hallo,
toen ik gisterochtend alex uit zijn bedje haalde had hij opeens een aantal vuurrode stipjes op zijn gezichtje. Nu zijn ze er nog steeds. Het is alleen in zijn gezichtje. Iemand een idee wat dit is?
Thijmen heeft ze ook, ik dacht zelf muggenbultjes :think:
hij heeft ze namelijk alleen op plekken die buiten zijn slaapzakje zitten
Hier ook van die onverklaarbare stipjes maar het zijn geen muggebultjes want daarvoor zitten ze er te lang…(al een kleine week)
Hier een week of twee geleden die stipjes nu weer weg. Maar weet nog steeds niet wat het was.
x Coor
hhm ja inderdaad ze blijven best lang zitten :think:
maar apart om te horen dat veel kindjes er last van hebben
Hier hebben we ze een tijdje geleden ook een paar keer gezien! Na een paar dagen trokken ze langzaamaan weg. Inderdaad ook alleen op haar gezicht. Muggenbultjes waren het zeker niet.
Bijzonder zeg, Britt heeft ze dus ook.
Ze heeft er ook eentje op haar polsje zitten.
Ik dacht ook muggenbulten, maar ze blijven inderdaad erg lang zitten.
en een muggenbult is toch niet zo rood?
Ze zijn nu bijna weggetrokken, maar nu heeft ze een nieuwe op haar oorschelp. Ze is niet ziek, zit er niet aan… vreemd!
hier zijn het ook zeker geen muggebulten. maar wat apart dat meerdere baby’s dit hebben. ik dacht zelf misschien aan iets van een allergische reactie?? ik geef alleen nog maar borstvoeding maar misschien van iets dat ik die dag daarvoor had gegeten?
Bij Thijmen waren ze bijna allemaal weg, maar nu komen er weer nieuwe :eh:
Kom op moeders met oudere kindjes wat is dit!? :mrgreen:
Hoihoi,
Hihihi Joseetje hier een moeder met wat oudere kindjes;
GEEN FLAUW IDEE :mrgreen:
Behalve dan dat hier alleen mijn oudste (gelukkig) ook van de week ineens rode stippen op zijn benen had :?
En toen vroeg ik me eerlijk gezegd ook af :doh: wat kan dat nou weer zijn? vroege jeugdpuistjes :mrgreen: grapje, ze is pas 7!
Nee, benieuwd dus naar andere reactie’s…
Gr. van Mij
Carlijn had er vorige week ook 2 op haar wangetjes. Heb het internet afgespeurd en was al bang voor de meest nare ziektes, had zelfs haar temp al opgemeten! Maar geen koorts, dus vooralsnog geen paniek. Volgende dag naar een verjaardag en het eerste wat ze daar zeiden: “Ach, hebben de muggen je te pakken gehad?!” Er waren een aantal ervaren ouders aanwezig die allemaal vertelden dat het toch echt muggebeten waren.
Ik kon me niet voorstellen dat muggenbeten zulke knalrode vlekken maken bij babietjes, maar het is dus echt zo. Ze trekken nu langzaam weg.
Hier ook, en zeker muggebeetjes
Wij zijn net terug van vakantie en Jim heeft het ook, op zijn gezicht, oortjes, handjes en armpjes… wij dachten dat het waterpokken waren maar dat is het niet, er waren daar wel veel muggen…
WARMTE PUKKELTJES zijn het!!!
Hier ook al gehad…rare pukkeltjes en ze doen er lang over om weer weg te trekken :?
Muggenbult en zo een pukkeltje zijn idd verschillend.
Mijn ervaring is dat ik er nog het beste niks op kon smeren dan zijn het snelste weg!
Waarschijnlijk een combi van zweet talgkliertje o.i.d
Idd vuurrode pukkeltjes…Celiza had er in 1 nacht ineens 6 op haar gezicht :eh:
Nu zijn ze bijna weg.
joepie sas weet het antwoord :dance: :lol: :mrgreen:
pukkeltjes beschrijft inderdad goed hoe die rode vlekjes erbij Thijmen uitzien.
Hij heeft er nu nog eentje.
Toch warmtepukkeltjes? :think: uhm maar waar wij sliepen in de vakantie (en ook de hele vakantie :roll: ) was het nou juist helemaal niet warm… Jim werd zelfs wakker omdat ie het koud had (en ikke ook :mrgreen: )
Ik denk het écht…
Bij Celiza was het volgens mij een combi van olie in bad en zweten en dan de talgkliertjes die niet meewerken ofzoiets…
Ik heb ze met die kleffe dagen ook bij zoveel kindjes gezien… :shifty:
Lijken mij ook warmtebultjes… Yana heeft ze op dit moment ook. Soms ook rond haar mondje, maar dat is van het vele kwijlen.
Ze heeft ze nu vooral rond haar ogen en als ze het erg warm heeft, dan over haar buikje, armpje, etc.
Hieke heeft ze ook. Maar eh, warmtepukkeltjes? :think: Als het 20 graden is momenteel is het veel… of moet ik de relatie buitentemperatuur en warmepukkeltjes zo niet zien?
Hieke heeft ze over haal HELE lijf, sinds gisteren. Gisterenavond had ze ook 38,0 temperatuur. Hoogste ooit, zelfs met de prikjes de 38 niet gehaald. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ze zitten echt overal.
Twijfel om toch morgen even naar de ha te gaan… :think:
Heeft ze vandaag geen koorts?
Misschien dan 5e of 6e ziekte?
Ik geloof de 6e…
De 5e is later bij oudere kinderen…
En volgens mij is warmtepukkeltjes een relatief vrij begrip…een kindje kan ook zweten van warmte in bed of koorts dus o.i.d dus buiten hoeft het daarvoor niet warm te zijn