ruzie gehad met gast ouder geen opvang meer

Ik ben het met de meeste eens dat je gewoon o tijd had moeten betalen, en anders zelf contact had moeten opnemen toen je wist dat het niet op tijd ging lukken om te overleggen hoe en wat.

Ook vind ik dat je het geld al direct had moeten overmaken toen jij het binnen had, en niet er eerst nog een weekend en maandag overheen laten gaan.

De gastvrouw werkt ook voor haar geld en zit dus net zo goed op haar salaris te wachten.

Dat ze je aanspreekt terwijl je kind erbij is is niet goed, maar ook daar had je beter een afspraak kunnen maken door aan te geven dat je er die avond met haar over zou bellen als je kind naar bed was. Ipv te zeggen dat je er geen zin in hebt en gaat werken…

Sorry, als ik je gastouder was zou je ook een ander hebben kunnen zoeken.

Ik begrijp best dat het voor veel mensen heel lastig is om eerst een groot bedrag voor te schieten en later (bij ons 2 weken later pas) een deel terug te krijgen. Bij ons wordt het de 28e door het KDV afgeschreven en pas rond de 13 door de belasting gestort. Dat is best een tijd.

Maar Charity, heb je inmiddels al weer nieuwe opvang kunnen regelen? Want dat is nu even het belangrijkste denk ik? Ik hoop dat het snel allemaal geregeld is. Succes ermee.

@Paschal75 wrote:

[

En als er nog net genoeg geld is en ze schrijven af en ik kan geen boodschappen meer doen omdat ik 1000 euro rood sta??

Dus jij bedoelt te zeggen dat als het bij mij afgeschreven wordt ik dus geld genoeg heb. Ja om het KDV te betalen maar niet

geneog meer om te eten…

Ja, dat is dus jouw probleem, daar let de bank echt niet op. Die schrijven af als er genoeg op de rekening staat.

Daar is denk een beetje de fout ontstaan.

Geldproblemen zijn van jezelf. Daar kun je begrip vor vragen en uitstel voor vragen maar eisen kan je het niet. Dus als je merkt niet op tijd te kunnen betalen kun je hooguit om begrip vragen, en dan wel zelf en ruim op tijd.

Anderen naar hun verdiende geld laten vragen vind ik om te beginnen al not done.

@Danielle_M wrote:

Ik begrijp best dat het voor veel mensen heel lastig is om eerst een groot bedrag voor te schieten en later (bij ons 2 weken later pas) een deel terug te krijgen. Bij ons wordt het de 28e door het KDV afgeschreven en pas rond de 13 door de belasting gestort. Dat is best een tijd.

ff oftopic: bij ons in Belgie wordt het pas dik een jaar later terugbetaald... :shock:

ontopic: ik begrijp de gastouder wel, zij werkt en ze wil haar geld ook op tijd... de manier waarop ze het duidelijk maakt is wel verkeerd, vind ik... :think:

Ik vind dat Charity wel wordt aangevallen op het feit dat ze haar rekening te laat heeft betaald.

Volgens mij gaat haar meer om de manier hoe de gastouder heeft gereageerd op haar te laten betalen.

Maar ik snap die gastouder niet want als ze haar de avond ervoor laat nog heeft gesproken, kan je snappen dat het geld er die ochtend nog niet is.

Dat geldt voor elke instantie waar je nog geld van krijgt. En bij de meeste instanities duurt het wel een maand voordat je het geld krijgt waar je recht op hebt, weet ik uit ervaring.

Dat hier wordt gezegd dat Charity een buffertje moet opbouwen voor het geval dat, geldt dan eigenlijk ook voor die gastouder. Die had er ook rekening mee moeten houden dat ze clienten zou kunnen krijgen die niet op tijd hun rekening kunnen voldoen. Dat geldt ook voor elke instantie.

Er zijn altijd omstandigheden waardoor je een nota een keer niet optijd kan voldoen.

Om haar contract gelijk op te zeggen vind ik gewoon niet kloppen en zeker de manier waarop, waar haar kind bij is, kan ook echt niet.

Lynda, ik ben het helemaal met je eens. En ik vraag me echt af of alle dames die zo reageren nooit een te laat zijn geweest met een rekening (hier wel, hier is echt wel eens wat mis gegaan.)

