ik heb van morgen ruzie gehad met mijn gastouder.
ik had het geld van de belasting te laat en was dus te laat met betalen.
daar belde ze me gister om uur nog voor .
ik heb eergsietr het geld gekregen maar charity had buikgriep dit weekend en de week ervoor heeft me vader in het ziekenhuis gelegen.
dus me hoofd stond er niet na.
ik heb toen ze gister belde meteen het geld overgemaakt.
kom ik vanmorgen daar kreeg ik te horen dat charity vanaf maart niet meer daar hoeft te komen omdat ik nog steeds geen geld had overgemaakt. het stond nog niet op hun rekening.
Ik heb het ook pas gister om 18.00 overgemaakt dus best logische dat het er dan om 08.00 uur smorgens nog niet op staat.
Volgens hun loog ik dus dat ik het had overgemaakt, toen ze met z’n tweeen tegen me begonnen te zeiken waar me kind bij was zei ik dat ik daar geen zin in had dat ik ging werken.
Ze zetten toen een voet voor de deur want ik moest naar hun luisteren.
Je kan je voorstellen hoe boos ik was op een gegeven moment ben ik gegaan heb op me werk meteen verlof gevraagd omdat ik mijn kind daar niet meer achter wilde laten.
ben om half 11 charity gaan halen en heb gezegd dat ze niet meer daarheen komt , bij z’n mensen wil ik mijn kind niet meer achter laten.
ze heeft al contact gehad met het bureau die haar gelijk geven zegt ze , dus ben benieuwd of die nog wel opvang voor me willen regelen.
Ik krijg geen gehoor bij het bureau heb al een mail gestuurd hoe nu verder en dat ik ook graag mijn verhaal wil doen.
ik was van morgen helemaal over mijn toeren en ben ook helemaal van slag.
meis toch wat een brutaliteit en zo onprofesioneel. ik kan me goed voorstellen dat je helemaal van slag bent :hug: .
ik vraag me af of ze na het horen van jou kant van het verhaal ook nog zo denken(het bereau).
echt te belachelijk voor woorden dat het op zo`n manier moet gaan.
je krijgt zo wie zo bij elk ander bedrijf zeker pas een aantal aanmaningen voor ze je eruit zeten en anders bestaat er nog iets van een betalingsregeling.
ze had op ze misnst kunnen zeggen als het geld naar de kerst er nog niet opstaat moeten we toch even praten.
meid ik hoop dat dit goed wordt opgelost voor je :hug: :hug:
:-*
Dit mogen zij niet zomaar doen hoor, jij heb gewoon recht op een nieuwe gastouder ok die hebben ze misschien niet 1 2 3 voor je. Maar jij heb ook je rechten hoor en hun hun plichten ook. Kijk als dit elke maand zovoor komen dat je te laat betaalt dan snap ik het maar anders kom op zeg een paar dagen te laat.
Sterkte ermee
vorige maand was ik ook te laat maar dat komt omdat de kinderopvang toeslag nog niet rond was .
ik heb hun dus vorige maand voor de helft uit eigen zak betaald omdat ik de helft wel terug kreeg van de belasting omdat ik voorheen maar de helft opvang nodig had dan wat ik nu nodig heb.
dat wisten ze ook ze hadden ook vorige maand maar de helft kunnen krijgen.
nu hebben ze deze maand van de belasting later overgemaakt maar wel dubbel en met terug werkende kracht van vorige maand erbij.
dus vanaf nu zou alles goed kunnen lopen omdat ik ook de beschikking etc nu heb gekregen.
jah ik had gewoon alvast die 780 euro moeten overmaken al was de belasting te laat.
jah sorry hoor maar ik heb niet zomaar 750 euro op mijn rekening staan!!
jullie wel???
nee dat heb ik er zeker niet zomaar staan.
ze had ook alleen om een aanbetaling kunnen vragen zodra alles met de belastingdienst geregeld zou zijn. en dat zodra alles geregeld is ze meteen alles krijgen(hun ook met terug werkende kracht).
ik blijf erbij dat ik het heel onprofesioneel vind hoe ze met je zijn omgegaan, hier had op ze minst normaal over gesproken moeten worden.
het bureau vond dit ook niet kunnen gelukkig.
ze zeiden ook dat er met z’n drieen over gepraat had kunnen worden.
ze hebben me al 3 nieuwe profielen door gestuurd van andere gast ouders die ga ik dan donderdag meteen bellen , wil die mensen ook niet tijdens de kerst storen.
de eerst volgende dag dat ik opvang nodig heb is 7 januari.
het bureau vond het ook niet kunnen dat hun mij niet naar mijn werk lieten gaan en de voet voor de deur zetten terwijl mijn kind er gewoon bij stond.
