@summerchild; ik denk dat de PCO ook mee speelt? Zijn er nog problemen te verwachten mbt zwanger worden? Denk het wel als je clomid moet slikken? Dus dan is starten op je 23e helemaal niet zo’n gek idee vind ik!
Ja, de PCO speelt inderdaad ook wel een rol in onze beslissing al aan kindjes te beginnen. Anders hadden we gewacht tot de 25 jaar. Ik heb vanuit mijzelf geen eisprong, helemaal niet. Wel eitjes hebben ze duidelijk gezien Mijn oma had ook veel problemen en mijn tantes ook. Zit denk ik in de familie
xxx
Summerchild
Hier vroeg de opa van mijn vriend of we het wel wilde toen we vertelde zwanger te zijn. Ik kon er bij hem wel om lachen want het had alles met zijn eigen referentiekader te maken ( moest trouwen omdat de oma van mijn vriend zwanger was). Maar vond het wel een gekke vraag aan mensen van 32 en 34.
Overigens niet zo gek als de opmerking van de oma van mijn vriend toe ik werd voorgesteld aan de familie (14 jaar geleden). Haar eerste vraag aan mij was of ik wel aan de pil was! Haha. Toen kende ik bovenstaand verhaal nog niet dus ik stond erg met mijn mond vol tanden.
Verder is mij met 22 weken zwangerschap wel eens gevraagd of ik zeker wist zwanger te zijn omdatbik geen buik had.
Overigens waren de opmerkingen toen ik niet zwanger was het Pijnlijkst. Wij waren 4 jaar bezig voordat we zwanger waren en hadden maar tegen een paar mensen verteld dat we bezig waren. Hoe vaak we geen vragen over onze kinderwens hebben gehad. Zo van: wanneer gaan jullie eens beginnen? Of: willen jullie geen kinderen ofzo. Jeetje wat deden die opmerkingen pijn. Dan hoor ik 100 keer liever de vraag of het wel gewenst was…
toen wij bezig waren voor Luna waren we 3 jaar bezig en het zou allemaal niet gaan lukken kwamen in aanmerking voor ivf
en toen was ik ineens spontaan zwanger kreeg ik vragen of het wel van m’n man was
ik kon er wel om lachen vooral toen het ook nog een heel wit meisje met lichtblond haar en hel blauwe ogen was/is :mrgreen: :mrgreen: (al is het hel blauwe wel wat afgenomen)
nu is mijn man niet heel erg getint (kleurt wel heel snel in de zon) heeft bruine ogen maar goed zo wit hadden zelfs wij niet verwacht
of opmerkingen als ze Luna en Odin samen zien zijn wel 2 heel verschillende kinderen he :mrgreen: :mrgreen:
ja de 1 lijkt op mij en de ander op m’n man :lol:
alleen verwachten ze dan een verhaal van ja zijn niet van dezelfde vader ofzo :naughty: :mrgreen:
ben benieuwd met nr 3
of de opmerking ohh ik wist helemaal niet dat jullie nog meer kinderen wilden :mrgreen:
ja ik ook niet :mrgreen: maarja soms gebeurd het ineens :shifty:
Oh wat een herkenning. Wij hadden twee zonen en toen was ik gepland zwanger van de derde. Hoeveel mensen wel niet aan mij vroegen of we voor een meisje gingen. :wall: Toen ik het daar ooit met mammamarije over had gaf ze de briljante tip dat ik had moeten zeggen te gaan voor een golden retreiver. :lol: Maar ja toen was jongste er al.
Ook zo leuk, loop je helemaal trots met derde kindje, nog geen week oud, buiten te wandelen en dan opmerkingen van oh nou ja drie jongens is ook wel leuk. Of: wat jammer, weer een jongen. :wall:
Meest briljant was echter iemand die ik tegen kwam terwijl ik met de jongste wandelde, (was toen denk een dag of vijf jong) en zei: ben je al bevallen? Ik kon het niet laten om te zeggen: nee ik probeer de kinderwagen even uit om te kijken hoe hij rijdt. Die hormonen van het zwanger zijn en ontzwangeren maken mij euh wat minder lief. :oops: