Mijn dochtertje is 9 en halve maand !!
Hier in huis word niet gerookt, ook als ik bij opa’s en oma’s kom word er ook niet gerookt als wij er zijn.
Nu hebben we dus een verjaardag bij een oma waar best veel mensen komen en allemaal roken.
Vorig jaar met een verjaardag van oma rookte iedereen buiten maar zodra ik zei ik leg Talysha boven in bed kwam iedereen al mijn zijn sigaretjes !!
Ik voel me gewoon niet lekker als ik binnen kom en mensen moeten hun sigaret uit doen voor mij, dan heb ik het gevoel dat ze me liever zien gaan dan komen !!
En vind je dat ik het eigenlijk wel kan verwachten van oma dat de mensen gewoon buiten roken als ik er ben met me dochter ??
Hoe doen jullie dit met verjaardagen ?
Word er wel gerookt als je er niet bent met je dochtertje?
Ik vind niet dat je van je ouders/schoonouders kan verwachten dat ze binnen niet roken. Het is hun huis, hun regels. En ja, je weet dit van te voren dus de keuze ligt bij jou om dan te gaan. Klinkt hard, dat wel.
Als ze het zo doen, zou ik het persoonlijk goed vinden…
Ik weet bij voorbaad al dat mijn schoonouders gewoon door roken, want het is HUN huis. Ja logisch, daar ga ik echt niks van zeggen. :silenced:
Mij mening is niet roken waar de kleine bij is , ze passen zich maar even aan anders kom ik niet.
@Karin1981 wrote:
Mij mening is niet roken waar de kleine bij is , ze passen zich maar even aan anders kom ik niet.
sluit ik me bij aan!
@DreamingOn wrote:
Word er wel gerookt als je er niet bent met je dochtertje?
Ik vind niet dat je van je ouders/schoonouders kan verwachten dat ze binnen niet roken. Het is hun huis, hun regels. En ja, je weet dit van te voren dus de keuze ligt bij jou om dan te gaan. Klinkt hard, dat wel.
Ik weet bij voorbaad al dat mijn schoonouders gewoon door roken, want het is HUN huis. Ja logisch, daar ga ik echt niks van zeggen. :silenced:
ik heb zoiets hoe lang ben je nu op zo’n verjaardag en hoe vaak bij hun huis. Is het dan zon grote moeite om even buiten te roken :think:
@Karin1981 wrote:
Zo denk ik er ook over Karin.
Bij mijn schoonouders roken ze allemaal, maar ik weet dat ze er wel (redelijk) rekening mee houden.
Nu heb ik nog geen kinderen, maar mocht het zo zijn dat ik daar met mijn kind zou komen en ze steken doodleuk een sigaret/sigaar op, dan ben ik snel weer vertrokken!
Zelf ben ik astmatisch, maar daar steuren ze zich dan weer niet aan.
Als ik dan erg veel ast krijg loop ik er ook uit, even buiten staan.
Hier in huis word niet gerookt, bij feestjes gaan ze altijd naar buiten.
@Karin1981 wrote:
@DreamingOn wrote:Word er wel gerookt als je er niet bent met je dochtertje?
ik heb zoiets hoe lang ben je nu op zo’n verjaardag en hoe vaak bij hun huis. Is het dan zon grote moeite om even buiten te roken :think:
Dat is ook wel zo, daar heb je gelijk in. Maar ik vind niet dat je tegen je ouders kunt gaan zeggen; ‘Ja sorry, IK wil dat jullie buiten gaan roken’ oid. Kijk 't is jou keuze dat je heen gaat, en als je niet in de rook wil zitten ga je niet. :think: En natuurlijk is het schadelijk, en de moeite is niet groot. Maar niet iedereen denkt zo, en ik vind persoonlijk dat je dat in hun huis moet accepteren. Jij bent daar nou eenmaal niet de baas, dat zijn ze zelf.
hier in huis wordt wel gerookt, maar zelfs bij mijn eigen verjaardag wil ik dat ze of in de keuken of buiten gaan staan. Als er namelijk meer dan 2 man roken komt er gelijk zo’n walm te staan.
ik vind het een moeilijk dilemma maar neig ook naar de mening van DreamingOn. Het zou fijn zijn als ze rekening ermee houden, maar het is hun feestje. Je kunt ze aangeven dat als ze het leuk vinden dat hun kleinkind erbij is, dat dat alleen kan als ze niet roken binnen/ Dan leg je de keuze bij hun.
Eigen huis, eigen regels…
Dus ook voor opa en oma…
Alhoewel ik je natuurlijk snap als je zegt, ik ga dan niet… zou ik dus ook niet doen… :-*
Ik vraag dan of er gerookt gaat worden en als dat zo is, dan gaan we niet.
No hard feelings dan verder, maar ik wil zelf niet in de rook zitten en ik wil mijn kinderen al helemaal niet in de rook hebben.
Mijn ouders en schoonouders roken bijvoorbeeld buiten als wij er zijn, maar een oom en tante doen dat niet. Daar gaan wij dus nooit heen. En dat wil ook prima, verder geen gedoe mee ofzo. Zij begrijpen ons en wij begrijpen hen (hun hele familie rookt)
Tuurlijk is het hun huis en hun regels, maar als je toch vriendelijk vraagt of ze zolang de kleine er is niet willen roken binnen dan lijkt mij dat toch een kleine moeite. Willen ze dat niet dan jammer dan ik zou dan niet meer komen
Normaal word er wel binnen gerookt, maar als wij komen dan roken ze buiten !!
Maar heb het net even gevraagd en zei ja ze roken buiten als jij komt.
Maar pff dan heb ik ook weer het gevoel dat mensen me liever zien gaan dan komen !!
Want er hebben der zat aan mij gevraagd op welke leeftijd vind je dat er bij haar gerookt mag worden ??
Maar voordat ik kom word er natuurlijk wel gerookt door een man of 20 en die rooklucht hangt dan ook als een gek in huis !!
maja.
Die ene zeldzame keer dat onze familie ( incl. rokers) bij elkaar komt, ga ik in het huis van iemand anders ook niet zeggen dat ze buiten moeten roken. Ik ga ook gewoon op visite, ookal weet ik dat er gerookt wordt.
Ik heb daar nooit een issue van gemaakt dus ook geen stress erover gehad en ook geen irritatie.
Een kennis hield haar dochter heel streng uit de rook, verzocht iedereen om buiten te roken als ze bij iemand anders op bezoek was joeg ze zelfs die mensen naar buiten.
Toen die kleine later bij iemand kwam die rookte, hoestte ze zich helemaal achterover omdat ze het niet gewend was. Kindje kon nergens tegen, zelfs niet tegen een deo luchtje.
Kijk, staat het blauw van de rook, dan ga ik ook zo snel mogelijk weg, maar een sigaretje, daar doe ik ook niet moeilijk over.
Onze dochter is pas 2 keer ziek geweest in die 2 ½ jaar, dus ik geloof dat het met haar weerstand dus wel goed zit.
Moeilijk issue altijd, maar het is toch een kleine moeite om buiten te roken als er kinderen komen… Ik vind het zoiezo raar als mensen roken waar kinderen bij zijn.
Mijn vader rookt ook en als we daar heen gaan dan rookt hij buiten en hier in huis wordt zoiezo niet gerookt. iedereen weet dat en vrienden en fam die roeken die gaan altijd naar buiten.
Ik zou me er niks van aan trekken om schuldig te voelen, het is jou kind enm natuurlijk wil je niet dat je kind in een rookruimte kom.
succes ermee
Onze vrienden en familie roken al jaren niet meer binnen als wij komen, ze luchten zelfs het huis vantevoren.
Ook als ze een feestje hebben, dan gaat alle visite naar buiten.
@kaboutertje wrote:
@Karin1981 wrote:Mij mening is niet roken waar de kleine bij is , ze passen zich maar even aan anders kom ik niet.
sluit ik me bij aan!
Ik ook

Bij mijn kan van de familie rookt er niemand maar bij mijn schoonfamilie bijna iedereen en als er een feestje ofzo is dan gaat hubbie er alleen naar toe…blijf ik met de kids thuis. Dus dan hoeven zij zich niet aan te passen.
Mijn schoonouders roken erg veel en wij melden ruim van te voren wanneer wij met ons gezin op bezoek komen zodat ze niet roken en van te voren hun huis een paar uur kunnen luchten…
Het gekke is als mijn schoonmoeder hier op komt passen dan rookt ze de hele dag niet dus ze kan het wel volhouden dat niet roken :silenced:
@Mama_jeanet wrote:
@kaboutertje wrote:@Karin1981 wrote:Mij mening is niet roken waar de kleine bij is , ze passen zich maar even aan anders kom ik niet.
sluit ik me bij aan!
Ik ook
Bij mijn kan van de familie rookt er niemand maar bij mijn schoonfamilie bijna iedereen en als er een feestje ofzo is dan gaat hubbie er alleen naar toe…blijf ik met de kids thuis. Dus dan hoeven zij zich niet aan te passen.
Mijn schoonouders roken erg veel en wij melden ruim van te voren wanneer wij met ons gezin op bezoek komen zodat ze niet roken en van te voren hun huis een paar uur kunnen luchten…
Het gekke is als mijn schoonmoeder hier op komt passen dan rookt ze de hele dag niet dus ze kan het wel volhouden dat niet roken :silenced:
Dat is fijn dat ze ruim van te voren het huis luchten.
Maar bij ons gaan de sigareten van een man of 20 pas uit op het moment dat ik binnen kom !!
Dan zit ze alsnog gewoon in de rook vind ik :?
ik zou het gewoon vragen hoef je je ook niet schuldig over te voelen.
Als ze het doen mooi je vroeg het maar is dus nog steeds hun keus.
Als ze het niet doen ook hun keus en jou keus om niet te gaan zou ik ook niet doen.
Je kan het niet eisen of iemand verbieden te roken maar vragen is toch niks mis mee.
hoihoi
als je het vraagt en ze zeggen dat het geen probleem is dan is het toch oke dan hoef je je niet bezwaard te voelen. Hadden ze maar nee moeten zeggen.
Bij ons in huis wordt niet gerookt punt. Dus ook niet onder de afzuigkap ofzo. En als mensen daar problemen mee hebben komen ze maar niet.
We hebben maar weinig vrienden die roken en die dat doen die houden zich in als wij er zijn.
Ik snap zowiezo niet dat mensen roken in de buurt van kinderen idereen weet toch hoe slecht het is voor een mens
groetjes
marlies