@charity wrote:
jullie wel???
Nee ik ook niet maar jij wil kinderopvang en zijn willen op tijd hun geld. Dat is op zich ook niet zo vreemd…
Wij hebben geen keuze, bij ons KDV moet het per automatische
incasso dus geld of geen geld, ze schrijven het toch af. En meestal een
week eerder dan dat wij de centen van de belastingdienst terug krijgen.
Altijd even spannend rond die tijd…
Ik vind het wel normaal dat je op tijd betaalt, daar kunnen zij niets aan doen dat is grof gezegd jouw probleem en niet dat van hen.
Echter de scene die gemaakt is door hen vind ik niet kunnen hoor daar
geef ik je gelijk ik. Probeer met het bureau een afspraak te maken en ook
jou verhaal te doen.
@Paschal75 wrote:
@charity wrote:
jullie wel???
Nee ik ook niet maar jij wil kinderopvang en zijn willen op tijd hun geld. Dat is op zich ook niet zo vreemd…
Wij hebben geen keuze, bij ons KDV moet het per automatische
incasso dus geld of geen geld, ze schrijven het toch af. En meestal een
week eerder dan dat wij de centen van de belastingdienst terug krijgen.
Altijd even spannend rond die tijd…
Ik vind het wel normaal dat je op tijd betaalt, daar kunnen zij niets aan doen dat is grof gezegd jouw probleem en niet dat van hen.
Echter de scene die gemaakt is door hen vind ik niet kunnen hoor daar
geef ik je gelijk ik. Probeer met het bureau een afspraak te maken en ook
jou verhaal te doen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben zelf gastouder en vind het ook prettig op tijd mijn geld te krijgen. Of het wel of niet gelegen komt voor de vraagouder(s) is eigenlijk niet mijn probleem om het maar zo te zeggen. Mocht het voor de vraagouder(s) een probleem zijn op tijd te betalen dan moeten zij dat bij mij aangeven en dan is er altijd wel wat te regelen. Maar als er gewoon zonder iets te zeggen of overleggen niet betaald wordt dan zou het voor mij ook heel snel einde overeenkomst zijn denk ik. Maar inderdaad de scene die zij geschopt hebben, waar de kinderen bij waren notabene vind ik echt niet kunnen :snooty:
tsja…
ik vind het wonderbaarlijk dat jij vind dat de gastouder "blij"moet zijn met het volledige bedrag vorige maand.
Ik vind dat je het functioneren van de belastingdienst niet kunt door laten spelen in het betalen van de kinderopvang.
Ik kan me voorstellen dat de gastouder ook ernstig op haar geld zit te wachten, zeker in december (net als jij zal ook zij geen extra centen op de bank hebben staan??).
Wat ik ook vervelend vind voor haar is dat ZIJ dus heeft moeten bellen voor haar (verdiende) geld. Beter was misschien geweest dat jij had gebeld toen je doorhad dat het niet op tijd zou gebeuren.
Ik snap jou boosheid ook wel, maar niet dat je die richt op je gastouder. Volgens mij moet je vanaf nu gaan zorgen dat je een buffer gaat opsparen, zodat je niet moet wachten op de belastingdienst voordat je de gastouder kunt betalen, maar onafhankelijk daarvan.
En die buffer kun je niet in 1 maand opbouwen natuurlijk, maar gewoon met het vakantiegeld in mei b.v.
Ik denk dat die gastouder ook andere sores heeft gehad, waardoor ze zo op haar centen zat te wachten. maar eigenlijk heeft ze gedaan wat ze mag doen. Het contract opzeggen.
Nou… ik hoop dat je een fijne gastouder terugvind, want als het als "ouder"wel een prima mens was… kun je overwegen je excuses aan te bieden en je stinkende best gaan doen om betalingsproblemen te voorkomen.
Fijne kerst
ps.:
ik herken jullie beider reacties ook wel hoor…
jij reageert ook oververhit omdat jij je geld niet krijgt van de belastingdienst, je daar ook al lullig en schuldig over voelt naar haar toe… en dan wordt je daar ook nog eens op een rottige manier op aangesproken…
Als ik het financieel even niet handig (op z’n zachtst gezegd) heb gedaan en ik heb dat zelf in de gaten… dan moet ook niemand daar nog 's een keer iets van zeggen. Ik voel me dan al zo’n minkukel, dat ieder onderwerp dat over geld, rood staan, schuld en weet ik veel als olie op een gloeiende plaat is.
