RVS afzuigkap

@romata wrote:

Op muscle staat: Niet gebruiken op mat, gematteerd of geborsteld roestvrijstaal.

Mijn moeder had dit op onze oven gedaan om schoon te maken, en zit nu helemaal vol met krassen. Hebben we op moeten geven aan de verzekering, dus durf dit echt niet te gebruiken op onze afzuigkap.



Met een sponsje durf ik niet aan, ik ga deze week even Dasty halen.




Wat vreemd, hier een flesje waar dat naar mijn weten niet op staat, wij hebben ook mat rvs… misschien ander flesje, ik zal het nog eens even goed nakijken… :think:

die van de action zijn geen schuursponsjes he, dat zijn speciale vezelsponsjes! alles krijg ik overal vanaf, stift van de tafels en muren, zwartstrepen van schoenen op de vloer ed!

@konijn wrote:

die van de action zijn geen schuursponsjes he, dat zijn speciale vezelsponsjes! alles krijg ik overal vanaf, stift van de tafels en muren, zwartstrepen van schoenen op de vloer ed!




Zijn dat grijzige schuimachtige wondersponsjes ?

Romata, ik heb bij CVT-keukens (tegenover de hornbach) een flesje gekocht om aluminium/RVS etc te behandelen. Ik maak het schoon met een allesreiniger (desnoods afwasmiddel omdat het ontvet), daarna dat spul van CVT erop, en het is prachtig!

@romata wrote:

@konijn wrote:
die van de action zijn geen schuursponsjes he, dat zijn speciale vezelsponsjes! alles krijg ik overal vanaf, stift van de tafels en muren, zwartstrepen van schoenen op de vloer ed!




Zijn dat grijzige schuimachtige wondersponsjes ?




die jah! :slight_smile: ik wordt er altijd blij van :slight_smile:

de rvs reiniger van de action kan PRIMA op geborsteld rvs hoor, als ik me niet vergis is zo’n bus 1,79 en ik doe er ongeveer een half jaar mee, samene met een ontvetter als dasty werkt prima!

Toch maar een keer dasty halen dus. Hoor altijd zoveel lovende verhalen daarover.

Ik heb voor de afzuigkap en kookplaat RVS reiniger van HG maar dan de spuitbus.

Even in laten trekken, dan ga ik er met een oude theedoek overheen (heb altijd een stapel oude doeken, die ik niet meer mooi vind).

Vervolgens ga ik er met de RVS snelglans van HG overheen.

Die geeft extra glans, en zorgt dat vetresten en andere viezigheden minder snel blijven hechten.



Vind het echt ideaal spul, gebruik nooit iets anders.



Heb vrijwel alles van HG, van de badkamer, keuken tot de vloer, tot spul voor de wc.

Wij gebruiken HG staalpolish om alles goed schoon te maken en dan HG roestvrijstaal ‘snel’ glans om het te laten glanzen. En dat dan 1x per maand ofzo. Paar drupjes op keukenrol en hij glimt en glanst weer.

Onderkant van de afzuigkap doen we gewoon met een doekje met sopje waar we de keuken na het eten schoon mee maken.