'S nachts veel wakker komen.

misschien een idee om de oudste/middelste een uurtje naast je te leggen in bed, als een soort van belonning/aandacht.

Wij hebben dan maar 1 dochter, maar die kwam ook veelvuldig s nachts. Nu heeft ze enige tijd naast ons geslapen en slaapt nu regelmatig weer door.



sterkte

Lolifant :slight_smile:

@Sis wrote:

@Bietje wrote:
Ik heb het gevoel dat ik meer rondloop dan dat ik slaap 's nachts! :wall:


En jouw man, doet die niks in de nachten? Dat hij Cas niet kan voeden snap ik, maar kan hij er niet eens uit voor Senne of Broes?




Ik snap wel dat jij het allemaal wil doen omdat hij ook al zoveel werkt.

Maar als jij helemaal kapot bent dan schiet je daar toch ook niets mee op. Ik denk dat het toch verstandig zou zijn als je een keer afspreekt dat er uitgaat zodat jij eens lekker kan slapen. Mischien een keer in het weekend. Hij hoeft het toch niet voor altijd te doen. Af en toe een keertje.



:-*

Phoe…pittig hoor!



Volgens mij heb je het idee dat je de hele dag en nacht aan het vliegen ben…of niet?

Meid, ik heb met je te doen hoor!



Ik denk dat het inderdaad erg moeilijk voor Senne is dat hij nu niet meer de jongste is. Sommige kindjes hebben het daar gewoon een stuk moeilijker mee…Denk je dat je kan uitleggen aan hem dat je hem wel snapt? Kan hij al een beetje communiceren met je?

Positieve aandacht (voordat het negatieve begint) is super, maar wat ik ervaar met Rhodé is dat je beter gewoon los van de aandacht vraag kwestie met hem kan spelen. Dus op een moment dat hij het niet verwacht opeens zeggen ‘Zullen we samen lekker even gaan kleien/knutselen/kleuren/verven/bouwen’. Als je dit een tijdje vol houdt gaat hij (hoop ik) vanzelf merken dat je ook uit jezelf tijd voor hem vrij wil maken. Rhodé reageert hier heel goed op, en vermaakt zich tussen die momenten echt uren lang zelf. Nu is zij natuurlijk wel ruim een jaar ouder, maar ik denk dat het op de leeftijd van Senne ook best kan werken…





Nog iets anders (ik denk gewoon 'hardop hoor);

Is hij bang in het donker? Misschien is een lampje een idee? Kan je hem niet aanleren om zelf de speen te pakken. Je komt dan wel in z’n kamer, maar ‘zorgt’ er dan voor dat hij toch zelf z’n speente pakt (engelengeduld moet je daar voor hebben :wink: ).

Slaapt hij alleen? Is het een idee om hem op de kamer van Broes te leggen?



Enne…hoe vind jouw man dit? Is hij misschien bereidt om dit samen met jou te doen? Hij moet dit ook vreselijk vinden toch? Jou zo machteloos zien? Ik zou dit niet in m’n eentje kunnen doen denk ik…maar zo is gelukkig iedereen anders :wink: :-



Zet’em op meid! Ik hoop dat je wat aan m’n antwoord heb :-

Lolifant, daar willen wij niet aan beginnen want straks liggen we met z’n 5en in ons groot bed! :lol: :hand: :wink:



Riz, af en toe een keertje wilt hij dat zeker doen als ik het hem vraag.

Ik vind het enorm vervelend maar ik ben (nog :wink:) niet kapot! :-



Rhode, wat je daar vertelt van hem plots aandacht schenken zonder dat hij het verwacht lijkt me een erg goede aanpak! :thumbup: :-


Nog wat, 't is de bedoeling dat Senne samen op Broes zijn kamer komt te slapen en dan kan Cas ook op zijn kamertje, alleen dan (we hebben 3 slaapkamers).

Maar ik durf Senne nu net niet samen met Broes op de kamer leggen omdat ik bang ben dat hij Broes ook zou wakker houden 's nachts…

Zou ik het dan toch eens proberen in de hoop dat hij zich zo veiliger zal voelen? :shifty: :pray:

Rotnacht, ik begin het echt beu te worden met Senne, hij is nog slechter dan een baby! :roll:

Om 00.30u Senne, om 1.30u Cas, om 4.30u Senne en Cas, om 5.30u Senne en om 7.30u iedereen… welke naam lees je het meeste, juist ja! :wall: :hand:



Vanavond proberen we Senne voor het eerst bij Broes op de kamer te leggen… ik hoop dat het mag werken en dat hij Broes niet wakker zal huilen… :shifty: :pray:

Senne heeft vanmorgen zijn ochtendslaapje op Broes zijn kamer gedaan en dat ging goed (had hij nog wel eens gedaan hoor).

Ik dacht, laat ik hen deze middag ook al eens samen slapen, voorbereiding voor vanavond en … ze sliepen wel meteen, allebei!! :shock:

Ze slapen nu al van 14.30u en ik kan het nog steeds niet geloven! :lol: 8)

Maar goed, dat is de eerste stap, de moeilijkste stap moet nog komen, hópen dat Senne vannacht niet gaat huilen! :pray:

Jaaaaa, hopelijk is dit de oplossing voor Senne!!!

:pray: :zzz:

Ze lagen rond 19u op bed en na een kwartiertje zijn ze allebei in slaap gevallen :dance: .

Rond 5u hoorde ik ze giechelen en vertellen! :naughty: :lol:

Ik heb gewoon gezegd dat het nog veel te vroeg was en dat ze maar nog even moesten gaan slapen en klà à r! :clap:

Waarschijnlijk heeft Senne dus toch Broes wakker gemaakt want Broes komt anders nooit wakker, jammer, Broes kan daar zo slecht tegen, loopt dan de hele dag chagrijnig er van, dus nu slapen ze weer alletwee …

Om 8u was Senne wakker en Broes sliep gewoon door :shock: :thumbup: en om 9u heb ik Broes wakker gemaakt want ik moest met Cas naar het cb.

Cas kwam vannacht om 3.30u en om 6.30u.

Senne heeft vannacht doorgeslapen!!!

Van gisterenavond 19.30u (ze zijn pas om 20u in slaap gevallen :wink: ) tot vanmorgen 7.15u!! :dance: :inlove:

Hopelijk bljft het nu zo!! :dance: :pray:

Als dat zo is dan voelt hij zich veel veiliger bij Broes op de kamer! :thumbup:

:dance: :dance: Heerlijk man!!!



En wat een simpele oplossing eigenlijk he?! Dat ventje voelt zich gewoon veel lekkerder bij z’n (veilige :wink: ) grote broer! En heel begrijpelijk natuurlijk :inlove: :inlove:

:dance: :dance: :dance:

Oooh wat een goed nieuws zeg!! :dance:

Dat was dus de oplossing!

Bietje: lees net je hele verhaal van voor tot achter: wat fijn dat het zo goed gaat bij zijn grote broer op de kamer! :dance: :dance: :dance: Hij voelt zich er natuurlijk veilig! En jij kunt weer een beetje aan je rust komen, super!



Groetjes!