'S nachts veel wakker komen.

Even een voorbeeldje van vannacht:



Ik lag gisteren om 20u op bed, om 20.30u huilde Senne (grr!!), om 23u huilde Senne wéér (grrrr!! :twisted: ), om middernacht kwam Cas, om 4u kwam Cas, om 6u huilde Senne (grr!! :twisted: :hand: ) en om 7u kwam Cas.



Dit zijn ongeveer mijn nachten, meestal komt Senne ook nog eens wakker in het midden van de nacht (wat vannacht nu toevallig niet het geval was).

Ik moet eigenlijk gewoon eens mijn kop tonen en dan slaapt hij verder, ook is hij vaak zijn speentje kwijt dus die moet ik dan terug geven.

Nu ben ik dit gedrag 's nachts echt beu!! :hand:

Vooral omdat ik nu Cas er bij heb waarvoor ik om de 3u moet opstaan voor een voeding.



Weet iemand raad omdit af te leren want dit is een gewoonte geworden denk ik… :think:

Kes en Indy hadden in elk geval 2 spenen in bed liggen toen ze klein waren. Waren ze er 1 kwijt, lag de ander altijd nog wel ergens. Maar verder heb ik geen tips voor je, ik heb niet van die nachtbrakertjes. Succes!

Zijn speen ligt meest van de keren gewoon naast zijn hoofd hoor, dus hij kan er in principe gewoon aan maar hij gaat er blijkbaar niet naar op zoek… :think:

Ook heeft hij hem soms zelfs in zijn mond en toch wordt hij wakker! :wall:

Bedankt voor je reactie! :-*

Uhm, heb je een partner?

Zoja, Senne aan hem overlaten en jij je met cas bezighouden. Wij hebben de kinderen 's nachts ook ‘verdeeld’, anders trekken we het niet.

Zonee :hug: Ik denk zelf altijd dat het fases zijn, en dat ze weer overgaan maar daar heb je weinig aan.

Omdat je denkt dat het echt gewenning is zou ik het proberen met afspraakjes maken en een beloning als hij je niet roept.



Uitleggen dat hij best even wakker mag zijn, maar dat hij zelf een speentje kan pakken en lekker verder kan gaan slapen. Dat hij groot is en dat hij dat best kan.

Als hij dat gedaan heeft, mag hij bijvoorbeeld een stikker plakken.

Bij een x aantal stikkers een kleine beloning (in de vorm van activiteit, wat lekkers of een kleinigheidje).

Wie weet is hij er wel gevoelig voor en werkt het.

Krijgt Senne ook individuele aandacht overdag? Misschien is het voor hem een manier om jaloezie te uiten sinds de geboorte van Cas? Ik brainstorm maar even hoor. Misschien met een beetje meer mama-Senne tijd overdag dat hij de momentjes in de nachten niet meer nodig heeft. :think:



:-*

Bedankt voor het meedenken! :-*

Mijn partner gaat 5 dagen (+ 2 weekends/maand) uit werken dus ik vind het maar normaal dat ik voor de nachten alleen sta …



Alex, vind je dat uitleggen nog niet wat te hoog gegrepen voor Senne?

Ik denk dat Senne zo’n ingewikkeld systeem nog niet zal snappen hoor… :think:



Sis, je maakt een groot punt waar ik ook al aan gedacht heb.

Senne is enórm!! vervelend overdag en hij huilt héél veel, hij krijgt dus wel veel aandacht maar dan negatieve aandacht… omdat hij gewoon voortdurend ‘stout’ is… hij is echt ontzéttend vermoeiend de laatste tijd en dit kan inderdaad eventueel te maken hebben met de komst van Cas… :think:



Wat kan ik dan overdag meer gaan doen met hem? :think:

Het spelletje begint weer! :twisted:

Hij ligt op bed van 18.30u, heb net al 2x naar boven mogen lopen, dat beloofd voor vannacht! :hand: :roll: :evil:

Jeetje wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat het heel vermoeiend is :-* .



Rav is de laatste tijd soms ook erg vervelend overdag. Vooral als ik Nure de fles geef. Ik probeer nu zoveel mogelijk iets met Rav te doen als Nure slaapt overdag. Bijvoorbeeld vingerverven, boekje lezen, samen met Duplo spelen.



Verder benoem ik steeds duidelijk wat er gaat gebeuren. Bijvoorbeeld: Mama, gaat nu Nure de fles geven en daarna gaan we samen met Duplo spelen.



Verder betrek ik Rav er soms bij. Laat ik hem de fles aangeven. Of hij showt aan Nure hoe goed hij iets kan. Hij gaat bijvoorbeeld van de glijbaan in de tuin. Dan zeg ik: Nure kijk eens wat Rav doet.



Rav kijkt dan heel trots en zegt dan zelf ook steeds, Kijk een Muuruh (zoals hij hem noemt :mrgreen: )



Mischien kan je zulke dingen ook proberen. Ik zeg maar wat hoor.



Succes.

Tsja :think: lastig…

Misschien gewoon proberen? misschien snapt ie het toch? (heb het idee dat Jasmijn dat wel snapt…).

Of nog even samen een boekje lezen voordat hij gaat slapen?



Ik moet zeggen dat Jasmijn ook heel vervelend is de laaste weken met naar bed gaan en in slaap komen. Kan drama’s maken omdat ze nog wil spelen en niet slapen. Ook al is ze heel moe, dat lijkt niet uit te maken.

Laatst was ik het zo zat en ze was zo over haar toeren dat ik haar in de badkamer in de hoek heb gezet. Na 1 min. vroeg ik of het nu over was en of ze nu gewoon ging slapen en dat deed ze.

Wel slaapt ze gewoon door, dus dat is natuurlijk fijn.



Senne krijgt nu natuurlijk ook aandacht (aalleen op een negatieve manier) de kunst is het om het negatieve voor te zijn door hem positieve aandacht te geven. Bijv. hem laten helpen met de verzorging van Cas?

Als Cas slaapt of rustig ergens ligt even wat leuks met Senne gaan doen, kleuren ofzo? Of samen bouwen/met autootjes spelen…

Misschien is het voor Senne dan inderdaad niet meer nodig om op die negatieve manier aandacht te vragen.



Succes :-*

Pff, net voor de 3e keer weer naar boven gelopen, dat wordt me het nachtje wel weer!! :wall:

Ik moet er gewoon bij huilen zeg, het zit me echt tot hier!! :hand: :cry:

Ik kan dit niet langer hoor zo, ik ben zelf heel erg moe, dit trek ik niet veel langer! :hand:

Ik geef hem nochtans ook aandacht, mooi verdeelde aandacht en zoals jij het doet doe ik ook en dan is hij ook fier … ik weet echt niet wat ik nog méér moet doen :wall: .

Pff, ik heb hoofdpijn en ik ben moe!

Sorry voor het geklaag hoor maar het was me het dagje wel weer en met zo weinig slaap kan ik al minder hebben en dan begint hetzelfde liedje iedere avond/nacht opnieuw!

Lief dat jullie zo meedenken! :-



Alex, Cas slaapt nog érg veel en de rest van de tijd krijgen Broes en Senne aandacht, niet altijd even intens zoals samen boekje lezen e.d maar ik sta wel het grootste deel van de dag klaar voor hén, net zoals het was toen Cas er nog niet was dus ik snap niet waarom Senne dan nu plots nog méér aandacht zou willen…

Ik vind het erg vermoeiend allemaal en ik zal er morgen op letten om inderdaad dat negatief gedrag nét voor te zijn en wat meer ombuigen naar positief gedrag en ik hoop dat het me lukt (stalen zenuwen heb ik nodig! :pray: ).

Dit is voor niemand niet meer leuk, het is hier erg ongezellig in huis … Senne en Broes maken veel ruzie, dan al dat gehuil van Senne en dan dat slapen 's nachts, pff! :hand:

Bedankt voor de tips en ik zal eens net iets meer aandacht aan Senne besteden! :thumbup: :-
:pray:



Nou, daar huilt ie wéér, jeetje!!! :shock:

Ooh, wat rot allemaal voor je.

Kan me goed voorstellen hoor meis dat je er dan helemaal doorheen kan zitten :hug: :hug: .



Is het niet mogelijk om Broes en Senne even te laten logeren ofzo :think: . gewoon 1 of 2 nachtjes bij oma en opa ofzo. Ik bedoel niet om ze maar direct uit te besteden als het even moeilijk is hoor. Maar gewoon om zelf ook even bij te tanken.



Kan je er daarna weer met frisse moed tegenaan en dat voelen de kindjes waarschijnlijk ook wel.



:-* .

Ik heb welgeteld 3 uurtjes kunnen slapen vannacht … :zzz: :? :zzz:

Ppfff wat vermoeiend lieverd :hug:



Jowena werd ook veel wakker en ook soms als ze net in bed ligt dat ze bijna 20 keer achter elkaar uit haar ledikant klimt :?

