scheelzien

Sneeuwitje, succes alvast voor de 22e.



Volgens mij had ik hier niet meer gepost dat we de 12e december nog voor controle zijn geweest :think: En alles was goed. Hij heeft nu af en toe wel de neiging om naar binnen te kijken, maar als we dat zien kunnen we gelijk plotseling iets voor zijn neus houden, waardoor hij weer recht kijkt. Vooralsnog is dus een tweede operatie niet nodig en we hoeven ook geen pleisters meer te plakken :dance:

Nou wij zijn gisteren naar het ziekenhuis geweest en ze is weer gecontroleerd.

Het oogje is niet erger geworden maar ook niet beter.

We moeten nu 7 uur in de week pleisters gaan plakken.

Ze heeft ook een plusmeting aan beide oogjes…wat inhoudt dat ze slechter ziet en de kans zit erin dat ze met de tijd ook een brilletje moet.

Met het afplakken gaat het scheelzien niet minder worden en daar moet ze eventueel een operatie voor hebben als ze ouder is.

We blijven er dus nog wel even zoet mee…we moeten over 3 maanden weer terug komen.

Maar jeetje wat zijn die pleisters duur zeg …€75 voor 100 stuks.

Ik moest het eigenlijk eerst zelf betalen en het terug halen bij de verzekering.

Ik moet zeggen dat ik d epleisters wel iets te groot vind voor haar…ik moet echt bij de neus het nog iets inknippen wil het een beetje blijven zitten.

Ze vond het 3x niets en de 1e pleister was er dan ook zo af door wrijven.

Bij de 2e pleister in de kinderstoel gezet en afgeleid met fruit eten en toen was ze er een beetje aan gewend en bleef ze ervan af.



1e pleister





2e pleister





sneeuwitje

inderdaad een grote pleistetr zeg… zijn die altijd zo groot??

hier loenst sophie een heel klein beetje. Het valt eigenlijk ook pas o wanneer je het weet, toch moeten wij ook binnenkort weer op controle daarvoor en de ha had het de vorige keer er al over dat we waarschijlijk ook moesten gaan afplakken.

Maar wat is het effect dar eigenlijk van?? ik lees hier dat het scheelzien er niet doro verbeterd, maar waarom moet je dan afplakken??

ik lijk het niet helemaal te snappen :S :oops:

knipoogje.

Het afplakken is om te voorkomen dat het slechte oogje nog slechter wordt en en lui oog gaat worden.



sneeuwitje

Nou vandaag te horen gekregen dat Wessel toch onder het mes moet voor beide oogjes.

Binnen nu en 3 maanden krijgen wij een oproep en gaat het gebeuren.



Ben erg benieuwd wat het resultaat gaat zijn.





Hoe is het met de andere kindjes hier en hun oogjes??

Meissie ik dacht dat ze pas de oogjes rect deen zetten als ze pas een jaar of 4 waren.

Maar ze doen het dus ook al eerder.

Hier nog steeds aan het afplakken en we moeten 3e week van april terug komen in het ziekenhuis.

Ik merk wel dat het scheelzien overdag een stuk minder is…en als ze de pleister op heeft helemaal niet meer scheel kijkt.

Ook is ze niet meer zo moe als ze d epleister op heeft zoals in het begin.



sneeuwitje

Opereren doen ze wel eerder als vier jaar hoor.



Tim is een paar maanden voor zijn derde verjaardag geopereerd.

Het gaat tot nu toe goed met hem. Zijn oogjes staan mooi recht. Eind mei heeft hij weer een controle bij de orthoptist.

Hier ook een dreumesje met bril. Dylano plakt vanaf 4 maanden na zijn geboorte zijn oogje. Met 4 maanden keek hij nog zo scheel dat de kinderarts een afspraak heeft gemaakt bij de oogarts en neuroloog. De week er na konden wij al terecht. Uit de mri scan die gemaakt is met 5,5 maand is niks bijzonders uitgekomen (gelukkig maar!!)

En bij de oogarts is met 4,5 maanden gebleken dat hij een afwijking van +6 en van + 6,5 heeft. Vandaar dat hij zo scheel keek, hij zocht met zijn ogen om toch nog enigzins iets scherps te kunnen zien.



De afspraak met de oogarts die hem zou opereren hier in het ziekenhuis, met 10 maanden, was al gemaakt. Maar de arts hier wilde hem niet operen omdat er teveel gedaan moest worden om zijn oogjes recht te zetten. Toen is hij doorverwezen naar het oogziekenhuis in rotterdam. Daar zijn alle onderzoeken opnieuw gedaan. En is besloten dat hij eerst aan de bril ging. Met 11 maanden was dylano dus in het bezit van een stoere bril. Wonder boven wonder heeft hij vanaf het begin zijn bril goed opgehouden en nu, hij is 20 maanden, doet hij hem nog maar zelden overdag zelf af.



