dan ook een lui oog hebben?!

Tijn keek scheel omdat zijn zicht niet optimaal was (is)



Hij heeft wel een paar weken afgeplakt, maar gelukkig niet al te lang.

Ik zit met hetzelfde probleem bij mijn dochtertje.

Haar stand van de ogen is soms wat vreemd en af en toe kijkt ze ook scheel met 1 oogje.

Volgende week moet ik naar de huisarts voor een verwijzing naar de oogarts.

Is het bij jullie kindjes zo dat dat scheel kijken erg vaak of constant is??





sneeuwitje

hoi,



het is bij wessel vaker wel dan niet!

wij gaan morgen weer naar de oogarts dus ik hoop dan een update te kunnen geven.

nou wessel zijn linkeroogje moet 4x per week 1 uur afgeplakt worden.



iemand nog tips voor het afplakken want ik weet nu al dat wessel het niet leuk gaat vinden!

Het kan best meevallen, misschien een spel van maken?

Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik dat deed, Tijn accepteerde het wel volgens mij!

@meissie wrote:

nou wessel zijn linkeroogje moet 4x per week 1 uur afgeplakt worden.



iemand nog tips voor het afplakken want ik weet nu al dat wessel het niet leuk gaat vinden!




Misschien als hij slaapt? Ik bedoel zijn middagdut? ALs je weet hoe laat hij ongeveer wakker wordt, kun je een kwartiertje daarvoor de pleister opdoen. Maar zou dit pas doen als het opplakken als hij wakker is een echte strijd wordt. Misschien valt het iid wel heel erg mee.

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en heb een doorverwijzing naar de oogarts gekregen.

Ze kijkt wel minder scheel de laatste dagen…maar de ha zei ook dat haar rechteroogje toch wel iets naar binnenstaat.

We kunnen 18nov terecht.

Kon wel eerder maar was geen gunstige tijd dus vandaar dat het een week langer duurt.



sneeuwitje

nou meid suc6!!



hier zijn wij begonnen met plakken en ik moet zeggen het valt mij echt reuze mee.

als de pleister er op zit is het even piepen maar daarna gaat Wessel lekker spelen.

Tim keek ook scheel. We hebben eerst pleisters geplakt, maar hij ging steeds erger scheel kijken.



Inmiddels is hij vlak voor zijn derde verjaardag geopereerd.

We waren eerst bang voor een over correctie, maar gelukkig is gebleken dat dat toch niet het geval is.



Hij moet 12 december naar de orthoptist voor de tweede controle na de operatie. Als dat weer goed is, dan is een tweede operatie definitief van de baan :pray:

hoi judith,



bedankt voor je reactie.

hier hebben ze ons al gewaarschuwt dat we Wessel waarschijnlijk nog scheler gaan plakken.

ik heb begrepen dat dat dus heel goed kan bij afplakken.



wel fijn dat het met het oogje van tim helemaal goed gaat komen.

hier is manlief ook geopereerd toen hij 3 was aan zijn schele oogje, hij heeft er ook geen last meer van gehad dus een herhalings operatie was voor hem toen ook niet nodig.



gr nathalie

Hier geen ervaring, echter een vriendin van mij had vroeger zelf ook een lui oog en haar zoontje ook (inmiddels geopereerd)

Ik zie haar niet zo vaak omdat ze nu in Belgie woont, echter toen ik daar een keer was en haar zoontje de plakker op moest, viel het mij op dat ze de kookwekker erbij had.

Zo kon S. het ook een beetje in de gaten houden wanneer hij zijn plakker weer af mocht.

Ik moet zeggen dat ik de plakkers van tegenwoordig erg stoer vind :thumbup:



Oja, In Belgie gaan de kinderen met 3 jaar al naar school. S. was net 3 jaar toen die keer dat ik daar was. Hij was net uit school en ik denk dat het ongeveer 4 uur was toen hij de plakker op kreeg (eerst ff rustig wat drinken ed en toen tijd voor de plakker)

Voor het eten gingen de kids in bad (er is ook nog een zusje) en tijdens het bad liep het wekkertje af. Het al vrolijke gezichtje lichte nogmeer op :inlove:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

het gaat nu echt goed met het plakken…hij heeft het geaccepteerd denk ik!! :dance: :dance:

Nou wij zijn vandaag weer geweest bij de oogarts en Wessel moet een brilletje.

We moeten ook nog steeds blijven plakken.



Nu maar hopen dat er over 2 maanden verschil is anders word Wessel op de lijst gezet voor een correctie operatie.



Moet eerlijk zeggen dat ik een brilletje nooit had verwacht…is wel even schrikken dus.

Maar goed we gaan er voor en nu maar hopen dat Wessel het ook wat vind.

Kan me voorstellen dat dat even schrikken was inderdaad :hug:



Ik heb zelf op drie jarige leeftijd een brilletje gekregen. Wel iets ouder dus. In het begin vond ik er niks aan. Heb hem zelfs een keer tussen de rabarberplanten gegooid in de moestuin. Toen waren ze hem drie dagen kwijt :mrgreen: Maar die gewenning duurde maar even en daarna ging het prima.



Mijn zoontje Tim heeft nu een half jaar geleden een scheelzienoperatie gehad aan beide ogen tegelijk. Ik vond het vreselijk, maar achteraf ben ik er wel erg blij mee. Wat een verschil met eerst. Hij ziet er ook beter door, heb ik het idee.



groetjes Judith



P.S. Zie aan je banner dat je pril zwanger bent. Van harte gefeliciteerd!!!

Ojee een brilletje…zal wel even wennen worden voor wessel.

Ben benieuwd of hij hem ophoudt.

Ik moet 22-1 weer terug voor caitlyns oogjes…ben benieuwd wat ze dan zeggen.



sneeuwitje