ruzie

Weet niet of het hier hoort,





mijn 2 oudsten kunnen echt werkelijk waar overal ruzie om maken.



vanochtend ook weer.



over wie de tv uit mag doen, aan welke hand ze mogen lopen, wie er eerst naar de toilet mag, wie waar mag zitten.



aaarggggghhhhhhhhhhhhhhhh



aah dat is eruit.

Hier net zo, om gek van te worden, die continue strijd om wie eerst, wie deed wat en val alles nog meer.

Hier gaat het net zo :? heel vermoeiend.

Heel herkenbaar. Hier gaat dat ook de hele dag zo.

Overal wordt een wedstrijd van gemaakt :roll:

Dat doen die van mij nou nooit……. :liar: :liar: :liar:



Gistermiddag lagen ze de hele middag in de clinch met elkaar; ik was alleen maar politie agent aan het spelen. Maar toen ze naar bed moesten wilden ze perse bij elkaar slapen omdat ze elkaar zo lief vinden :eh: :think:

Leuk he, kinderen :mrgreen:



Hier gaat het ook vaak zo, gelukkig minstens net zo vaak heel gezellig.

Oh wat vervelend :hug:



Hier nog geen ervaring maar ik heb wel eens een tip gehoord om ieder kind een eigen dag te geven. Waarop hij/zij dus dat soort dingen mag bepalen. Ieder kind 1 dag en voor de rest bepalen papa en mama.

Geen idee of het helpt maar wie weet :think:

wat een herkenning , wordt er niet goed van…



wat de een doet of heeft moet de ander ook :roll:

@Lune wrote:

Leuk he, kinderen :mrgreen:




Dat roep ik dan ook altijd op quasi sarcastische toon :lol: . Vooral de 2e is daar wel gevoelig voor. De oudste niet.



Hier botsen de oudste 2 op het moment heel erg, maar dat komt vooral omdat onze oudste niet de gelegenheid krijgt om de oudste te zijn (doordat onze 2e cognitief, maar ook sociaal zijn leeftijd een heel eind vooruit is en ze schelen natuurlijk maar 1,5 jaar en zitten dus vrijwel op zelfde niveau) en dat vindt hij niet leuk… gaat die juist weer extra lopen bazen naar nummer 3 en die kan dan gewoon weer heeeeeel hard gillen.



En nummer 4 die vindt dat ook niet leuk, dus die probeert daar tegenwoordig al heel hard overheen te schreeuwen… en dan moet uiteindelijk iedereen hard lachen.



Is het dus eerst dikke herrie, ruzie en weet ik het en dan zit de jongste aan tafel ineens een oerkreet ‘aaaaaaahhhhhh’ en kijken de grote broers verbaasd op en moeten ze dus lachen en is de stemming weer (soms voor maar heel even) verbeterd :thumbup: .

@Marlous79 wrote:

Oh wat vervelend :hug:



Hier nog geen ervaring maar ik heb wel eens een tip gehoord om ieder kind een eigen dag te geven. Waarop hij/zij dus dat soort dingen mag bepalen. Ieder kind 1 dag en voor de rest bepalen papa en mama.

Geen idee of het helpt maar wie weet :think:




dat is wel een goede tip

net als op school een soort van hulpje (en doen we bij ons op de bso ook, dat ik daar zelf dan niet op kom :wall:

@knollie1 wrote:

@Marlous79 wrote:
Oh wat vervelend :hug:



Hier nog geen ervaring maar ik heb wel eens een tip gehoord om ieder kind een eigen dag te geven. Waarop hij/zij dus dat soort dingen mag bepalen. Ieder kind 1 dag en voor de rest bepalen papa en mama.

Geen idee of het helpt maar wie weet :think:




dat is wel een goede tip

net als op school een soort van hulpje (en doen we bij ons op de bso ook, dat ik daar zelf dan niet op kom :wall:




Dat schijnt erg goed te helpen.



In het begin wel erg lastig… maar als je door zet. :thumbup: Succes ermee.

