maar je hebt ook gelijk ik val een beetje in herhaling denk ik :oops:
als ik het zo terug lees :?
Zullen we gaan slapen?
goed idee
wel nog even je administratie gecheckt?
of alles betaald is…
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
trusten!!!
:lol: :lol: heb ik gisteren gedaan ben weer helemaal bij
Ik vind het vergelijken van een ziekenfondsverzekering met een gastouder betalen wel een heel verschil hoor. Ziekenfonds krijgt van duizenden mensen een betaling, die missen idd die paar dagen niet, maar een gastouder mist dat wel gelijk en afspraken zijn afspraken, kun je die niet nakomen moet je een oplossing zoeken waar beide partijen zich in kunnen vinden, dat betekend goed overleg en ik krijg een beetje het idee dat dat hier niet helemaal goed is gegaan.
Bovendien kan ik me werkelijk niet voorstellen dat een gastouder gelijk het contract beeindigd omdat iemand 2 dagen te laat betaald, vergeet niet dat dit een groot deel van haar inkomsten zijn, het lijkt me niet dat je dat zonder serieuse reden opzegt :think:
@Gerry wrote:
@Paschal75 wrote:[
En als er nog net genoeg geld is en ze schrijven af en ik kan geen boodschappen meer doen omdat ik 1000 euro rood sta??
Dus jij bedoelt te zeggen dat als het bij mij afgeschreven wordt ik dus geld genoeg heb. Ja om het KDV te betalen maar niet
geneog meer om te eten…
Ja, dat is dus jouw probleem, daar let de bank echt niet op. Die schrijven af als er genoeg op de rekening staat.
Dus als Charity niet betaalt ook haar probleem maar zij maakt het nu het probleem van de gastouder ! Vind ik niet kunnen....
@Gemmama wrote:
Ik vind het vergelijken van een ziekenfondsverzekering met een gastouder betalen wel een heel verschil hoor. Ziekenfonds krijgt van duizenden mensen een betaling, die missen idd die paar dagen niet, maar een gastouder mist dat wel gelijk en afspraken zijn afspraken, kun je die niet nakomen moet je een oplossing zoeken waar beide partijen zich in kunnen vinden, dat betekend goed overleg en ik krijg een beetje het idee dat dat hier niet helemaal goed is gegaan.
Bovendien kan ik me werkelijk niet voorstellen dat een gastouder gelijk het contract beeindigd omdat iemand 2 dagen te laat betaald, vergeet niet dat dit een groot deel van haar inkomsten zijn, het lijkt me niet dat je dat zonder serieuse reden opzegt :think:
het ging toch echt om maar 2 dagen.
En als je het geld iedere maand hebt is het makkelijk praten allemaal.
En een gast ouder krijgt geld van nog 5 andere ouders en allemaal zo rond de 5 tot 700 euro.
@charity wrote:
En een gast ouder krijgt geld van nog 5 andere ouders en allemaal zo rond de 5 tot 700 euro.
en dus???
goh Charity,
je blijft bij je punt he? dat ze niet moet zeuren… Ik zie tenminste bij jou ook maar geen greintje van “goh… zou het KUNNEN dat ook ZIJ op haar geld zit te wachten”…
@charity wrote:
het ging al om een heel weekend nadat ze zelf het belastinggeld had ontvangen, en dat belasting geld kwam al te laat voor de rekening… Dus wrs hebben we het eerder over een week ofzo…
Daarbij heeft niet elke gastouder natuurlijk 6 kindjes waar ze 5-600 euro voor vangen.
(In dat geval werd ik namelijk acuut gastouder hoor)
@inkie wrote:
@charity wrote:
het ging al om een heel weekend nadat ze zelf het belastinggeld had ontvangen, en dat belasting geld kwam al te laat voor de rekening… Dus wrs hebben we het eerder over een week ofzo…
Daarbij heeft niet elke gastouder natuurlijk 6 kindjes waar ze 5-600 euro voor vangen.
(In dat geval werd ik namelijk acuut gastouder hoor)
deze gast ouder heeft dat wel anders zei ik het niet.
ik zou het op donderdag overmaken en dat heb ik zondag overgemaakt het waren dus 3 dagen idd.
goedendag
beetje late reactie,maar vraag me iets af,praat de reactie van de gastouder niet goed,niet met kinderen erbij dit bespreken.zeker niet op die manier,op gewone manier van heb je het inmiddels overgemaakt kan het ook.erbij vermelden hoe het overgemaakt is,overschrijvingkaart,internet enz dan weet gastouder hoe lang het evt duurt voordat het op de rekening staat
maar hier zeggen mijn vraagouders dat ze de kinderopvang toeslag vooraf krijgen.dus inderdaad rond de 13e van de maand maar dat is wel de vergoeding voor maand later.dus 13 febr krijg je de toeslag voor maand maart al op je rekening.dus niet terecht de belasting de schuld te geven,waarschijnlijk de eerste keer opvang geld voor andere zaken gebruikt.
ik heb zelf in mijn contracten gezet 5 dagen na laatste opvang dag,rekening voldoen.(werk als zelstandige gastouder)en wil van ouders wel horen als het mis gaat om wat voor reden dan ook,zodat je als gastouder ook weet waar je aan toe bent.
vind alleen de reactie als het over 3 dagen gaat beetje overdreven,ik vraag er meestal wel even naar.van heb nog niks ontvangen klopt dat,gewoon rechtsstreeks.ze moeten hier via internet de uren goedkeuren op eind van de maand meeste maken dan meteen opvangkosten over zodat het afgewerkt is.
het feit dat de toeslagen niet op tijd geregeld was is vaak ook omdat veranderingen te laat doorgegeven worden met alle gevolgen van dien.
aanvragen en veranderingen doorgeven duurt wel 8 weken voor het doorgevoerd word.
en idd je krijgt het geld normaal vooaf maar als je goed gelezen had was het geld dat ik kreeg van mijn vorige opvang nog
@charity wrote:
aanvragen en veranderingen doorgeven duurt wel 8 weken voor het doorgevoerd word.
en idd je krijgt het geld normaal vooaf maar als je goed gelezen had was het geld dat ik kreeg van mijn vorige opvang nog
in jou geval zit je in overgangs situatie,en duurt het soms inderdaad 8 weken voordat het geregeld is.
er is hier in overleg ook opvang gestopt omdat de aanvraag van kinderopvangtoeslag niet goed is gegaan.aangezien opvangkosten voor tweeling a 3 dagen per week niet zelf op te hoesten is.start evt weer als kosten vergoed worden zo loopt het ook niet op.
heb ik wel gelezen maar zijn ook andere reacties geweest die zeggen dat ze de toeslag altijd te laat krijgen,en dat is dus als het eenmaal loopt niet het geval.als deze mensen ooit geen recht meer op toeslag hebben komen ze maand toeslag tekort.omdat ze de eerste toeslag voor andere zaken hebben gebruikt.
maar bij me nieuwe gastouder gaat het ook veel beter en loopt alles goed
fijn dat het nu goed gaat,je moet als ouder en gastouder ook met elkaar overweg kunnen.soms klikt het gewoonweg niet dat lijkt bij jullie vorige gastouder het geval. gewoon duidelijk zijn naar elkaar alles is bespreekbaar zeg ik altijd bouwt niet alleen met gastkindjes band op maar ook met de ouders.
wat ik me afvroeg en hoop dat jullie dat weten: is het mogelijk om een gastouder in je eigen huis te krijgen??
ook dat is mogelijk,zijn gastouders die alleen opvang bij gezinnen thuis doen.dus per dag voor 1 gezin zorgen kunt bij google nanny ingeven of gastouderaan huis gevraagt vind je ze zo.
of gewoon bij de diverse gastouderbureau’s kijken en informeren of ze dat bieden.
ik weet bv van gastouder bureau mr nosey dat ze dit doen,kunt op hun site ook advertentie zetten oppasgevraagt
zijn er nog wel meer via google vrij makkelijk te vinden
bedankt voor je info!! :-*
graag gedaan succes met zoeken