Helaas “vergeet” ik vaak dat IK zelf degene ben die het probleem veroorzaakt heeft.
ik heb haar van te voren gezegd dat k het belasting geld nog niet rond had dat ik te weinig kreeg, heb haar ook gezegd dat ik die 200 euro wel zelf zou bijleggen.
daar ging ze mee akkoord.
een buffer aanleggen???
ik heb 2 banen om mijn rekeningen te betalen sorry maar een buffer aanleggen gaat gewoon niet.
normaal krijg je het belasting geld vooraf maar omdat dit nog van mijn vorige opvang was kreeg ik het achteraf dat wist ze ook.
dus als de belastingdienst dan 3 dagen te laat is heb ik een probleem.
en jah het waren 3 dagen om daar dan z’n heisa over te maken sorry hoor vind ik niet normaal.
en dan verwachten dat het geld wat ik savonds om 7 uur overmaak smorgens om 8 uur al op de rekening staat kan toch ook niet.
en mijn excuses aanbieden terwijl hun mij niet hun huis uit wouden laten ??? en mij hebben staan afeiken waar mijn kind bij was ???
Lastige situatie. Ik snap heel goed dat die mensen ook hun geld willen zien. Zij zullen ook rekeningen moeten betalen. Die misschien ook geen 3 dagen kunnen wachten. De manier waarop het gegaan is (voet voor de deur enzo) was natuurlijk verkeerd.
Klinkt rot maar eigenlijk is het inderdaad jouw ‘probleem’ als het belastinggeld er nog niet is. Ik moet voor het KDV ook 780 euro voorschieten en pas een week of 2 later krijgen wij het belastinggeld terug.
Straks met 2 kids moet ik dus het dubbele voorschieten. Ik mag ook niet wachten met betalen tot de belasting betaald.
Ik ben het wel met preggie eens dat je het beter had kunnen melden aan de gastouder dat het later kwam. Misschien heeft ze wel veel slechte ervaringen met wanbetalers en reageert ze daarom zo heftig.
Balen dat het zo gelopen is. Hopelijk kun je snel een nieuwe gastouder vinden.
jah das natuurlijk fijn dat jij dat vooruit kan betalen ik ben een alleenstaande moeder ik heb 2 banen om mijn rekeningen te betalen.
ik heb haar van te voren vertelt dat ik op het geld van de belasting dienst zat te wachten dat dat nog niet rond is. toen was het geen probleem.
Charity…
sorry maar je reageert nogal defensief.
het IS toch zo dat het JOUW pakkie aan is?
ik vind het raar dat jij vind dat ze het maar moet snappen dat zij haar geld later krijgt omdat JOUW Belastingcenten nog niet binnen zijn.
en dat je alleenstaande moeder bent met 2 banen om de rekeningen te betalen heeft hier volgens mij niets mee te maken.
iedereen moet z’n rekeningen betalen.
En ze heeft de eerste keer toegestemd in latere betaling, maar daarna moest ze toch nog zelf gaan vragen, waarna ze NOG een dag moest wachten.
Als je op geld zit te wachten is iedere dag te lang… en dat zul jij misschien wel als de beste weten… dus geld dat ook voor je gastouder.
Ben wel benieuwd waarom ze nou zo agressief deed naar je… en zou haar daar zeker eens naar vragen, nadat JIJ excuses hebt gemaakt voor de te late betaling (maar dat was je niet van plan he?)
@charity wrote:
jah das natuurlijk fijn dat jij dat vooruit kan betalen ik ben een alleenstaande moeder ik heb 2 banen om mijn rekeningen te betalen.
Als je kind op een kDV zit heb je vaak geen keuze, het wordt automatisch afgescheven ! ook als je geen geld hebt zoals als jij.....
Echter hebben wij geen keuze en moeten betalen en jij
betaalt gewoon niet en geeft een ander de schuld.
Jij wilt dat je kind naar de opvang gaat en dat kost geld, de ontvanger heeft waarschijnlijk ook haar geld net zo dringend nodig als jij...had je het al zo bekeken?
van een kale kip kun je niet plukken. en ik denk dat ze het al zwaar genoeg heeft als alleenstaande ouder die waarschijnlijk ook nog eens verplicht wordt om te werken door de regering en dat is niet erg dat moet ik ook, maar omdat wij eventueel nog wel wat geld zouden kunnen appart houden kan zij dat dus niet.
en als die balsting niet optijd betaald heeft ze geen geld zo simpel is het en dan kun je gewoon niet betalen. en dit gaat om 1x wat ik in het verhaal lees. en hoevaak krijg je wel niet aanbetalingen voor je de deur wordt uitgezet nou normaal niet na 3dagen. ik vind nog steeds dat daar een gewoon gesprek had over gevoerd moeten worden desnoods met een derde erbij.
op de meeste kinderdagverblijven kun je er voor kiezen dat alle betalingen geregeld worden tussen belasting en kdv, zodat je er zelf geen omkijken na hebt en dat de betalingen gewoon gebeuren optijd. en dit heeft mijn schoonzusje ook want zij kan ook zeker niet een extra potje aan maken voor deze kosten.
@Paschal75 wrote:
Als je kind op een kDV zit heb je vaak geen keuze, het wordt automatisch afgescheven ! ook als je geen geld hebt zoals als jij…
Als er automatisch wordt afgeschreven en er is geen geld genoeg op de rekening wordt de afschrijving teruggedraaid. Dan heb je dus gewoon niet betaald. En reken maar niet dat je dan onmiddellijk van het kdv afgegooid wordt. Of ben ik de enige waar wel eens een betaling is misgelopen zodat ik het later handmatig moest regelen omdat er iets later werd overgemaakt? Dat gebeurt hier echt pas op het moment dat ik in de gaten heb dat het fout gegaan is. En ik controleer ook niet elke dag de rekening om te kijken of alle afschrijvingen goed gegaan zijn.
Charity, ik denk dat je beter af bent bij een andere gastouder. Los van recht op geld etc. vind ik dit geen manier om met een klein kind om te gaan.
Ik vind de manier hoe de gastouder zit zo heeft aangepakt niet goed te praten…
Maar ik snap wel dat ze behoorlijk pissed is dat ze haar verdiende geld niet op tijd ontvangt.
Als jouw baas je salaris een weekje later stort wordt jij toch ook pissig???
En dat de belastingdienst traag werkt is heel vervelend, maar daar heeft jou gastouder geen boodschap aan, en terecht ook…
Mijn kinderopvangteruggave van de bd wordt rechtstreeks naar de organisatie van de BSO gestort, die trekken dat bedrag van mijn rekening af zodat er bij mij alleen nog maar mijn eigen bijdrage (verplicht) automatisch wordt afgeschreven. Ik vind dat ideaal…
Mijn toeslag die ik krijg van de belasting wordt rechtstreeks naar het kdv overgemaakt. Krijg ik niet zo’n hoge rekening en 7/8 van de rekening is dus al betaald :thumbup:
En dat je een alleenstaande moeder bent dat vind ik geen excuus. Sorry. ik ben zelf ook alleenstaand en betaal ook alle rekeningen op tijd.
Op de aanvraag van de belasting kan je kiezen naar welk rekeningnummer je het laat overmaken. Misschien handig om dat naar de opvang te doen :thumbup: Dan heb je het grootste deel al betaald zonder dat je er wat van merkt
Zie nu pas dat mijn tip al een paar keer is gegeven (om het belastinggeld rechtstreeks over te laten maken). Scheelt echt enorm hoor.
@Gerry wrote:
@Paschal75 wrote:
Als je kind op een kDV zit heb je vaak geen keuze, het wordt automatisch afgescheven ! ook als je geen geld hebt zoals als jij…
Als er automatisch wordt afgeschreven en er is geen geld genoeg op de rekening wordt de afschrijving teruggedraaid. Dan heb je dus gewoon niet betaald.
En als er nog net genoeg geld is en ze schrijven af en ik kan geen boodschappen meer doen omdat ik 1000 euro rood sta??
Dus jij bedoelt te zeggen dat als het bij mij afgeschreven wordt ik dus geld genoeg heb. Ja om het KDV te betalen maar niet
geneog meer om te eten....
Ik bedoel alleen maar aan te geven met mijn eerdere post dat ik
geen keuze heb. En nee ik ben geen alleenstaande ouder, maar dat
is toch geen excuus?
Kijken of jullie ook zo schappelijk reageren als jouw salaris niet
op tijd komt. Ben het er mee eens dat de gastouder misschien anders had moeten reageren, maar rekeningen betalen zijn rekeningen betalen. Alleenstaand of niet, geen uitzondering.