Roken verjaardag ??

Ik zou het gewoon even aangeven, het is tenslotte je familie toch! En je hoeft je echt niet bezwaard te voelen hoor als je met de kleine binnenkomt! De meeste mensen weten toch wel dat het niet goed is voor een baby!

Als ze pas allemaal buiten gaan roken als jij binnenkomt, dan heeft het voor jullie inderdaad weinig zin. Het hangt dan al vol met rook.

@Frischling wrote:

Als ze pas allemaal buiten gaan roken als jij binnenkomt, dan heeft het voor jullie inderdaad weinig zin. Het hangt dan al vol met rook.

Ja precies, maar om nu te gaan vragen of ze helemaal niet binnen willen roken :think:

Maar komt indd op hetzelfde neer als er veel mensen binnen zitten te roken en doen pas hun sigaret uit als wij binnen komen die rooklucht blijft zo lang hangen :doh:

Ik zou er niet zo’n punt van maken.

persoonlijk vind ik dat ik niet van mensen kan verlangen dat er in hun eigen huis niet gerookt word. Vooral niet op zoiets als een feestje. Dat men er rekening mee houdt als je er alleen met je dochter bent vind ik al mooi meegenomen.

Je zou er voor kunnen kiezen om vroeger naar oma toe te gaan. Op het moment dat er nog niet zoveel visite is. Dan kun je weer weg als er veel rokers komen. Daarnaast is het prachtig weer en kun je er voor kiezen om met je dochter en ongetwijfeld nog veel meer visite buiten te gaan zitten.

Ik begrijp dat je dochter over het algemeen rookvrij wordt opgevoed. Dan zijn die paar uurtjes niet het ergste wat haar kan overkomen. Want als je ooit ergens op een terras gaat zitten en de mensen naast je gaan roken heb je ook een probleem.

Ben overigens wel heel blij dat er bij ons in de familie niet gerookt wordt. Want ik heb wel een vreselijke hekel aan roken. Er mag bij ons in huis ook niet gerookt worden. En als ik mensen zie roken met kinderen aan de hand dan krijg ik ook een beetje veel de neiging om er iets van te zeggen. Maar het gaat me te ver om mensen in hun eigen huis op een feestje verbieden te roken.

@Bagheera wrote:

Een kennis hield haar dochter heel streng uit de rook, verzocht iedereen om buiten te roken als ze bij iemand anders op bezoek was joeg ze zelfs die mensen naar buiten.

Toen die kleine later bij iemand kwam die rookte, hoestte ze zich helemaal achterover omdat ze het niet gewend was. Kindje kon nergens tegen, zelfs niet tegen een deo luchtje.

Suggereer je nou dat als dat meisje wel regelmatig met rook in aanraking was gekomen, ze er wel tegen had gekund :think: ? Want dat vind ik vreemd, het enige wat ik kan bedenken is dat heeft die moeder het goed aangepakt met haar kind, anders had ze het nog benauwder gehad.

Beetje omgekeerde wereld, mijn oudste heeft minder zware luchtwegproblemen dan mijn jongste. Volgens jouw redenatie zou dat komen doordat de oudste wel regelmatig in huizen is geweest waar gerookt werd, en mijn jongste heeft het zwaarder omdat ik nergens een ruimte binnen met hem ga waar gerookt wordt (vanaf dag 1 en tijdens de zw. ook niet). Interessante aanpak van luchtwegproblemen, kinderen af en toe mee te laten roken......

Romata, als je je er niet goed bij voelt, dan zou ik niet gaan. Het is altijd afwegen. En rook van 20 man blijft heel lang hangen, eigenlijk zouden ze dan al niet in huis moeten mogen roken die dag als je je kleine goed tegen de rook wilt beschermen. Veel wijsheid en succes.

Ik hoor het ook wel vaker. Zo zou onze middelste ook luchtwegproblemen hebben omdat ie niks gewend is. Het schijnt goed te zijn voor de weerstand om af en toe in de rook te zitten zodat je daar aan went.

Tuurlijk… denk ik dan (zeg ik dan…)

Ook mee rokers hebben kans op longkanker, ik laat mijn kind niet bewust in de rook zitten.

Als er gerookt wordt in een huis, ga ik er niet heen.

Ik vind niet dat mensen in hun eigen huis rekening met mij hoeven te houden, maar mijn kids hou ik er buiten.

Mijn ‘middelste’ heeft flinke luchtwegproblemen en die ga ik daar niet inzetten. Dus ik regel oppas, of ga niet.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nagenoeg geen rokers in mijn vriendenkring/familie heb. Degene die dat wel doen, roken allemaal keurig buiten, sowieso al :thumbup:

Ik zou ook niemand gaan verbieden te roken.

Zoals eerder gezegd, het is hun feestje, dus dan moet jij je maar even aanpassen. Daarbij dat ene uurtje zal niet schadelijk zijn denk ik dan. En als je dat wel denkt, dan zou je misschien oppas moeten regelen oid. Maar imo kan je niet zeggen dat ze buiten moeten roken voor jouw baby. (

Bij ons in de familie- en vriendenkring rookt in bijna ieder huis wel iemand. Ik vind niet dat ik kan verwachten dat iemand in zijn eigen huis buiten (bijv. in de kou of regen) moet staan omdat ik met mijn kind kom. De meeste mensen in onze omgeving houden er rekening mee en dat vind ik fijn, maar als ik dan niet zou gaan zouden we dus nergens meer komen als ze wel gewoon zouden roken met onze kids erbij. Iedereen woont minimaal een half uur bij ons vandaan dus even alleen gaan vind ik dan ook niet leuk.

romata… is het misschien een idee om zo vroeg mogelijk op de dag te gaan, dat je als een van de eersten daar binnen zit?? Iedereen die na jou binnenkomt gaat dan automatisch meteen naar buiten… Hoe later je op de dag binnen komt hoe blauwer het er zal zijn natuurlijk!

even knippen en plakken van internet:

“De slechte stoffen van een sigaret blijven lang in een kamer. Hoe lang? Dat hangt ervan af of u frisse lucht binnen laat. En hoeveel. In rook zitten gassen en vaste en vloeibare deeltjes. Vooral de vaste en vloeibare deeltjes zijn moeilijk weg te krijgen met frisse lucht. De meeste ramen komen niet tot aan de grond. Dat zou wel moeten. De wat zwaardere deeltjes blijven hangen op tachtig centimeter van de vloer. Ze blijven daar 24 uur.

Kleine kinderen krijgen zo dus flink wat slechte stoffen in hun lichaam. Ook als u frisse lucht in de kamer laat. U kunt zelfs zeggen dat baby’s heel jong beginnen met roken. .”

Het helpt dus niet als ze pas buiten gaan roken als je er al bent.

Ik zou het ook erg moeilijk vinden om een rookvrij huis te “eisen”, maar goed, je kunt het gewoon aankaarten inderdaad.

Ik zou gewoon op een ander dagje op bezoek gaan. En als ze het heel erg vind dat je er niet bij 'kunt"zijn, sja dan is het idd aan hen om daarin (op tijd) actie te ondernemen.

De Suggestie van hermione vind ik ook wel een goeie trouwens!

dat ze hun eigen longen willen vergallen oke :wall:

Maar kom me niet aan de longen van mijn kinderen.

Overal waar ik met de kinderen kom wordt niet gerookt!

Tja…en mijn familie ziet dat net zo…geweldig toch!

Wordt er gerookt dan stap ik op!

@kaboutertje wrote:

@Karin1981 wrote:
Mij mening is niet roken waar de kleine bij is , ze passen zich maar even aan anders kom ik niet.

sluit ik me bij aan!

ik ook!!

heb 1 keer bij een collega gehad ik zou naar haar huis kijken en zij roken maar d8 dat uurtje dat ik er ben met nikki doen ze het niet nou wel dus ik was snel weer weg!!

ik vind dat mensen best rekening met je kunnen houden en als ze het leuk vinden om Talysha te zien dan doen ze niet roken en anders zeg je dan kom ik niet!!

ik ga NIET naar een verjaardag als er gerookt wordt binnen aan hun de keus!!

@kaboutertje wrote:

@Karin1981 wrote:
Mij mening is niet roken waar de kleine bij is , ze passen zich maar even aan anders kom ik niet.

sluit ik me bij aan!

Ik ook!

:thumbup:

Goed idee, om eerder op de dag te gaan, zodat het er nog niet blauw staat… (bah)

Zelf zou ik niet gaan; we hebben geen kinderen en ik ga ook niet (lang) naar een feestje waar gerookt mag worden. Ik vind het echt zo ontzettend vies en kan er ook niet tegen. Waarom precies zou ik er dan in gaan zitten???

Even over ‘beter voor de longen om eraan te wennen’

Mijn ouders hebben thuis altijd gerookt, mijn vader ZWARE shag (1 pakje in 2 dagen) en mijn moeder (40 sigaretten). In de auto werd altijd flink gepaft.

Op mijn eerste verjaardag ben ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege een dubbele longontsteking. Daarnaast heb ik mijn hele jeugd astmatische bronchitis gehad. Ik was altijd benauwd.

Als ik nu maar een half uurtje in de rook zit, word ik al ziek. Ik krijg het benauwd en voel me niet lekker. Mijn longen zijn vroeger toch genoeg getraind zou je denken :roll: :wink:

Ik snap de strekking wel hoor, dat af en toe geen kwaad moet kunnen, misschien zelfs wel beter zou zijn. En natuurlijk is het een verschil tussen mijn verhaal en af en toe in de rook zitten. Maar ik kan me niet voorstellen dat het echt beter is voor een kind om in de rook te zitten.

Sterker nog, ik denk dat de kans dat het kind later ook zelf gaat roken kleiner is op het moment dat het kind er niet tegen kan.

Dat is een goede inderdaad Nicje. Mijn longen zijn ook mijn hele jeugd “getraind” en sinds ik uit de rook ben knalt alles dicht zodra ik in contact kom met rook. Volgens de arts is dat een afweerreactie van het lichaam.

Dan zou ik dus eigenlijk de rest van mijn leven ook dagelijks in de rook moeten gaan zitten om geen last te hebben ofzo :think:

Als ik eerlijk ben vind ik het vreemd dat familie en vrienden niet zelf met het voorstel komen om buiten te roken. Ik heb het nooit hoeven vragen ondanks dat mijn schoonfamilie enorme kettingrokers zijn. Mijn schoonmoeder lucht zelfs vantevoren omdat die rooklucht er natuurlijk wel hangt, maar dat hoeft van mij niet eens. Als ze maar niet in de woonkamer roken. Vroeger werd er helemaal niet naar gekeken (mijn man is ook opgegroeid in een huis waar vader fors rookte), maar mijn man en al zijn zussen hebben astmatische bronchitis gehad als kind! Nu is dat natuurlijk niet perse een gevolg daarvan, maar er is wetenschappelijk wel een duidelijke relatie aangetoond. Google maar even en je hebt recente literatuur hierover. Desnoods schuif je dat onder hun neus, volgens mij is het namelijk vaak gewoon onwetendheid, en niet zozeer onwil :wink:

bij mijn ouders wordt er gewoon van de visite verwacht dat ze buiten gaan roken als de klein kinderen erzijn als dat nou de oudste is van 4 of de jongste van paar maand hun wonen daar en de gasten hebben dat te respecteren