@Maxime wrote:

Dat doen die van mij nou nooit……. :liar: :liar: :liar:



Gistermiddag lagen ze de hele middag in de clinch met elkaar; ik was alleen maar politie agent aan het spelen. Maar toen ze naar bed moesten wilden ze perse bij elkaar slapen omdat ze elkaar zo lief vinden :eh: :think:






:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ohhh heel herkenbaar



en dan trap ik daar af en toe nog in ook :doh: en dan maken ze elkaar weer af zodra ze voelen dat je weer beneden bent :mrgreen: :mrgreen: :wall:

Heel herkenbaar…qualititime met één van beiden vind ik dan ook steeds genieten…Wat een rust haha (of één van de dames heeft een speelafspraak of gaat logeren…wat is het dan relaxed met 2 kindjes :angel:)

Moeders, het is kerstvakantie, jullie kinderen zijn gewoon doodmoe! Bijna alle kinderen hebben daar ‘last’ van, ze zijn prikkelbaarder, hebben snel ruzie en je hoeft maar naar ze te wijzen en ze gaan huilen. Heel normaal. Hier ook twee jongetjes die erg toe waren aan hun vakantie.



DE tip voor deze ‘gevallen’ Leg jezelf erbij neer dat ze moe zijn, vraag niet te veel van ze qua alleen en lief spelen, geef ze veel aandacht en help ze overal bij waarbij ze geholpen willen worden. De zelfstandigheidsregels EVENTJES aan de kant :thumbup: Succes!

tja, ik kan het aan de kerstvakantie wijten.



maar het gaat hier altijd zo!!!

Toen ik en mijn zus nog klein waren, was het bij ons ook altijd zo. Maar nu (30 jaar later) is het helemaal over :angel: Nog even doorbijten dus :-*

Heel erg herkenbaar, hier ook.

Met vies/koud weer is het wel erger. Als ze lekker naar buiten kunnen dan hebben ze wat meer ruimte en kunnen hun energie wat meer kwijt.

Ik denk dat het bij het broer/zus-zijn hoort.

@WoLa wrote:

Moeders, het is kerstvakantie, jullie kinderen zijn gewoon doodmoe!


Maar ik ben ook moe en wil ook graag een rustige kerstvakantie met een echt kerst- én een vakantiegevoel :oops: :shifty:

Weet sinds vanmiddag, toen de vakantie nog maar 2 uurtjes oud was, dat ik daar weer naar kan fluiten :angel:



Terug naar ts; hier gaat het dus precies zo :wink:

Vrede op aarde is hier rond kerst altijd heel ver te zoeken … moe na Sinterklaas, moe van buikgriepjes, moe van zware verkoudheden, moe van kerststress, alvast zenuwachtig voor het opblijven en vuurwerk straks … en ja, dan knalt het hier regelmatig tussen de kids en moeders lontje is ook net wat korter dan normaal.



Ik ben altijd blij als het 2 januari is … kerstspullen weg en lekker weer gewoon doen.



Dan hebben ze ook heus wel ruzie, maar net wat minder vaak en ik stoor me er dan ook minder aan.

Oh wat fijn dat er zoveel andere gezinnen ook zo zijn op het moment :shifty: :mrgreen: Voor jullie allemaal uiteraard niet fijn, maar wel de herkenning :wink: En tsja, moe en toe aan vakantie kan best zijn, maar dat wil niet zeggen dat het vervelend is toch :think: Ik vraag al niet veel van ze op het moment, maar als je al verkeerd kijkt of meer dat de een per ongeluk verkeerd kijkt naar de ander, dan is het alweer hommeles :roll:



Moet zeggen dat het idee van Marlous wel goed klinkt :thumbup: We gaan het in elk geval proberen, baat het niet dan schaadt het zeker niet :thumbup: :thumbup: En verder vooral veel papa met de een en mama met de ander, alleen moet papa de 2e week van de vakantie zelf weer werken :shifty: :wink: