Samenlevingstest: geen zaadcellen

de huisarts wilde de test gewoon doenin de tweede week wanneer je het vruchtbaarst ben

@Chamillaa wrote:

Volgende maand gaan ze nog een samenlevingstest uitvoeren en als deze weer negatief is dan volgt IUI.

Maar ik ga er volgende maand wel op hameren dat de test op het goede moment uitgevoerd wordt. Nu is hij namelijk niet rond de eisprong uitgevoerd.

Maar weten jullie zeker dat er rond de eisprong is getest? Met behulp van temperaturen en ovulatietesten kom je daar achter. Mijn baarmoederslijm was namelijk ook helder, maar ik heb gelezen dat het soms nog helderder kan worden.

Dat weten we zekervanwege ook steeds van de maanden ervoor in de tweede week

In ieder geval hoop ik dat jullie sperma uitslag goed is! Volgens mij kan je een dag later al bellen voor de uitslag.

Laat je weten wat de uitslag is?

HIj controleert het gelijk namelijk moet binnen het uur gebracht worden als het in het potje zit. Ik zou wel weten wat de uitslag is. Zit zelf op dit moment heel slecht in mijn vel daardoor

Wel fijn dat het gelijk gecontroleerd wordt! Wij moesten twee weken wachten voor de uitslag want toen had ik pas weer een afspraak bij de gynaecoloog en de assistenten mogen telefonisch niets doorgeven.

Snap idd dat je je er rot onder voelt! Heel veel sterkte gewenst en hopelijk kom je donderdag met goed nieuws!

die samenlevingstesten zijn volgens mij niet zo betrouwbaar hoor

en die temperatuur meters heb ik ook gebruikt en mijn gyn zei toen je temperatuur gaat pas omhoog als je eisprong is geweest dus dan ben je al te laat

en als je het in je vruchtbaarste dagen het om de dag doet dat hebben wij toen gedaan en als je klaar ben t doe je een kussen onder je dan kan er ook nix uit en dan is het meestal wel een keertje raak.

groetjes iloontje

Vanmorgen geweest mijn vrouw heeft alleen de onderzoeken gehad ik totaal niks vond dat heel vreemd terwijl het bij mij ligt dat ik te weinig zaadcellen heb. Kreeg een potje mee om het sperma dan in op te vangen kon ik thuis doen en dan binnen het half uur moest het in het ziekenhuis zijn op bepaalde dag en uur. Dus kon vanmiddag het gaan doen heb het net weg gebracht kan ik op de uitslag wachten de volgende keer is pas 5 oktober dat we weer bij de arts terug moeten komen

Is wel gebruikelijk dat de vrouw een soort check up krijgt, dan weten ze in ieder geval of alles in orde is.

Super balen dat jullie 5 oktober pas terug mogen komen en de uitslag krijgen! Helemaal als je weet dat de uitslag binnen een uur bekend is. Als ik jou was zou ik proberen de arts telefonisch te spreken (bijv tijdens het spreekuur), anders zit je toch ruim 1.5 maand in onzekerheid.

zou het kunnen proberen zit echt helemaal erdoor heen waarom hebben ze geen onderzoeken bij mij gelijk verricht. Even een echo maken van de ballen is ook niet veel werk

Nee idd, misschien moet je je onvrede de volgende keer duidelijk maken. Snap dat je er door heen zit, er is nu zo’n onzekere periode tot oktober. Als je het verhaal vertelt aan de assistente dan wil ze wellicht de uitslag wel geven of de arts terug laten bellen. Sterkte!

we hebben het aan gegeven ze gaan gewoon er niet op in dat ik erdoor heen zit slaap al eeen paar weken niet of slecht. Ben al een paar kilo afgevallen. Ze doen er gewoon niks aan. Vandaag zo’n samenlevingstest gedaan zaten geen zaadcellen in het slijm net zoals de vorige keer bij de huisarta.

:thumbup: Hallo ik wil graag met jullie meepraten hierover. IK heb ook dat probleem. We hebben ook een samenlevingstest gehad, en ook hier geen enkele levende zaadcel te zien. :frowning: Nu moet er tweede samenlevingstest gaan plaats vinden. We zijn nu 13 maanden bezig, en mijn angst is groot dat dta het probleem is. :cry: En dat we niet zonder

I.V.I kunnen. Maar nu lees ik dat deze test niet echt betrouwbaar is waarom word hij dta nog steeds gebruikt?? :think: ik heb ook het gevoel dat de test te vroeg is gebeurd want hij keek niet eerst hoe groot de eicel was maar deed gelijk die test. Ik weet het even niet meer nu. MIjn cyclussen zijn vrij on rgelmatig te noemen, ik heb wel 3 keer een wat langere gehad. 38 dagen. Wie heeft er wat beter nieuws voor me.

Ik voel me zo hopenloos zo de gedachten dat het aan mij ligd.

Bedankt Miricle :vlinder:

Ik heb op donderdag en vrijdag een samenlevingstest gehad. Bij beide konden ze dus niks levends vinden. Die donderdag op vrijdag heb ik mijn eisprong gehad (dmv echo’s is dit zeker).

De test van donderdag was dus het perfecte moment. Teleurgesteld gingen we naar huis en de gyn sprak al over IUI.

10 dagen later voelde ik me al enorm zwanger, deed een test en nu 9 maanden later is onze Mitchel geboren!!!

De test was dus gelukkig totaal onbetrouwbaar :inlove:

Ik zou vooral uitgaan van het feit of verder alles in orde is (slijm en doorgankelijkheid ed) en niet afgaan of er levende zaadcellen zijn gevonden. Waarschijnlijk zijn die allang naar binnen gezwommen :wink:

@carebearcubs wrote:

Ik heb op donderdag en vrijdag een samenlevingstest gehad. Bij beide konden ze dus niks levends vinden. Die donderdag op vrijdag heb ik mijn eisprong gehad (dmv echo’s is dit zeker).

De test van donderdag was dus het perfecte moment. Teleurgesteld gingen we naar huis en de gyn sprak al over IUI.

10 dagen later voelde ik me al enorm zwanger, deed een test en nu 9 maanden later is onze Mitchel geboren!!!

De test was dus gelukkig totaal onbetrouwbaar :inlove:

Ik zou vooral uitgaan van het feit of verder alles in orde is (slijm en doorgankelijkheid ed) en niet afgaan of er levende zaadcellen zijn gevonden. Waarschijnlijk zijn die allang naar binnen gezwommen :wink:

:smiley: oke ik hoop het maar he. :mrgreen: het is en blijft vreemd waarom ze toch die samen levingstest blijven doen. Dat kan wel dat er al wat naar binnen is gezwommen. Maar bij ons deden ze de test s,middag.

We gaan afwachten op de volgende samenleving kijken wat daar uitkomt.

Bedankt voor je verhaal doet mij in iedergeval goed. :wink:

Miricle