s 'Nachts hoesten

Hallo,

Ik hoop dat iemand ons op weg kan helpen. Anne hoest nu al bijna 2 maanden s’nachts. 1 Fles bisolvon heeft ze in de tussentijd op en we zijn bij de huisarts geweest. Ze hoorde geen afwijking aan de longen, maar Anne kreeg een andere hoestdrank voorgeschreven. Ook hebben we haar hoofdeinde van het bed hoger gedaan. Echter de hoestdrank heeft niks geholpen en ze hoest nog steeds. Vanmorgen om 7uur begon ze en dan heeft ze echt moeite ermee.

Heeft iemand uit eravring een idee wat het kan zijn? Ik ben van plan van de week weer naar de huisarts te gaan, maar ik wil eigenlijk niet dat ze zomaar weer antibiotica krijgt (heeft ze eerder gehad toen z eniet opknapte van een verkoudheid).

Alvast bedankt

(o ja, overdag is er niks aan de hand, af en toe een kuchje, ze is niet snotterig, heeft geen koorts, gewoon lekker vrolijk en actief)

Ga eens na of je niet iets nieuws op haar kamertje hebt waar ze misschien allergisch voor is. Nieuw bedje, dekbed, vloerbedekking of zo.

@lbc wrote:

Ga eens na of je niet iets nieuws op haar kamertje hebt waar ze misschien allergisch voor is. Nieuw bedje, dekbed, vloerbedekking of zo.

Bedankt voor je reactie. Had op meer reacties gehoopt, maar ja.

Een allergie zou kunnen, omdat mijn broer voor vrijwel alles allergisch is, ook astma zou kunnen. Het is gewoon zielig voor haar. Gister had ze het ook overdag, tijdens een wandeling. Om 10:45uur vandaag gaan we naar de huisarts, ik heb net gebeld. Dat ze maar goed uitzoeken wat ze heeft.

Ze heeft trouwens wel een andere kamer gekregen. Maar op haar babykamer had ze ook vloerbedekking enzo. Haar dekens zijn van katoen, evenals haar hoeslaken. Ze heeft minder knuffels om zich heen liggen en haast altijd staat het raam van haar kamer open. Nou, ik ben benieuwd straks.

Anne krijgt voor 2 weken een drankje dat moet bepalen of ze een allergie heeft. Als het drankje helpt is ze ergens allergisch voor, maar kunnen we rond haar 5e jaar pas allergie testen doen. Als het drankje niet helpt worden er long en bijholte foto’s gemaakt. Ik ben benieuwd.

Zoontje van een vriendin van mij heeft dit zeker een maand of 3 gehad. Zo erg dat hij erin bleef bijna. Op een gegeven moemnt was het zo “doorgehoest” dat er zelfs bloed bij zat. Had bleek achteraf een kinkhoest te hebben doorgemaakt. Hij had verder nergens last van. Was niet lusteloos of niets, maar 's nachts begon het weer. Uiteindelijk bleek uit bloedonderzoek dat dat het geweest was. Het heeft echt een paar maanden geduurd. AB schijnt bij kinkhoest enkel zin te hebben aan het begin van de “kinkhoest” periode (vaak een verkoudheid ofzo), maar dan is het herkennen nog zo moeilijk.

Misschien iets om te onthouden?

@pientje wrote:

Zoontje van een vriendin van mij heeft dit zeker een maand of 3 gehad. Zo erg dat hij erin bleef bijna. Op een gegeven moemnt was het zo “doorgehoest” dat er zelfs bloed bij zat. Had bleek achteraf een kinkhoest te hebben doorgemaakt. Hij had verder nergens last van. Was niet lusteloos of niets, maar 's nachts begon het weer. Uiteindelijk bleek uit bloedonderzoek dat dat het geweest was. Het heeft echt een paar maanden geduurd. AB schijnt bij kinkhoest enkel zin te hebben aan het begin van de “kinkhoest” periode (vaak een verkoudheid ofzo), maar dan is het herkennen nog zo moeilijk.

Misschien iets om te onthouden?

Zeker een goed iets om te onthouden en erg bedankt.

Hier krijgen ze het altijd als de kamer (een klein beetje) stoffig is. Als ik echt elke dag zuig en dweil is er niets aan de hand, anders altijd hoesten 's nachts. Waarschijnlijk toch allergie voor huisstofmijt ofzo. Ovberdag ook niets aan de hand.

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, omdat Imke de longen uit haar lijfje hoest. Ik had al 2x Bisolvon gegeven, maar niet het idee dat dat hielp. De arts bevestigde dat het waarschijnlijk een droge hoest is… Ik moest iets ophalen bij de apotheek en daar zag ik zetpillen tegen krebelhoest voor kindjes van 1 tot 3 en van 4 tot 12 jaar geloof ik, ze waren wel aan de prijs. De verkoopster zei dat sommigen erbij zweren, maar ik heb toch maar een gewoon hoestdrankje geprobeerd…

Misschien zijn die zetpillen ook een keer het overwegen waard…

IVM de allergieen van mn broer hebben we Anne gister bij de buren in de tuin gezet terwijl ze het gras aan het maaien waren (tja, we zullen als ze allergisch is wel moeten weten waarvoor). Maar daar heeft ze helemaal niet negatief op gereageerd. Als klap op de vuurpijl heeft ook 1 van hun katten haar gekrabt en die kras ziet er ‘keurig’ uit (dat was niet de bedoeling hoor). Vanacht heeft ze voor het eerst het drankje gehad, ze heeft vanmorgen maar 1 keer gekucht. Eigenlijk hoort het drankje nog niet te werken en hopen we meer op een soort onsteking dan een allergie, maar we zullen nog moeten afwachten.

Anne’s kamer kan ik helaas niet helemaal stofvrij houden. Tenzij ik dalijk weet dat ze echt allergisch is gaan we aanpassingen maken, maar ze heeft net een nieuwe slaapkamer a la ‘jugle’ stijl met palmboom en rietendak. Tja dat dak enzo is niet af te stoffen :? .

BTW Anne heeft een speciaale hoestdrank van de huisarts al eerder voorgeschreven gekregen en die heeft niks uitgemaakt, dus om weer pillen of drankjes tegen de drogehoest te geven lijkt me niet zinvol. Haar longen klinken ook schoon.

Duimen maar dat we er snel achterkomen wat het is of dat het gewoon overgaat. :pray:

Net nog de huisarts gebeld ivm twijfel over kinkhoest. Anne blijkt niet de echte kenmerken te hebben, maar ze sluit het niet uit aangezien ze ingeent is en het zich dan anders kan uiten. Als we kijken hoelang Anne last heeft zou het over 2 weken over moeten zijn en niet meer terugkeren, dan was het kinkhoest. Als het middel helpt en ze begint terug te hoesten dan is het een allergie en als het helemaal niet over is over 2 weken gaan we verder onderzoek doen. pffff

Tip…? Ontsnotten! Saba heeft het ook een hele tijd gehad en was bang voor haar longetjes (ikzelf heb astma), maar bleek niets aan de hand te zijn. Ha adviseerde voor het slapen gaan neusspray te geven (onschuldige zoutoplossing voor babies) en dan te ontsnotten met zo’n neuspeertje. Een paar dagen gedaan en jawel… het hoesten werd minder! Theorie erachter: door verstopte holtes, veelvoorkomend bij kleine kinderen, druppelt slijm en snot tijdens het slapen in de keelholte wat voor irritatie en dus hoesten zorgt. Dat hoesten irriteert ook en stimuleert nog harder en meer hoesten en uiteindelijk kan dat op de longen slaan. Met het ontsnotten voorkom je de irritatie. Oók ontsnotten als het in eerste instantie niet lijkt of je kleintje verkouden is… verstopte holtes zijn niet altijd direct zichtbaar of merkbaar. Succes!

En oh ja, huisstofmijt elimineren helpt in geval van allergieën. Geen vloerkleed of vloerbedekking, stoffen lampenkappen vervangen, gordijnen kritisch bekijken, etcetera.

@Miffy wrote:

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, omdat Imke de longen uit haar lijfje hoest. Ik had al 2x Bisolvon gegeven, maar niet het idee dat dat hielp. De arts bevestigde dat het waarschijnlijk een droge hoest is… Ik moest iets ophalen bij de apotheek en daar zag ik zetpillen tegen krebelhoest voor kindjes van 1 tot 3 en van 4 tot 12 jaar geloof ik, ze waren wel aan de prijs. De verkoopster zei dat sommigen erbij zweren, maar ik heb toch maar een gewoon hoestdrankje geprobeerd…

Misschien zijn die zetpillen ook een keer het overwegen waard…

Hoi, ik geef ook liever geen medicijnen maar ik zweer bij de zetpillen voor kriebelhoest. Die doen het goed, zij slapen rustig en zo heb jij ook wat aan je nachtrust.

