Roken verjaardag ??

Hier in huis bepaal ik de regels en wordt er niet gerookt. Door niemand. Dus ook niet door A., toen hij nog rookte.

Als ik op visite ga, hoe bekend of familiair ook, het is hun huis met hun regels. Dus als er daar gerookt wordt, gaan de dames niet mee.

Dan regel ik oppas en ga ik zelf…

Ik vind dat ik niet kan verwachten dat de hele wereld zich aanpast aan mijn kinderen… Dat doe ik wel.

Bij ons in huis wordt niet gerookt omdat Levy asmatisch is aangelegd.

Ik heb nu oppas als wij een verjaardag hebben waar gerookt wordt. Ik neem Levy dan niet mee, alhoewel mijn moeder wel zegt dat als de kleine komt er dan tijdelijk niet gerookt wordt.

Misschien krijg ik het halve forum over me heen…maar ik vind persoonlijk dat je niet van een ander mag eisen dat ze hun huisregels aanpassen voor jou.

Je kan het wel VRAGEN…hier wordt dus gerookt in de keuken waar we altijd de pui open hebben staan voor frisse lucht - lees- soms is het gewoon megakoud.

Ik vind het jammer dat hier het woord eisen gebruikt wordt.Je kan het toch gewoon overleggen? Hier rookt 60% van de visite.Als er iemand komt die het liever niet heeft om welke reden dan ook, wordt dat netjes overlegd.(vooraf)

En idd, willen ze zich niet aanpassen dan is het je eigen keuze om te komen of niet.

Ik ben ook strak aan roken, in de keuken wordt gerookt en in de kamer niet.(ik rook niet) s’avonds vind ik dat geen probleem als er in de woonkamer wel gerookt wordt.We luchten direct voor het slapen gaan en vroeg in de ochtend nog eens.

Onze kids zijn niet asmatisch o.i.d en kerngezond maar als ze dat wel zouden zijn moet hier ook iedereen buiten staan.

@stillewater wrote:

Onze vrienden en familie roken al jaren niet meer binnen als wij komen, ze luchten zelfs het huis vantevoren.

Ook als ze een feestje hebben, dan gaat alle visite naar buiten.

Zo gaat het bij ons ook gelukkig. En anders komen we niet. We hebben het wel aangekaart toen er weer een uitnodiging voor een feestje lag. We zieden dat we het niet zagen zitten ivm de rook in de kamer. Ook als er niet ter plekke gerookt word. En toen zeiden ze dat er rekening mee gehouden werd en ook het luchten van te voren.

We zijn er maar gewoon open over geweest en dat hielp het beste.