Lyndy je hebt helemaal gelijk en dat wat jij zo uitlegt (beter als ik :wink: ) bedoelde ik dus ook te zeggen.

ik ben gastouder maar hier heeft het bureau het anders geregeld.

het bureau betaald mij de uren die ik opvang heb gegeven aan een kind en de ouders betalen het bureau.

dus ik krijg altijd mijn geld of de ouders nu betalen of niet

is niet mijn probleem maar het probleem van het bureau en vraagouders.

dus hier geen problemen daarmee, maar geloof niet dat ik zo zou reageren ze betaald toch! nou en dat het 3 dagen later is.

krijg hier altijd de 25ste betaald maar als dat toevallig weekend is dan wordt het ook na het weekend.

ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

kijk als ik nou een maand niet betaald krijg is het wat anders

@Gerry wrote:

Lynda, ik ben het helemaal met je eens. En ik vraag me echt af of alle dames die zo reageren nooit een te laat zijn geweest met een rekening (hier wel, hier is echt wel eens wat mis gegaan.)

ja hoor… ik heb wel eens rekeningen te laat betaald… sta ook rood (regelmatig) maar ik geef niet iemand anders de schuld of kijk niet iemand boos aan als deze het geld toch wil.

en dan kan er wel gezegd worden dat het niet gaat om het niet op tijd betalen, maar om het gedrag van de gastouder… maar dat gedrag was nooit vertoond geweest als de rekening was betaald zoals afgesproken (ik bedoel… charity zegt zelf “ik had wat anders aan mijn hoofd”,… dat KAN dus niet… in ieder geval… moet je dan niet boos op de eiser worden). Ze had een afspraak gemaakt en kwam die dus niet na.

dussss… je kunt schelden op de belastingdienst, op de gastouder of welke andere eiser dan ook… maar als je redelijk bent, dan zie je dus ook dat je zelf de aanstichter bent.

en dat de gastouder rekening meot houden met het feit dat clienten niet betalen… duhuh…

naar mijn idee zijn het geen grote bedrijven die gastouders… en ook zij moeten rekeningen betalen.

en het feit dat ze zegt waar het kind bij is… wanneer anders? misschien had Charity zelf van tevoren moeten bellen.

Ik ben zelf ook gastouder en de vraagouders dienen hier binnen 14 dagen na het ontvangen van de factuur te betalen, nou zou ik niet gelijk een contact opzeggen als ze te laat zijn, maar vervelend is het wel.

Ik geloof er niet zo in dat deze gastouder ook alleen maar omdat het een paar dagen te laat was het contract op heeft gezegd, er zullen meerdere redenen zijn waarom het zover gelopen is. Als je een goed contact met het kind en zijn ouders hebt dan reageer je niet zo!

Ik vind ook dat het niet het probleem van de gastouder is en het is belachelijk dat zij om haar geld moet vragen en al helemaal dat daar moeilijk over gedaan wordt, dat kan gewoon niet!! Je hebt een contract met zo iemand en die dien je na te komen, hoe je dat regeld is niet het probleem van de gastouder!

Wat een begrip hebben we hier voor elkaar zeg :think:

Ze geeft toch aan dat ze de gastouder op de hoogte heeft gestelt van het te laat betalen.

De gastouder had gewoon op een normale manier een gesprek kunnen aangaan met haar.

Maar Charity wees blij dat je je kind niet bij zulke gastouders meer hebt.

Blijkbaar willen ze niet het beste voor jou kindje.

Ze heeft de gastouder niet op de hoogte gesteld, die moest zelf bellen, en toen had ze het geld wel al een dag binnen, maar stond haar hoofd er niet naar vanwege andere zaken. Vervolgens weigert ze erover te praten, maar ipv dat ze zegt. Ik heb het hier liever met jullie over zonder mijn dochter erbij kan ik er vanavond over bellen. Roept ze dat ze er geen zin in heeft en gaat werken…

Nog steeds niet netjes dat gastouders de moeder aanvallen waar het kind bij is, maar de grootste steken heeft ze mi nog steeds zelf laten vallen.

al met al hoort een gastouder zich profecioneel op te stellen en presies te weten hoe je moet om gaan met dit soort dingen en het beleefd aan te pakken.

ik vind dit nog steeds een onzinnige discussie, waar eigenlijk charty ook niet omgevraagd heeft.

je moest eens weten hoe vaak ik wel eens een rekenning later betaal of wacht op de aanmanning. dan komen ze ook niet meteen aan de deur hoor.

@monique wrote:

al met al hoort een gastouder zich profecioneel op te stellen en presies te weten hoe je moet om gaan met dit soort dingen en het beleefd aan te pakken.

ik vind dit nog steeds een onzinnige discussie, waar eigenlijk charty ook niet omgevraagd heeft.

je moest eens weten hoe vaak ik wel eens een rekenning later betaal of wacht op de aanmanning. dan komen ze ook niet meteen aan de deur hoor.

Ja, doe je dat, heel vaak je rekeningen te laat betalen??? En je vind dat normaal???

Ik vind het niet meer dan normaal dat je je rekeningen op tijd betaald.

Net zo als ik het niet meer dan normaal vind dat mijn werkgever mijn salaris op tijd overmaakt.

Ik weet zeker monique dat als jou werkgever jou een week later betaald omdat zn hoofd er ff niet bijstond jij ook uit je vel zou springen

Ik iig wel!

nou ik schaam me er niet voor soms heb ik het geld even niet en een week later wel.

en nog nooit iets over gehoord DUSSSS.

als mijn werkgever 2 dagen later zou betalen dan de bedoeling was zal je mij niet horen hoor!!!

want we hebben het hier over 2 dagen.

Nu maak je er zelf een beeeeetje onzinnige discussie van als ik eerlijk ben Monique.

Die gastouder heeft het niet handig gebracht oke… maar jij wilt nu zelfs ons doen geloven dat het maar normaal is dat je de rekeningen te laat betaald.

Dit vind ik rechttrekken wat krom is.

Als je koopt en je krijgt geleverd, ga je een afspraak aan over de betaling (staat VAST wel in de voorwaarden).

Dus als je bewust die afspraak schendt, waarom zou een ander dan WEL netjes moet zijn???

Hoe dan ook:

Kern is dat hier een verschil zit in welke normen je hanteert waar het gaat om het nakomen van verplichtingen en welke waarde je hecht aan het nakomen van afspraken.

En Monique vind het dus “normaal” dat je later betaald, terwijl dat bij mij niet het geval is…

En vanuit dat kader reageren we dan ook op de vraag… mag iemand erop staan dat je op tijd betaald.

Als je koopt en je krijgt geleverd, ga je een afspraak aan over de betaling (staat VAST wel in de voorwaarden).
Dus als je bewust die afspraak schendt, waarom zou een ander dan WEL netjes moet zijn????

wie zegt dat het daarom gaat :think:
ik zeg alleen dat ik soms een rekenning wel eens later betaal omdat ik het geld niet heb bijvb het ziekenfonds wat achterlijk duur is!
en als ik dan een week later betaal hoor je daar niks van soms is het gewoon niet anders!

en de disscussie was toch al zinloos.
zo hebben we allemaal wel wat wat we niet goed doen.
en tuurlijk mag iemand erop staan dat je betaald maar het gaat nog steeds de manier waarop. en als ik een herindering krijg wordt het me gewoon vriendelijk verzocht zonder ook maar enig onprofesineel gedrag en daar ging het mij om.

wie zegt dat het daarom gaat :think:

ik zeg alleen dat ik soms een rekenning wel eens later betaal omdat ik het geld niet heb bijvb het ziekenfonds wat achterlijk duur is!

en als ik dan een week later betaal hoor je daar niks van soms is het gewoon niet anders!

Nou… hier zeg je volgens mij echt wel iets anders…

@monique wrote:

en tuurlijk mag iemand erop staan dat je betaald maar het gaat nog steeds de manier waarop. en als ik een herindering krijg wordt het me gewoon vriendelijk verzocht zonder ook maar enig onprofesineel gedrag en daar ging het mij om.

ja en volgens mij was daar iedereen het over eens....

ja en ik bedoelde de rekenning van de ziekenfonds hoevaak ik daarop wacht op de aanmanning.

ja ik weet dat je beter moet opletten wat je schrijft want daar wordt je op gepakt.

maar nogmaals in haar geval gaat het om 2 dagen en tuurlijk wil iedereen zijn geld maar om daar nu zo`n disscussie van te maken vind ik gewoon zielig voor haar. terwijl we niet eens het hele verhaal weten.

maar nu wordt ik gepakt op mijn woorden geeft niet hoor kan wel wat hebben. :wink:

vind hetgewoon moeilijk om mezelf te verwoorden en gebruik ik wel eens voorbeelden die niet iedereen begrijpt misschien :?