's Avonds nog een fles. Alternatieven?

Hoi,



even een vraag. Nikkie is nu 2 jaar en 7 maanden en 's avonds voor het slapen gaan drinkt ze nog een fles warme melk. Nu is het volgens mij niet zo goed voor haar tanden om haar nog altijd uit een fles te laten drinken en ben ik op zoek naar een alternatief.

Uiteraard roept ook het cb dat het niet goed is om haar nog steeds een fles aan te bieden.



De rest van de dag drinkt ze alles uit bekers, maar die laatste fles hoort zo bij het avondritueel (ik vind het eigenlijk zelf ook nog heerlijk dat ze dan zo lekker tegen me aan zit), dat ze niks anders wil. Ik heb een paar keer aangeboden om melk uit een beker te drinken dan, maar ze wil perse die fles op dat moment.



Heeft iemand een goed alternatief? Hoe doen jullie het avondritueel?

Hmmmm…



M.ateo heeft tot 3 jaar een fles gehad. Daarna kreeg hij gewoon een beker of niets. Hij had een leeftijd waar je gewoon kon zeggen dat het niet meer uit een fles kon. Ik zei dan ook dat het slecht was voor zijn tandjes en dat hij best melk mag maar dan in een beker.



Hij ging er eigenlijk geleidelijk in mee. Hij mocht zelf kiezen: of melk uit een beker of geen drinken…



Sinds hij dag en nacht zindelijk is krijgt hij ook voor het slapen sowieso geen drinken meer.



Ik zou haar dus gewoon zeggen dat ze mag kiezen, of beker of niets.

Ik maak er geen probleem van en zowel Broes als Senne drinken 's avonds nog gezellig hun fles warme melk! :thumbup: .

Broes is nu 3.4 jaar en Senne is nu 2.1 jaar.

Van die éne keer op een dag zullen er ook geen drama’s met hun tanden gebeuren hoor … :roll: :silenced: .

Dus zij zitten hier 's avonds zo (haha, let op Senne’s oogjes, dat krijg je van zo’n lekkere warme fles! :mrgreen: ):

pfoe Gewoon lekker doen zou ik zeggen , Joost krijgt het ook nog , die vind het gewoon echt smerig uit een beker En het foute van een fles was toch zuigflescaries, en dat gaat er toch om dat er niet de hele dag een fles met drinken mag staan waar ze kleine slokjes uit nemen? Of zijn er nog andere argumenten?







Ik heb liever dat hij in elk geval IETS aan melk en vitamines naar binnen krijgt ( hij heeft KMA dus gewone melk kan niet en de alternatieven lust hij echt neit) Dan maar even kiezen tussen 2 kwaden en isdit mijn keuze



Dat helpt je eigenlijk natuurlijk niet met je vraag haha





Maar ik zou het gewoon nog ff lekker doen hoor!

gewoon blijven doen hoor :thumbup:



als hij het nog zo lekker vindt is het sneu om dat ene lekkere flesje weg te halen, hij is maar 1 keer klein en ach wat geeft het nou.



hij geeft zelf wel aan als hij hem niet meer wil.

trouwens ik ken 2 wolwassen mensen die elke avond voor het slapen gaan een glas warme melk drinken, is welliswaar geen fles maar toch…



liefs van rose :-*

Isa drinkt ook nog steeds een beker warme melk voor het slapen gaan, ze krijgt het uit de rietjesbeker.

@rose wrote:

gewoon blijven doen hoor :thumbup:



als hij het nog zo lekker vindt is het sneu om dat ene lekkere flesje weg te halen, hij is maar 1 keer klein en ach wat geeft het nou.



hij geeft zelf wel aan als hij hem niet meer wil.

trouwens ik ken 2 wolwassen mensen die elke avond voor het slapen gaan een glas warme melk drinken, is welliswaar geen fles maar toch…



liefs van rose :-*




Haha, Nikkie is een zij. Tja, dat krijg je met unisex-namen hè :mrgreen:.



Nou, ik heb toch nog maar even geen alternatief aangeboden. Ze wil echt die fles. En zo te horen ben ik niet de enige :D.

ik zou het gezoon geven hoor ls ze dat graag willen en gewoon niks tegen het cb zeggen doe ik ook niet meer hihi en anders na de fles even de tandjes poetsen[/color]

@Wijnanda wrote:

@rose wrote:
gewoon blijven doen hoor :thumbup:



als hij het nog zo lekker vindt is het sneu om dat ene lekkere flesje weg te halen, hij is maar 1 keer klein en ach wat geeft het nou.



hij geeft zelf wel aan als hij hem niet meer wil.

trouwens ik ken 2 wolwassen mensen die elke avond voor het slapen gaan een glas warme melk drinken, is welliswaar geen fles maar toch…



liefs van rose :-




Haha, Nikkie is een zij. Tja, dat krijg je met unisex-namen hè :mrgreen:.



Nou, ik heb toch nog maar even geen alternatief aangeboden. Ze wil echt die fles. En zo te horen ben ik niet de enige :D.




sorry, had niet goed gelezen!! :roll:

nikki is idd ook een meisjesnaam



liefs van rose :-

sorry, nikkiE :roll: :roll:



ja, ik weet het, blond he… :doh:

@rose wrote:

sorry, nikkiE :roll: :roll:



ja, ik weet het, blond he… :doh:




Ken het :mrgreen:. Dus het is je vergeven. Enneh…je bent de eerste niet hoor en zeker niet de laatste ben ik bang. :wink:

@gerenkim wrote:

ik zou het gezoon geven hoor ls ze dat graag willen en gewoon niks tegen het cb zeggen doe ik ook niet meer hihi en anders na de fles even de tandjes poetsen[/color]




Ja, ik had me ook al voorgenomen om niks te zeggen op het cb. Iets verzwijgen kan ik wel, vooral daar. Als ze het op de man af gaan vragen, is het wat anders, liegen is niet mijn sterkste kant. maar ach…het blijft toch gewoon MIJN kind, toch? :mrgreen:

Anne krijgt ook warme melk voor het slapen gaan maar echt al ruim 2 jaar niet meer uit een fles, maar gewoon uit een bekertje. Laatst zag ik dat een kindje van anne s klas van de psz een fles appelsap kreeg, tja sorry…maar goed ieder mag doen wat ze zelf willen natuurlijk, mijn keus zou het niet zijn.

Gewoon lekker geven. Je kan toch daarna de tandjes poetsen als je daar zorgen om maakt?



Mijn zoontje dronk tot 2 jaar ook melk uit fles, toen gingen we op vakantie (melk is daar toch anders) en toen wilde ie niet meer. Maar wel wat drinken, dus nu krijgt ie een beetje kamillethee of zo. Ook gewoon uit flesje.



Enne…ik vertel ook niet meer dan noodzakelijk op CB. Als ze er niet om vraagt, dan zeg ik ook niets. :silenced:

Op de vraag “drinkt ie melk” gaf ik dus als antwoord “ja”.

Heb er niet bijgezegd toen dat 120 ml uit een fles was, maar ja…dat vroeg ze ook niet. :lol:

@Wijnanda wrote:

@gerenkim wrote:
ik zou het gezoon geven hoor ls ze dat graag willen en gewoon niks tegen het cb zeggen doe ik ook niet meer hihi en anders na de fles even de tandjes poetsen[/color]




Ja, ik had me ook al voorgenomen om niks te zeggen op het cb. Iets verzwijgen kan ik wel, vooral daar. Als ze het op de man af gaan vragen, is het wat anders, liegen is niet mijn sterkste kant. maar ach…het blijft toch gewoon MIJN kind, toch? :mrgreen:




Je hoeft helemaal niet te liegen. Als zij er iets over vragen zeg je gewoon dat jullie het wel doen punt…Daarover hoeft helemaal geen discussie over te komen toch?

He Wijnanda,

Veron krijgt ook nog elke avond een fles melk hoor…

Anders krijgt hij zijn melk niet binnen…



En die 1x per dag een flesje die hij gelijk opdrinkt kan echt geen kwaad hoor…

Het is wat anders dat je een fles mee naar bed geeft…



gr patricia

@Madre wrote:





Je hoeft helemaal niet te liegen. Als zij er iets over vragen zeg je gewoon dat jullie het wel doen punt…Daarover hoeft helemaal geen discussie over te komen toch?




nee er hoeft geen discussie te ontstaan.

Maar ik heb zelf wel het idee dat ze "best " streng zijn met hun ideeen en opvattingen, en na het zoveelste verwijt hou je er een rotgevoel aan over. Dat had ik nl in het 1e jaar wel vaak.

Het is je 1e en je twijfelt soms al of je het goed doet in bepaalde situaties, en dan zit je niet te wachten op de wijzende vingertje.

Dus daarom heb ik voor mezelf besloten: ik zeg gewoon alleen het noodzakelijke, klaar.

@Lila wrote:

@Madre wrote:




Je hoeft helemaal niet te liegen. Als zij er iets over vragen zeg je gewoon dat jullie het wel doen punt…Daarover hoeft helemaal geen discussie over te komen toch?




nee er hoeft geen discussie te ontstaan.

Maar ik heb zelf wel het idee dat ze "best " streng zijn met hun ideeen en opvattingen, en na het zoveelste verwijt hou je er een rotgevoel aan over. Dat had ik nl in het 1e jaar wel vaak.

Het is je 1e en je twijfelt soms al of je het goed doet in bepaalde situaties, en dan zit je niet te wachten op de wijzende vingertje.

Dus daarom heb ik voor mezelf besloten: ik zeg gewoon alleen het noodzakelijke, klaar.




Snap ook wel waarom mensen niet meer alles ‘durven’ te zeggen hoor. Maar in hemelsnaam, wie zijn zij???

Ze houden gemiddelde lijstjes bij… :roll:



Ik heb mij ook in het eerste jaar van mijn oudste aangetrokken aan wat zij zeiden, nu heb ik er echt maling aan.

En als zij eens iets zeggen wat ik anders doe zeg ik dat gewoon en laat ik het ook noteren zodat ze er de volgende keer niet nog een keer over beginnen…(bijvoorbeeld in de avond een fles die mijn oudste ook tot 3 jaar gewoon heeft gehad en mijn jongste nog steeds krijgt.)…



Ieder zijn meug… :slight_smile:

Hier ook nog een avondfles hoor, anders krijgt hij inderdaad zijn melk niet binnen. En de laatste paar avonden laat hij de fles staan, dus het komt vanzelf wel.

Ik ben al snel overgegaan tot een avondbekermelk en die heeft hij tot ongeveer 20/22 mnd gehad, hij dronk er steeds minder uit en toen hebben we de afspraak gemaakt om er mee te stoppen. Wel is het niet zo’n melkliefhebber dus ik deed er altijd een kwart van een klontje anijs in :drool:



Hij krijgt nu voor het bedritueel nog een beetje roosvicee maar ook dat zijn we nu aan het afbouwen(steeds een kwartier eerder tot hij snapt dat dat niet meer bij het bedritueel hoor) ivm tanden en straks de nachtelijke zindelijkheid wil ik niet dat hij zo vlak voor het naar bed gaan nog veel drinkt. (en anders alleen water)





natas