In augustus, hij was toen 13 maanden, is hij in rotterdam geopereerd en is er 6,5 mm spier per oogje tussen uit gehaald. En stonden beide oogjes voor het eerst in zijn leven recht.



We zijn wel weer aan het plakken gegaan na de tweede controle in november, omdat zijn ene oogje toch wel weer de neiging heeft om in de hoek te gaan staan.



Maandag moeten we weer voor controle naar het oogziekenhuis en horen we hoe we verder gaan. Als de stand nog steeds zo is als in november gaan we gewoon verder met plakken, als het erger geworden is gaan ze zijn ogen weer druppelen om te kijken of zijn ogen niet achteruit gegaan zijn.



We wachten dus maar af.

Maar opereren en bril geven doen ze dus al als het nodig is en is niet aan leeftijd gebonden.



Groet miranda

Och jeetje Miranda wat een verhaal zeg.

Wel fijn dat de artsen heel allert waren en nog steeds zijn.

Hoop dat de sterkte niet verder achter uit is gegaan…houd je ons op de hoogte??



Hier heeft Wessel van de week zijn bril beschadigt…flinke krassen op zijn glazen.

Nieuwe besteld dus…duur geintje hoor.

Gisteren terug geweest naar het oogziekenhuis. We hoeven nog maar 3 maal in de week te lplakken, hij heeft op dit moment niet echt een voorkeurs oog.

29 mei moet hij weer terug dan gaan ze kijken of zijn sterkte nog het zelfde is. Moeten we twee dagen van te voren weer beginnen met druppelen. En eind juli pas weer terug voor de gewone controle. Dus goede berichten, zijn ogen staan nog steeds mooi recht.

Groet miranda

ik zelf ben geopereerd aan allebei me ogen omdat ik met mijn linker oog in me rechter broekzak keek :wink: en andersom ook …



ik was een jaar of 3 - 4 zoiets , nu staan me ogen recht en idd als ik moe ben / word dan merk ik aan me linkeroog dat die weer een beetje naar binnen gaat staan .



naat ben je moe … :naughty: nee hoooooooor !!!

jewel ik zie het aan je oog !! :roll:



ik heb sinds 2000 een bril voor veraf te kijken en sinds vorig jaar een “vaste” bril , alleen denk ik niet dat het door het scheel kijken komt , me oogkwaliteit is gewoon niet zo zo .

Miran, das ook grappig. Tim moet ook 29 mei naar het ziekenhuis voor controle :mrgreen: Zijn ogen staan ook nog steeds mooi recht :thumbup:

Nou ben vandaag gebeld door de opname mevrouw…Wessel word maandag al geopereerd.

Pffff vind het nu allemaal wel ens dichtbij komen hoor :shock:

meissie wat snel zeg.

Kan me voorstellen dat het even schrikken is en het al snel is.

Maar het is voor een goed doel.

Sterkte de komende dagen.



sneeuwitje

Ow, dat is als snel idd. Ik vond het ook helemaal niks, was blij dat het achter de rug was.



Maar meis, het resultaat maakt het echt de moeite waard :thumbup:

Houd dat in gedachten!



Sterkte en succes maandag :hug:

Lieve meissie,

Sterkte voor maandag. Ik hoop dat wessel snel opknapt na de ok.

Bij dylano was het dezelfde middag alsof er niks gebeurt was. Zijn ogen waren rood doorlopen door het bloed en ook wat bloed uit zijn neusje, maar het is heel lief gaan slapen en weer spelen.

Wel heeft hij de eerste paar dagen moeite gehad met lopen. Hij leek wel een beetje dronken. Volgens de artsen zag hij nu dubbel en moesten zijn hersenen dit beeld weer leren gebruiken en een van maken. Maar dat was in een weekje al weer over. En verder heel snel genezen.

Sterkte en ik zal aan jullie denken

Liefs miranda

wij gaan zo naar het zh voor de operatie dus tot later vandaag!!

En? Hoe is het gegaan?

Goed.



Hij ligt nu lekker te slapen maar alles bij elkaar vond ik het meevallen.

Na de narcose was hij wel boos en verward maar na een ijsje en wat drinken ging het beter.

Zijn oogjes zijn wel wat rood maar dat was al van te voren gezegt.



Nu maar afwachten wat het resultaat gaat wezen.

gelukkig is alles goed gegaan!!

Je zult versteld staan van het resultaat. En het rode gaat best wel snel weg.

Ik hoop dat wessel snel opknapt en mooie rechte oogjes mag houden.

Liefs miranda