schedelelektrode....

Ik lees soms dat men het heeft over een schroefje wat op het hoofd van de baby wordt vastgemaakt, maar is dit echt zo een schroefje? Of is het wel gewoon een plakkertje? (wat ik dacht…)

weet niet wat je bedoelt precies



maar bij mij werd aan het einde van de bevalling een plakkertje op het hoofd van de baby gedrukt, om te kijken of het kindje het neit moeilijk heeft

Caris het is een klein haakje (stel je niet te groot voor het is echt klein!) en dat prikken ze in het hoofdje. Beeb heeft er weinig last van hoor al kan het een paar druppeltjes bloed verliezen. Dan weet je echter wel dat het goed zit. Heb het bij Bregtje* gehad en geloof dat ik het bij Casper niet heb gehad. :think: Het is dus geen schroefje maar ook geen plakkertje.

ik dacht echt dat het een plakkertje was :oops:

Nah dat kan loslaten want het is nogal euhm vochtig down under meestal met bevallen. :wink: En ik weet het aardig zeker aangezien ik het mutsje natuurlijk nog heb van Bregtje* en daarop kan ik precies het druppeltje bloed zien waar de elektrode heeft gezeten. :-*

hier ook bij de oudste gehad dat ipv ctg band er een elektrode op zijn koppie gezet werd (erg fijn als je nog naar de wc moet :roll: ).



Volgens mij is dat gewoon een soort van plakker idd… al weet ik dus niet precies hoe het werkt. Soms lees/ hoor je weleens wat dat een baby dan iets van een krasje op het bolletje heeft.

Bij de oudste niet gezien, maar die had dan ook vrij snel een infuus op zijn hoofd, dus dat koppie was al ‘beschadigd’ (idem voor zijn beide handjes omdat ze het toch eerst even wilden proberen, maar das een heul andere frustratie mijnerzijds :oops: ).

rhiannon, denk idd dat ze dan dat bedoelen! Bij tl gehad, wist toen nog niet goed was het was, liet los en moest niet schrikken als ik haar niet meer hoorde via het apparaat. Bij deze zwangerschap wil ik het niet (als ik in zkh moet bevallen…)

Argh mamaMarije ze snappen toch wel dat zo’n beebje het maar akelig koud heeft net na de geboorte? :wall: Dat maakt ieder infuusje al lastig met zetten. Heb bij Bregtje* het plakkertje zelf niet eens gezien maar wel het ‘resultaat’ van het ijzerdraadje dat prikt. Gelukkig hoefde ik niet naar de toilet en toen ik bij Casper aan de CTG hing ach hielp de VK me wel als ik naar het toilet wilde (of dat als smoesje had om even te staan/lopen :angel: ).

@Cariska wrote:

rhiannon, denk idd dat ze dan dat bedoelen! Bij tl gehad, wist toen nog niet goed was het was, liet los en moest niet schrikken als ik haar niet meer hoorde via het apparaat. Bij deze zwangerschap wil ik het niet (als ik in zkh moet bevallen…)




het is niet iets wat ze standaard doen volgens mij hoor.

Bij ons was het echt om hem goed te kunnen monitoren, hij dipte afentoe flink, maar bewoog ook nog veel, dus CTG band was geen doen.

En oké op de wc na gaf mij dit meer vrijheid in bed… staan kon ik na 3 dagen continu kotsen toch al niet meer, dus het was voor mij een drama op bed bevalling.

Gelukkig mocht ik de 3 bevallingen er na flink inhalen op bevallingsgebied (en toch … als er zoals nu weer aan denk kan ik nog balen van die bevalling en alles er omheen en vind ik het nog altijd jammer dat het niet anders is verlopen…).



@Rhi, ik ben nog altijd blij dat ik er niet bij was toen ze hem prikten. Geloof dat mijn net aangeboorde moedergevoel zwaar met me aan de haal was gegaan :oops: . Vond het al zo erg dat ik hem terugzag met dat infuus in zijn hoofd en die 2 blauwe handjes… die grote knul tussen die mini beebjes in couveuzes.

maar er was (behalve de langdurig gebroken vliezen) niet echt iets aan de hand. Kreeg meteen infuus (antibiotica ivm de vliezen) en ook meteen die elektrode. …

Mijn zoon had na de bevalling echt een schram op zijn billetjes van die elektrode (was stuitbevalling :wink: ).



Het wordt er ook echt soort van “ingeschoten”.



Het kindje van een vriendin van mij heeft er zelfs een litteken op het hoofdje aan over gehouden waar geen haartjes groeien.

(paar keer over moeten doen)



Het is geen plakkertje dus.

C. had er ook een wondje van op haar hoofd.

@Cariska wrote:

maar er was (behalve de langdurig gebroken vliezen) niet echt iets aan de hand. Kreeg meteen infuus (antibiotica ivm de vliezen) en ook meteen die elektrode. …




‘gewoon’ geen rare dingen doen en poliklinisch dan wel thuisbevallen.

Wel zo relaxed :-* .

ja we gaan weer voor thuisbevallen!! Hopenlijk geen landurig gebroken vliezen (niet dat ik daar last van had maar mocht niet) :lol:

Katie kreeg ook elektrode op haar schedel maar ook niet gekeken of het een plakkertje was of een schroefje… Volgens mij tocg echter een schroefje! Al heeft ze er niks aan overgehouden :wink:



Plakkertje kan toch nooit blijven plakken als ongeboren baby’s nog glibberig zijn?

@Cariska wrote:

ja we gaan weer voor thuisbevallen!! Hopenlijk geen landurig gebroken vliezen (niet dat ik daar last van had maar mocht niet) :lol:




kan er nu eindelijk over meepraten na de geboorte van de jongste en ik was altijd voor, maar kan het echt helemaal aanraden als het kan :smiley: .

Caris mss hebben ze het gedaan om je de band om je buik te besparen? En doe deze maar lekker relaxt thuis. :-* :inlove: En die vliezen mogen snel breken en dan hoppa door met bevallen. 8) ze blijven natuurlijk altijd gebroken als ze eens gebroken zijn :stuck_out_tongue:

ja dat is zo. Heb die dag met tl echt uren met de hond gewandeld (want gehoord dat dat weeen opwekte) maar nee hoor!! In de auto ging het snel, dus nu in de planning een rondje te rijden :lol:

Jaaaa en als je dan nog niet echt weeën hebt kun je lekker eerst een milkshake oid scoren bij de McDrive. :mrgreen: Hebben ze mss ook nog wat extra drempels voor je. 8) De rest van de fabeltjes ken je geloof ik ook wel… :angel:

@Rhiannon wrote:

Jaaaa en als je dan nog niet echt weeën hebt kun je lekker eerst een milkshake oid scoren bij de McDrive. :mrgreen: Hebben ze mss ook nog wat extra drempels voor je. 8) De rest van de fabeltjes ken je geloof ik ook wel… :angel:




als je dan toch langs de drive gaat he kom dan ook even een flurry hier langs brengen, ook zo weer 6 drempels als je langs dezelfde weg terug rijdt als je gekomen bent :lol: .