ruzie

Oooooooh ja!

Hier ook, en echt niet alleen omdat ze nu moe zijn en toe aan vakantie.

Dit gaat al zeker een half jaar zo. Pfoee.

De oudste is heel jaloers op zijn zusje en de jongste is heel erg bang net ff minder te krijgen dan haar broer. :shifty:

En dat eene plekje op de bank zit nou net lekkerder als net je broer/zus daar gaat zitten en het groene bakje is obviously the (haha, de!) mooiste van allemaal!

Ze kunnen elkaar ook heerlijk afkraken “je haar zit echt stom!”, “die schoenen zijn echt, echt, echt niet mooi!”.

Ze kunnen ook heel mooi tegen elkaar op schreeuwen. Wat zullen de buren blij met ons zijn.



Ik hou me maar vast aan het feit dat wanneer ik eens chagerijnig ben, en kortaf/bozig, broer en zus heel goed voor elkaar kunnen opkomen, elkaar super goed kunnen helpen en erg lief zijn voor elkaar. En dat het sowieso zo is dat iemand niet aan hun broer/zus moet komen.

De behulpzaamheid en de liefde voor elkaar, en de gezelligheid die hier gelukkig genoeg in huis is, maakt dat ik wel geloof dat het goed komt (ik zit dus niet helemaal in paniek hahaha).



Maar afentoe zou ik wel 2 mooie rollen behangpapier willen hebben!

Oh en Marloes Vip, die drie R’en zouden de mijne kunnen zijn. :stuck_out_tongue:

@Yvonne Z. wrote:

@WoLa wrote:
Moeders, het is kerstvakantie, jullie kinderen zijn gewoon doodmoe!


Maar ik ben ook moe en wil ook graag een rustige kerstvakantie met een echt kerst- én een vakantiegevoel :oops: :shifty:

Weet sinds vanmiddag, toen de vakantie nog maar 2 uurtjes oud was, dat ik daar weer naar kan fluiten :angel:



Terug naar ts; hier gaat het dus precies zo :wink:




Tuurlijk, dat begrijp ik wel, dat wil ik ook! Maar het is nu eenmaal zo dat je als volwassene beter een aanpassing kunt maken om iets goed te laten verlopen dan dat een kind dat kan.



Als het altijd zo gaat…ai…lijkt me knap lastig! Is de frequentie van ruzie dan ook niet hoger zo vlak voor de vakantie? Anders zijn ze wel lekker stabiel, dat is wel weer een pluspunt :mrgreen:



Sterkte allemaal, ik hoop dat jullie toch kunnen uitrusten!

Hier hoeft het geen vakantie te zijn voor strijd.

Ook hier altijd ruzie… al heeeeeeeel lang :roll:

Ze liggen elkaar gewoon niet.



Ook leuk als 2 gaan lopen samen klitten en dan tegen de ander gaan bokken of butensluiten, heel geniepig.

Wordt er niet goed van :silenced:

@Mirretje2 wrote:

Ook leuk als 2 gaan lopen samen klitten en dan tegen de ander gaan bokken of butensluiten, heel geniepig.

Wordt er niet goed van :silenced:




Hahah dat doet me denken aan mijn eigen jeugd :mrgreen: :mrgreen:

Nou hier is het ook zo eentje van bijna 2 en 1 van ruim 3…

@mamaMarije wrote:

@Lune wrote:
Leuk he, kinderen :mrgreen:




Dat roep ik dan ook altijd op quasi sarcastische toon :lol: . Vooral de 2e is daar wel gevoelig voor. De oudste niet.



Hier botsen de oudste 2 op het moment heel erg, maar dat komt vooral omdat onze oudste niet de gelegenheid krijgt om de oudste te zijn (doordat onze 2e cognitief, maar ook sociaal zijn leeftijd een heel eind vooruit is en ze schelen natuurlijk maar 1,5 jaar en zitten dus vrijwel op zelfde niveau) en dat vindt hij niet leuk… gaat die juist weer extra lopen bazen naar nummer 3 en die kan dan gewoon weer heeeeeel hard gillen.



En nummer 4 die vindt dat ook niet leuk, dus die probeert daar tegenwoordig al heel hard overheen te schreeuwen… en dan moet uiteindelijk iedereen hard lachen.



Is het dus eerst dikke herrie, ruzie en weet ik het en dan zit de jongste aan tafel ineens een oerkreet ‘aaaaaaahhhhhh’ en kijken de grote broers verbaasd op en moeten ze dus lachen en is de stemming weer (soms voor maar heel even) verbeterd :thumbup: .




Dus eigenlijk is jouw oplossing vier kinderen baren. :mrgreen:

Ik heb de oudste twee vanmiddag toegebeten dat ze mochten kiezen: of lief alleen of samen gaan spelen of ik zou gaan opruimen en schoonmaken en dan konden ze helpen. Echt ze moesten het uit hun tenen trekken maar waren zo lief voor elkaar en na het avondeten heeft oudste uit zichzelf heel de afwas gedaan. :inlove: