RVS afzuigkap

Ik krijg hem absoluut niet meer schoon, kreeg als tip toen de keuken er net stond hem met wat olijfolie etc vlekvrij te houden. Maar na een tijdje kwam er zo’n viezige plaklaag op, en krijg hem nu met geen mogelijkheid meer schoon. Had HG vetvrij gekocht voor afzuigkappen. Maar sommige plekken blijven plakkerig en krijg vingervlekken krijg ik ook niet weg.



Wat is nu echt het wondermiddel om mijn afzuigkap weer te laten glanzen zonder vlekken ?

Pure schoonmaakmiddel op een doek en boenen. Dan is het wel schoon te krijgen.

Dasty van de Wibra echt een wondermiddel!!

Blue wonder… Dat is echt wonderspul :slight_smile:

Dasty en anders heel ouderwets, bakpoeder gemixt met waterstofperoxide. Maar ik denk dat de Dasty al genoeg doet. Olijfolie is ws een tip om het vingerafdrukvrij te houden maar bouwt dus wel die ongelofelijke vetlaag op. Werkt vast omdat vingerafdrukken veroorzaakt worden door het vet van de vingers. Ik zou het eens een tijdlang zonder proberen. Gewoon in de avond afnemen en daarna even droogwrijven met een microvezeldoek zonder zeep en geen water omdat ie dan al vochtig is van het schoonmaken. :thumbup:

Een niet aggresief middel om schoon te maken (maar ook dan geldt even nawrijven met een droge doek) azijn (goedkoopste witte variant) in een fles met een wat wijdere hals overdoen; sinaasappel, mandarijn of welke citrusvrucht je maar voorhanden hebt daar de schillen ervan bij in doen. Echt een superlekker ruikend schoonmaakmiddel dat supergoed ontvet. Je kunt evt na een tijdlang trekken zelfs verdunnen met wat water voor alledag en in een spuitflacon doen.

Baby olie. De kraamverzorgster heeft dit gedaan toen ik lekker boven in bed lag :smiley: Werkt erg goed.

die blue wonder en dasty is dat niet schadelijk voor de afzuigkap, bijt dat niet uit ?



Ik smeer al maanden geen olie erop, en neem het wekelijks af met alleen een natte doek en wrijf het na met een droge doek. Maar hij blijft plakkerig en stroef. Liefst schuur ik eens goed met een sponsje, hihi maar daar zal die niet veel mooier door worden :mrgreen:

Nee hoor hij bijt niet uit. Elke dag afnemen met een heet sopje met een goede ontvetter en dan eventueel opwrijven met een heel klein beetje babyolie. Maar wel elke keer dat je gekookt hebt weer schoonmaken met een sopje.

Ik heb het laatst met afwasmiddel zonder water gedaan. Dus gewoon afwasmiddel erop gesmeerd en zo schoon gemaakt. Niet nog water na maar gewoon zo gelaten. Hier werkte dat voor mij. En na een paar weken nog niet plakkerig.

gewoon Dusty !

maar wel goed na soppen, en met een droge doek nawrijven!



Ik gebruik Dusty echt overal voor.

:thumbup:



en meestal verdun ik het wel trouwens…

zo grijs sponsje van de action :slight_smile: die dunne vezelsponsjes! blinkt en glimt hier als een tierelier!

Zacht sponsje en flink wat galzeep. Dan glanst ie hier weer heel mooi!

Ik zou geen sponsjes gebruiken op een RVS afzuigkap…



Puur allesreiniger of iets van de andere schoonmaakmiddelentips…keukenpapier erop en laten inweken, daarna afnemen en met droge doek nawrijven…



Succes!

Sopje van Hara en met een vezeldoek afnemen. Streeploos en vetvrij :thumbup:

Suma inox.

Is een speciale rvs reiniger.

Eerst schoonmaken met gewoon schoonmaakmiddel. Vaak puur erop doen en flink boenen. Daarna de Suma inox erop en uitwrijven .



Moet wel zeggen dat het schoonmaakmiddel is voor de professionele keuken. Mijn man werkt bij een bedrijf dat dit soort dingen maakt.

Je kunt ook veel van dit soort producten halen bij de makro.

@Mama van 2 spruitjes wrote:

Dasty van de Wibra echt een wondermiddel!!




Mijn idee :thumbup:

Muscle keukenspray(de oranje) werkt perfect en is niet schadelijk voor t rvs.

men spuitte de kap in met dasty van de wibra en nemen dat na een paar minuten af met een vochtig doekje, daarna spuite men het kapje in met RVS reiniger (te koop bij de action) nawrijven met een droge doek en je weet niet wat je ziet!



(ervaring onze afzuigkap zag er niet uit toen we hier kwamen wonen maar glimt en blinkt na deze behandeling)

Wij hebben een grote rvs afzuigkap.

Eigenlijk zijn er 2 totaal verschillende problemen met een rvs afzuigkap:


  1. Vet
  2. vlekken (vingerafdrukken e.d.):


  3. Als je het vet weg wil hebben moet aan de slag met een goede ontvetter… die zijn er veel verschillende; dasty, blue wonder, gewoon afwasmiddel, HG enz… Dus juist geen olie gebruiken (dat trekt juist stof e.d. aan en zo wordt de boel op de lange termijn alleen maar nog viezer en vetter van)!!


  4. Als je iets wilt tegen vlekken kun je het muscle klein grijs flesje met een groene dop speciaal voor rvs, even goed inwrijven daarna met natte doek en theedoek na wrijven… En geen vlek/vingerafdruk meer te zien.



    Wil je echt een goed resultaat? Doe het dan beide. Ik maak het altijd eerst vetvrij en daarna vlekvrij, dan is de afzuigkap en glanzend en schoon, werkt super :thumbup:

Op muscle staat: Niet gebruiken op mat, gematteerd of geborsteld roestvrijstaal.

Mijn moeder had dit op onze oven gedaan om schoon te maken, en zit nu helemaal vol met krassen. Hebben we op moeten geven aan de verzekering, dus durf dit echt niet te gebruiken op onze afzuigkap.



Met een sponsje durf ik niet aan, ik ga deze week even Dasty halen.