Hoi,
Gisteren voor een samenlevingstest naar de gynaecoloog geweest en dit was een hele teleurstelling . Het baarmoederslijm was helder wat dus duidt op een naderende eisprong echter onder de microscoop was geen enkele zaadcel te zien (ook geen dode zaadcellen). Eerder waren de zaadcellen al onderzocht en deze waren prima. Volgens de gynaecoloog komen ze dus niet in de baarmoeder en loopt het er dus uit.
Wie heeft dit ook meegemaakt en zijn we nu per definitie aangewezen op IUI of kan een tweede samenlevingstest positief zijn?
Thanx!
Kan je geen passend antwoord geven, maar IUI kan dus heel goed iets voor jullie zijn!
Succes
groetjes Pebble
een tweede kan positief zijn
kan ook niet positief zijn
is weinig over te zeggen
bij iedereen is het anders
succes
ik heb er niks nieuws over te vertellen, maar wil je heel veel succes wensen
Hoi,
Ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn slijm was tijdens de test perfect. Goede doorgankelijkheid, mooi helder maar geen zaadcel te vinden. Ik baalde als een stekker. Gelukkig las ik hier maar ook elders op internet dat die samenlevingstesten niet echt betrouwbaar zijn, en zie mijn banner…
Succes verder met het zwanger worden!
Bedankt voor jullie reacties! Het antwoord van Mier74 geeft hoop, ik zit nu in mijn vruchtbare dagen dus we gaan gewoon door! En wie weet gebeurt er toch een wonder!
Nog wel een vraagje aan Mier74: ben je met behulp van IUI zwanger geworden of op de ‘natuurlijke’ wijze?
Hoi,
nee geen IUI. Gebruikte al wel een tijdje Clomid (medicijn om een regelmatige cyclus en eispron te krijgen). Stond op het punt om een HSG (baarmoederfoto) te ondergaan wat een verplichting is (in net ziekenhuis waar ik liep) voordat ze met IUI zouden beginnen maar net die laatste cyclus met Clomid ben ik op gewone wijze zwanger geworden.
Daarbij herinner ik mij ook dat ondanks dat de gyn vond dat mijn bmslijm al goed genoeg was voor doorgankelijkheid, ik naar mijn idee nog veel te vroeg in de cyclus zat. Ik meen dat ik op dag 11 of 12 de test onderging maar dat ik mijn eisprong altijd een paar dagen later spotte met ovulatietesten en temp.
Blijkbaar kan het slijm nog dunner en nog toegankelijker worden. Nogmaals deze test is echt niet betrouwbaar!
Groetjes,
Mireille
Ik gebruik ook clomid en mijn eisprong is op dag 16 (is vandaag…), de samenlevingstest is op dag 14 gedaan dus misschien kan dat te vroeg geweest zijn. Laten we het hopen!
Vond het trouwens wel raar dat ze niet 1 of 2 dagen later weer een samenlevingstest wilden uitvoeren, ze zeggen: de zaadcellen komen niet in de baarmoeder, we proberen volgende maand weer een samenlevingstest en anders gaan we over op IUI. Lijkt me praktischer om dan de dag of twee dagen later te testen, nu zitten we zo in onzekerheid!!
In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie, het geeft hoop!
Hoi
Wij hebben ook hetzelfde gehad! Zaad goed, bij mij leek alles goed maar de PCT was negatief; geen zaadcel. Pas de 3e keer werd er wat gezien. De gynaecoloog zegt nu dat de test onbetrouwbaar is, dus dat we er verder niks over kunnen zeggen. Maar ondertussen ben ik wel al 2 jaar bezig met zwanger worden (1x week overtijd, toen miskraam). Ik weet dat het misschien onzin is, maar het blijft me niet lekker zitten dat die test negatief was. Misschien dat het er inderdaad uitloopt? Dat gevoel heb ik ook wel eens na het klussen.
Wij zouden ondertussen graag willen starten met IUI, maar de gynaecoloog wil het pas volgend jaar!
groetjes Margje
Ik kan je misschien ietwat gerust stellen.
Ik had alle onderzoeken gehad en daaruit kwam alleen een wat te lange cyclus te voorschijn. Tjee, dat wist ik nog niet :wall:
Anyway, ik krijg dus clomid voorgeschreven en op cyclusdag 14 een samenlevingstest. Die was bar slecht! Maar een paar zaadcellen te zien en die zaten voornamelijk hun eigen staart achterna :mrgreen:
Dat zag er dus niet gunstig uit zei de fertiliteitsarts. Ze gingen overleggen of ik met iui moest gaan starten.
Nou, blijkbaar zat de winnaar er gewoon niet meer bij, want die was al druk bezig om mijn zoontje te produceren. Twee weken later testte ik namelijk positief. Het resultaat was Tim die morgen 10 maanden wordt.
Ik ben zelfs nu alweer 10 weken zwanger. Geen onderzoeken, geen testen, geen clomid en bij de tweede poging raak.
De natuur kan raar lopen!
groetjes van Judith, mama van Tim en brusje 23-02-2007
Ja mijn cyclus is, met behulp van clomid, ook vrij lang (35 dagen). Ik krijg nu steeds meer het gevoel dat de samenlevingstest te vroeg is uitgevoerd (maandag jl.). Mijn temperatuur is namelijk nog steeds laag en vandaag had ik pas een positieve ovulatietest… Hopelijk morgen dus een verhoogde temperatuur!
Vriendlief wordt wel een beetje gek van mij, al een week lang roep ik dagelijks dat de eisprong er is :roll: In ieder geval hebben we flink ons best gedaan, dus morgenochtend de temperatuur maar afwachten…
Ik weet het nu echt niet meer… :roll:
Gisterochtend had ik een temperatuur van 36.7 (dag ervoor 36.5) en vanmorgen 36.9. Het gaat dus langzaam omhoog. Gister een ongi gevoel in m’n buik, dit duidt misschien op de eisprong?
Vind mijn temperatuur wel erg hoog, normaal (voor de eisprong) ligt hij rond de 36.5. Wat denken jullie, zou er een eisprong geweest zijn?
Overigens gaf de ovulatietest zaterdag jl. pas een positief resultaat.
Hoi,
Dan zal je denk ik op zondag je eisprong hebben gehad en is het volgens mij logisch dat gisteren je temp omhoog ging (tempverhoging duidt op gesprongen eitje).
Met clomid had ik ook altijd cyclussen van 32 dagen en mijn eisprong viel pas op dag 17/18.
Dus houdt moed!
Groetjes,
Mireille
Ik hoop het, heb zelf ook het gevoel dat het zondag geweest moet zijn…
Vanmorgen was mijn temperatuur weer 36.9, dus de eisprong moet geweest zijn denk ik.
We houden moed en :dance:
bij ons hebben ze vandaag ook die test gedaan er zitten geen zaadcellen in het slijm van de baarmoeder zei de huisarts. Nu moet ik donderdag mijn sperma bij hem inleveren om te kijken of er wel zaadjes in het sperma zitten
Bij ons werd eerst het sperma gecontroleerd en toen pas de samenlevingstest.
Het is wel van belang om de samenlevingstest te doen in de vruchtbare dagen, is dat in jullie geval gebeurt? Bij mij is de test vorige week uitgevoerd (en negatief) en volgens mij heb ik zondag pas een eisprong gehad. Dus 6 dagen na de test…
@Chamillaa wrote:
Bij ons werd eerst het sperma gecontroleerd en toen pas de samenlevingstest.
Het is wel van belang om de samenlevingstest te doen in de vruchtbare dagen, is dat in jullie geval gebeurt? Bij mij is de test vorige week uitgevoerd (en negatief) en volgens mij heb ik zondag pas een eisprong gehad. Dus 6 dagen na de test…
het waren deze week de vruchtbare dagen kon hij ook zien vanwege de afscheiding en aan het slijm
wat gaan ze bij jullie nu doen
Volgende maand gaan ze nog een samenlevingstest uitvoeren en als deze weer negatief is dan volgt IUI.
Maar ik ga er volgende maand wel op hameren dat de test op het goede moment uitgevoerd wordt. Nu is hij namelijk niet rond de eisprong uitgevoerd.
Maar weten jullie zeker dat er rond de eisprong is getest? Met behulp van temperaturen en ovulatietesten kom je daar achter. Mijn baarmoederslijm was namelijk ook helder, maar ik heb gelezen dat het soms nog helderder kan worden.