@mama van anne wrote:

Net nog de huisarts gebeld ivm twijfel over kinkhoest. Anne blijkt niet de echte kenmerken te hebben, maar ze sluit het niet uit aangezien ze ingeent is en het zich dan anders kan uiten. Als we kijken hoelang Anne last heeft zou het over 2 weken over moeten zijn en niet meer terugkeren, dan was het kinkhoest. Als het middel helpt en ze begint terug te hoesten dan is het een allergie en als het helemaal niet over is over 2 weken gaan we verder onderzoek doen. pffff

Hebben ze haar oortjes ook nagekeken? Puck heeft dit ook een tijdje gehad en nu achteraf bleek dat ze een dubbele oorontsteking had. En ik merk wanneer ik haar veel melkproducten gegeven heb dat ze dan ook deze hoestklachten ontwikkelt.

Succes ermee, ik hoop dat jullie er snel achter zijn wat het is.

Nee ze hebben haar oren niet nagekeken. Ik denk wel dat als Anne oorpijn zou hebben het aan zou geven, want ze geeft al erg veel aan als bijvoorbeeld iets pijn doet. Dat óntsnotten’ zullen we eens proberen, morgen maar even neusspray halen.

Bedankt

Het is toch ook geen kinkhoest hier staan dat er een virus van rond gaat in de krant

Ze hoesten dan ook vaak s`nachts en lang

@mama van anne wrote:

Nee ze hebben haar oren niet nagekeken. Ik denk wel dat als Anne oorpijn zou hebben het aan zou geven, want ze geeft al erg veel aan als bijvoorbeeld iets pijn doet. Dat óntsnotten’ zullen we eens proberen, morgen maar even neusspray halen.

Bedankt

Hoi, dat dacht ik bij Puck ook dat ze dat aan zou geven maar dat deed ze niet. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Neusspray is altijd goed.

Nogmaals succes.

Om 10:15uur maar weer een afspraak bij de huisarts. Het hoesten wordt alleen maar erger, ze heeft echt heel de nacht gehoest en overdag hoest ze ook meer. Eigenlijk moet ik tot vrijdag wachten ivm de medicatie tegen allergieen, maar we vetrouwen het beide niet. De neusspray lijkt ook niks te doen, beghalve dat ze aangeeft dat het zeer doet en nrmaal vind ze neusspray ‘leuk’ om te krijgen omdat dat kriebelt in haar neus :think: . Vandaag maar ff hard inspelen op de huisarts, want ik heb het idee dat ik tijd aan het verdoen ben.

Terug van de huisarts.

Anne heeft een antibiotica kuur gekregen en volgende week dinsdag moet ik longfoto’s laten maken, ook moet ze doorgaan met dat anti allergie medicijnen, daar nog een extra flesje van meegekregen…pffff…

:pray: dat het snel over is

Jeetje zeg wat balen!

Hoe gaat het nu met haar? Yuri hoest ook zo ontzettend veel en is altijd verkouden. Hij heeft astma klachten, bevestigd door de ka. Hoesten is bij hem een teken van benauwdheid. Hiervoor gebruikt hij 2 medicijnen (flixotide en ventolin). Dit helpt aardig tegen het hoesten…alhoewel het niet verdwijnt. Binnenkort gaan ook zijn neusamandelen eruit dat schijnt ook te kunnen verlichten.

Al met al hoop ik dat de ab kuur het probleem oplost. Want die pufjes zijn ook niet altijd leuk (yuri krijgt nu in totaal 7 keer per dag 2 inhalaties :shock: )

Hoi

smurf zei:

Al met al hoop ik dat de ab kuur het probleem oplost. Want die pufjes zijn ook niet altijd leuk (yuri krijgt nu in totaal 7 keer per dag 2 inhalaties )

Ik vind dat wel veel hoor mijn zoon heeft ook zware astma en die puft 2 maal daags 2pufjes seretide 50/100 en dan zo nodig ventolin er bij
hij kan het hier nu bijna mee redden maar als ik zoveel als jouw moest puffen dan zou ik toch nog een keer naar een kinderarts gaan
Mathijs heeft eerst ook flixotide gehad maar hij doet het beter op seretide
Ik puf hem niet meer dan 6 keer op een dag en anders ga ik na de kinderarts om een coctail te halen/pretnisolon

O jee, vind het erg dat jullie kindjes al zo astmatisch zijn. Moet best schrikken zijn als ze zo benauwd zijn. Gelukkig is Anne nu van haar hoest af, waarschijnlijk een lichte kinkhoest geweest, maar zeker weten doen we het nooit.