Ik doe het nu zo als ik haar naar bedje breng het gewone ritueel dat is bij ons slaap kindje slaap en poesje mauw zingen,knuffel kusje dan leg ik haar erin dan wilt ze nog een kusje,we zoeken samen haar knuffelpoesje aai over haar bol dan ga ik weg.



Dan verzorg ik Justin,als ik net klaar ben staat Jowena in de gang :roll:

Ik laat haar dan kijken bij Justin,even Justin knuffel geven,zie je Justin gaat ook slapen.



De keren dat ze daarna eruit komt leg ik haar terug zonder iets te zeggen.

Dit vond ik heel moeilijk maar het werkt wel!!!

Als ze nu eruit komt is het 3 tot 4 keer,s’avonds als ik net naar bed ga word ze ook weleens wakker omdat ze geplast heeft,ze krijgt dan een schone luier en meteen weer haar bedje in.

Heel soms klimt ze er nog een keer uit,ik leg haar dan terug zonder iets te zeggen,zonder kusje,toen ik dit nog niet deed bleef ze eruit komen.

Nu ik haar terug leg zonder kusje enzo. gaat ze gewoon slapen :dance:



Ik merkte dat ze er een spelletje van ging maken :? als ik haar deur open hoorde gaan ging ik meteen naar boven en zij riep meteen,kusje en stond met haar lippen klaar :snooty:

Ook zo met plassen,als ze 1 keer eruit komt en zegt ik heb geplast dan krijgt ze schone billen,vaak is haar luier dan al erg nat.

Maar soms komt ze daarna meteen weer eruit :mrgreen: en zegt dan geplast :snooty:daar trap ik echt niet in :naughty:



Ik hoop dat dit snel veranderd meid want dit is zo vermoeiend :hug:



Wat doet hij overdag dan om negatieve aandacht te vragen?

misschien de avonden wat anders indelen , bijv ,



avond eten ,

spelen

samen wandelen een flinke blok om

in bad

een verhaaltje lezen ,

en dan slapen



misschien is hij om 18.30 nog niet echt moe en als hij wat later naar bed zou gaan wel moe is al s hij nog een intensieve bezigheid gehad heeft , zoals wandelen , of zoiets



ik probeer ook een beetje mee te denken , zo vaak wakker worden door 2 kindjes is wel erg veel , zeker als je ook wakker moet zijn voo rd evoedingen van cas



succes meid

Diana, hij vraagt aandacht door alles op te zoeken wat hij niet mag doen, ok, da’s ook wel eigen aan de leeftijd maar ik kan bijna niet anders dan de hele dag ‘néé Senne!’ te roepen… :hand:



Pegje, hij is duidelijk wél moe hoor,… hij slaapt overdag ook niet erg veel, een klein uurtje ofzo en dan is hij niet welgezind en zo, maar ja, kan hem moeilijk in slaap duwen hé! :eh:

En sorry maar een avond zoals jij het opschrijft, daar heb ik geen tijd voor met 3 jonge kinderen,… het is nu al een hele klus om Broes en Senne in bad te gooien of een wandeling te maken, laat staan dat al de rest er nog eens bij komt kijken zo net na elkaar … (verhaaltje, bad, wandelen, lezen,…).



Het gaat nu al 2 nachten goed, hij kwam alleen 's morgens vroeg en 's avonds laat en niet meer 's nachts maar dat kan zo weer veranderen, …

Ik let er nu wel op om veel met hem bezig te zijn (positief dan), maar hij blijft zo vervelend overdag dat je toch niet anders kan dan negatieve aandacht geven…

Moeilijk hoor!



Vannacht kwam Cas om 1u, om 4u, Senne om 6u, Broes om 6.30u en Cas om 7u en om 7.30u was Broes weer wakker en zijn we opgestaan…

Ik heb het gevoel dat ik meer rondloop dan dat ik slaap 's nachts! :wall:

nou sorry het was maar een suggestie ik probeerde alleen te helpen , hier werkt het nog steeds daarom wilde ik het delen ,

@pegje wrote:

nou sorry het was maar een suggestie ik probeerde alleen te helpen , hier werkt het nog steeds daarom wilde ik het delen ,


Je hoeft toch geen sorry te zeggen, ik vind het juist lief dat jullie meedenken! :-*

@Bietje wrote:

Ik heb het gevoel dat ik meer rondloop dan dat ik slaap 's nachts! :wall:


En jouw man, doet die niks in de nachten? Dat hij Cas niet kan voeden snap ik, maar kan hij er niet eens uit voor Senne of Broes?